- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- RAM topik
- Fujifilm X
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Samsung LCD és LED TV-k
- Asztrofotózás
- TCL LCD és LED TV-k
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
Új hozzászólás Aktív témák
-
phanze
aktív tag
Várom.
-
pakriksz
őstag
"Mi van ha csak kb 1-1,5 év múlva lenne ebből gond, mikor már (esetleg) komolyabb objektumszámmal dolgoznak a játékok..."
Egyrészt már több mint 10 éve gond van ezzel... másrészt hogy lenne komolyabb az objektumszám új okosságok nélkül ha éppen azért nincs több, mert dx11 alatt nem megy több?
-
sb
veterán
válasz
Malibutomi #167 üzenetére
Rosszul látod te is.
Ahogy tanult kollégám, Boborján mondaná: "Pedig de!"Az egész low level api egy "liberális ármányság", "Abu kottájából játszanak".
A fél világ hülye és csak 1-2 helikopter van itt.De ha jönne legalább egy érv, mérés, valami. Mert Mantle mérések már vannak, 1-2 adat is. De ezzel szemben csak a "szerintem max 20%-kal több háromszög" meg "ránézésre semmi extra" ill. "úúúdemegfőneakártya" tudományos érveket hallottuk.
Köszönjük meg! -
sb
veterán
Most mit is akarsz mondani? Eddig fröcsögtél csak.
Légyszi írd már le a gondolatod értelmesen.Az, hogy valami megsül/throttlingol 90%-os kihajtásnál - vagy bármi, amit képzelsz - még egyébként sem jelenti azt, hogy egy program ne tudná 90%-on meghajtani. Rohadtul nincs köze a kettőnek egymáshoz.
-
sb
veterán
Mert láttál már ennyi ojjektumot? Meg külön árnyalt cuccot?
Nem.Te most azzal jössz, hogy a Super Mario is van ilyen szép. Lehet, de nem ez volt a kérdés.
Jelen példákban, programokba is többször annyi számítás kell, mint amivel eddig találkoztál. Hogy ez most látványban nem feltétlen a te ízlésed és nem esel hanyatt az egy dolog. Én se.Egyébként meg pár mai játék sem fut rendesen erős cpu-val multiban. Bár engem nem érint, de ott kimutatható jelentős sebességkülönbség tuninggal is.Szinte mindegy milyen gyors a proci, akkor is.
És azok kevésbé komplex játékok.Meg megfordíthatod akár a dolgot: kisebb cpu is elég.
Ezt most találtam.
Ajánlom az 1.8GHz-re visszafogott 290X eredményt DX11 vs Mantle. (Az NV mondjuk jobban megy, de közel sem olyan jól) -
Jack@l
veterán
Persze, ennyi előnye van a low levelnek, már csak az a kérdés, hogy perpill valós problémáról van szó, vagy mesterrségesen gerjesztettről. Mi van ha csak kb 1-1,5 év múlva lenne ebből gond, mikor már (esetleg) komolyabb objektumszámmal dolgoznak a játékok...
A másik érdekes dolog, hogy ha ugyanúgy működik a kettő, akkor mért van kevesebb batch a mantlesba?Ha lenne fent perfstudio a gépemen, megnéznék egy blur nélküli draw call/batch számot is, lehet érdekes lenne az eredmény.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A motion blur minden API-val ugyanúgy működik. Egyszer kiszámolja az objektumot, és azt lemásolja párszor. A DX11-nek ezzel az a gondja, hogy hiába nem kell újra számolnia az objektumot, akkor is a rajzolási parancsot ki kell adni. A low-level API-k esetén ez a parancs 10 órajel, míg DX11-ben 5 millió órajel. Ezzel senki sem tud mit csinálni. Ugyanabban a feladatban, ugyanabban az algoritmusban számít, hogy a DX11-nek a többletterhelése sokkal nagyobb. Pontosan ez az oka annak, amiért 2013 óta négy low-level API-ra vonatkozó bejelentés történt. Rájött az iparág arra, hogy ez probléma.
-
válasz
Malibutomi #167 üzenetére
haters gonna hate.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
"vagy mikor beszél félre"
Velős beszólás. De mind tudjuk, hogy te sokkal többet letettél már az asztalra, mint Dan Baker. Ő csak a LORE és a Nitrous motort írta, illetve a DirectX 10-hez a HLSL nyelvet adta a piacnak. Te pedig olyan dolgokat mutattál a világnak mint a ..., a ... és a ...
-
Jack@l
veterán
Elgondolkodtam, hol lehetnek egyéni mintapontok egy háromszögön, oh wait...
Vagy hogy azoknak az "egyéni mintapontoknak" nem e változik az árnyalása, ha változik a kamera vagy fényhez viszonyított helyzete.
Nyilván nem neki kell könyv, hanem azoknak akik félreértik miről beszél. (vagy mikor beszél félre) -
Malibutomi
nagyúr
290x lightningom furmark alatt volt 76 fokos, de nem is kell a véglet, a sima gaming 85 fokig ment furmark alatt. Nem olyan szörnyü.
Megtisztelö a bizalom, de én nem bannolok senkit, felhasználó vagyok.
Csak furcsállom barátunk kereszteshadjáratát a low lvl apik ellen.
Mi a valószínübb? Hogy ö einstein és sherlock szerelemgyereke, és leleplezi az az átverést, és mindenki más (a khronos groupnàl akik átvették a mantlet, az amd-nél akik csinálták, az ms-nél akik válaszul kihozzák a dx12-t, az EA-nál hogy támogatják, stb...) kutyaütö, vagy fordítva? -
Abu85
HÁZIGAZDA
Részfeladatokat újra kell számolni, de szerencsére az árnyalás már nem háromszögeken zajlik, ami önmagában jelentős előrelépés.
A DX11-nek ez a legnagyobb hibája. A magas többletterhelés megakadályozza, hogy animációs filmekben elterjedt technikákat építsünk be a játékokba valós időbe. De ez nem újdonság, lassan másfél éve erről beszélnek az érintettek.
-
parampa
aktív tag
Aha, próbálj meg egy 300W TDP-s 290x -et vagy 500W TDP-s 290x2 -öt
huzamosabb ideig 90%- os kihasználtságon terhelésen üzemeltetni.
Azt hiszem új értelmet fog nyerni a Vulcanic Islands elnevezés.Nem beszél hülyeségeket. Veletek ellentétben.
(#151) Malibutomi
Nem Ö az egyetlen, a Többieket már sikeresen bannoltátok.
Ájemdé Vér István fanboyokat 'véletlenül' nem töröltök soha. -
Jack@l
veterán
Máshonnan süt rá egy fény->újra kell renderelni,
Máshova fordul a kamerához képest-> újra kell rendertelni
A kamera látóterében máshol van->újra kell renderelni, mert máshogy fog kinézni a megvilágítás miattEgyedül csak ott lehet trükközni, ahol nagyon közel vannak egymáshoz a tárgyak, pl a szutyok motion blurjuknál, ott nem fog feltűnni, hogy ugyanaz van odapecsételve a képernyőre, főleg hogy az 5 objektum távolról összes kb 1 pixellel van eltolva. Sehol máshol nem alkalmazható ez amiről beszéltél.
Ellenben dx11-el meg nem tudják a rész rendereket tárolni/másolgatni a memóriában (nem férnek hozzá apiból) így ott jól kirenderelgetik 5x.Ugye hogy más ha csinálsz egy pecsétet és kinyomod a képernyőre 5x, mintha 5x rendesen kirajzolgattad volna újra?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Sose mondtad el miért.
Az Oxide semmiféle speciális motion blurt nem talált fel. A technikájuk annyiból áll, hogy lemásolták azt a motion blurt, amit a Pixar animációs filmjeiben láthatsz.
De egyébként sosem titkolták, hogy a Nitrous részben a Pixar animációs filmek technikájának valós idejű verzióiból él. Már csak azért is, mert a Renderman is Reyes.
Már a kezdeteknél is úgy tervezték, hogy a Rendermant fogják valamilyen formában valós idejű motorba ültetni. -
pakriksz
őstag
válasz
TESCO-Zsömle #110 üzenetére
egy animáció általában pár száz byte, vagy néhány kbyte. Tudod a koordináták nem igazán foglalnak sok helyet. Ami sok helyet foglal azok a textúrák.
-
Jack@l
veterán
Csak a második részére reagálnék, bár az első se áll távol tőle: Mi van ha ez egy orbitális baromság? (már egyszer elmondtam mért)
Vagy ez csak a szuper oxide féle motion blur-ra vonatkozik? (tudod az 5x kirajzolom egymás után ugyanazt...)
Oda el tudom képzelni, de ugye az meg eléggé megkérdőjelezi a fair öszehasonlítást a star swarmban. Még a végén kiderül hogy nagyobb néphülyítés, mint gondoltam. -
pakriksz
őstag
de mindig gondot jelentett. Attól hogy te csak cső fps-t láttál ahol ez nem gond, még nem így van...
Az Elite: Dangerous is tele van töltésekkel, mert pl gyűrűrendszer milliónyi szikláját távolról meg akarnád jeleníteni, úgy fosná össze magát a imádott i7-ed dx11- alatt ahogy kell...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Leírtam már miért. Ennek a motornak a futószalagja Reyes variáns. Az API szintjén gyakorlatilag szoftver render. A profilozók úgy születnek, hogy feltételezik, hogy a fejlesztők használnak bizonyos függvényeket az API-ból. De ha az ominózus függvényt nem használják, akkor nem írnak ki semmit, mert nem tudják mérni.
Elmondta mivel trükköznek, ha van egy árnyalt objektumod, akkor azt akárhányszor kirajzolhatod ezzel a leképzővel anélkül, hogy az extraként leterhelné a GPU-t.
-
7time
senior tag
válasz
Malibutomi #151 üzenetére
Szerintem ez valamilyen fóbia nála.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A háromszögek száma nem értelmezhető a Nitrousban, mert a motor nem háromszögeket árnyal, hanem különálló mintapontokat. Maximum az értelmezhető, hogy az egyes objektumok hány háromszögből állnak. A kisebb járművek százezerből, míg a nagyobbak félmillióból. Ha ezeket összeadod, akkor kaphatsz egy megközelítő értéket, de a motor annyira eltérően működik, hogy ezt nem lehet összehasonlítani a mai motorok értékeivel. Már csak azért sem, mert maga a Nitrous nem számol ki mindent, hanem a kiszámolt objektummintákat másolja. Tehát lehet, hogy a képen nyersen van 100 millió háromszög, de ebből a valós számolás csupán alig 10 millió, ez is árnyalás nélkül. Ezért van a piac elájulva ettől a motortól.
-
Malibutomi
nagyúr
"Mert ránézésre kb ugyanaz, vagy max 30-50%-al több háromszög van rajta."
"Egyelőre kár találgatni meg hasraütésre benyögni számokat, még sehol nincs semmi kézzel fogható."
Szép kerek hozzászólás...
Úgy fest te vagy az egyetlen aki itt erölködik, bárhol felbukkan Abu, amd, vagy mantle egy topicban te megjelensz és ontod magadból fikát. -
Jack@l
veterán
Háromszögszám, draw call számok megvannak, hogy ki mered jelenteni tizedekkora egy mostani játék?
Mert ránézésre kb ugyanaz, vagy max 30-50%-al több háromszög van rajta.
Egyáltalán nem tűnik olyan húde advancednek se a grafika, se a bonyolultság. Van jó sok füst a rakétáknál, az kell a parasztnak, hogy lássa milyen bonyolult, de közben meg egyáltalán nem az...
Be is linkelem, nehogy másról beszéljünk közben(nem is messziről csuklik be, hanem közeli jeleneteknél megy le 20 fps alá):
https://www.youtube.com/watch?v=ljeBu7-vKI4Egyelőre kár találgatni meg hasraütésre benyögni számokat, még sehol nincs semmi kézzel fogható. Nehogy úgy járjon majd mint mikor a konzolokról volt híresztelve a nagy világmegváltás, aztán az lett ami... (fele se volt igaz)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Egyrészt a grafika nem közepes. Kb. tizedakkora jelenetkomplexitással dolgozik ma egy játék. És ez a legkisebb pályájuk volt.
Pedig az a lényeg. A futószalagjuk nem hagyományos, hanem egy Reyes származék. [link] - ez teszi lehetővé a sokszoros komplexitást.Nem szükséges neki egyébként top processzor. Az i7-5960X+R9 290X-szel azt akarták demonstrálni, hogy skálázódik a rendszerük akár 16 szálra is, elméletben 64 a maximum. Emellett ki volt állítva még az AotS az AMD-nél is egy FX-8350+Dual R9 290X és egy A10-7850K+R9 285-ön is. Mindkettőn akadástól mentesen futott 4K-ban.
-
Jack@l
veterán
Bocs, nem jutott eszembe hirtelen melyik mantle bérenc csinálta
Csak azt nem értem akkor hova lett a nagy cpu powa a low levelből, ha már egy látszólag közepes grafikához is top proci kell? Nem érdekel mit csinálnak a háttérben, az se hogy a lézer világítja a földet több 10 méterről...
Nagyon erölködnek ilyen sokadlagos baromságokkal, ami átlag embernek fel se tűnne, cserébe 3x annyi gép kell neki.
Vagy nem is jól futó játékot akjarnak csinálni, csak egy techdemót, amin megmutatják milyen frankón meg lehet akasztani az új gépeket is, akár low levellel? -
Abu85
HÁZIGAZDA
Firaxis!=Oxide
Másrészt az Oxide Games által demózott program komplexitása messze lekörözi a többi játékét. Sokszor több részecske van benne, és minden lövedék egy fényforrás is egyben. Nem csak pixelfény, hanem shadow casting fényforrás, amiből nekik volt a képen úgy cirka 500. A Frostbite 3 az egyetlen játék, amely 8-at használ ilyen fényforrásból, és ez a max, ameddig eljutottunk. -
Jack@l
veterán
Normálisan megírt hóvér játékot még nem láttam visszafogva egy rendes 4 magos cpu miatt.
Amit mondani akartam, hogy ugyanúgy sokat kell számolni egy képnél a gpu-nak, kihasználtság pedig inkább a scene-től meg a shaderektől függ, mint a dx11-12-től. Ami eddig szarul ment és kicsit volt csak cpu limites, az ezután is úgy fog.
Ha meg még bonyolultabb lesz a scene, akkor lehet már tényleg beállna egy dx11, de abba egy mostani top gpu is bele fog csuklani.
Nem akarom tovább ragozni, biztos élrted miről rizsázok, a kihasználást meg majd meglássuk amikor kint lesznek a dx12-es játékok, én azért nem tippelgetnék ilyen 90%+-osra, ahol eddig 40 volt.
Elég megnézni mit demóztak firaxis/oxide-ék az új low-level csodajátékukkal. Még nem is volt egy bonyolultabb grafika, vagy sok objektum, de 30 fps éppen megvolt egy 6 magos intelen... -
sb
veterán
Láttam mit írsz, de hülyeség.
Szerinted most a gpu számítástól lassú a DX11? Kihasználatlan gpu-val és cpu overheaddel?Vagy akkor mi a rákért beszélsz a gpu számításokról? Mert semmi köze a témához?
A példádra:
Bonyolult scene = sok rajzolási parancs.
1. Ez ma úgy fut, hogy a cpu (akárhány magod) 100%-ra terhelve fut, a gpu meg mondjuk 40%-ra terhelve.
2. Új apival meg a cpu mondjuk 20-30%, a gpu pedig így fentebb mehet a 40%-ról mondjuk 90%-ra. Az első esetben nem tudott fentebb menni, mert visszafogta a cpu.Tehát gyorsabb lesz a jelenet jóval, mert a gpu sokkal többet tud számolni.
Ennyi a lényeg. Ez van a tesztekben is. -
sb
veterán
Nem értetted az iróniát.
Épp azt akartam sugallni én is, hogy az új api-k nem azért jönnek, mert 1-2 hülye kitalálta és nyomja, hogy ez a jövő.
Hanem mert tényleg egy komplett (na jó, fél) iparág erre mozdul. Csak lassan.Sokan itt úgy állítják be, hogy a low level api egy kitalált, nemlétező baromság amit Abu nyom, mert az AMD is efelé fejleszt, de soha nem lesz belőle semmi. Azért nem a csík tolja a repülőt...
-
Areturus
tag
válasz
#32839680 #139 üzenetére
A legoptimálisabb helyzetet vettem alapul mint win10, AAA játék + DX12, mellé Tier2-3 VGA. Amúgy sajnos igen, a kisebb stúdiók nem fogják tudni megengedni maguknak a low level irányt hanem maradnak a DX11-nél. Kérdés, hogy ez meddig marad így. DX11.3-ról még nem olvastam utána, ideje bepótolnom.
Btw tetszik a Besieges írásod. Én is kipróbáltam, oltári jó móka!
-
Areturus
tag
A ma ismert drivereket lepucolják és lényegében egy shader fordítót fog csak tartalmazni. Ettől függetlenül adnak majd ki új drivereket ahogy most is, azonban nagy valószínűség szerint lassabban. Például kompatibilitási problémák megoldására és a shader fordítók rutinjait tudják javítani (egyebek közt) egy-egy új játék kiadásánál. Az NV control panel és a CCC teljesen átalakul majd, viszont egyebet külsőleg nem fogunk látni kívülről csak a motorháztető alatt.
-
7time
senior tag
Nézd meg a Crysis 2-3 közötti különbséget, a 3 az AMD szponzorálta és elküldött pár mérnököt akik segítettek a fejlesztőknek az effektek féljavításában és a bugok kiszűrésében, ég meg a föld a 2 játék a Crysis 3 javára, én letoltam 2x egymás után a 2 játékot és igazából úgy lehet észre venni rendesen hogy mekkora minőségbeli különbség van a 2 között.
-
7time
senior tag
Ha a BF4 és a Hardlinet meg lehetett csinálni hogy rendesen menjen konzolon akkor a többit is meg lehetne csak gatyába kellene rázni a kiadókat aztán a játékfejlesztőket, nagyon megszoktak hogy összegányolnak mindent aztán ha nem fut rendesen majd a felhasználó vesz új vasat.
-
leviske
veterán
Nem akarok gonosz lenni, de ha valami nem képes tökéletes sebességgel futni azon a hardveren "amire tervezték", ott nem a hardverrel hanem a programozóval vannak komoly gondok.
Anno a 2007-es Mass Effect is 18-30fps közt ingázott az exkluzív hardverén (Xbox 360), aztán valahogy mégis kijött még ugyanarra a konzolra egy Witcher 2 30fps-el. Jöhetne itt még a CryEngine 1 > 3 esete a konzolok kapcsán meg még sok egyéb.
A nagy különbség a Xbox360/PS3 éra és a friss generáció között, hogy most PC-n itt van/lesz a Mantle/Vulkan és DX12, így talán azonos képminőség mellett nem lesz akkora szakadék a konzolok és PC közt.
-
pkornel
aktív tag
Na persze minden 1080p lesz... Azért van olyan exkulziv cím is ami nem tudja az 1080p-t meg a stabil 30fps-t sem! Konzoloktól már nem kell csodát várni ezekben ennyi van! Csak meg kell nézni az Új FF demot az a motor direkt az új konzolokra készült és az one verzió 90 százalékban nem éri el a 30fps-t sőt 20fps környékén is szaladgál elég gyakran! És ahogy néztem felbontás sem 1080p...
-
nyakdam
aktív tag
Ha már DX12, kövezzetek meg de szerinem inkább szól ez a box-oknak. Elvileg könnyebben portolható vele a boxról a játék. Tehát jobban "ráhúzzák" a boxra a múlticímet (végre mind 1080P-lesz) és azt könnyebb lesz áthozni PC-re ami vagy jó minőségben futatja, vagy nem.
-
Jack@l
veterán
Pedig már 2x leírtam, de harmadszora is megteszem: GPU számításról beszéltem.
A másik dolog, de lehet ebben tévedek, hogy a proci csak egy ideig kell a képhez, mikor már kiadta a draw-ot, onnantól kezdve a gpu számolhatja a képet párhuzamosan. Szóval az új api-kkal nem lesz a bonyolultabb scene-eknél jóval több fps-ed, csak annyi előnye lesz, hogy közben többet malmozhat a procid.
Új api-k vannak, szép és jó, az már más kérdés, hogy ki melyiket fogja használni és melyik megy majd a süllyesztőbe.
Tippre DX12 marad a toppon, a játékok kb80%-a arra fog íródni, az opengl helyét meg átveszi a vulcan, de nagyon kis részesdedéssel. -
parampa
aktív tag
Nézd meg mit ki nem hozott a hülyeségeiből.
Például ezt ?
Financial Statements for Advanced Micro Devices, Inc.Kitalálta ezt a f*sságot, hogy low level API, Mantle/SX12/Vulkan
és úgy besz*patta az egész világot, hogy most ez lesz a jövő.Hogyne pempersze ahogy Móriczka elképzeli, a DX12 meg nem ájemdé találmány.
Jóval régebb óta készült már mint a mántli és többen is fogják használni !
Ugyanúgy ez sem lesz az 'FUTURE' mint ahogy a Faildozer, Kaveri, Freesync, APU
meg az összes többi marketing FAIL kamuáradat az utóbbi évek terméséböl tölük.. -
sb
veterán
Ez van.
100000000 rajzolás az látszik rajta. Más kérdés, hogy engem sem hat meg a sok kis lézercsík a távolban meg rengeteg kis törmelékdarab.Szóval a játék maga engem sem fog meg, de ez az első fecske. A technológiát attól még látom mögötte.
Nézd te is azt... és várd a következő, hasonló technológiájú, de más játékot.
Értelmes, nagy egységszámű stratégiai játék pl. az utóbbi 10 évben nem jött ki. (Ami normálisan fut is) -
sb
veterán
Szerintem igen.
Köztük Abu a főgóré.
Nézd meg mit ki nem hozott a hülyeségeiből.
Kitalálta ezt a f*sságot, hogy low level API, Mantle/SX12/Vulkan és úgy besz*patta az egész világot, hogy most ez lesz a jövő.Gondoltad volna? Az utóbbi 8-10 évben csak DX volt (meg OpenGL, de arra alig írnak bármit), gondolni sem mertünk hasonlókra. Most meg létezik már 3db új API. Mindez Abu és a ph ármánykodása miatt!!!!
Írtad, hogy azonos számítás mellett azonos végeredmény és futássebesség lesz és nem érted mitől gyorsul egy régi vga új api-val.
Elárulom a titkot: az overhead (cpu-n) az is számítási feladat. Csak felesleges. Azér' overhead a neve.
Na abból kevesebb lesz. Szóval nem igaz, hogy ugyanannyi számítás marad. Ugyanannyi hasznos számítás marad, de kevesebb haszontalan. (ill. ha bizonyos overhead számítások maradnak is,a többszálúsítás miatt is jobb lesz. Ott meg a szűk keresztmetszet szűnik meg egy szálon, de ez már egy másik fogalom, majd máskor térünk ki rá.) -
prakp
csendes tag
Tök jó, hogy DX12, Vulcan, meg minden. De mi ez a szar? Ezért tuti nem veszek megint 50+ ezres kártyát. Elmagyarázná valaki, mi ebben a durranás? Csak egy gyöszös rétegjátékot látok, ami ráadásul szar is, ezek szerint. Persze, rajzolási parancs meg minden, de a végeredmény az picsafüst. Netwars feeling, kicsit feljavítva?
-
-Solt-
veterán
válasz
#16939776 #120 üzenetére
És ebből hány millión játszanak piszlicsáré indie játékokkal, laptoppal az ölükben? Tényleg olyan lista alapján alkotsz véleményt a DX12 szempontjából, ahol felhasználás alapján a HD4000 az élen van? Ennyi erővel csináljunk egy közvélemény kutatást a szomszéd óvoda homokozójában is... hátha...
-
#16939776
törölt tag
Ezek a legnépszerűbb VGA-k a játékosok körében. Közülük sorold fel legyél szíves azokat, amelyeknek van hivatalos dx. 12 támogatásuk.
Közösen adjuk össze ezeket a százalékokat, kiderüljön hogy ez az arány mennyi is valójában... -
-Solt-
veterán
Aki ilyen öreg motoros, az szerintem egyetért velem abban, hogy a jelenlegi DX rettenetesen erőforrás pazarló, és vannak korlátai, amik számos helyen visszaköszönnek. Az, hogy a low-level ezeket megszünteti, nem csodavárás, hanem tény, még akkor is, ha a PH írja. Pont.
Ne tereljünk... én nem mondtam, hogy itt lesz a Kánaán. Azzal vitázz amit leírok, ne azzal, amit belelátsz a mondandómba.
Aki tudja megoldja, aki nem tudja, az marad az eddigi API-k mellet, és gyártja tovább a csőben zajló, buta AI-s, 500-1000 méteres látótávval rendelkező játékait, aztán, ha "esetleg" beindul a VR láz, akkor majd lehet pislogni.
Egyébként mikor volt olyan, hogy egy frissen megjelenő DX verzió 2-3 éves VGA-t is támogasson, illetve mikor volt olyan, hogy a legfrissebb windowsra (hivatalosan) ingyen lehetett frissíteni? Mert, ha ez nem is a Kánaán maga, de az eddigiek fényében nem rossz... szerintem.
-
MaUser
addikt
Jha, a pH-n ez dől napi 24 órában, még az Anand, guru, stb. meg két cikkben ha foglalkozik vele. De az se törjön ám le, hogy nagyjából az újabb csodában kételkedő jó része már vagy 20 éve a számítástechnikában benne van és megélt már ezer ilyen csodát, netán vagy 10+ éve programozóként tolja és nem js-ben.
Miért gondolod, hogy ha majd lesz low level hozzáférés, akkor itt a Kánaán? Láttad te már egy cégnél is, hogy milyen meló csak egy procira egy low level optimalizálás? Gyanítom nem, mert akkor most sorolnád büszkén, hogy pl. hogyan oldottátok meg pl. két arm arch váltás közötti migrációt szinte pillanatok alatt, mert kb. ilyen szintű melóról lenni is itt szó az eddig elérhető dolgok alapján.
-
TESCO-Zsömle
titán
válasz
velizare #108 üzenetére
ED helyigényére térjünk vissza, ha:
1 - Megjelent a Star Citizen
2 - Oda is bekerül az FPS-rész, meg minden amit ígértek.Jelenleg a SC is köszöni szépen elvan ~20GB-al...
Azért utóbbi nem kevés animáció. Nagyon nem. Az összes hajó összes interakciójához meg kell csinálni a megfelelő karakter-animációkat. A hajón belüli és kívüli akciókhoz, mindenhez.
És persze a részletesség...
Ahogy azt már valahol mondtam: A grafika az, ami behúz a játékba és az atmoszféra bilincsel oda.
-
válasz
TESCO-Zsömle #103 üzenetére
szerintem teljesen nem logikus, hogy ennek okvetlenül így kell lennie. lásd még az elite:dangerous helyigénye.
-
hugo chávez
aktív tag
Hát ez a trollozásos szemrehányás tőled kicsit vicces pl. ezen produkcióid után:
Innen a #94-es és innen az #57es hozzászólásod sayinpetynek (róla azt érdemes tudni, hogy korábban a Naughty Dog-nál, most pedig a Sega-nál fejlesztő és dolgozott már Mantle-lel, meg DX12-vel is.). Sajna nem kritikus vagy, hanem elvakult, csak nem értem miért... -
TESCO-Zsömle
titán
válasz
velizare #100 üzenetére
Tudtommal CIG videóban hangzott el. Én is láttam, de nem mondom meg melyikben. Nem sokkal a cikkek megjelenése előtt.
Amúgy -szerintem- teljesen logikus. annyi hajót, bolygót, stb olyan részletességgel modellezni, eltárolni a kapcsolódó animációkról és effektekről nem is beszélve, aztán ott lesznek az állatok/karakterek és persze a "cuccok": kézifegyverek, páncélok, gránátok, ruhák, stb... Tonnányi adat. Ha egy CoD-féle csőlövölde megeszik 50GB-ot, akkor egy open
worlduniverse-nek mennyi a sok?(#102) szunya1: Fajlagosan már most is egálban vannak a 256-os és 512-es SSD-k. Jövőre már az utóbbi lesz olcsóbb GB-onként... Még legalább 1 év, mire a SC ténylegesen elstartol, de amilyen alaposak, szerintem simán lesz abból a 2016 elejéből közepe is...
-
válasz
TESCO-Zsömle #99 üzenetére
hogy a 100GB-s tárhelyszükségletet benyelte volna a nép szó nélkül. az már azért akkora méret, hogy új ssd-t kell venni, hogy ráférjen.
-
Diopapa
addikt
válasz
TESCO-Zsömle #96 üzenetére
Egyébként ez sem igaz, a megfelelő cikknél elegen vinnyogtak emiatt is, érdemes elolvasni akár itt, akár GK-n pl...
-
vhw
addikt
Legbénábbat?
- a szovjet piachoz, mint elsődlegeshez mégis milyen motort kellett volna anno indulásul választania egy névtelen senki játékfejlesztőnek?
- másrészt meg... maguk se gondolták, hogy így betalál.Ahogy igazán beindult a szekér a bánat sem azzal foglalkozik, hogy új motorra ültesse át a játékát.
-
-Solt-
veterán
Óóó... számtalan ilyen volt, példának okáért ma is...
De ne erőlködj, már sokan (nem írok mindenkit, mert van 1-2 kollégád) ismerjük a munkásságod, tudjuk, hogy itt rajtad kívül mindenki (értsd cikkírók) hülye, sőt, senki nem ír ide olyan, aki képben van, ért hozzá, uram bocsánat esetleg szakmabeli...
Javasoltam már a logout cikket, meg lehet villantani a képességeket. Tessék írni bejegyzést a cáfolatokról, és akkor szépen összeszedetten, tételesen be tudod bizonyítani a világnak, hogy te értesz hozzá, az itteni cikkírók meg dilettáns pubik... Hajrá!
Képzeld el értem, hogy mi a különbség. Tudom, hogy a lelkednek jobb, ha elhitetted magaddal, hogy én ezt nem értem, de sajnos nem így van. Pár hozzászólással lejjebb írtam, hogy van aki a korlátok között ügyesebben evickél, de ettől még a korlátok nem tűnnek el... ezt kéne végre felfogni. No meg azt, hogy azért mert valami csőben mozgó játék, buta AI-val jól fut 500 méteres látótávval, offlinem még vannak komplexebb igények is.
-
Jack@l
veterán
Mesélj mikor volt ilyen? Baj hogy néha tolom is helyetted a GDP-t?
Amit nem értessz az az, hogy mi a különbség a szarul megírt kód és a low level közt. Ügyes programozók most is kidobnak játékot ami szép és jól fut, őket nem hatja meg a low level, azzal dolgoznak ami van. Kevésbé ügyes programozók akiknek fele annyi időt se hagy a kiadó fejlesztésre, meg szarnakl bele, ezen a low level nemhogy segíteni fog, de még nagyobb szívásokat fog eredményezni majd a frissen kiadottt játékoknál. Aki hülyén kezeli az api-t azoknál még jobban lecsapódik ezután is a hiba/lassú futás.(csak a low level miatt még több idejük megy el "optimalizálásra")
-
-Solt-
veterán
válasz
TESCO-Zsömle #87 üzenetére
Nem a WOT a lényeg, ne hegyezzük ki erre, én általánosságban beszéltem... Persze, ha mutatsz nekem egy olyan dx9-11 játékot ami minden CPU magot 70-80% körül kihasznál, és nem fut olyan szituációba ahol a sok rajzolási parancs miatt megfekszik, akkor nem szóltam egy szót sem!
Nyilván a DX jelenlegi keretein belül van olyan aki ügyesen elmegy a határokig, és van olyan, akinek ez nem megy. (nem egyforma a fejlesztők képessége, ideje, anyagi lehetősége) Ettől még a DX korlátai nem tűnnek el.
-
-
MaUser
addikt
Segítenél nekünk szegény tudatlanoknak naprakésznek lenni abban, hogyan mi akadálya volt annak, hogy a fizikai motort úgy írják meg, hogy skálázható legyen mondjuk négy magig? Ja, hogy nem igen van minek skálázódnia.
De szívesen hallgatlak, mi volt a gátja a több mag kihasználásának.
-
7time
senior tag
Jön nemsokára az Armored Warfare Cry Engine motorral úgy hagyom ott a WOT-ot mint szél, a videók amiket feltettek az Alfa teszt alatt nagyon meggyőzőék voltak ezen kívül a MM is úgy fog működni hogy figyelembe veszi a játékosok tudását is nem csak a tank besorolását, ezen felül a WG nagyon arrogánsan nyilatkozik a játékosok kérdéseire vagy ötleteire.
-
#16729600
törölt tag
Nem mert pesszimista lennék,de majd minden akkor derül ki, amikor kirepül az első fecske a low level api/DX12 fészekből.Addig kár temetni,de ugyanolyan kár kartonszámra pezsgőt bontani és zsákszámra a légtérbe küldeni a konfettit
-
-
GypsFulvus2
őstag
Én úgy tudom, hogy nem, de majd a nálam tájékozottabbak kijavítanak, ha mégis. Csak arra reagáltam, hogy schawo szerint mindenképp win10 kéne, hogy élvezzük a jobb grafika áldásait. Pedig a Vulcannak linux is jó, ha meg valaki ragaszkodik a winhez, akkor szabadon upgrade-elhet 7-ről vagy 8-ról.
-
-Solt-
veterán
Kifejezetten üdítő ilyenekről társalogni olyanokkal, akik még arra sem veszik a fáradtságot, hogy minimálisan naprakészek legyenek...
Teljesen természetes, hogy a WOT alatt azért nem dolgozik minden CPU mag mondjuk 80%-s terhelésen, mert hülyék hozzá, nincs pénzük megcsinálni, sőt ha tudnák sem akarnák, és ennek a DX-hez semmi köze... kizárólag a fejlesztő a limitáló tényező. Nincs több kérdésem...
A windowsról is jól átment amit írtam...
-
#06658560
törölt tag
válasz
TESCO-Zsömle #76 üzenetére
3. Akarat nincs, pláne, amikor kiderül mennyi meló lenne.
-
MaUser
addikt
Jaja, és ezért hallunk már vagy 20 éve ilyen dumákat a fejlesztőktől/gyártóktól és csak azért jönnek elő évente, mert ugyan mindig bekövetkezett a világmegváltás, csak azt jó évente újra csinálni.
Quake óta már ocl-ben nyomja mindenki, glide a világmegváltó, dx9, dx11 új szintre emelte a világot, mediagx-et használ mindenki és nem találja fel azt két évente újra az amd és az intel.
Btw, win: szerinted azért lehet majd a kalóz verziót frissíteni, mert az neked jó?
Cseppet sem ám az mozgatja az ms-t, hogy iszonyat fregmentálódott a win paltform, phone "beleállt a földbe", kínjukban idő előtt kivonták a hetest, a parasztlázadások miatt lett downgrade újra, majd stikába azt is megszüntették home user-nek gyakorlatilag. Nyugodj bele, kőkemény üzlet, hogy már ilyen nyíltan engedik a kalóz win10-et. Kell, hogy fel tudják végre venni a versenyt az ios-szel, mert ha így megy tovább, nem a box lesz a nappalikban, hanem 10 év múlva amazon/g/apple terméke. Erről szól most minden, mert most már úgy néz ki a kínai piacot lassan bukják...
TESCO-Zsömle: Erről beszélek, ezen nem segít semmilyen API vagy DX12.
-
TESCO-Zsömle
titán
c) simán nincs pénzük, idejük, energiájuk olyan fejlesztőt felvenni, aki megírná a mostani lehetőségek között is normálisan?
A WoT minden idők legsikeresebb F2P játéka a valaha volt legnagyobb bevétellel.
Egyszerűen szarnak bele az egészbe, mert:
1 - Ez nem hozza, csak viszi a pénzt, inkább csinálnak két prémium tankot, darabját 8k-ért...
2 - A felhasználóbázis oroszlánrésze múltszázadi kövületeken játszik, így a prioritás inkább az, hogy ezeken is fusson valahogy, nem az, hogy a modern vasakat kihasználja... -
Ed3r_X_
nagyúr
válasz
GypsFulvus2 #27 üzenetére
De DX12 lesz 8, 8.1-re is nem? Nem értem..
-
-Solt-
veterán
Nyilván ehhez az API-nak semmi köze nincs, az úgy jó ahogy van, a fejlesztők csak azért sírtak a low-level API-ért, mert nem volt jobb dolguk éppen... sőt az MS is csak azért állt elő a DX12-vel, mert éppen ők is pont ráértek, ingyen meg azért lehet frissíteni az új winfosra, mert az is csak jó nagy lehúzás... sőt azért írták meg úgy, hogy a 3 éves VGA-k is támogassák, mert így rá vagyunk kényszerítve a VGA cserére...
Vagy valami ilyesmi, pontosan én azt nem tudhassam...
-
MaUser
addikt
Hmm, és az vajon a) az API hibája, b) a driverek hibája vagy c) simán nincs pénzük, idejük, energiájuk olyan fejlesztőt felvenni, aki megírná a mostani lehetőségek között is normálisan? Mert az általad írt kihasználtságok nem éppen API gondra utalnak, sokkal inkább arra, hogy nem igazán írtak path-t két mag fölé, mert minek. Talán csak nem azért, mert tudják milyen gépen nyomják a játékosaik.
-
-Solt-
veterán
Igen, én vagyok az aki ezt a PH-s faszságot benyalja Abu-tól, egyébként pedig ilyen nincs is, tiszta hülye itt mindenki!
Ha pedig kevés FPS mellett egy GPU alacsony kihasználtságon dolgozik, mert kevés adat jön a szintén alacsony kihasználtságon dolgozó CPU felől, az nem szoftveres CPU limit, hanem... mi is, kedves szakembermérnökzseni úr, vagy minek vallod magad?
-
-Solt-
veterán
Nem azt mondom, hogy vegyél i7-t, hanem azt, hogy a DX korlátok miatt ezeken a szoftveres CPU limites szituációkon a low-level API-k sokat segíthetnek, és a jelenlegi konfiggal is jelentős javulás érhető el. A felsoroltak közül az ArmA3 esetében lesz DX12 támogatás elvileg, ott könnyen össze lehet majd hasonlítani...
Jelenleg a hajamra kenhetem az i7-t, ha 10-15%-s kihasználtsággal dolgozik, és emiatt a GPU sem kap adatot amivel dolgozhatna.
-
Szőrös
veterán
Teljesen jogos lenne ha egy kész játék esetében rónád fel ezeket a hibákat.
De ez még fejlesztés alatt áll így azt hiszem ez még bőven belefér bár hozzáteszem az irányítást már elég jól személyre lehet szabni és a joy támogatás is elég jó ( nekem egy darabig nem ismerte fel az X52 Pro-t aztán az egyik patch után ez is megoldódott). -
Jack@l
veterán
válasz
TESCO-Zsömle #56 üzenetére
GPU-ról írtam, prociról levesz terhet, de ez idáig nem is igazán jelentett gondot egy gyors 4 magos procin.
-
TESCO-Zsömle
titán
válasz
#57638400 #47 üzenetére
(#48) cain69: Ne nekem mondjátok, én evvel tökéletesen tisztában vagyok, Jack@l az, aki "Nem hisz ebben"
-
Yllgrim
őstag
Koszonjuk hogy egyikotok sem fog megjelenni ebben a jatekban
Egy pre-alfa allapotban levo jatekrol alkottok iteletet felinformaciok alapjan, azt gondolvan hogy ez a vegleges, optimalizalt, mukodo vilag mar
Az ilyen sotet, korlatolt embereknek hala sokan meg sem nezik, nem szannak idot arra hogy hol tart a jatek, csak a duma megy, de az nagyon. Az hogy szantal ra par percet beallitgatni az meg nem jelenti azt hogy szantal ra eleg idot
Torold le es legyszi soha tobbet ne probald ki, nem neked valo, ezzel egy kicsit dolgozni kell, utanajarni, leeg tole par agysejted
-
Drenadar
veterán
Lehet hogy majd a teljes játéknál működni fognak ezek a beállítások is. Egérrel és billentyűzettel elég jól be lehet állítani és megy is... Nem véletlenül alpha még.
De amúgy sokan még tudják oldani a joy irányítást is.
(én két napot biztos nem vártam volna egy letöltésért ;-)) -
Abu85
HÁZIGAZDA
Ez a fejlesztőktől függ. Annyi szükséges, hogy megmondják a drivernek, hogy hol van a VRAM-on belül a képkockapuffer.
Nem tudom, hogy a WDDM 2.0 legacy módja mennyit mindent ment át a WDDM korábbi verzióiból. Azt tudom, hogy a Microsoft nem néz túl jó szemmel ezekre a szoftveres átkapcsolásokra. Mindig csak a nyűg volt velük, és a jövőben sem várnak mást. Azt javasolják a gyártóknak, hogy vagy felejtsék el a dedikált GPU-t, vagy multiplexerrel kössék be.
-
hodigy
tag
Sajnos egyet kell értenem engem nem győzött meg a Star Citizen. Kezdjük ott, hogy nem lehet normálisan beállítani az irányítást, ha nem a joystick az első eszköz amit a játék lát akkor nem működik, és nincs semmilyen normális beállítási felület. Ilyen tippek vannak a neten, hogy mindnet húzz ki csak a joy legyen bent és indítsd a játékot majd reménykedj, hogy látja és működik. Erre nem jutott pénz és idő?
A grafika meg szerintem optimizálatlan és ahelyett, hogy rendesen megcsinálnák jönnek a mesék...
Mindezt úgy írom, hogy kivártam azt a 2 napot amíg letöltődött és rászántam az időt, hogy megpróbáljam működésre bírni... -
xtremez
aktív tag
Egy kicsit off: Tudsz valamit arról, hogy közelgő DX12, Mantle,Vulkan fejlesztéseknél szentelnek-e figyelmet a "váltható grafikus rendszerű laptopokra" ?
Korábban azt írtad, hogy a fejlesztőnek kell megírni a támogatást a programba, hogy a dedikált GPU-n fusson a program és ne az integrálton. Tudom, hogy már kezd öregedni a konfigom, de ha jól tudom GCN videokártya van, ami támogatná az új apikat( HD7730m)A másik, hogy a win 10-nél ha dx 12-nél régebbi programokat futtatok ott ugyanúgy meglesz a driver kontroll nem ? Tehát ott ugyanúgy működik a "switchable graphics" ?!
-
válasz
TESCO-Zsömle #44 üzenetére
mondjuk onnan, hogy nem kell majd 1 meg 2, vagy több (pl dying lights) cpu magot teljesen odaadni a drivernek. természetesen a driver dolgát ezután is el kell majd végezni, csak éppen ha közvetlen kontrollod van a tennivalók felett, akkor nemcsak azt látod, mi történik, hanem menedzselni is hatékonyabban tudod a folyamatokat.
-
#57638400
törölt tag
válasz
TESCO-Zsömle #44 üzenetére
Szó sincs erről. Az új API-k kevesebb többletterhelést rónak az adott processzorra játék közben - hogy az alsó-, felsőházból, régről, nemrégről jön, az "mindegy". Ez egyaránt segít az erős és sokmagos prociknak kihasználni az erejüket és a gyengébbeknek, hogy többre menjenek azzal a kevéske teljesítménnyel is.
Szerk.: Vagy azonos teljesítménnyel részletesebb megjelenítés - no meg az a nagyságrendekkel több rajzolási parancs, amivel mondjuk több ezer játékost lehet megjeleníteni, ha bírja a proci. Régi API-kkal meg sem lehetne jeleníteni. Ezért szól ez a hír arról, hogy a DX11 mód limitált lesz a rajzolási parancsok miatt.
-
SunMount3r
nagyúr
Már hónapok óta nem gondolkodtam a "konzolt vs. új PC-t veszek inkább" témán, de minden egyes SC-vel kapcsolatos hír eszembe juttatja, hogy miért is bánnám meg ha inkább a konzol mellett döntenék. A 2-őt egyszerre meg biztos nem fogom és ráadásul a játék lényegéből fakadóan olyan, hogy inkább a multi része lesz csábítóbb ha pedig az "izom PC-re" való spórolás jóval elhúzódik a játék megjelenése utánra, akkor 'makkhatom' a mostani MP játékokban jellemző 'hit and run' játékosfelfogás miatt... Remélem ebben nem lesz igazam...
(A legüdvözítőbb számomra az lenne ha PS4-re is kiadnák, de tudom erről még álmomba se várjak híreket...)
-
-
parampa
aktív tag
válasz
TESCO-Zsömle #41 üzenetére
akkor mi értelme lenne a konzoloknak meg a low level api-knak?
A konzolt féláron adva (csali), jó sokat lehessen keresni a 1.5-2x -es árú gámákkal.
-
Jack@l
veterán
válasz
TESCO-Zsömle #41 üzenetére
Hogy szar procin is játszható sebességgel fusson valami. Plusz még lehetővé teszi a bonyolultabb modelleket játékokban, de ezt ki is kell majd számolni a gpu-nak...
(Persze hogy nem hit, akkor úgy mondom szakmai ártalom.) -
Jack@l
veterán
válasz
TESCO-Zsömle #35 üzenetére
Nem hiszek ebben, a grafikát ígyis úgyis ki kell számolni, ugyanolyan minőséghez ugyanannyit magának a gpu-nak.
Persze ha kijönne nyáron a win10-el egy dx12-es port is SC-re, nem bánnám mert végre húsvér játékon vizslathatjuk mi merre mennyi, grafikailag is, sebességileg is. De Robertséket ismerve ez jópár hónap, de inkább fél év késéssel fog kikerülni. -
devast
addikt
-
-Solt-
veterán
válasz
#16939776 #26 üzenetére
Szeretem amikor valaki ennyire felkészült szakmailag!
Az ne zavarjon, hogy már most a játékosok többségének DX12-t támogató kártyája van...
(#33) Jack@l: Végül is, csak kb 10x volt leírva, hogy az új API-k teljesen másképpen bánnak majd a memóriával... Abu gyerekkorodban megvert, vagy lenyúlta a csajodat, vagy mi történt, hogy így kivagy hegyezve rá?
-
Jack@l
veterán
A cikknek van forrása is, vagy csak úgy kapkodunk a levegőbe? Egyelőre semmi ilyesmiről szó nincs a játékban, köszöni jól van, jól fut only dx11-el.
Érdekes dolog ez a dx11-re fogás, mert perpill felzabálja a 8 giga ramomat + virtuális memória egy részét is. Biztos jó lesz alacsony szintű apival, de akkor a még több detail, szebb grafika hol fog elférni?
16-32 giga ram minimum lesz neki? (videomemóriáról már nem is beszélve, mondjuk egy bolygón lévő csatában) -
Drenadar
veterán
A mantle és a vulkán? Utóbbiról azt tudtam hogy még Linuxon is menni fog ezért olyan nagy szám. De akkor ennek jobban utána kell néznem.
+1 win10 miért gáz? Most akinek legalább win7-e van az díjmentesen tud majd upgradelni rá.
Inkább a vga beszerzése lesz majd nagyobb érvágás...
-
TESCO-Zsömle
titán
A bolygók maguk statikusak lesznek technikai okokból. Azt se egyszerű megoldani, hogy a téren belül (univerzum) független, külön önálló terek (hajók) mozogjanak. Mert ugye a hajók zöme külön, önálló tér, melyet tetszés szerint bejárhatsz repülés közben is...
Sebességlimit lesz, de senki se fog megmenteni. Ha elindulsz ki a semmibe, ki a lemodellezett univerzum határán kívülre, akkor addig tudsz majd menni míg a hajóból kifogy a nafta, leáll a létfenntartás, te pedig szépen megdöglessz. Ilyen esetben -gondolom- nem lesz respawn se, mert menthetetlen helyre kerültél, úgyhogy mehetsz vissza a karakter-generátorba csinálni egy "örököst"...
Fontos a grafika. Sokkal inkább hat a játékosokra, mint a fizika. Olyat már hallottam, hogy milyen csodálatosan szép/élethű a játék, rengetegszer, de olyat, hogy milyen reálisan mozog a víz a vízesésben még nem sokat. A grafika húz be a játéktérbe, viszont az események, a történések azok, amik le is kötnek benne.
Arról az apróságról nem is beszélve, hogy valós fizika mellett a játék élvezhetetlen lenne. Legjobb példa erre, ha előveszi valaki az ősöreg asteroids játékot. Fejeld ezt meg a lassulás (motorfék) hiányával meg 6DOF-al és mindjárt ott vagy, hogy az átlag ember belepusztulna. Az irányításnak élvezetesnek kell lennie, elvégre ez egy játék, ami szórakoztat, ezért a realitásnak csorbulnia kell.
(#28) schawo: De a Vulcan API nem az. Jah, és a picipuha úgy döntött, hogy Win7-ről ingyen válthat mindenki 10-re, ha akar, úgyhogy még anyagi ellenérv se nagyon lehet.
-
Egyszer mert Win10 only funkció. Nekem mindegy, de lesz még emiatt sírás.
(#27) GypsFulvus2
Ezaz, hogy pre-alfa. És nem azt ígérik, hogy a mostaninál jobban fog futni, hanem azt, hogy még addig csavarják, amíg már a mostaninál sokkal rosszabbul fog futni. De mindegy, tényleg, majd meglátjuk, még messze van a kiadás. -
GypsFulvus2
őstag
A profilomban olvasható konfiggal medium-low beállítás mellett elfut 30 fps-el, fullHD-ben, dx11 alatt. Amint látod, a VGA-m egy 4. életévét töltő típus. Annak ellenére, hogy a játék még pre-alfa. Innentől kezdve kéretik sírás-rívást befejezni. Aki meg teljes grafikai pompájában akarja majd futtatni, az ruházzon be egy Vulcan/dx12 Tier3 támogatási szintű kártyára. Ez 2016-ban talán már nem lesz akkora kihívás...
Ha meg úgy gondolod, hogy ez a játék csak a grafikáról szól majd, akkor nyilvánvalóan nem tudsz róla túl sok mindent.Szerk: Win10-re ingyenesen lehet majd upgrade-elni, még kalózverzióról is. A Vulcanhoz meg nem kell még az sem.
-
Ez konkrétan azt jelenti, hogy a DirectX 11-et ugyan még támogatja a program, de erősen limitált működés mellett.
Na jó, befejezem, végül is majd meglátjuk másfél év múlva, ha addig elkészülnek vele. Ha jó lesz, úgyis beszállok, ha nem, akkor meg tőlem aztán lehet DX100 is.
-
#16729600
törölt tag
Szerintem az S.C alapmű lesz/az évtized címe.Végre egy játék,ami csak az újabb vasakkal fog jól menni.Nekem csak a megjelenési dátumokkal van bajom,jöhetne már
-
Yutani
nagyúr
-
Ne is csodálkozzatok, 2016-ra az emberek nagy részének már DX12-es kártyája lesz. Van itt olyan ember, aki negyedévente VGA-t cserél. Úgy is brutális gép kell alá tehát, aki 6 éves konfiggal akar majd nekilátni, az egyáltalán nem fog, vagy erős kompromisszumokkal, de ez minden játéknál így szokott lenni.
-
pkornel
aktív tag
Akkor ez miben megy? [link]
Csak azért mert ez baromi szép meg elég jól is fut! Most akkor GTX 970-80 DX12 Tir 2 tud nem ? -
Locutus
veterán
Na, hát akkor majd ha kiadják néhány év múlva, megnézzük milyen videókártyákat lehet kapni hozzá.
-
Ez az Star Citizen is egyre inkább csúszik a vicc kategóriába. Sikerült eltolni a grafikát. Gratulálok.
-
Hakuoro
aktív tag
Én meg azért aggódok, hogy nehogy egy "Freelancer with friends" legyen belőle. Az űrt nem jelenítik meg elég reálisan. OKé, lehet butítani, mert a távolságok hatalmasak. DE 2016-ra én azért elvárnám a bolygók, nagyobb aszteroidák pályájának szimulálását. Ne legyen egyszerű "A-ból B-be nyílegyenesen" játék.
+úgy tűnik nekem, hogy lesz egy sebességlimit, ami egyszerűen bullshit. Ez valószínűleg az általuk használt technológiák limitációja. Ha beindítom a hajtóműveket és 1 órán át gyorsítok, bőven elegendő lesz a sebességem ahhoz, hogy elhagyjam egy adott bolygó gravitációs terét. Ezt meg kell valahogy akadályozni, mert a rendszerben össze-vissza repkedő hajók túl nagy terhet rónának a szerverekre. Vagy sebességlimit lesz, vagy "megmentenek" ha a túl messzire merészkedsz.
SZVSZ messze nem a grafikára kellett volna a hangsúly helyezni, hanem az élethű fizikára. Annak is örültem volna, ha nem 4 naprendszerrel indítanak, egy is elég lenne ha eléggé kidolgozott. 3 gázóriás holdakkal, 5 kőzetbolygó pár holddal, néhány száz nevesített nagy aszteroida, + rengeteg űrállomás és bázis. Egy olyan fiktív civilizációt kellett volna létrehozni, amely keményen benne van saját naprendszerének felfedezésében, találtak már idegenekre utaló jeleket (roncsok, romok), de még nem léptek kapcsolatba eggyel sem. És innen szépen lassan lehetne fejleszteni, a történetet kibontani.
Sajnos nem így lesz. Vérbeli profi játékfejlesztők készítik és nem tudnak a bejáratot sémáktól megszabadulni.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az új OpenGL a Vulkan. Ennél újabb nem lesz. A Vulkan API-t és az aktuális OpenGL-t fogja továbbfejleszteni a Khronos. Egymás mellett párhuzamosan történik majd ez.
A CIG GDC-n azt mondta, hogy a DX11 mellett támogatni szeretnék a DirectX 12-t, a Mantle-t és a Vulkan API-t is. Tehát alapvetően lesz választás. -
#06658560
törölt tag
Mikor fog megjelenni? Melyik Mantle verzióra? Vagy mire megjelenik, addigra lesz új OpenGL is?
-
leviske
veterán
Egyre jobban aggódok a játékélményért. Jó lenne, ha nem vinné el a grafika az erőforrásokat a lényegtől, mert akkor valószínűleg nem is lesz több sikeres KSR projekt, ha kiszúrják az emberek szemét egy techdemoval.
-
HD6970 viszlát! Míg egy GTX460-on megy majd DX12-ben... Ez a durva..
Új hozzászólás Aktív témák
ph A fejlesztők nagymértékben limitálják majd a látótávolságot és a minőséget, hogy futtatható maradjon a program.
- Csere-Beszámítás! MSI Ventus 3X RTX 4070Super 12GB GDDR6X Videokártya!
- ASRock RX 6950 XT 16GB GDDR6 Phantom Gaming OC - Gari 2026.05.02. -ig - Eladó!
- PNY - Founders - Referencia hűtéssel - GTX 780 TI - Korának leggyorsabbja - Gyűjtőknek is
- MSI GTX 1080 ARMOR
- Gainward GeForce GTX 1660 Ti Pegasus OC 6GB GDDR6 + egyéb alkatrészek
- Bezámítás! Gigabyte AORUS 16X (2024) Gamer notebook - i7 14650HX 16GB RAM 1TB SSD RTX 4070 8GBWin11
- Telenor 5G Indoor WiFi Router (FA7550) + töltő
- AKCIÓ! MSI B450 R5 5500 16GB DDR4 512GB SSD RTX 2060 Super 8GB GDDR6 Rampage Shiva Zalman 500W
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 7600X 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- Hp Prodesk 600 G5/G6 SFF/ i5 8-9-10 gen, i7-9700 vagy "félkonfig"/ Win11- Számla, garancia
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest