- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- OLED TV topic
- Vezetékes FEJhallgatók
- Dell notebook topic
- Hogy is néznek ki a gépeink?
- Milyen cserélhető objektíves gépet?
- Házimozi haladó szinten
- Milyen egeret válasszak?
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Publikálta a Microsoft az MS-DOS 4.0 forráskódját
Hirdetés
-
Xbox Game Pass [2024] - A májusi lista
gp Az elkövetkező időszakban többek között megkapjuk a Kona II Brume című játékot.
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
Samsung Univerzum: Így ismerhető meg a Galaxy AI bármilyen telefonon
ma A Try Galaxy webalkalmazás kontrollált környezetben mutatja meg, mit tud a One UI 6.1-es rendszer és a mesterséges intelligencia.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Duck663
őstag
Nincs végtelen skálázódás. De ezzel simán fel lehetne 256 magig is menni, egy tokon belül, úgy hogy megvan a memória koherencia, magas az elérhető memória sávszélesség, miközben a késleltetés is alacsony, sőt a különféle gyorsítók integrálási lehetősége is adott.
Közben pedig tovább lehet gondolni, hogyan léphetünk tovább, feljebb. Attól még, hogy van egy működő rendszerünk a kutatás nem áll(hat) meg, mert előbb-utóbb annak elérjük a határait és tovább kell lépni.
Igen-igen, még mindig Win7-et használok, és ha így haladunk még 2030-ban is így lesz.
-
#54625216
törölt tag
Az az igazán érdekes, hogy még a tréningnél is többről van szó.
Andrej Karpathy bemutatta, hogy a rövid távú emlékezet hogyan működik a rendszerükben, azaz ha a táblát két másodperccel előtte már felismerte, de a döntés pillanatában takarja egy másik autó, akkor is tudja, hogy a tábla ott van.
A következő fázis a tapasztalatok felhasználása lesz.
Azaz egy olyan "mentális" térképről, ami az emberi vezetőknél intuitívan működik, hogy hopp, ebben a kereszteződésben a múltkor kivágott elém egy szuicid biciklis én meg nem láttam a bokortól, itt érdemes erre is figyelni.
Csak a Tesla az összes autó által begyűjtött adatot használni fogja, azaz ha tegnap arra járt egy Tesla és majdnem elütött egy őzet, akkor a következő Tesla már azon az útszakaszon számolni fog a veszéllyel.
Egy ilyen adatbázist pedig nem lehet egyik napról a másikra felépíteni és aki hamarabb kezdi, annak idővel behozhatatlan előnye lesz a piacon. -
Duck663
őstag
Igen ám, csakhogy az a 40 mag az egyben volt, nem volt csoportokra osztva. Egyébként volt valami kísérleti processzoruk abban 80 mag volt és hálós rendszert használt. Az hogy mi lett vele azt nem tudom.
Igen-igen, még mindig Win7-et használok, és ha így haladunk még 2030-ban is így lesz.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
És elverték azt a 40 magot egyben, mint a rongyot.
Az lett vele, hogy nem működött.
Vágyálom, amit kergetsz, okkal nem csinálnak ilyet. Olyan bonyolult memóriamodellre, amit egy CPU használ nem lehet.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
stellaz
addikt
Nagyon sok mindent le lehet szűrni egy olyan kérdéssel, amire közszájon.firig az elvárt választ.
Madresztza hr osztály bullshites kérdéseit hagyjuk már. Azért ilyen faszságokat kérdeznek, mert amúgy mit kérdeznek? Nem értenek semmihez.Hifiman fejhallgatóhoz keresek ballanced kábelt
-
tha_answer
őstag
arrol nem is beszelve hha egybeontik akk mennyire javithato kesobb.
[ Szerkesztve ]
-
Pingüino
senior tag
És azt tudtad, hogy azzal a karbonszálas vázzal alig van hasznuk az autón, korábban pedig egyenesen veszteséggel árulták, mert annyira drága, még a saját, tömeggyártásra alkalmas megoldásukkal is? És közben az egyetlen előnye, hogy lespóroltak 200-300 kiló súlyt. Még általuk beismerten is bukó a dolog. Szóval ha már ki akarsz oktatni, akkor érdemes lenne jobb példát találnod rá.
[ Szerkesztve ]
-
Pingüino
senior tag
válasz tha_answer #61 üzenetére
A strukturális akkupakk is bontható, csak nem annyi, hogy kiszedsz pár csavart. Viszont az egyik fő szempont volt a tervezésnél a fajlagos költségek lefaragása mellett a megbízhatóság, szóval nem is nagyon kell javítani.
-
tag
Hát tényleg nem veszünk össze ezen
Már csak azért sem mert előnyben Te is elsőként az akkut emelted ki. meg azért sem mert Veled lehet értelmes hangnemben beszélni.
A présöntvény alváz olcsóságát nem vitatom, de ezt nem tartom igazán olyan előnynek, ami "piacvezető pozíciót" garantálna. A SUC hálózat szintén ilyen. Lehet, hogy elősegíti, hogy a versenyben legyen egy kis előnye a Teslának, de ahhoz, hogy a versenytársak ne tudják megfogni, ehhez önmagukban és együtt is kevesek.Az önvezető autó, úgy ahogy a vevők elvárják, egy nagyra fújt lufi ígéret még csak, és nem csak a technika lesz az, ami a széleskörű alkalmazást fékezni fogja. Már most elkezdték feszegetni a felelősségi kérdéseket (baleset esetén ki a felelős) például, amikről kérdés, hogy hova fognak kifutni. Húzós perek fognak indulni, Amerikában főleg, amik jó nagy összegekről fognak szólni, és szinte biztos, hogy a gyártó felelőssége vastagon téma lesz.
Továbbra is azt gondolom, hogy a Teslának kelleni fog egy újabb nagy dobás, ami kilővi őket megint a versenytársak elé pár évvel az elektromos autók kulcsműködési területén (akku, hajtás) méghozzá belátható időn belül, mert jelenleg sok-sok ígéret, és a Model 3 évekkel ezelőtti bejelentése idejére már kialakított technikai megoldások előnye az, ami még tartja a Tesla körül a hypeot, és biztosít most nekik bizonyos területen előnyt.
-
Pingüino
senior tag
A felelősség kérdését szerintem könnyebben el fogják rendezni, mint ahogy ma túlgondoljuk. Igazából egy balesetnél csak annyit kell majd vizsgálni, hogy a gyártó hibázott-e, vagyis hogy lehetett-e számítani a baleset bekövetkezésére. Pl. ha az autó nem ismert fel valamit, vagy lefagyott, vagy bármi hasonló, és ebből lett a baleset, akkor egyértelműen terheli a gyártót felelősség, ha viszont csak annyi a kérdés, hogy ugyan elég jó döntést hozott a rendszer, de lehetett volna-e jobbat is, akkor már csak annyi lesz a következő felvetés, hogy egy emberi átlagvezető jobban döntött volna-e. Erre pedig már vannak elég jó statisztikák, egy jó vizsgálócsoport könnyen meghatározza a felelősség kérdését. A feltételek pedig elég egyértelműek ahhoz, hogy a gyártó csak akkor adja ki a végleges változatot, ha ezeknek már megfelel.
A többi felvetésben pedig mindkettőnknek vannak jogos érvei, szóval majd az idő eldönti.
-
dabadab
titán
Igen, ez a "ki a felelős" kérdés nagyon erősen túl van lihegve, ez olyan téma, ami nagyon régen tisztázott (kis túlzással Hammurabbi törvényei (i.e. 1750) óta), hiszen egyáltalán nem az önvezető autóknál merül fel először az, hogy ha egy mérnök elront valamit, akkor annak komoly sérülés/halál lehet a vége és ezért kit terhel a felelősség.
DRM is theft
-
Pingüino
senior tag
válasz tha_answer #69 üzenetére
Ja, hogy a présöntvényről volt szó?!
Arra azt nyilatkozták, hogy az autó gyártásakor azért készül az egész egyben, mert úgy olcsóbb, és gyorsabb.
Javításnál viszont már nem követelmény, hogy egy darabban legyen cserélve, így ha sérül, akkor a sérült részt kivágják, és csak a kivágott részt pótolják ugyanúgy hegesztéssel, mint ahogy egy hagyományos alváznál cserélnének egy hibás darabot. -
-
Pingüino
senior tag
válasz tha_answer #72 üzenetére
Miért lenne az kókányolás? Most is ugyanez történik, csak a hagyományosnál eleve hegesztve van az alváz, és ha egy részét cserélni kell, akkor a hegesztésnél szeded szét, és teszel fel cseredarabot szintén hegesztéssel. Annyi lesz ennél a különbség, hogy nem az egész alváz lesz hegesztve, hanem csak az a rész, ami cserélve lett, a többi meg marad egyben. Vagy te úgy gondoltad, hogy most ha sérül egy autó alváza, akkor csak kicsavarsz pár csavart a javításhoz? Alváz hegesztésnél nem a szomszéd lacikára kell gondolni, komoly szakszervizek is végeznek ilyen munkákat.
[ Szerkesztve ]
-
Pingüino
senior tag
válasz tha_answer #75 üzenetére
Hagyjuk már. Még a hegesztés is bőven többet húz el egy tizedmiliméternél. Tökéletesen működni fog oda szabott cseredarabbal, akár a legdrágább szakszervízben, akár a szomszéd laci bácsival csináltatod. Ha nem hiszed, akkor beszélgess el néhány karosszérialakatossal. Ők majd megmondják neked.
-
Pingüino
senior tag
válasz tha_answer #78 üzenetére
Ja, mert a javítóelemnek pontosan ugyanolyan technológiával készített préselt acélnak kell lennie, mi? Még véletlenül sem használható helyette más. Mint mondtam, ha ilyen fenntartásaid vannak, beszélgess el néhány karosszérialakatossal, majd ők elmagyarázzák neked, hogy működik.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
-
tha_answer
őstag
-
#54625216
törölt tag
válasz tha_answer #81 üzenetére
A játék kedvéért tételezzük fel, hogy az egybe öntött alváz nem javítható.
Miért lenne az környezetszennyezőbb, ha egy az egyben kicserélik az alvázat egy újra, a régit meg visszaviszik a gyárba, beolvasztják és újraöntik annál, mintha 150 különböző darabból lenne 15 különböző beszállítótól?[ Szerkesztve ]
-
#54625216
törölt tag
válasz tha_answer #83 üzenetére
Miből gondolod, hogy az egész kicserélése nagyobb energiát igényel?
150 alkatrészből is ugyanúgy többet kell gyártani, hogy meglegyen a megfelelő cserealkatrész ellátottság, 150 különböző gépen, ami nyilván nagyobb infrastruktúrát igényel nagyobb energiaigénnyel. -
tha_answer
őstag
válasz #54625216 #84 üzenetére
mert minden repedesnel az egeszet kell kicserelni mig a masiknal lehet reszeket is. tudod eegyenlomc2. szallitasrol nem is beszelve.
ez csak a teslanak eri meg. se a kornyezetnek se az atlagpolgarnak. egy teslanyomo kb csak teslat nyom. mast azert inkabb fel lehet szerszamozni massal is.
[ Szerkesztve ]
-
Pingüino
senior tag
válasz tha_answer #81 üzenetére
Abszolút nem kell ugyanabból az anyagból, ugyanazzal a technológiával készülnie. Van ugyanolyan erős acéllemez, mint a présöntvény, és vannak szakemberek, akik ki tudják belőle alakítani a megfelelő formát. Senki nem beszélt külső karosszériaelemről, tudod, az alvázon történő hegesztési, javítási munkákat is a karosszérialakatos végzi. Egyébként ültem már olyan autóban, aminek javítva lett az alváza, most is épp egy olyan autót hajtok. A világon semmit nem lehet belőle észrevenni. Ha szakszerűen van megcsinálva, akkor nem kell, hogy feltűnő legyen a javítás.
Szóval még mindig ott tartunk, hogy ne a saját elképzeléseidből indulj ki, hanem beszélj olyanokkal, akik ezzel foglalkoznak. El fogják oszlatni az összes kétségedet. Vagy nézzz meg mondjuk egy pár Totalcar Autómentők videót, és jobban át fogod látni a helyzetet. -
tha_answer
őstag
jaja pont ott mutatjak h gyari alkatresszel gyari technologiaval ugyanolyan biztonsagos lesz mig kispista altal helyrehuzott kokanyolt meg halal.
"A két autó útja a javításnál vált el. Az ezüst színűt az autóra vonatkozó, aktuális és a márkaszervizek számára folyamatosan frissülő és naprakészen elérhető előírások szerint javították, ami az ultranagy szilárdságú, sérült elemek cseréjét írja elő. Ezen elemeket különleges tizedmilliméteres pontossággal állítható lefúrógéppel szedik le a karosszériáról, majd az újakat 10 000 A áramerősségű, állítható elektródaszorító erejű hegesztőgéppel rögzítik."
https://www.autonavigator.hu/cikkek/baleset-utani-javitas-a-korrekt-munka-is-lehet-eletveszelyes/
[ Szerkesztve ]
-
Pingüino
senior tag
válasz tha_answer #87 üzenetére
Ja, értem. Tehát te még a "tizedmiliméteres pontossággal állítható lefúrógép", és a "tizedmillimeterre odavalo cseredarabot" kifejezések jelentését sem tudod megkülönböztetni egymástól. Akkor nincs miről beszélni. Az ultranagy szilárdságú elem meg korrekt, de az nem csak gyárban készült lehet, egy jó karosszérialakatos képes ugyanolyan szilárdságú cseredarabot gyártani.
-
tha_answer
őstag
kotozkothedsz, de a lenyeg annyi , h extrem pontossag szukseges hozza. biztos azert fontos a tizedmillimiteres lefuras mert a cseredarab nem pont oda illeszkedik pontosan. vagy de?
tehat megegyszer: kisebb tomeget kicserelni a kevesebb energia vagy a nagyobbat?
"egy jó karosszérialakatos képes ugyanolyan szilárdságú cseredarabot gyártani."
igen 20 tonnas preselogepekkel vannak felszerelve.
am legyen.tizedmilimeteres kiflexeles is megy? majd annak a helyebe visszarakni? leheggeszteni?
ha ez mind igaz vmi alternativ univerzumban akkor a legvegen: megeri? a teslanak
[ Szerkesztve ]
-
Pingüino
senior tag
válasz tha_answer #89 üzenetére
Jólvan, mondjad a magadét, én befejeztem.
Biztos minden mérnök idióta a Teslánál, mikor kijelentik, hogy majd kivágva a sérült részt javítható a présöntvény alváz. Csak te vagy helikopter.
[ Szerkesztve ]
-
tha_answer
őstag
ahogy az onvezeto autok is onvezetok ugye?
jaja es a helyi lakatos is tudja majd, mikor a sima kocsielemek is csak gyarival lesznek jok. megh ultranagyszilardsagu acelt helyben alakrakalapalnak. jaja.
vicces vagy. egyszer az h ujat kuldenek es az kornyezetkimelobb masik az h ok mondtak h lehet javitani. az onvezetot is mondtak. meg a semit is.
[ Szerkesztve ]
-
Pingüino
senior tag
válasz tha_answer #92 üzenetére
Ha lehet ne keverjük a mérnökök szakmai kijelentéseit Musk marketing kijelentéseivel, még akkor sem, ha egyébként az sem áll messze az igazságtól, mert attól, hogy felügyeletet igényel, egyébként vezeti magát, de ebbe a vitába már nem megyek bele veled. Láthatóan képtelen vagy belátni bármit, csak a saját elképzelésed fújod. Az ilyennel kár vitázni.
-
Pingüino
senior tag
válasz tha_answer #94 üzenetére
Csak úgy szólok, hogy az alváz nagy része sima nagy szilárdságú acél, általában csak a merevítő oszlopok, a hosszmerevítők, meg a belső küszöb, és részei szoktak ultranagy szilárdságú acélból készülni, és a Totalcar Autómentők c. műsor pont arról szól, hogy pusztán érdekességképpen, bemutatni a folyamatot (mert egyébként nem éri meg a bele ölt pénzt), teljesen felújítanak egy régi, erősen szétrohadt Seat Alhambrát, és ott pl. a teljes küszöbhöz mindkét oldalt, az emelési pontokkal, mindennel együtt ők maguk gyártották le a cseredarabokat. Sőt, volt olyan rész, ahol nem is a hegesztési pontnál szedték szét az alvázat, mert akkor sokkal nagyobb lett volna a lecserélt elem, mint amit a rohadás nagysága indokolt volna, így csak kivágták a sérült részt, és annak a helyére hegesztettek. És egy olyan karosszérialakatos műhelyről beszélünk, ami nagyon nem szomszéd Lacika szint, mert főleg külföldi megrendelőknek újítanak fel veterán autókat. Szóval hiába vered magad, akkor sincs igazad. Lehet ultranagy szilárdságú acélt is megfelelő formára munkálni, lehet vele cserélni a hibás barabokat, és ez tökéletesen fog működni a présöntvény alváznál is. Ha nem hiszed, olvass utána rendesen. Pont.
-
tha_answer
őstag
hany eves seat alhambra volt? teli ultranagyszilardsaguval?!
megnezted a linkelt passatos cikket? meg ki is lett emelve h ultranagyszilardsagu gyari vs lakatos.
a veteranautokba azokban aztan van kemenyacel.
"mert egyébként nem éri meg a bele ölt pénzt),"
de a fel alvaz kicserelese meg fogja erni egyben, ugye?ez a teslanak eri meg csak, meg az elso tulajdonosig.
haszigoruan vesszuk nemsok koze van hozza a teslanak. nemet mernokok, olasz gepek probaljak ami ha bejon akk vagy 100 usdvel olcsobb lesz ez a resze a gyartasnak.
-
Pingüino
senior tag
válasz tha_answer #96 üzenetére
-
Duck663
őstag
A 3D V-Cache bizonyítja, hogy teljesítmény marad a processzorban, egyszerűen adatra vár, hiába skálázódik relatíve jól, ha már tulajdonképpen egy szálon is teljesítményt veszít, és mindezt a magas késleltetés miatt.
Igen-igen, még mindig Win7-et használok, és ha így haladunk még 2030-ban is így lesz.
Új hozzászólás Aktív témák
- Asus Z170 Pro Gaming, Intel Core i5-6500, 16GB Kingston HyperX 2133MHz félkonfiguráció (használt)
- ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING + Intel Core i5-8600K + SK Hynix 16GB DDR4 2666MHz - Számla + Garancia
- VADIÚJ, BONTATLAN! Mac Mini M2 8GB 256GB
- i7 7700K////1070 TI///16GB
- Intel NUC5CPYH (Celeron N3050, N3060, J3060) - 4GB RAM, 120GB SSD
- Eladó egy Intel i5 6400-as (4x3,3GHz/16GB/480SSD/GTX960) processzoros számítógép. 1 hó garanciával
- Zalman S3 TG gépház + Aerocool Cylon 600W táp
- HP Z2 mini G3 workstation munkaállomás quadro kártyával PACKETA AZ ÁRBAN
- DELL 3080 MICRO - 10. gen INTEL cpu - WIFI - PACKETA AZ ÁRBAN
- Mad max/Destiny 2 Dlc-k/