Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • sb

    veterán

    Azt most jól értem, hogy ez nem csak egy fejlesztés alatt álló cucc, hanem az eladott 285-ök alatt így működik élesben a driver?

    Tehát egy éles teszt zajlik a kitudjahogyjóeígy vram törléssel a felhasználók alatt? ... hogy megtudják, tényleg jó lesz-e a megoldás?
    :C

  • sb

    veterán

    válasz Bici #24 üzenetére

    A teszt az teszt, nem?
    Ha 500*5000 eset van aminek csak egy töredékét nézték meg házon belül akkor nyilván lehet hiba a meg nem nézett esetekben.
    Ha meg mondjuk 100 esetre aktiválták a módszert - amit meg is néztek ők is - akkor meg nyilván nem teszt, mivel nem kapnak új infókat róla.

    Ezt kár szépíteni.
    Nyilván lehet azon gondolkodni, hogy mennyire biztos a működés de ha egyszer épp az a célja, hogy kismillió nem vizsgált eset legyen kipróbálva akkor nehezen lehet rá nem vaktesztként tekinteni.

    Ettől még nem biztos, hogy lesz gond... de nem rajtuk fog múlni. :D

    szerk: Ill. van olyan eset amikor más nem segít mert különben nincs elég minta. Ez is ilyen. Csak akkor valami komolyabb kommunikáció nem árt mögé. Ha mégsem jön össze vagy van fontosabb is -0.5GB ramnál akkor a user dönthessen egy kapcsolóval.

    [ Szerkesztve ]

  • sb

    veterán

    válasz Abu85 #52 üzenetére

    Én is évek óta használom és ilyet nem tapasztaltam.
    Annál inkább Intelen.

    De ebből most nem flame-et akarok gyártani. Minden gyártónál vannak hibák. Az AMD-nél pl. a Zero Core-ból való fel nem ébredés olyan amit 4 év alatt nem tudtak megoldani. Ha nem lenne ritka (az utóbbi időben, mert volt ez sűrű is sajnos) akkor már kivágtam volna a p*csába a vga-t.

  • sb

    veterán

    válasz #06658560 #25 üzenetére

    Fordítsd már meg:
    Szerinted most működik a fragmentáció nélküli piac?

    Igennel is válaszolhatsz, de ez azt jelenti, hogy arra bólintasz rá, hogy rendben van, hogy 6-8 mag kell a prociba drivert hajtani és X rajzolási parancs mellett így is mindegy, hogy 2Gflops gpu-t raksz-e mellé vagy 4-5gflops-ot.

    Magyarul NEM működik a jelenlegi modell sem. Annyit tud, hogy biztosan és hibamentesen tud k*va lassan DX11 kódot futtatni.
    Stabil, de legalább lassú és nem tudsz már sehova előrelépni.

    A másik amit át kéne gondolnod:
    1. Ha lehetne is a fentin javítani akkor sem érdeke a driverirónak, vagyis a hw gyártónak, mert inkább megpróbál eladni neked egy gyorsabb kártyát.
    (Az más kérdés, hogy lassan nem tud, mert attól sem gyorsul semmi… és driverből megoldhatatlan ez a probléma)
    2. Az alacsony szintű programozással pedig a fejlesztő dolga lesz a fragmentáció kezelése… ami szerencsére pont az ő érdeke. Ha 3db vga-n fut a programja, a maradék 50db-on lassú, 40db-on meg el se indul/kifagy akkor vajon miből fog megélni? Mert játékfejlesztésből aligha…

    Persze erre lehet legyinteni, hogy eddig is lusták voltak, most is elkerülik a plussz munkát.
    De ami egy ideig működik az nem megy törvényszerűen az idők végezetéig. Most olyan gap lesz a működő és optimalizált játékok között, hogy a lusták hullani fognak előbb utóbb.

    Nem arról van szó, hogy beletolsz még +30% munkát és kapsz 15% sebességtöbbletet... ami eddig nem érte meg. Most ha beletolod a munkát akkor 1-2 nagyságrenddel több annyi rajzolási parancsod lesz, a vga kihasználtság 2-3x lesz. (Legalábbis az eddigi cikkek, demók szerint).
    Ezt ha jól használod látszik, hogy nem sz*rral gurigázol hanem jelentős különbség lehet játék és játék között. Olyan amivel már meg lehet nyerni egy piacot vagy el lehet bukni.
    Vagy fordítva: ha sz*rsz az egészbe és mondjuk a fenti extra helyett azzal küzd a játékod, hogy egyáltalán fusson valakinél. Ennek hamar rossz vége lesz a fejlesztőre nézve.

  • sb

    veterán

    válasz #06658560 #66 üzenetére

    "A probléma megoldása nem az lenne, hogy mindent rábaszunk a fejlesztőre, hogy csináld, ahogy jól esik.

    Szerintem jobban, mint fog az alacsony hozzáférésű mondjuk öt év múlva."

    Ez a két mondatod a kulcs.
    És simán lehet, hogy igazad lesz. Nem fog működni és nem lehet ráb*szni a fejlesztőre a feladatot.

    De ez nem attól van/lesz, hogy a low level koncepció és a 50 féle fragmentáció kezelése rossz lenne. És nem is azért mert a magas szintű nyelv/vastag driver jó lenne.
    Ha így lesz az azért lesz csupán mert büdös a munka.

    A fejlesztő nem akarja a nyakába venni... az általános, mikrosütőn is futó kód meg nem optimális.
    Óóó, micsoda meglepetés... mintha nem láttuk volna még ezt a történelemben. De rugaszkodjunk el a fejlesztéstől... jó kenyérpirítós mosógép és terepre való szupersportautó sincs.
    Nem létezik optimális megoldás több célra.

    A programok sem fogják magukat megírni asm szinten órajelre, pipelineok-ra optimalizálva 100 féle architektúrára ahogyan gyorsak sem lesznek 0 munkával általános virtuális rétegeken futtatva.
    Ez elvi probléma amit vagy belát az ember vagy nem.

    Ill. attól függ melyik épp az "olcsóbb". Ha a fos program alá 5Ft egy mobil SOC amin villámsebesen fut akkor senki nem fog hónapokat sw fejlesztésbe ölni.
    Ha viszont pár hónap munkával van egy a mainál 3x jobb grafikájú játékod... mondjuk egy 30k-s 7850-en. Míg sw nélkül nincs meg ugyanez egy Titan X-en se... ? Melyik az olcsóbb össze fejlesztésben?

  • sb

    veterán

    válasz schawo #69 üzenetére

    Fuss neki még egyszer annak amit leírtam.
    Arról szól az egész - és ezért rinyál minden low level programozásban nem hívő - hogy nem 30% különbség lesz.
    Röviden összefoglalva:
    - Rossz esetben majd nem fut a program.
    - Vagy "végtelenszer" gyorsabb lesz mert az egyik képtelen megjeleníteni az sw-s bottleneckek miatt azt amit a másik meg tud.

    Fosni lehet tőle... nekem is rémlik mi volt régen. És azt is tudom, hogy sokan nem lesznek ezt képesek kezelni. De majd lesz egy ügyes réteg aki meg igen. A férgese meg hullik...

    Más út nem nagyon van.
    1. Vagy sz*rlassú, optimalizálatlan és nagyon lefojtott játékok maradnak mint most DX11-ben és marad az állóvíz. Évek óta nem lépünk előre sehova.
    2. Vagy megírják rendesen és beletolják a plussz munkát a DX12-be.
    Ők élnek a piacból. Az ő érdekük, hogy ne az 1. pont felé menjünk és a 143. ugyanolyan grafikájú CoD-ot kiadva meghaljon végleg a PC gaming. Se játékot nem vesz az ember ha nincs előrelépés se új hw-t.
    A usernek mindegy, max konzol lesz belőle. Ez az ő érdekük, hogy tudjanak valahova fejlődni.

    [ Szerkesztve ]

  • sb

    veterán

    válasz #06658560 #77 üzenetére

    Még mindig nem fogod fel amit írok.
    Foglalkozom fejlesztéssel, tisztában vagyok vele, hogy A legdrágább erőforrás jelenleg.

    Viszont ha együtt nézed és nem olyan környezetben ahol mindegy a teljesítmény ott ez megváltozik/megváltozott.

    Gyk, hogy értsd:
    1. Könyvelőprogram elfut bármin, le van szarva az optimalizáció, nyilván nem fog senki csillió pénzt beleölni a fejlesztésbe feleslegesen.
    2. Teljesítményigényes játékból viszont nem tudsz 3x szebbet/jobbat gyártani mert nincs hw ami futtatná. És nem is tudsz hozzá letenni az asztalra... vagy ha egyszer mégis akkor 10x annyiba fog kerülni mint a mondjuk megtriplázott sw fejlesztői költséged.

    Teccikérteni?

  • sb

    veterán

    válasz #06658560 #80 üzenetére

    Az a gond, hogy ha én nem érteném akkor nem írnál olyat amire már korábban megadtam a választ.

    Crysis1: Kiadták úgy, hogy 2-3x jobb hw kellett hozzá mint az aktuális. Mi volt a népszerűség titka?
    1. Hogy szebb volt mint bármi más. 2. Hogy jött később hw, amivel futott.

    Nézd meg ma mi a helyzet: Ha valami szar akkor a csúcshw-n is szar.
    Ill. most az új apikkal tudsz írni megint sokkal jobbat mint a jelenlegi játékok, tehát az 1. pont teljesülni fog. A 2. pont pedig nem, mert nem jön gyorsabb hw ill. DX11 alatt nem tudod jobban kihasználni.
    Még egyszer: Titan X-et is tehetsz alá, lehet, hogy gyorsabb lesz egy tizedárú kártyán.

    Szóval most nincs hw-s előrelépési lehetőség. Sw-s pedig van, méghozzá nagy.
    Ezért van az, hogy aki nem lép az nem tud eladni majd. Semmit, se hw-t se sw-t.

Új hozzászólás Aktív témák