- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Milyen egeret válasszak?
- A Samsung hazánkban is piacra dob idén egy friss Micro LED tévét
- eGPU tapasztalatok
- AMD APU (AM4 és AM5) topik
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Házimozi belépő szinten
- Androidos fejegységek
- Internet Rádió építése (hardver), és programozása
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Augusztustól nagyot változik a Shein élete
it Onnantól kezdve lesz a platformra érvényes az EU-ban a DSA, így számos kötelezettséget vesz a vállára a Shein.
-
Ilyen lesz az Astor: Blade of the Monolith
gp A C2 Game Studio nemrég átnevezett játéka a tervek szerint jövő hónap végén debütál.
Új hozzászólás Aktív témák
-
#54625216
törölt tag
válasz tha_answer #85 üzenetére
"mert minden repedesnel az egeszet kell kicserelni mig a masiknal lehet reszeket is. tudod eegyenlomc2. szallitasrol nem is beszelve."
A részalkatrész kicserélése mennyivel környezetbarátabb?
A Tesla esetében egy darab alkatrészt kell gyártani, szállítani, raktározni, másnál meg 150-et.
A hibás alvázat pedig 100%-ban újra lehet hasznosítani, mert ugye egy darabból van, így szimplán be lehet olvasztani és újraönteni.
Ez 150-szer környezetkímélőbb megoldás annál, mintha 150 darab alkatrészt kellene 150 különböző eljárással gyártani és raktározni, mert ugye nem tudhatod, hogy mikor melyikre lesz szükség, így kénytelen vagy az összeset készleten tartani.
És akkor még nem beszéltünk a design váltásról: ez esetben a Tesla más öntőformával gyártja azt az egy darab alkatrészt, másnál meg a 150-ből 100-at lecserélnek, így onnantól 100-al több alkatrészt kell készletezni, hogy a korábbi és az újabb típusok is javíthatóak legyenek.Egyszerűen logikailag nem áll meg az állításod, hogy az alkatrész szám csökkentése környezetszennyezőbb lenne.
-
tha_answer
őstag
válasz #54625216 #101 üzenetére
na mielott nagymellennyel elmeleteskedunk (akar en, akar Te) megsugom h legeslegtobb energia az olvasztashoz kell egy elem legyartasa soran. Tehat lassan a testel, h egy egy repedes miatt 100kilokat olvasszunk be ujra mikor eleg lehet 20 kilot is.
megegyszer: tomeg, energia. ezek olyan fizikai torvenyek h a tesla sem gorbiti meg oket.
a legkornyezetkimelobb ha minel tovabb lehet hasznalni.
fyi: mind california mind nemetorszag co2 kibocsajtasa nott. a ket zold mintaproject. szoval ennyire olvasszunk be plussz tonnakat.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A 3D V-Cache azért kínál gyorsulást, mert kapacitásban nő meg a gyorsítótár. Ugyanis, ami nincs ott az összes, processzorban található cache-ben, azért a rendszermemóriáig kell menni, annak a késleltetése pedig magas, és az mindig magas is lesz.
Részben egyébként ezért tud az AMD előnyt szerezni a szerverpiacon, mert a Zen tervezési koncepciója az, hogy minden pufferből és gyorsítótárból legyen minél több. Míg az Intel ezt nem tudja követni, mert a tranzisztorokból eleve nincs annyi, amennyi az AMD-nek, és eleve elköltik drágán implementálható belső kommunikációs topológiákra, amely ugyan alacsonyabb késleltetést ad, de közben ennek az összes előnyét elvesztik ott, hogy menni kell a memóriáig az adatért.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
#54625216
törölt tag
válasz tha_answer #102 üzenetére
Ha csak az olvasztás-öntés tömeg/energia igényét nézed, az pont az elméleti megközelítés, aminek így nem sok köze van a valósághoz.
Ha ugyanis egy alkatrész legyártásának teljes energia igényt nézed, akkor olvasztás energiáján túl rájön:
- a kiöntött nyers alkatrész megmunkálásának energiája
- a megmunkáláshoz szükséges eszközök fejlesztése, gyártása, karbantartása
- a munkaerő ellátásához szükséges energia
- a gyártó cég infrastruktúrájához elhasznált energiája
- az alkatrész szállításához, raktározásához szükséges infrastruktúra energiája
- és így továbbÉs míg egy több száz kilós alváz egyben kiöntése nyilván több energiát fogyaszt, mint egy 10 dekás csavaré, ha hozzáadod a többi energiazabáló tevékenységet és megszorzod a beszállítók számával, akkor a felhasznált energia elég egyértelműen az alkatrészek számának arányában fog növekedni lazán a kiöntés nettó energiamennyiségének többszörösévé.
Ráadásul ha a 150 alkatrész esetében is 100%-os újra felhasználást feltételezel (ami sosem lesz annyi, de az egyszerűség kedvéért fogadjuk el), a sok kis olvasztás-öntés is ugyanúgy összeadódik több száz kilóvá, csak mivel nincs 100%-os hatékonyságú eljárás, valamit 150 darabban kiönteni mindig többe fog kerülni, mint egyben.Tehát végeredményben csak akkor spórolsz az olvasztás-öntés költségein, ha a hibás alkatrészt egy másik, bontott alvázból egy az egyben újrahasznosítod. Ami egyáltalán nem életszerűtlen, de az így spórolt energia mennyisége köszönőviszonyban sincs az egyéb módon elpazarolt energiához képest.
Sőt még a bontás sem "tiszta" folyamat, mert a roncsokat is szállítani, tárolni kell, a bontásnak is van energia igénye, a bontott alkatrész szállításának, tárolásának is, stb.A lényeg: akárhogy is számolunk, mindig az alkatrészek számának csökkenése a környezetkímélőbb megoldás és ez teljesen független az iparágtól vagy a piactól.
-
tha_answer
őstag
válasz #54625216 #105 üzenetére
ketlem h 150db vs 1 db.
egy sokszaz kilos ontveny szallitasa az olvasztoba vs 20 kilos db . meg vissza. sokismeretlenes ez.az autogyartok a beszallitokat 1-1 centert facsarjak.
mondom okosnak tununk de ne menjunk bele: egy nagyobb alkatresz legyartasanal a hiba lehetosege is nagyobb azaz a yield csokken. egy egy hibas csavart beolvasztani olcsobb a muszak vegen vagy egy egy db egesz alvazontvenyt?
hany alvazontveny beolvasztasa a nap vegen nullazza ki az egyszerubb logisztikan megsporolt koltseget?
megegyszer: a legenergiaigenyesebb reszfolyamat barhol barmit csinalsz az anyag belso szerkezetenek megvaltoztatasa.
amig nincs kiszamolva h ennyit kell beolvasztani, annak ennyi az energiaja stb.
az en szimatom azt sugja hogy csak a teslanak eri meg, ugyanis igy hamarabb lesz gtks a kocsi es lehet full ujat eladni helyette. ami a legkornyezetpusztitobb.
megha igy is van,de itt elmeletet fejtegetunk akkor menjunk bele teljesen:
van egy inflexios pont ahol atfordul mert anyagilag nem eri meg kicserelni a teljes alvazat - ezert legyartanak egy teljesen uj kocsit. ami ugye a legkornyezetterhelobb. ez a teslanal hamarabb johet el, mint minden masnal ezzel az alvazzal.megegyszer: a legenergiaigenyesebb reszfolyamat az anyag belso allapotanak megvaltoztatasa. ezt kell minel kevesebbszer.
nyilvan van egy egyensuly a reszegysegek szama/beolvasztott kilok szama kornyezetterhelese."Ráadásul még ha szimplán környezetvédelmi szempontból nézzük, az újrahasznosításnál akkor is jobb megoldás a végső lehetőségig való használat. "
https://g7.hu/vilag/20210826/megvan-az-egymillio-kilometeres-merci-amivel-meg-taxiznak-a-kozel-keleten-ugyanez-lesz-a-napelemekkel/radasul minel nagyobb esely van belso faradasra, ontesi hibara annal jobban fog hamarabb elfaradni stb. van egy technologiai hatar, ahol hosszutavon mar nem tudjak annyira befolyasolni az ontveny minoseget, ami megint ido elotti olvasztashoz vezet.
[ Szerkesztve ]
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz tha_answer #104 üzenetére
A gyártástechnológiai fejlesztésekben lemaradtak. Ez volt a gond. Minden más probléma innen származtatható. A gyártástechnológiai fejlesztések problémáinál közrejátszhatott az, hogy Krzanich első intézkedése volt a rutinos mérnökök elzavarása.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz tha_answer #110 üzenetére
És Krzanich ki is szolgálta őket rendesen. Feladta a jövőt a jelenért.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz tha_answer #113 üzenetére
Krzanich kirúgott mindenkit, aki nem őt akarta a vállalat istenének. Aki pedig nem értett egyet a tisztogatással, az felmondott.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
#54625216
törölt tag
válasz tha_answer #106 üzenetére
"hany alvazontveny beolvasztasa a nap vegen nullazza ki az egyszerubb logisztikan megsporolt koltseget?"
Ez nem logisztikai kérdés: a több alkatrész esetén egy csomó energiaigényes műveletet rárakódik a gyártásra annyiszor, ahány alkatrészt használsz.
Ráadásul teljesen mindegy, hogy hány alkatrészből áll egy alváz, újrahasznosítás esetén a végén kg-ra ugyanannyit kell újraönteni, a kérdés csak az, hogy egyben, vagy apróbb darabokban, mert ugyanazt több darabban kiönteni mindig drágább, ezen remélem nem kell vitatkozni.
Tehát akárhogy matekozol, a több alkatrész mindig nagyobb környezetterhelést eredményez, teljesen mindegy, hogy autóról, mosógépről vagy mobiltelefonról van-e szó.
Szerintem kevered a kérdést a szerelhetőséggel, amikor a gyártó terméke sok cserélhető alkatrészből áll ugyan, de szándékosan nehezíti a javíthatóságot, hogy kénytelen legyél a terméket meghibásodás esetén egy darab kidobandó tárgynak tekinteni, de a Tesla esetén nem erről van szó."az en szimatom azt sugja hogy csak a teslanak eri meg, ugyanis igy hamarabb lesz gtks a kocsi es lehet full ujat eladni helyette. ami a legkornyezetpusztitobb."
A Tesla jelenleg nem tud annyi autót gyártani, mint amennyire kereslet van, így kétlem, hogy az autók élettartamának rövidítésében lennének érdekeltek.
Egyszerűen más paradigma szerint állnak az autógyártáshoz és mivel újak a piacon megtehetik, hogy ne legacy megoldásokat alkalmazzanak, míg a többi autógyártónak egy ekkora technológia váltáshoz át kellene alakítania nem csak a gyártási folyamatait, de a teljes üzleti modelljét. Mivel azonban számos termékük gyártása jelenleg is tart, nem tudnak egy radikális döntéssel egyik napról a másikra átállni, így még a versenyhátrány ellenére sem éri meg nekik váltani. Egyelőre. -
tha_answer
őstag
válasz #54625216 #117 üzenetére
egy alvaz 30 eves elettartama alatt 10 elem csereje a kornyezetkimelobb vagy 10 db alvazcsere?
szted? van ra szamitas vagy ramondjuk h ez es kesz?
ha a leghatekonyabb az egybenpreseles lenne, a hadsereg azt alkalmazna.
ne a mostani nem tud gyartaani elegetbol indulj ki. hosszutavra terveznek ok is.
egy vmi miatt csinaljak: olcsobb. ez teny. h a kornyezetnek is olcsobb-e vagy sem.... ezt pontos kihozatali arannyal, hosszutavu belso strukturalis vizsgalattal lehet csak megmondani.
[ Szerkesztve ]
-
Pingüino
senior tag
Nem ketten vezetnek a sofőrrel. Amíg nem kell beavatkozni, addig az autó vezet, önállóan. Márpedig bizonyos körülmények között, pl. autópályán, jól felfestett úton ezek már lazán elmennek több száz kilométereket is beavatkozás nélkül. Szóval a level 3 inkább olyasmi, mint az amerikai jogsiszerzési rendszer. Ott ha megkapod a kezdő vezetői engedélyed, 2 évig csak úgy vezethetsz, ha egy gyakorlott vezető ül melletted. Mind technikailag, mint jogilag a friss jogsi tulajdonosa vezet, de kell mellé valaki, aki felügyeli. Pont ugyanez a level 3 önvezetés is.
-
Pingüino
senior tag
válasz tha_answer #120 üzenetére
Rád figyelni. Az nagyon fárasztó. XD
-
Duck663
őstag
Épp erről van szó, hogy magas a késleltetés és azt csökkenteni KELL!!! Később ez még rosszabb lesz, ahogy tovább növelik a magszámot. Nem lehet végtelenségig pakolgatni a cacheket ide is és oda is, mert akkor azzal fog elszállni a tranzisztorszám. Arról nem is beszélve, hogy profitot kell termelniük. Az Intelnél látszik, hogy kezdik megrázni magukat, az AMD-nek addig kell erős piaci részesedést kiharcolnia, mert utána egy gőzhengerrel fogják szembetalálni magukat.
"drágán implementálható belső kommunikációs topológiákra" Azt meg meglátjuk a következő generációknál mennyire is volt drága.
"de közben ennek az összes előnyét elvesztik ott, hogy menni kell a memóriáig az adatért." Ezért írtam, hogy a külső hálóhoz mehet L4 vagy HBM, ha szükséges!
Hidd el, jól átgondoltam én ezt, nincs jó úton az AMD ezzel a felépítéssel. Teljesítményt hagy a processzorokban, ezt pedig nem lehet megengedni, ha csúcsra akarnak törni, minden téren és ott is akarnak maradni.Igen-igen, még mindig Win7-et használok, és ha így haladunk még 2030-ban is így lesz.
-
#54625216
törölt tag
válasz tha_answer #118 üzenetére
Ahhoz, hogy azt a 10db. elemet ki lehessen cserélni, ahhoz gyártani, szállítani és raktározni kell az összes elemet, mivel nem tudhatod, hogy melyik elem fog meghibásodni.
Tehát nem egy adott alváz javításához, hanem a teljes rendszer működtetéséhez szükséges energia mennyisége a kérdés, ebben pedig messze nem az olvasztás-öntés a legnagyobb tétel.
Az egyben préselés technikáját pedig azért nem alkalmazták eddig az autóiparban, mert fizikai képtelenségnek tartották, amíg a Tesla be nem bizonyította az ellenkezőjét.
Vagy szerinted a Tesla kivételével az összes autógyártó környezetvédelmi szempontok alapján dönt a gyártástechnológiáról?"ha a leghatekonyabb az egybenpreseles lenne, a hadsereg azt alkalmazna."
Ez most komolyan érv akart lenni, vagy csak poénkodsz?
"ne a mostani nem tud gyartaani elegetbol indulj ki. hosszutavra terveznek ok is."
Milyen hosszú távra? Szerinted hány eladott autó után és mikor fog a Tesla-nak annyira telítődni a piaca, hogy megéri nekik már most, a korai modelleknél is tervezetten csökkenteni a termékek élettartamát?
"h a kornyezetnek is olcsobb-e vagy sem.... ezt pontos kihozatali arannyal, hosszutavu belso strukturalis vizsgalattal lehet csak megmondani"
Nem, ezt azon pofonegyszerű elv alapján is ki lehet mondani, hogy a kevesebb alkatrész minden iparágban kevésbé környezetszennyező az általam már többször elmondott és általad következetesen ignorált szempontok miatt.
-
tha_answer
őstag
válasz #54625216 #124 üzenetére
"Tesla be nem bizonyította az ellenkezőjét."
az IDRA olasz."ha a leghatekonyabb az egybenpreseles lenne, a hadsereg azt alkalmazna."
"Ez most komolyan érv akart lenni, vagy csak poénkodsz?"
igen mert a hadsereg=logisztika kis tulzassal"tervezetten csökkenteni a termékek élettartamát?"
mnki magabol indul ki. nem tervezetten hanem kovetkezmeny amit bevallalnak. kinaban berlinben mar radarokat hasznalnak h atnezzek."kevesebb alkatrész minden iparágban kevésbé környezetszennyező "
igazad van. komolyan mondom. -
titán
válasz tha_answer #120 üzenetére
Hidd el, sokkal pihentetőbb az autóra bízni a vezetést, és figyelni rá, mint effektíve vezetni. Sokféle önvezető rendszert használtam már, csak a Teslánál van olyan, amikor tényleg rábízhatod, a többinél tényleg "együtt vezettek".
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
#54625216
törölt tag
válasz tha_answer #126 üzenetére
"igen mert a hadsereg=logisztika kis tulzassal"
És mióta jellemző a hadseregek eszközbeszerzésére a hatékonyság?
" kinaban berlinben mar radarokat hasznalnak h atnezzek."
Igen, ezt úgy hívják, hogy minőség ellenőrzés, ami ugyanúgy a gyártás része, mint maga az olvasztás-öntés.
[ Szerkesztve ]
-
tha_answer
őstag
válasz #54625216 #129 üzenetére
"Igen, ezt úgy hívják, hogy minőség ellenőrzés, ami ugyanúgy a gyártás része, mint maga az olvasztás-öntés."
ez akkor lenne teljesen igaz hogyha californiaban rontgenekkel kezdtek volna. miutan kiderultek az ontesi problemak, utana kezdtek el komolyabban hasznalni.
mindenesetre nem a biztonsagi kasztnit ontik, alvaz szerkezeti tartoelemeket. rontgent is azert vezettek be mert meg a lecsokkent elettartami kilatasok is varialodnak annyira hogy nezni kell.
"És mióta jellemző a hadseregek eszközbeszerzésére a hatékonyság?"
mikor haboru nyerese mulik rajta - akkor elegge. nem a beszerzesnel szamit a hatekonysag hanem a szallitasnal.[ Szerkesztve ]
-
#54625216
törölt tag
válasz tha_answer #130 üzenetére
Eleve már az nonszensz, hogy egy új technológia hatékonyságával szemben érvként hozod fel, hogy valaki per pillanat (még) nem azt használja.
Az emberiség is azért ragadt le a ló vontatású járműveknél ugye, mert valaki elkezdett autókat gyártani, de aztán megnézték, hogy a hadsereg használja-e, és hát kiderült, hogy nem, ezzel bizonyítást nyert, hogy az autó nem hatékonyabb a lónál, így dobták az ötletet. -
#54625216
törölt tag
válasz tha_answer #132 üzenetére
Tehát szerinted ha valamit a hadsereg nem használ és/vagy finanszíroz, az eleve működésképtelen?
-
-
Pingüino
senior tag
Attól függ, hogy mit értesz minőség alatt.
-
-
Pingüino
senior tag
Gondoltam, hogy ezekre gondolsz. Egy kicsit le vagy maradva információkban. Ezek a hibák mind a freemonti üzemben készült autóknál fordultak elő. Viszont egyrészt az utóbbi 2 évben nagyon sokat fejlődött ott is a minőség, másrészt Kínából meglepően jó minőségű autók jönnek. Minden tesztelő elismeri őket. És akkor még a készülő Berlin melletti gyárról nem is beszéltünk, ahol német mérnökök dolgoznak majd.
A lényeg, hogy a felsorolt problémák már nem állják meg a helyüket.
[ Szerkesztve ]
-
titán
Bocs, de volt Lexus, Toyota, Honda. Nem, hogy nem sírom őket vissza, bármikor a T-t választanám helyettük megint. Túl sok YouTube-ot nézel. '21es fremonti 3-asomon semmi illesztési, összerakási hiba nincs, nem zörög, nem kattog, és nagy sebességnél is jóval csendesebb, mint a Toyotám volt (25k benne). És anyaghasználatban sem rosszabb semmivel, mint egy 3as bmw, múltkor összehasonlítottuk haverom 21es hármasával. Sőt, inkább jobb, itt voltak kopogós műanyagok, itt-ott. Jó, nem 7es, de árban is valamivel olcsóbb egy 3-nál. Használatban meg köröket ver minden eddig használt autómra. Nem olyan, hogy minden beszállásnál égnek állt a hajam a nyilvánvaló ostoba fasságoktól.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
#54625216
törölt tag
válasz tha_answer #134 üzenetére
"ha a leghatekonyabb az egybenpreseles lenne, a hadsereg azt alkalmazna."
Ezt írtad.
Azaz vagy szerinted amit a hadsereg nem alkalmaz az eleve nem lehet a leghatékonyabb, ergo maga az ötlet működésképtelen, vagy magad is beismered, hogy hamis okozat érvelési hibát követtél el, mivel a hatékonyságnak nem alapfeltétele, hogy a hadsereg mindenképpen alkalmazza.[ Szerkesztve ]
-
tha_answer
őstag
válasz #54625216 #142 üzenetére
Nem. Ne felig idezz. Ezt kihagytad:
"nem, ha fantaziat lat benne mert akkora gamechanger, akkor megfinanszirozza."Tehat ertsd: ha ez akkora hudefasza megoldas lenne vmi gamechanger problemara akkor a darpa vszeg kiirja azaz felhivj ra a figyelmet es megfinanszirozza espervagy beszall.
Leirom Neked egyertelmuen mielott projectalsz vmi ostobasagot: haboru = kistulzasssal logisztika = minel kevesebb alkatresz = egybeontes/preseles = gyozelemhez segito ut.
Nos miutan nem irtak ki ilyet vloszinuleg nem akkora gamechanger.
[ Szerkesztve ]
-
#54625216
törölt tag
válasz tha_answer #143 üzenetére
És ezzel ügyesen áttértél a csúszós leejtő érvelési hibára, gratulálok.
" Ne felig idezz."
Az eredeti hozzászólásodból idéztem a teljes mondatot.
-
tha_answer
őstag
válasz #54625216 #145 üzenetére
"Az eredeti hozzászólásodból idéztem a teljes mondatot."
amit kemenyen felreprojectaltal, utana pedig leirtam hogy kell erteni.nezd, en elhiszem hogy faj nektek hogy ez a darpas dolog kivillantja hogy a tesla vagy musk megse akkora zseni. ez van. amire a darpa kiir dolgokat vagy felkarol azok gamechangerek. ez a szervezet ezert letezik. faj? pontleszarom.
[ Szerkesztve ]
-
#54625216
törölt tag
válasz tha_answer #146 üzenetére
Érvelési hibákat halmozol.
Abból, hogy a gamechanger technológiáknak és a darpa projekteknek létezik közös halmaza még nem következik, hogy minden darpa project gamechanger lenne vagy ha valamit nem szponzorál a darpa, akkor az eleve nem is lehet gamechanger.
Ez nem érzelmi kérdés, ez szimpla logika. -
titán
Új hozzászólás Aktív témák
- Filmgyűjtés
- Kerékpárosok, bringások ide!
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Készülőben a Xiaomi 2021-es csúcsmodelljeinek HyperOS frissítése
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- DIGI Mobil
- Autós topik
- OTP Bank topic
- DIGI internet
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- További aktív témák...
- Dell 7920: 2x Intel Xeon Gold 6148 (80 szál, 3,7GHz), 192GB - 1,5TB DDR4 ECC, 1TB NVMe SSD, ÁFA
- Beszámítás! ASRock H310CM i5 9400 16GB DDR4 240GB SSD RTX 2070 8GB Rampage Shiva ZALMAN 500W
- Komplett PC! Nézz be! Ryzen 5/2x8GB RAM/ RX 470
- "Designer" Gamer PC - R7-5800X / 32GB RAM / Nitro+ 7700XT 12GB / Seasonic 650W / Karcmentes, Gari!
- RTX 2080TI ROG STRIX GAMER PC+ 144hz monitor hdr 10 27 col 1ms
- Ryzen 5500, RTX 3060 12GB VENTUS 2X OC, 500 GB SSD! Eladó Gamer PC.
- Lenovo ThinkStation Intel Xeon Silver 4210 10-mag 32Gb Ram 960Gb SSD nVidia T400 4Gb
- AMD Athlon 64 3200+, Geforce FX 5600, Gigabyte S754 alaplap (retró PC)
- Gamer PC:7800X3D/4080 OC/2.5 TB 980pro/ stb...
- HP működő retró PC (P4 1.5 GHz, GF 4 MX 420, 512 MB RAM)