- Milyen alaplapot vegyek?
- OLED TV topic
- Házimozi haladó szinten
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Fujifilm X
- AMD Radeon™ RX 470 / 480 és RX 570 / 580 / 590
- Milyen notebookot vegyek?
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
Hirdetés
-
A személyre szabott reklám lehet a streaming következő slágere
it A jobb célzott hirdetések érdekében adatplatformot indít a Warner Bros Discovery.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
A Video AI lehet a One UI 6.1.1 ütőkártyája
ma Vagy hogy fogja a mesterséges intelligencia manipulálni a mozgóképeket?
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
-
félisten
válasz #06658560 #25 üzenetére
Ez csak erőforrás kérdése. Ha valamelyik cég nem tud DX12-re jó kódot írni, akkor majd választja a DX11.3-at, ami továbbra is támogatott lehetőség lesz.
Most csak egyel több lehetőséget kapnak a fejelsztők, senki nem közelezi őket az alacsony szintű API használatára.[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
Tazsam01
tag
válasz #06658560 #25 üzenetére
Persze, emlékezz csak vissza a voodo 3dfx korszakra, remekül működött csak nem volt fent tartható. A történelem már csak olyan, hogy megismétli önmagát.
Ideig óráig remek lesz, aztán az új technológiák ismét az egységesítés felé fogják terelni a piacot. Erre mernék nagyobb összegben fogadni. -
sb
veterán
válasz #06658560 #25 üzenetére
Fordítsd már meg:
Szerinted most működik a fragmentáció nélküli piac?Igennel is válaszolhatsz, de ez azt jelenti, hogy arra bólintasz rá, hogy rendben van, hogy 6-8 mag kell a prociba drivert hajtani és X rajzolási parancs mellett így is mindegy, hogy 2Gflops gpu-t raksz-e mellé vagy 4-5gflops-ot.
Magyarul NEM működik a jelenlegi modell sem. Annyit tud, hogy biztosan és hibamentesen tud k*va lassan DX11 kódot futtatni.
Stabil, de legalább lassú és nem tudsz már sehova előrelépni.A másik amit át kéne gondolnod:
1. Ha lehetne is a fentin javítani akkor sem érdeke a driverirónak, vagyis a hw gyártónak, mert inkább megpróbál eladni neked egy gyorsabb kártyát.
(Az más kérdés, hogy lassan nem tud, mert attól sem gyorsul semmi… és driverből megoldhatatlan ez a probléma)
2. Az alacsony szintű programozással pedig a fejlesztő dolga lesz a fragmentáció kezelése… ami szerencsére pont az ő érdeke. Ha 3db vga-n fut a programja, a maradék 50db-on lassú, 40db-on meg el se indul/kifagy akkor vajon miből fog megélni? Mert játékfejlesztésből aligha…Persze erre lehet legyinteni, hogy eddig is lusták voltak, most is elkerülik a plussz munkát.
De ami egy ideig működik az nem megy törvényszerűen az idők végezetéig. Most olyan gap lesz a működő és optimalizált játékok között, hogy a lusták hullani fognak előbb utóbb.Nem arról van szó, hogy beletolsz még +30% munkát és kapsz 15% sebességtöbbletet... ami eddig nem érte meg. Most ha beletolod a munkát akkor 1-2 nagyságrenddel több annyi rajzolási parancsod lesz, a vga kihasználtság 2-3x lesz. (Legalábbis az eddigi cikkek, demók szerint).
Ezt ha jól használod látszik, hogy nem sz*rral gurigázol hanem jelentős különbség lehet játék és játék között. Olyan amivel már meg lehet nyerni egy piacot vagy el lehet bukni.
Vagy fordítva: ha sz*rsz az egészbe és mondjuk a fenti extra helyett azzal küzd a játékod, hogy egyáltalán fusson valakinél. Ennek hamar rossz vége lesz a fejlesztőre nézve. -
sb
veterán
válasz #06658560 #66 üzenetére
"A probléma megoldása nem az lenne, hogy mindent rábaszunk a fejlesztőre, hogy csináld, ahogy jól esik.
Szerintem jobban, mint fog az alacsony hozzáférésű mondjuk öt év múlva."
Ez a két mondatod a kulcs.
És simán lehet, hogy igazad lesz. Nem fog működni és nem lehet ráb*szni a fejlesztőre a feladatot.De ez nem attól van/lesz, hogy a low level koncepció és a 50 féle fragmentáció kezelése rossz lenne. És nem is azért mert a magas szintű nyelv/vastag driver jó lenne.
Ha így lesz az azért lesz csupán mert büdös a munka.A fejlesztő nem akarja a nyakába venni... az általános, mikrosütőn is futó kód meg nem optimális.
Óóó, micsoda meglepetés... mintha nem láttuk volna még ezt a történelemben. De rugaszkodjunk el a fejlesztéstől... jó kenyérpirítós mosógép és terepre való szupersportautó sincs.
Nem létezik optimális megoldás több célra.A programok sem fogják magukat megírni asm szinten órajelre, pipelineok-ra optimalizálva 100 féle architektúrára ahogyan gyorsak sem lesznek 0 munkával általános virtuális rétegeken futtatva.
Ez elvi probléma amit vagy belát az ember vagy nem.Ill. attól függ melyik épp az "olcsóbb". Ha a fos program alá 5Ft egy mobil SOC amin villámsebesen fut akkor senki nem fog hónapokat sw fejlesztésbe ölni.
Ha viszont pár hónap munkával van egy a mainál 3x jobb grafikájú játékod... mondjuk egy 30k-s 7850-en. Míg sw nélkül nincs meg ugyanez egy Titan X-en se... ? Melyik az olcsóbb össze fejlesztésben? -
sb
veterán
válasz #06658560 #77 üzenetére
Még mindig nem fogod fel amit írok.
Foglalkozom fejlesztéssel, tisztában vagyok vele, hogy A legdrágább erőforrás jelenleg.Viszont ha együtt nézed és nem olyan környezetben ahol mindegy a teljesítmény ott ez megváltozik/megváltozott.
Gyk, hogy értsd:
1. Könyvelőprogram elfut bármin, le van szarva az optimalizáció, nyilván nem fog senki csillió pénzt beleölni a fejlesztésbe feleslegesen.
2. Teljesítményigényes játékból viszont nem tudsz 3x szebbet/jobbat gyártani mert nincs hw ami futtatná. És nem is tudsz hozzá letenni az asztalra... vagy ha egyszer mégis akkor 10x annyiba fog kerülni mint a mondjuk megtriplázott sw fejlesztői költséged.Teccikérteni?
-
sb
veterán
válasz #06658560 #80 üzenetére
Az a gond, hogy ha én nem érteném akkor nem írnál olyat amire már korábban megadtam a választ.
Crysis1: Kiadták úgy, hogy 2-3x jobb hw kellett hozzá mint az aktuális. Mi volt a népszerűség titka?
1. Hogy szebb volt mint bármi más. 2. Hogy jött később hw, amivel futott.Nézd meg ma mi a helyzet: Ha valami szar akkor a csúcshw-n is szar.
Ill. most az új apikkal tudsz írni megint sokkal jobbat mint a jelenlegi játékok, tehát az 1. pont teljesülni fog. A 2. pont pedig nem, mert nem jön gyorsabb hw ill. DX11 alatt nem tudod jobban kihasználni.
Még egyszer: Titan X-et is tehetsz alá, lehet, hogy gyorsabb lesz egy tizedárú kártyán.Szóval most nincs hw-s előrelépési lehetőség. Sw-s pedig van, méghozzá nagy.
Ezért van az, hogy aki nem lép az nem tud eladni majd. Semmit, se hw-t se sw-t.