- DVB-T, DVB-S (2), DVB-C eszközök
- Alapértelmezett konfiguráción sok Core CPU-nak lehet stabilitási gondja
- Fujifilm X
- Milyen házat vegyek?
- Milyen TV-t vegyek?
- ASUS notebook topic
- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
Hirdetés
-
Ilyen lesz a SteamWorld Heist II
gp A folytatás a tervek szerint a nyár folyamán, pontosabban augusztus elején érkezik.
-
Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
ma Részletes anyag került fel az internetre a Sony idei középkategóriás telefonjáról, három helyett két hátlapi kamera várható.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
Új hozzászólás Aktív témák
-
Malibutomi
nagyúr
"Mert ránézésre kb ugyanaz, vagy max 30-50%-al több háromszög van rajta."
"Egyelőre kár találgatni meg hasraütésre benyögni számokat, még sehol nincs semmi kézzel fogható."
Szép kerek hozzászólás...
Úgy fest te vagy az egyetlen aki itt erölködik, bárhol felbukkan Abu, amd, vagy mantle egy topicban te megjelensz és ontod magadból fikát. -
Abu85
HÁZIGAZDA
A háromszögek száma nem értelmezhető a Nitrousban, mert a motor nem háromszögeket árnyal, hanem különálló mintapontokat. Maximum az értelmezhető, hogy az egyes objektumok hány háromszögből állnak. A kisebb járművek százezerből, míg a nagyobbak félmillióból. Ha ezeket összeadod, akkor kaphatsz egy megközelítő értéket, de a motor annyira eltérően működik, hogy ezt nem lehet összehasonlítani a mai motorok értékeivel. Már csak azért sem, mert maga a Nitrous nem számol ki mindent, hanem a kiszámolt objektummintákat másolja. Tehát lehet, hogy a képen nyersen van 100 millió háromszög, de ebből a valós számolás csupán alig 10 millió, ez is árnyalás nélkül. Ezért van a piac elájulva ettől a motortól.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
7time
senior tag
válasz Malibutomi #151 üzenetére
Szerintem ez valamilyen fóbia nála.
-
Jack@l
veterán
Hogy mi nem értelmezhető, szg grafikában a háromszög? )))
Instancing eddig is volt, max máshogy működött.@Malibutomi: a tiéd volt szép kerek, konstruktív hozzászólás Próbáld értelmezni amit írtam.
[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Jack@l
veterán
Betolok egy directx monitorozó progit és kiírja, mi az hogy nem lehet rá válaszolni? (félrebeszélt inkább nehogy elárulja mivel is trükköznek a háttérben)
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Leírtam már miért. Ennek a motornak a futószalagja Reyes variáns. Az API szintjén gyakorlatilag szoftver render. A profilozók úgy születnek, hogy feltételezik, hogy a fejlesztők használnak bizonyos függvényeket az API-ból. De ha az ominózus függvényt nem használják, akkor nem írnak ki semmit, mert nem tudják mérni.
Elmondta mivel trükköznek, ha van egy árnyalt objektumod, akkor azt akárhányszor kirajzolhatod ezzel a leképzővel anélkül, hogy az extraként leterhelné a GPU-t.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
pakriksz
őstag
de mindig gondot jelentett. Attól hogy te csak cső fps-t láttál ahol ez nem gond, még nem így van...
Az Elite: Dangerous is tele van töltésekkel, mert pl gyűrűrendszer milliónyi szikláját távolról meg akarnád jeleníteni, úgy fosná össze magát a imádott i7-ed dx11- alatt ahogy kell...
[ Szerkesztve ]
Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"
-
Jack@l
veterán
Csak a második részére reagálnék, bár az első se áll távol tőle: Mi van ha ez egy orbitális baromság? (már egyszer elmondtam mért)
Vagy ez csak a szuper oxide féle motion blur-ra vonatkozik? (tudod az 5x kirajzolom egymás után ugyanazt...)
Oda el tudom képzelni, de ugye az meg eléggé megkérdőjelezi a fair öszehasonlítást a star swarmban. Még a végén kiderül hogy nagyobb néphülyítés, mint gondoltam.[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
pakriksz
őstag
válasz TESCO-Zsömle #110 üzenetére
egy animáció általában pár száz byte, vagy néhány kbyte. Tudod a koordináták nem igazán foglalnak sok helyet. Ami sok helyet foglal azok a textúrák.
[ Szerkesztve ]
Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Sose mondtad el miért.
Az Oxide semmiféle speciális motion blurt nem talált fel. A technikájuk annyiból áll, hogy lemásolták azt a motion blurt, amit a Pixar animációs filmjeiben láthatsz.
De egyébként sosem titkolták, hogy a Nitrous részben a Pixar animációs filmek technikájának valós idejű verzióiból él. Már csak azért is, mert a Renderman is Reyes.
Már a kezdeteknél is úgy tervezték, hogy a Rendermant fogják valamilyen formában valós idejű motorba ültetni.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Jack@l
veterán
Máshonnan süt rá egy fény->újra kell renderelni,
Máshova fordul a kamerához képest-> újra kell rendertelni
A kamera látóterében máshol van->újra kell renderelni, mert máshogy fog kinézni a megvilágítás miattEgyedül csak ott lehet trükközni, ahol nagyon közel vannak egymáshoz a tárgyak, pl a szutyok motion blurjuknál, ott nem fog feltűnni, hogy ugyanaz van odapecsételve a képernyőre, főleg hogy az 5 objektum távolról összes kb 1 pixellel van eltolva. Sehol máshol nem alkalmazható ez amiről beszéltél.
Ellenben dx11-el meg nem tudják a rész rendereket tárolni/másolgatni a memóriában (nem férnek hozzá apiból) így ott jól kirenderelgetik 5x.Ugye hogy más ha csinálsz egy pecsétet és kinyomod a képernyőre 5x, mintha 5x rendesen kirajzolgattad volna újra?
[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
parampa
aktív tag
Aha, próbálj meg egy 300W TDP-s 290x -et vagy 500W TDP-s 290x2 -öt
huzamosabb ideig 90%- os kihasználtságon terhelésen üzemeltetni.
Azt hiszem új értelmet fog nyerni a Vulcanic Islands elnevezés.Nem beszél hülyeségeket. Veletek ellentétben.
(#151) Malibutomi
Nem Ö az egyetlen, a Többieket már sikeresen bannoltátok.
Ájemdé Vér István fanboyokat 'véletlenül' nem töröltök soha. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Részfeladatokat újra kell számolni, de szerencsére az árnyalás már nem háromszögeken zajlik, ami önmagában jelentős előrelépés.
A DX11-nek ez a legnagyobb hibája. A magas többletterhelés megakadályozza, hogy animációs filmekben elterjedt technikákat építsünk be a játékokba valós időbe. De ez nem újdonság, lassan másfél éve erről beszélnek az érintettek.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Jack@l
veterán
Hát mi a fenén csinálnák az árnayalást? Nagyon alap dolgokkal nem vagy tisztában. Jó lenne elolvasni erről egy könyvet, ha kell meg tudom adni melyik fejezet, melyik könyv, csakhogy tényleg ne beszélj ilyeneket...
[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Malibutomi
nagyúr
290x lightningom furmark alatt volt 76 fokos, de nem is kell a véglet, a sima gaming 85 fokig ment furmark alatt. Nem olyan szörnyü.
Megtisztelö a bizalom, de én nem bannolok senkit, felhasználó vagyok.
Csak furcsállom barátunk kereszteshadjáratát a low lvl apik ellen.
Mi a valószínübb? Hogy ö einstein és sherlock szerelemgyereke, és leleplezi az az átverést, és mindenki más (a khronos groupnàl akik átvették a mantlet, az amd-nél akik csinálták, az ms-nél akik válaszul kihozzák a dx12-t, az EA-nál hogy támogatják, stb...) kutyaütö, vagy fordítva?[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Egyéni mintapontokat árnyalnak.
Egyelőre te vagy az, aki szerint a Nitrous vezető programozója nem mond igazat, amikor azt mondja, hogy nem árnyalnak háromszögeket. Én csak azt mondom, amit ő mondott. Neki is ajánlasz könyvet?Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Jack@l
veterán
Elgondolkodtam, hol lehetnek egyéni mintapontok egy háromszögön, oh wait...
Vagy hogy azoknak az "egyéni mintapontoknak" nem e változik az árnyalása, ha változik a kamera vagy fényhez viszonyított helyzete.
Nyilván nem neki kell könyv, hanem azoknak akik félreértik miről beszél. (vagy mikor beszél félre)[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
"vagy mikor beszél félre"
Velős beszólás. De mind tudjuk, hogy te sokkal többet letettél már az asztalra, mint Dan Baker. Ő csak a LORE és a Nitrous motort írta, illetve a DirectX 10-hez a HLSL nyelvet adta a piacnak. Te pedig olyan dolgokat mutattál a világnak mint a ..., a ... és a ...
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Jack@l
veterán
De most nem róla van szó, hanem rólad, 30 éve így működik a shading. Amíg shader alapú megjelenítés van, addig ugyanígy fog továbbra is.
Majd ha eljön a raytracing kora, ott már más lesz a téma.A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
nagyúr
válasz Malibutomi #167 üzenetére
haters gonna hate.
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
Jack@l
veterán
Ő erősen valószínű, hogy ezt mondta #162, te meg azt hiszed és terjeszted, hogy ez mindig mindenütt midenhol trükközhető...
[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
-
Jack@l
veterán
Motion blur nékül meg lehet nézni a nagy előrelépést, az szolgáltat fair öszehasonlítási alapot.
Vagy te szeretsz olyan futóversenyt nyerni, ahol a többieknek 5x akkora kerülőúton kell a célba érnie?[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A motion blur minden API-val ugyanúgy működik. Egyszer kiszámolja az objektumot, és azt lemásolja párszor. A DX11-nek ezzel az a gondja, hogy hiába nem kell újra számolnia az objektumot, akkor is a rajzolási parancsot ki kell adni. A low-level API-k esetén ez a parancs 10 órajel, míg DX11-ben 5 millió órajel. Ezzel senki sem tud mit csinálni. Ugyanabban a feladatban, ugyanabban az algoritmusban számít, hogy a DX11-nek a többletterhelése sokkal nagyobb. Pontosan ez az oka annak, amiért 2013 óta négy low-level API-ra vonatkozó bejelentés történt. Rájött az iparág arra, hogy ez probléma.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Jack@l
veterán
Persze, ennyi előnye van a low levelnek, már csak az a kérdés, hogy perpill valós problémáról van szó, vagy mesterrségesen gerjesztettről. Mi van ha csak kb 1-1,5 év múlva lenne ebből gond, mikor már (esetleg) komolyabb objektumszámmal dolgoznak a játékok...
A másik érdekes dolog, hogy ha ugyanúgy működik a kettő, akkor mért van kevesebb batch a mantlesba?Ha lenne fent perfstudio a gépemen, megnéznék egy blur nélküli draw call/batch számot is, lehet érdekes lenne az eredmény.
[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
sb
veterán
Mert láttál már ennyi ojjektumot? Meg külön árnyalt cuccot?
Nem.Te most azzal jössz, hogy a Super Mario is van ilyen szép. Lehet, de nem ez volt a kérdés.
Jelen példákban, programokba is többször annyi számítás kell, mint amivel eddig találkoztál. Hogy ez most látványban nem feltétlen a te ízlésed és nem esel hanyatt az egy dolog. Én se.Egyébként meg pár mai játék sem fut rendesen erős cpu-val multiban. Bár engem nem érint, de ott kimutatható jelentős sebességkülönbség tuninggal is.Szinte mindegy milyen gyors a proci, akkor is.
És azok kevésbé komplex játékok.Meg megfordíthatod akár a dolgot: kisebb cpu is elég.
Ezt most találtam.
Ajánlom az 1.8GHz-re visszafogott 290X eredményt DX11 vs Mantle. (Az NV mondjuk jobban megy, de közel sem olyan jól)[ Szerkesztve ]
-
sb
veterán
Most mit is akarsz mondani? Eddig fröcsögtél csak.
Légyszi írd már le a gondolatod értelmesen.Az, hogy valami megsül/throttlingol 90%-os kihajtásnál - vagy bármi, amit képzelsz - még egyébként sem jelenti azt, hogy egy program ne tudná 90%-on meghajtani. Rohadtul nincs köze a kettőnek egymáshoz.
-
sb
veterán
válasz Malibutomi #167 üzenetére
Rosszul látod te is.
Ahogy tanult kollégám, Boborján mondaná: "Pedig de!"Az egész low level api egy "liberális ármányság", "Abu kottájából játszanak".
A fél világ hülye és csak 1-2 helikopter van itt.De ha jönne legalább egy érv, mérés, valami. Mert Mantle mérések már vannak, 1-2 adat is. De ezzel szemben csak a "szerintem max 20%-kal több háromszög" meg "ránézésre semmi extra" ill. "úúúdemegfőneakártya" tudományos érveket hallottuk.
Köszönjük meg! -
pakriksz
őstag
"Mi van ha csak kb 1-1,5 év múlva lenne ebből gond, mikor már (esetleg) komolyabb objektumszámmal dolgoznak a játékok..."
Egyrészt már több mint 10 éve gond van ezzel... másrészt hogy lenne komolyabb az objektumszám új okosságok nélkül ha éppen azért nincs több, mert dx11 alatt nem megy több?
[ Szerkesztve ]
Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"
-
phanze
aktív tag
Várom.
Új hozzászólás Aktív témák
- Poco X6 Pro - ötös alá
- MIUI / HyperOS topik
- DVB-T, DVB-S (2), DVB-C eszközök
- BestBuy topik
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Alapértelmezett konfiguráción sok Core CPU-nak lehet stabilitási gondja
- OnePlus 9 Pro - gyorsulási futam
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Autós topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest