- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Samsung Univerzum: Így ismerhető meg a Galaxy AI bármilyen telefonon
ma A Try Galaxy webalkalmazás kontrollált környezetben mutatja meg, mit tud a One UI 6.1-es rendszer és a mesterséges intelligencia.
-
Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
ph Az ASTRIA 600 ARGB ráadásul a hűtési teljesítmény szempontjából sem szégyenkezhet.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Pingüino
senior tag
Mindig ez van, általában mindenkivel, aki korszakalkotót hoz létre, de mostanság kifejezetten a Tesla ötleteire vonatkozóan.
"Először kiröhögik.
Aztán szétszedik. Aztán kiröhögik.
Aztán elmagyarázzák, hogy lehetetlen. Aztán kiröhögik.
Aztán amikor megvalósul, akkor már senki sem emlékszik arra, hogy pontosan ki is volt az, aki kiröhögte, és az az illető ott dolgozik-e még a munkahelyén, illetve az a vállalkozás üzemel-e még, illetve melyiknek hogyan néznének ki a hosszútávú életkilátásai."- by Karotta -
-
Pingüino
senior tag
Van egy olyan közszájon terjedő "legenda", hogy Musk minden állásinterjún felteszi a jelentkezőknek ugyanazt a kérdést, nevezetesen, hogy...
„A Föld felszínén állsz. Egy mérföldet sétálsz délre, egy mérföldet nyugatra, egyet pedig északra. Ugyanoda érsz, ahonnan elindultál. Hol vagy pontosan?”
A nehézséget az jelenti, hogy ha valaki kitalálja a legevidensebb választ, hogy "Az északi sarkon", akkor jön a következő kérdés, hogy "Hol lehetsz még?" Ugyanis jó megoldás lehet az is, hogy "A déli sarktól egy mérfőld távolságra lévő körvonalon bárhol", vagy ha valaki vicces akar lenni, akkor azt mondja, hogy "Itt, az interjúztató szobában".
Ők pedig azt várják el a jelentkezőktől, hogy egy kérdésre ne csak egyféle válaszban gondolkodjanak, hanem vegyenek számba minden lehetőséget, ami eszükbe jut, minél kreatívabb a válasz, minél jobban elrugaszkodnak a konvencióktól, annál jobb. -
Pingüino
senior tag
Érdekes ez a kiragadott idézet. Ez ha jól értem, azt jelenti, hogy 10 db rackszekrényben össze tudnak hozni akkora számítási kapacitást, amivel le lehet modellezni az emberi agyat, és a következő generáció 10x növekedést fog elérni, vagyis az már elfér majd 1 db szekrényben is.
Ha így haladnak, még pár év, és meglesz a robot fejében elférő szuperszámítógép, aminek elég a kapacitása az emberi agy létrehozására, és utána már csak tanítani kell. Mi lesz itt kérem 1-2-3 évtizeden belül? Ha csak belegondolok, beleborzong a hátam. Mármint jó értelemben, mert én nem tartok az ilyesmitől. -
Pingüino
senior tag
Attól függ, hogyan értelmezed a "legjobb" kifejezést. Ha a kényelem irányából közelíted meg, akkor valóban vannak a Teslánál mérföldekkel prémiumabb érzést keltő autók. Viszont ha a technikai kivitelezés felől közelíted meg, akkor baromira nem csak az akkumulátorral alkottak nagyot a Teslákban. Ugyanúgy lehetne említeni a présöntvény alvázat, vagy a saját tervezésű kompakt villanymotorokat, vagy a saját tervezésű szoftvert a központi egységen, amit össze sem lehet hasonlítani a hagyományos autók vásárolt megoldásaival, sem átláthatóságban, sem sebességben, vagy említhetnénk éppen a cikkben szereplő célhardvert, és az egyéb hardvereket is, aminél mindnél áttértek saját megoldásra, mert senki nem kínált olyat, ami maradéktalanul kielégítette volna az igényeiket. Ez s azért született. Szóval összességében az egész autó sokkal jobb a konkurens megoldásoknál.
-
Pingüino
senior tag
Ha nem teszed hozzá, hogy pontosan mi alapján érted a "legjobb"-at, akkor is függ a kijelentés igazságtartalma sok mindentől. Nincs valami egyetemes skála, amin be lehetne jelölni, hogy 100%-os objektivitás mellett mi a legjobb. De mindegy, ezen nem veszünk össze.
Ami az előnyöket illeti, a strukturális akkupakknak nem az a legnagyobb előnye, hogy jobb az energiasűrűsége, vagy a tölthetősége, hanem hogy lényegesen olcsóbb, és gyorsabb gyártani, mint a hagyományosakat. A konkurencia pedig hiába vásárol az akkugyártó cégektől 4680-asokat, azok nem ugyanazok, mint a Tesla féle.
A présöntvény alváznak szintén az a nagy előnye, hogy lényegesen olcsóbban, és gyorsabban gyártható vele az autó.
Aztán ezek olyan dolgok, hogy az elején benyelik az olcsó gyárthatóságot, és visszaforgatják gyárépítésbe, amire egyébként nagy szükségük is van. Viszont ha akarják, bármikor bárki alá be tudnak menni eladási árban, mert mindenképpen hasznuk lesz rajta. Plusz hiába van kevesebb gyáruk, mivel felépítéséből adódóan egy gýárépületre lebontva jóval több autót tudnak készíteni, ha nem lassítanak a terjeszkedés ütemével, akkor mindig is többet fognak gyártani bárkinél.
Aztán megkerülhetetlen előny még számukra a SUC hálózat is. Minden konkurens szereplő várta a sült galambot, hogy majd valaki más kiépíti a töltőhálózatot, ők meg ehelyett saját kézbe vették ezt is, és önköltségen létrehozták a legnagyobbat. Aztán hiába lesz most megnyitva a SUC hálózat minden autó előtt, ha van eszük (márpedig van eszük), akkor differenciálva lesz az árazás, vagyis a töltőhálózat miatt is megmarad a tesla előnye.
És végül említésre méltó még az önvezetési próbálkozás is, amiben sokan sokfélét állítanak, de aki mélyebben benne van a témában, az látja, hogy igen nagy eséllyel nekik lesz először 100%-os. Részben a cikkben szereplő házon belüli hardveres megoldások, részben pedig a teljes szemléletmód miatt, mert mint minden máshoz, ehhez a témakörhöz is teljesen máshogy állnak, mint a konkurencia.
A lényeg, hogy van bőven előnyük, amik ugyan külön-külön leküzdhetők a többiek részéről, de ha egészében nézzük a képet, hacsak nem követnek el valami hatalmas baklövést, akkor véleményem szerint nem nagyon lesznek tartósan letaszítva a trónról.
-
Pingüino
senior tag
válasz #54625216 #44 üzenetére
Egyesek még mindig úgy gondolják, hogy nem a nagy adathalmazzal történő tréningezés fogja elhozni az áttörést, mert az a része szimulációkkal kiváltható, és inkább arra a szűk kis területre koncentrálnak, ami ezzel nem megoldható. Csak szerintem tévednek. A valós élethelyzetekből vett minták nagyon is fontosak. Anélkül nem lesz rendes önvezetés.
-
Pingüino
senior tag
És azt tudtad, hogy azzal a karbonszálas vázzal alig van hasznuk az autón, korábban pedig egyenesen veszteséggel árulták, mert annyira drága, még a saját, tömeggyártásra alkalmas megoldásukkal is? És közben az egyetlen előnye, hogy lespóroltak 200-300 kiló súlyt. Még általuk beismerten is bukó a dolog. Szóval ha már ki akarsz oktatni, akkor érdemes lenne jobb példát találnod rá.
[ Szerkesztve ]
-
Pingüino
senior tag
válasz tha_answer #61 üzenetére
A strukturális akkupakk is bontható, csak nem annyi, hogy kiszedsz pár csavart. Viszont az egyik fő szempont volt a tervezésnél a fajlagos költségek lefaragása mellett a megbízhatóság, szóval nem is nagyon kell javítani.
-
Pingüino
senior tag
A felelősség kérdését szerintem könnyebben el fogják rendezni, mint ahogy ma túlgondoljuk. Igazából egy balesetnél csak annyit kell majd vizsgálni, hogy a gyártó hibázott-e, vagyis hogy lehetett-e számítani a baleset bekövetkezésére. Pl. ha az autó nem ismert fel valamit, vagy lefagyott, vagy bármi hasonló, és ebből lett a baleset, akkor egyértelműen terheli a gyártót felelősség, ha viszont csak annyi a kérdés, hogy ugyan elég jó döntést hozott a rendszer, de lehetett volna-e jobbat is, akkor már csak annyi lesz a következő felvetés, hogy egy emberi átlagvezető jobban döntött volna-e. Erre pedig már vannak elég jó statisztikák, egy jó vizsgálócsoport könnyen meghatározza a felelősség kérdését. A feltételek pedig elég egyértelműek ahhoz, hogy a gyártó csak akkor adja ki a végleges változatot, ha ezeknek már megfelel.
A többi felvetésben pedig mindkettőnknek vannak jogos érvei, szóval majd az idő eldönti.
-
Pingüino
senior tag
válasz tha_answer #69 üzenetére
Ja, hogy a présöntvényről volt szó?!
Arra azt nyilatkozták, hogy az autó gyártásakor azért készül az egész egyben, mert úgy olcsóbb, és gyorsabb.
Javításnál viszont már nem követelmény, hogy egy darabban legyen cserélve, így ha sérül, akkor a sérült részt kivágják, és csak a kivágott részt pótolják ugyanúgy hegesztéssel, mint ahogy egy hagyományos alváznál cserélnének egy hibás darabot. -
Pingüino
senior tag
válasz tha_answer #72 üzenetére
Miért lenne az kókányolás? Most is ugyanez történik, csak a hagyományosnál eleve hegesztve van az alváz, és ha egy részét cserélni kell, akkor a hegesztésnél szeded szét, és teszel fel cseredarabot szintén hegesztéssel. Annyi lesz ennél a különbség, hogy nem az egész alváz lesz hegesztve, hanem csak az a rész, ami cserélve lett, a többi meg marad egyben. Vagy te úgy gondoltad, hogy most ha sérül egy autó alváza, akkor csak kicsavarsz pár csavart a javításhoz? Alváz hegesztésnél nem a szomszéd lacikára kell gondolni, komoly szakszervizek is végeznek ilyen munkákat.
[ Szerkesztve ]
-
Pingüino
senior tag
válasz tha_answer #75 üzenetére
Hagyjuk már. Még a hegesztés is bőven többet húz el egy tizedmiliméternél. Tökéletesen működni fog oda szabott cseredarabbal, akár a legdrágább szakszervízben, akár a szomszéd laci bácsival csináltatod. Ha nem hiszed, akkor beszélgess el néhány karosszérialakatossal. Ők majd megmondják neked.
-
Pingüino
senior tag
válasz tha_answer #78 üzenetére
Ja, mert a javítóelemnek pontosan ugyanolyan technológiával készített préselt acélnak kell lennie, mi? Még véletlenül sem használható helyette más. Mint mondtam, ha ilyen fenntartásaid vannak, beszélgess el néhány karosszérialakatossal, majd ők elmagyarázzák neked, hogy működik.
-
Pingüino
senior tag
válasz tha_answer #81 üzenetére
Abszolút nem kell ugyanabból az anyagból, ugyanazzal a technológiával készülnie. Van ugyanolyan erős acéllemez, mint a présöntvény, és vannak szakemberek, akik ki tudják belőle alakítani a megfelelő formát. Senki nem beszélt külső karosszériaelemről, tudod, az alvázon történő hegesztési, javítási munkákat is a karosszérialakatos végzi. Egyébként ültem már olyan autóban, aminek javítva lett az alváza, most is épp egy olyan autót hajtok. A világon semmit nem lehet belőle észrevenni. Ha szakszerűen van megcsinálva, akkor nem kell, hogy feltűnő legyen a javítás.
Szóval még mindig ott tartunk, hogy ne a saját elképzeléseidből indulj ki, hanem beszélj olyanokkal, akik ezzel foglalkoznak. El fogják oszlatni az összes kétségedet. Vagy nézzz meg mondjuk egy pár Totalcar Autómentők videót, és jobban át fogod látni a helyzetet. -
Pingüino
senior tag
válasz tha_answer #87 üzenetére
Ja, értem. Tehát te még a "tizedmiliméteres pontossággal állítható lefúrógép", és a "tizedmillimeterre odavalo cseredarabot" kifejezések jelentését sem tudod megkülönböztetni egymástól. Akkor nincs miről beszélni. Az ultranagy szilárdságú elem meg korrekt, de az nem csak gyárban készült lehet, egy jó karosszérialakatos képes ugyanolyan szilárdságú cseredarabot gyártani.
-
Pingüino
senior tag
válasz tha_answer #89 üzenetére
Jólvan, mondjad a magadét, én befejeztem.
Biztos minden mérnök idióta a Teslánál, mikor kijelentik, hogy majd kivágva a sérült részt javítható a présöntvény alváz. Csak te vagy helikopter.
[ Szerkesztve ]
-
Pingüino
senior tag
válasz tha_answer #92 üzenetére
Ha lehet ne keverjük a mérnökök szakmai kijelentéseit Musk marketing kijelentéseivel, még akkor sem, ha egyébként az sem áll messze az igazságtól, mert attól, hogy felügyeletet igényel, egyébként vezeti magát, de ebbe a vitába már nem megyek bele veled. Láthatóan képtelen vagy belátni bármit, csak a saját elképzelésed fújod. Az ilyennel kár vitázni.
-
Pingüino
senior tag
válasz tha_answer #94 üzenetére
Csak úgy szólok, hogy az alváz nagy része sima nagy szilárdságú acél, általában csak a merevítő oszlopok, a hosszmerevítők, meg a belső küszöb, és részei szoktak ultranagy szilárdságú acélból készülni, és a Totalcar Autómentők c. műsor pont arról szól, hogy pusztán érdekességképpen, bemutatni a folyamatot (mert egyébként nem éri meg a bele ölt pénzt), teljesen felújítanak egy régi, erősen szétrohadt Seat Alhambrát, és ott pl. a teljes küszöbhöz mindkét oldalt, az emelési pontokkal, mindennel együtt ők maguk gyártották le a cseredarabokat. Sőt, volt olyan rész, ahol nem is a hegesztési pontnál szedték szét az alvázat, mert akkor sokkal nagyobb lett volna a lecserélt elem, mint amit a rohadás nagysága indokolt volna, így csak kivágták a sérült részt, és annak a helyére hegesztettek. És egy olyan karosszérialakatos műhelyről beszélünk, ami nagyon nem szomszéd Lacika szint, mert főleg külföldi megrendelőknek újítanak fel veterán autókat. Szóval hiába vered magad, akkor sincs igazad. Lehet ultranagy szilárdságú acélt is megfelelő formára munkálni, lehet vele cserélni a hibás barabokat, és ez tökéletesen fog működni a présöntvény alváznál is. Ha nem hiszed, olvass utána rendesen. Pont.
-
Pingüino
senior tag
válasz tha_answer #96 üzenetére
-
Pingüino
senior tag
Nem ketten vezetnek a sofőrrel. Amíg nem kell beavatkozni, addig az autó vezet, önállóan. Márpedig bizonyos körülmények között, pl. autópályán, jól felfestett úton ezek már lazán elmennek több száz kilométereket is beavatkozás nélkül. Szóval a level 3 inkább olyasmi, mint az amerikai jogsiszerzési rendszer. Ott ha megkapod a kezdő vezetői engedélyed, 2 évig csak úgy vezethetsz, ha egy gyakorlott vezető ül melletted. Mind technikailag, mint jogilag a friss jogsi tulajdonosa vezet, de kell mellé valaki, aki felügyeli. Pont ugyanez a level 3 önvezetés is.
-
Pingüino
senior tag
válasz tha_answer #120 üzenetére
Rád figyelni. Az nagyon fárasztó. XD
-
Pingüino
senior tag
Attól függ, hogy mit értesz minőség alatt.
-
Pingüino
senior tag
Gondoltam, hogy ezekre gondolsz. Egy kicsit le vagy maradva információkban. Ezek a hibák mind a freemonti üzemben készült autóknál fordultak elő. Viszont egyrészt az utóbbi 2 évben nagyon sokat fejlődött ott is a minőség, másrészt Kínából meglepően jó minőségű autók jönnek. Minden tesztelő elismeri őket. És akkor még a készülő Berlin melletti gyárról nem is beszéltünk, ahol német mérnökök dolgoznak majd.
A lényeg, hogy a felsorolt problémák már nem állják meg a helyüket.
[ Szerkesztve ]
-
Pingüino
senior tag
válasz tha_answer #155 üzenetére
Ha ragaszkodsz ahhoz, hogy az autó lényege az "akkor, amikor akarom", akkor van egy rossz hírem számodra. A környezetvédelmi törekvések ezt a mentalitást nagyon hamar felül fogják írni. És nem azért, mert az akkumulátor technológia erre képes, hanem azért mert ha 5 perc alatt teletölthető lenne egy villanyautó, akkor is radikális változások következnének. Nemsokára eljön az autómegosztás kora. Nekem sem tetszik, mert erősen saját autó párti vagyok, de akkor is ez lesz. Szóval kezdj el barátkozni a gondolattal.
[ Szerkesztve ]
-
Pingüino
senior tag
válasz tha_answer #167 üzenetére
Már csak azt vedd bele a képletbe, hogy hány embert érdekel, hogy 10 vagy 20 perc feltölteni az autót, meg hányan vannak, akik 1000 kilométert megállás nélkül akarnak levezetni, pisi szünet, meg kinyújtózás nélkül, és ha ezt figyelembe veszed, akkor máris irrelevánssá válik az érvelésed.
Ja, hogy te csak azt veszed figyelembe, ami a te érvedet igazolja? Én kérek elnézést.
-
Pingüino
senior tag
válasz tha_answer #175 üzenetére
Pont jó, hogy felhoztad a kötött pályás közlekedést, mert az az egyetlen, ami ha menet közben is vételezi az áramot, akkor bármilyen messzire elmegy. Eszerint a te logikáddal az összes autó szar, mert ezt nem tudják, és hát univerzális szabály, hogy minél többet kell elmenni, úgy pedig a kötött pályás járművel semmi sem tud versenyezni.
Hagyjuk már. Meg kell nézni az átlag felhasználói igényeket. Az emberek 90%-a baromira nem 1000 kilométerekre jár, pláne nem megállás nélkül. A legtöbb ember igényét tökéletesen kielégítik a mai villanyautók. Akiét nem, az nem fog olyat venni, de miattuk ne mondjuk már, hogy akkor az szar. Viccet csinálsz magadból, komolyan mondom. -
Pingüino
senior tag
válasz tha_answer #193 üzenetére
De leragadtál ennél a fingó programnál is.
Bírom, mikor az okoskodók a leglényegtelenebb dolgokat tudják kiemelni, majd arra érvelést felépíteni. Úgy csinálsz, mintha erre a funkcióra valami nagy hype-ot építettek volna fel, pedig azt is csak a youtuberektől tudod, hogy egyáltalán benne van. -
Pingüino
senior tag
válasz tha_answer #196 üzenetére
Csak azt nem érted meg ebben, hogy olyan elvárást akarsz támasztani, ami az emberek jelentéktelen részét érinti ténylegesen. Persze ennél többen panaszkodnak miatta, de csak azért, mert azt hiszik, hogy olyanra van szükségük, amire valójában nincs. Ez az "5 perc alatt 1000 kilométerre elég áramot akarok betölteni" akkora egy nettó baromság, hogy még leírni is fáj. Az emberek közel 100%-a (azért vannak kivételek, de elhanyagolható mennyiségben) egy hosszabb úton simán megáll 100-200-300 kilométerenként, mert vizelnie kell, vagy elgémberedett, vagy már belefásult a monotonitásba, és elkezdett lankadni a figyelme. Ilyenkor ha nem random helyen állsz meg, hanem okosan megválasztod, hogy olyan helyen tartsd a pihenő időt, ahol töltő is van, akkor simán észre sem fogod venni, hogy nem benzinessel, hanem villanyossal mész. És ezt nem én mondom, hanem olyan youtuberek, akik azzal foglalkoznak, hogy ilyen úti teszteket végeznek. Konkrétan többször kell megállni személyes okokból, mint azt az autó töltése indokolná. És ha akkor viszont rátöltessz, akkor már azért külön nem fog kelleni megállnod.
Azt már csak mellékesen jegyzem meg, hogy előbb-utóbb mindenképpen át kell térnie mindenkinek villanyosra, mert a belső égésű motoros autók gyártása max. 15-20 éven belül mindenhol meg fog szűnni, vagyis még a mi életünkben kikopnak a használt piacról is. 5 perc alatt 1000 kilométerre elég áramot meg soha nem fogsz betölteni egy villanyautóba, mert a hálózat sem bírna el akkora áramleadást, meg a töltőkábel is combnyi vastag lenne. Egy korábbi hozzászólásban is mondtam már, csak akkor az autómegosztással kapcsolatban, de itt is megismétlem. Kezdj el barátkozni a gondolattal, hogy ez van, ezt kell szeretni. Meg kell tanulnod ésszel közlekedni, mert hamarosan ész nélkül nem fogsz tudni. -
Pingüino
senior tag
válasz tha_answer #199 üzenetére
Látom, szokás szerint sikerült kifacsarnod a dolgokat.
A 100-200-300 nem egyelő a 100-al. Nemtől, kortól, húgyhólyag mérettől, és még nagyon sokmindentől függ, hogy ez kinél mennyi, de néhány száz kilométerenként mindenki meg fog állni. Pláne, ha gyerek is van a kocsiban.
Konkrétan sorban jelentik be a cégek, hogy 2030-2035-től nem gyártanak belső égésű motoros autót. Biztosan lesz olyan kisebb cég, ami húzza még pár évig, de 20 év múlva te már biztos, hogy nem veszel új belső égésű motoros autót, max. használtat. Na meg több európai országban konkrétan már elkezdték a nagyvárosokból kitiltani a régi belső égésű motoros autókat. Szóval még ha meg is veszed, akkor sem lesz jó semmire. Kicsit járj utána a témának, meg fogsz lepődni, milyen törvények születtek már eddig, és milyenek vannak még kilátásban a közeljövőben. Aztán az I-re majd az teszi fel a pontot, mikor az EU konkrétan betiltja a belső égésű motoros autók értékesítését. Most biztos hülyének nézel, de nézz utána, tervbe van véve, csak még a dátum nem végleges. Elvileg egy 2045-ös dátumról szólnak a pletykák. Aztán attól függően, hogy milyen ütemben terjednek a villanyautók, ez lehet több is, kevesebb is, de az 100%, hogy be fog következni.
A mentők és a tűzoltók meg nem több száz kilométerekre járnak, mivel gyorsan a helyszínre kell érniük. Akkora autók alá fér akkora akkupakk, hogy egész nap furikázhatnának töltés nélkül, ha akarnak. Szóval megint sikerült iszonyat égő példát találnod. -
Pingüino
senior tag
válasz tha_answer #202 üzenetére
Majd meglátod. De akkor már úgysem fogsz erre emlékezni.
-
Pingüino
senior tag
válasz tha_answer #204 üzenetére
A lópikulát. A villanyautó már csak annak kompromisszum, aki nem szokványos módon használja. Pl. egy olyan céges autó, ami egész nap úton van, mert mondjuk házalnak vele, folyamatosan ügyfélhez járnak. Mindenki más talál olyan típust, ami tökéletesen élhető alternatíva. Kivéve, ha irreális elvárásaid vannak, de az meg nem az autó hibája.
-
Pingüino
senior tag
válasz tha_answer #206 üzenetére
Hidd el, van az a határ, amikor már az ember nem kíváncsi mások "párbeszédére". Ez nem jelenti azt, hogy ő ne lenne nyitott, csak az adott "diskurzus" nem érdekli. Én is csak azért beszélek még veled, mert áldott türelmes ember vagyok, egyébként elég fárasztó a sok butaságot cáfolni.
-
Pingüino
senior tag
válasz tha_answer #211 üzenetére
Ha már annyira követeled a darpas példádat (bár nem tudom, hogy jutottunk megint ide), akkor mondj már nekem egy olyan esetet, mikor most, azonnal 10 perc alatt szükség van 800 km hatótávra, amit mindenképpen rátöltés nélkül egyben kell levezetni, és bárki szembesülhet vele. Mivel szerinted ez olyan gyakori, biztos nem esik nehezedre mondani egyet.
Am meg pont az nem számít, hogy te mit gondolsz, mert ez nem közvélemény mutatás, nem kívánságműsor. Ez fog történni, akár tetezik neked, akár nem. Villanyautózás lesz, és autómegosztás. Ráadásul nem is olyan sokára. Sőt, ami azt illeti az önvezetésnek sem adok 5-10 évnél többet, és el fogja érni az 5. szintet, onnantól pedig már csak törvényhozói akarat kérdése, hogy mikor veszik ki a kormányt is az autókból.
Szóval hadoválhatsz összevissza, akkor is el kell kezdened megbarátkozni a gondolattal, hogy az, ahogy eddig használtuk az autókat, vagy inkább az, amit az emberek eddig elvártak az autóktól, az hamarosan nem lesz. Pont.
[ Szerkesztve ]
-
Pingüino
senior tag
válasz tha_answer #216 üzenetére
Tudod mit? Zárjuk rövidre. Neked is megvan a véleményed, a többieknek is megvan az ettől eltérő véleménye, aztán az élet majd igazolja neked, hogy nem kellett volna ezeket itt leírnod. Csak jegyezd fel magadnak valahova egy képernyőmentésbe, vagy valami, hogy később tudj majd magadon röhögni.
-
Pingüino
senior tag
válasz tha_answer #218 üzenetére
Hát, ha a normális érvek nem hatnak, akkor már csak ez marad.
-
Pingüino
senior tag
válasz tha_answer #220 üzenetére
Az, hogy megtámogatnak valamit, hogy is bizonyítja, hogy nélkülük nem ment volna?
Magyarázd már el, mert komolyan nem tudom. -
Pingüino
senior tag
válasz tha_answer #225 üzenetére
Vicces vagy, komolyan. Képes vagy egy mondatba beletenni az "én nem mondom, hogy függtőle" és a "de mégis függ tőle" állításokat. Szóval nem elég, hogy nem igaz, amit állítasz, de még fel sem vállalod rendesen az állításod. Tudsz még ennél lejjebb csúszni?
-
Pingüino
senior tag
válasz tha_answer #227 üzenetére
Sikerült lejjebb csúszni. Gondoltam, legalább megmagyarázod, hogy most akkor így gondolod, vagy nem, melyik az állaspontod, de helyette megint vetítesz.
-
Pingüino
senior tag
válasz tha_answer #236 üzenetére
Pedig mennyivel jobban nézett ki a 80-as évek BMW-je.
Nem minden változás fejlődés.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Tőzsde és gazdaság
- Filmvilág
- Gray Zone Warfare
- Battlefield 2042
- (nem csak) AMD FX / Ryzen tulajok OFF topikja
- OLED TV topic
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- További aktív témák...
- ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING + Intel Core i5-8600K + SK Hynix 16GB DDR4 2666MHz - Számla + Garancia
- VADIÚJ, BONTATLAN! Mac Mini M2 8GB 256GB
- i7 7700K////1070 TI///16GB
- Intel NUC5CPYH (Celeron N3050, N3060, J3060) - 4GB RAM, 120GB SSD
- Eladó! ASRock H110M-ITX/AC + Intel I5 7500 (csomagküldés az árban)