Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Menthirist

    veterán

    válasz #06658560 #14 üzenetére

    eddig volt egységesítés. Egyre kevésbé működött.

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • UnSkilleD

    senior tag

    válasz #06658560 #25 üzenetére

    szerintem meg majd meglátjuk, felesleges találgatni

    "Az internet olyan, mint az MTV: annak idején az MTV nagyon trendi volt, aztán hirtelen elavult” - Prince

  • Bici

    félisten

    válasz #06658560 #25 üzenetére

    Ez csak erőforrás kérdése. Ha valamelyik cég nem tud DX12-re jó kódot írni, akkor majd választja a DX11.3-at, ami továbbra is támogatott lehetőség lesz.
    Most csak egyel több lehetőséget kapnak a fejelsztők, senki nem közelezi őket az alacsony szintű API használatára.

    [ Szerkesztve ]

    Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html

  • Tazsam01

    tag

    válasz #06658560 #25 üzenetére

    Persze, emlékezz csak vissza a voodo 3dfx korszakra, remekül működött csak nem volt fent tartható. A történelem már csak olyan, hogy megismétli önmagát.
    Ideig óráig remek lesz, aztán az új technológiák ismét az egységesítés felé fogják terelni a piacot. Erre mernék nagyobb összegben fogadni.

  • sb

    veterán

    válasz #06658560 #25 üzenetére

    Fordítsd már meg:
    Szerinted most működik a fragmentáció nélküli piac?

    Igennel is válaszolhatsz, de ez azt jelenti, hogy arra bólintasz rá, hogy rendben van, hogy 6-8 mag kell a prociba drivert hajtani és X rajzolási parancs mellett így is mindegy, hogy 2Gflops gpu-t raksz-e mellé vagy 4-5gflops-ot.

    Magyarul NEM működik a jelenlegi modell sem. Annyit tud, hogy biztosan és hibamentesen tud k*va lassan DX11 kódot futtatni.
    Stabil, de legalább lassú és nem tudsz már sehova előrelépni.

    A másik amit át kéne gondolnod:
    1. Ha lehetne is a fentin javítani akkor sem érdeke a driverirónak, vagyis a hw gyártónak, mert inkább megpróbál eladni neked egy gyorsabb kártyát.
    (Az más kérdés, hogy lassan nem tud, mert attól sem gyorsul semmi… és driverből megoldhatatlan ez a probléma)
    2. Az alacsony szintű programozással pedig a fejlesztő dolga lesz a fragmentáció kezelése… ami szerencsére pont az ő érdeke. Ha 3db vga-n fut a programja, a maradék 50db-on lassú, 40db-on meg el se indul/kifagy akkor vajon miből fog megélni? Mert játékfejlesztésből aligha…

    Persze erre lehet legyinteni, hogy eddig is lusták voltak, most is elkerülik a plussz munkát.
    De ami egy ideig működik az nem megy törvényszerűen az idők végezetéig. Most olyan gap lesz a működő és optimalizált játékok között, hogy a lusták hullani fognak előbb utóbb.

    Nem arról van szó, hogy beletolsz még +30% munkát és kapsz 15% sebességtöbbletet... ami eddig nem érte meg. Most ha beletolod a munkát akkor 1-2 nagyságrenddel több annyi rajzolási parancsod lesz, a vga kihasználtság 2-3x lesz. (Legalábbis az eddigi cikkek, demók szerint).
    Ezt ha jól használod látszik, hogy nem sz*rral gurigázol hanem jelentős különbség lehet játék és játék között. Olyan amivel már meg lehet nyerni egy piacot vagy el lehet bukni.
    Vagy fordítva: ha sz*rsz az egészbe és mondjuk a fenti extra helyett azzal küzd a játékod, hogy egyáltalán fusson valakinél. Ennek hamar rossz vége lesz a fejlesztőre nézve.

  • sb

    veterán

    válasz #06658560 #66 üzenetére

    "A probléma megoldása nem az lenne, hogy mindent rábaszunk a fejlesztőre, hogy csináld, ahogy jól esik.

    Szerintem jobban, mint fog az alacsony hozzáférésű mondjuk öt év múlva."

    Ez a két mondatod a kulcs.
    És simán lehet, hogy igazad lesz. Nem fog működni és nem lehet ráb*szni a fejlesztőre a feladatot.

    De ez nem attól van/lesz, hogy a low level koncepció és a 50 féle fragmentáció kezelése rossz lenne. És nem is azért mert a magas szintű nyelv/vastag driver jó lenne.
    Ha így lesz az azért lesz csupán mert büdös a munka.

    A fejlesztő nem akarja a nyakába venni... az általános, mikrosütőn is futó kód meg nem optimális.
    Óóó, micsoda meglepetés... mintha nem láttuk volna még ezt a történelemben. De rugaszkodjunk el a fejlesztéstől... jó kenyérpirítós mosógép és terepre való szupersportautó sincs.
    Nem létezik optimális megoldás több célra.

    A programok sem fogják magukat megírni asm szinten órajelre, pipelineok-ra optimalizálva 100 féle architektúrára ahogyan gyorsak sem lesznek 0 munkával általános virtuális rétegeken futtatva.
    Ez elvi probléma amit vagy belát az ember vagy nem.

    Ill. attól függ melyik épp az "olcsóbb". Ha a fos program alá 5Ft egy mobil SOC amin villámsebesen fut akkor senki nem fog hónapokat sw fejlesztésbe ölni.
    Ha viszont pár hónap munkával van egy a mainál 3x jobb grafikájú játékod... mondjuk egy 30k-s 7850-en. Míg sw nélkül nincs meg ugyanez egy Titan X-en se... ? Melyik az olcsóbb össze fejlesztésben?

  • sb

    veterán

    válasz #06658560 #77 üzenetére

    Még mindig nem fogod fel amit írok.
    Foglalkozom fejlesztéssel, tisztában vagyok vele, hogy A legdrágább erőforrás jelenleg.

    Viszont ha együtt nézed és nem olyan környezetben ahol mindegy a teljesítmény ott ez megváltozik/megváltozott.

    Gyk, hogy értsd:
    1. Könyvelőprogram elfut bármin, le van szarva az optimalizáció, nyilván nem fog senki csillió pénzt beleölni a fejlesztésbe feleslegesen.
    2. Teljesítményigényes játékból viszont nem tudsz 3x szebbet/jobbat gyártani mert nincs hw ami futtatná. És nem is tudsz hozzá letenni az asztalra... vagy ha egyszer mégis akkor 10x annyiba fog kerülni mint a mondjuk megtriplázott sw fejlesztői költséged.

    Teccikérteni?

  • sb

    veterán

    válasz #06658560 #80 üzenetére

    Az a gond, hogy ha én nem érteném akkor nem írnál olyat amire már korábban megadtam a választ.

    Crysis1: Kiadták úgy, hogy 2-3x jobb hw kellett hozzá mint az aktuális. Mi volt a népszerűség titka?
    1. Hogy szebb volt mint bármi más. 2. Hogy jött később hw, amivel futott.

    Nézd meg ma mi a helyzet: Ha valami szar akkor a csúcshw-n is szar.
    Ill. most az új apikkal tudsz írni megint sokkal jobbat mint a jelenlegi játékok, tehát az 1. pont teljesülni fog. A 2. pont pedig nem, mert nem jön gyorsabb hw ill. DX11 alatt nem tudod jobban kihasználni.
    Még egyszer: Titan X-et is tehetsz alá, lehet, hogy gyorsabb lesz egy tizedárú kártyán.

    Szóval most nincs hw-s előrelépési lehetőség. Sw-s pedig van, méghozzá nagy.
    Ezért van az, hogy aki nem lép az nem tud eladni majd. Semmit, se hw-t se sw-t.

Új hozzászólás Aktív témák