Keresés

Hirdetés

Aktív témák

  • Wolfskin

    őstag

    Kár volt.

    Először, ami a legfontosabb, az érzelmi oldala. A régi melegebb színvilágával már már otthonos volt. Az, hogy az ember ide jár, nem csak információszerzés, van egy emocionális oldala is (pl. közösség). Ez kötődött az olyan vizuális kulcsokhoz is, mint a szín és formavilág, ami ezennel megszűnt. Mintha a régi pub-odat átrendezték volna, most van neon, meg csőbútor, és büszkén áll a tulaj: modern, mi? Hát az.
    Van egy gonosz mondás: ki akarsz b@szni a gyerekkel? Rendezd át minden nap a szobáját. (Lásd még Dark City). Mindegy, modern korunkban elvárás lett a változás, változtatás kényszere, a keleti mentalitásban értéknek tartott állandóság ott stabilitást, megnyugvást jelent, nálunk unalom és közöny.

    Gyakorlati szempontból. A szürke szín nagyon személytelen, unalmas, bár sárgával jó a kontraszt, a szürke sárga egy jó technokrata, műszaki kombináció (az Opel használta a 80-as években). A szürke alapon kék betű (nick nevek linkjei) viszont vibrál, nagyon rosszul olvasható. Főleg így hogy alig van tónuskülönbség a háttérrel.
    A címlap katasztrófa: kaotikus, egyenrangú üzenetek halmaza. Nincsenek hangsúlyok, semmi nem vezeti a szemet, csak akkor jutok információhoz, ha mindent kiolvasok. Rosszul strukturált homogén betűhalmaz. Persze aki el akarja olvasni, mert akarja, az kibogarássza, előbb utóbb meg is szokja, de aki betéved ide, az biztos gyorsan tovább is áll.

    Összességében nagyon nem örültem amikor megláttam, lehet, hogy emiatt egy kicsit erősen is fogalmaztam, bocs.

    [ Szerkesztve ]

    ''Irén nem válaszol mert mosni, és főzni kell!'' (CsT)

  • Wolfskin

    őstag

    Nincs időm végigolvasni az összes hozzászólást, egy valamin azonban megakadt a szemem: az "eladók" hozzáállásán (most csak így klasszikusan nevezzük a két oldalt eladónak és vevőnek.)

    " ha ennyire fogalma sincs arról, hogy mi az a design, mit jelent egy arculat.."(parci)
    Úgy tudom, cégek az arculatváltást csak nagyon indokolt esetekben szokták megtenni (sokkal gyakoribb a márka leporolása, face lifting, relaunch), a radikális megújulást pedig még ritkábban, és sohasem öncélúan, hanem egy átfogó stratégia egyik elemeként. És akkor is megfelelően előkészítve: fogyasztókon tesztelve, és pozitívan kommunikálva.

    Itt elkövettek az eladók néhány hibát:
    1. egy jól működő arculatot öncélúan megváltoztattak
    2. öncélúan, mivel nem volt kommunikációban megfelelően támogatva sem a változtatás célja, sem pedig a legfontosabb, az így nyer FOGYASZTÓI ELŐNY
    3. bizonyára nem volt megfelelően kommunikálva, mivel - bár én nem vagyok heavy user - hozzám nem jutott el, még a szele sem.

    4. és az utolsó hiba az első három probléma kezelése: az eladók sértődötten reagálják le a negatív kritikát, hisztis károgóknak (Tildy) duzzogó gyerekeknek (tiv83us ) ironikusan Szent User-nek (parci) titulálják a fogyasztókat.

    Volt már néhány olyan céggel dolgom, ahol a főnök azzal utasította el a piackutatást, hogy "én jobban tudom, mi kell a vevőknek..." "eszi, nem eszi, nem kap mást", (vagy klasszikusan "a címlapon fél éven át dolgoztunk. alig van verzió, amit ki ne próbáltunk volna. így marad") de szerintem az igazán sikeresek nem ezek. A Toyota vezérigazgatója fellát, és bocsánatot kért a vevőktől a hibás fékek miatt. És akkor is megtette volna, ha abszolút nem ők a hibásak. Mert tudja, hogy akárhogyan is van (volt és lesz) vevő a király.

    Mivel a márkahűség egyik domináns aspektusa az érzelmi érintettség, és mivel nincs ez másként a PH olvasói körében sem (beleértve magamat is, lásd #504) azt gondolom, hogy újra át kéne gondolni ezt az arculat dolgot és másként kezelni a kialakult helyzetet. Mert mindig olcsóbb egy meglévő vevőt megtartani, mint egy újat megszerezni. Így azonban az a kép kezd kialakulni bennem, hogy professzionalizmus vádja sajnos az eladói oldalt sem érinti.

    [ Szerkesztve ]

    ''Irén nem válaszol mert mosni, és főzni kell!'' (CsT)

  • Wolfskin

    őstag

    válasz Wolfskin #729 üzenetére

    Elnézést, a "parci" nem szándékosan van következetesen csupa kis betűvel. Csak rosszul emlékeztem (és nem jártam utána - hiba! :U ), a többit meg kopiztam.

    Helyesen: Parci :)

    [ Szerkesztve ]

    ''Irén nem válaszol mert mosni, és főzni kell!'' (CsT)

  • Wolfskin

    őstag

    válasz Parci #739 üzenetére

    nem hinném, hogy demagóg, csak elméleti, és mint olyan általános.

    nem tudom, kutattatok-e piacot, de ahogy a legtöbb hozzászólásból kitűnt, nem túl sikeresen (a kérdezgettünk embereket az sajnos nem ugyanaz, bár ezt sokan keverik...).

    ez a változtatás, az új dizájn annyira nem eget rengető, a barna kicsit szürkébb lett, a bordó betű meg kék, ha olvasó barátabb lesz, tényleg meg lehet szokni.

    nekem az tűnik amatőrségnek, hogy ez a hozzáállás, senki el nem magyarázza, hogy miért volt rá szükség, mitől lesz jobb az olvasónak. ehelyett meg a sárdobálás oda is, vissza is. mert az olvasótól nem lehet elvárni a profizmust, de a kiadótól igen.

    valószínű, hogy tulajdonosi utasítás volt, hogy a címlapon mindennek ott kell lennie, de erre is ki lehetne találni, hogy azért, jobban illeszkedjen a lapcsalád többi lapjához, hogy bővítsük az olvasótábort, ami nektek nyájas olvasók azért jobb mert... (több pénz jön be, az meg mindenkinek jó), stb.

    szerintem el kell fogadnotok, hogy a legtöbb embernek ez olyan hely (legalábbis a fórum), mint egy jó kocsma, ahol otthon érzi magát, közösségban van, ellazít. mint egy klasszikus pub, ott viszont nagyon óvatosan kell bánni minden változtatással. az új embereknek lehet, hogy túl konzervatív volt a régi arculat, nem elég "számítástechnikás" a régieknek viszont szerethető. ezt biztos kihozta volna egy kutatás.

    na, további jó csiszolgatást!

    [ Szerkesztve ]

    ''Irén nem válaszol mert mosni, és főzni kell!'' (CsT)

  • Wolfskin

    őstag

    válasz Bog #771 üzenetére

    1. eladó-vevő. ezt jeleztem is, klasszikusan az egyik ad, a másik elveszi. adja az oldalt, híreket, lehetőségeket, a másik cserébe adja a figyelmét (kattintás) amit máshol reklámbevételre lehet konvertálni, vagy a büszkeséget, önbecsülést, hogy lám, az az életművem. akármi is, valahol biztos megéri a csere. de nevezhetjük írónak és olvasónak is, vagy Parciak és többieknek.

    2. a szakmai részben valószínűleg igazad van, én nem használom az oldalt (már nagyon régóta, de más okokból), csak a fórumot, ha egy témának utána akarok járni, és ha ott kialakul egy jó közösség, akkor szívesen ott ragadok. az oldal funkcionalitását nem is kritizáltam. a címlapról is mint külsős, alkamli látogató mondtam véleményt. vaslszeg nem én vagyok a célcsoport.

    3. ízlésemben konzervatív vagyok, szeretem a jól bevált dolgokat sokáig használni. nem szeretem, amikor pl. a webes levelezőt megreformálják. az ember az ismert és bevált dolgokhoz nem csak azért ragaszkodik, mert vakon is tudja használni őket, hanem mert érzelmileg is kötődik hozzájuk. én legalábbis.

    4. ami nekem az új dizájnnál is kevésbé tetszett, az a hozzáállás, "hogy kis hülyék, mi tudjuk a frankót, ez van ezt kell szeretni" . tény, hogy olvasói hozzászólások közt is volt egy-két bárdolatlan (hogy melyik volt előbb, az tyúk és tojás vita lenne), de tény az is, hogy ő azért olvasó, mert megteheti, a máik meg azért újságíró, mert nem.

    5 és itt jön képbe a Toyota, nem mintha az új PH-n rossz lenne a gáz, vagy a padlószőnyeg, hanem annak a hozzáállása más a fogyasztókhoz (itt olvasók). még akkor is elnézést kér, ha a fogyasztó a hibás, mert csak egy célja van: fogyasztói elégedettség.

    6. "A negatív kritikát te hogyan reagálnád le, ha melóznál vele fél évig, és olyan hozzászólások jönnének, hogy "ez szar"? Minden indok, jobbá tevő javaslat és megalapozottság nélkül? Erre mi lenne szerinted a jó válasz?"

    asszem elgondolkodnék, lehet, hogy tényleg szar, amit fél évig építettem?
    aztán megkérdezném tisztelettel, hogy miért az? meg másokat is.

    mindent félretéve, nem mondom, hogy rossz lett az oldal (bár én is jobban szerettem a régit), de maga a bevezetés és a helyzet kezelése egy kicsit el lett cseszve. szerintem.

    [ Szerkesztve ]

    ''Irén nem válaszol mert mosni, és főzni kell!'' (CsT)

  • Wolfskin

    őstag

    válasz Bocha #804 üzenetére

    szerintem nincs olyan olvasó, aki 5000 ember helyett klikkel, mindenkit egyesével kellene megbecsülni. még csak olyan sincs, aki másik 5000-t (10%) képvisel. így le lehet bárkit mikro-olvasózni. csak nem fest jó képet a kiadóról.

    nem kell olyan dolgot csinálni, ami mindenkinek tetszik. csak el kell dönteni, hogy kinek akarok tetszeni.

    [ Szerkesztve ]

    ''Irén nem válaszol mert mosni, és főzni kell!'' (CsT)

  • Wolfskin

    őstag

    válasz Parci #864 üzenetére

    igaz, közben teljesen normalizálódni látszik a hangulat. látom, próbáljátok korrigálni a gondokat, tényleg elszabadultak az indulatok. az viszont továbbra is fenntartom, hogy volt egy-két válasz stílusában/üzenetében kivetnivaló, és az nem oké :( . ilyet nem engedhet meg magának egy kiadó (gyártó, eladó, miniszterelnök sem - "ha nem tetszik el lehet menni" - bocs a párhuzamért.) szerintem. a fáradság magyarázza, de nem menti fel. már csak stevve-nek kéne szólni, hogy vége... :)

    egyébként ahogy itt olvasgatva kivettem, azért durvult sok esetben a hangnem, mert olyan dologhoz nyúltatok hozzá, ami fájt. nem az olvasók szakmai énjét bántotta (akkor kialakult volna egy tárgyilagos vita a funkcionalitásról), hanem a személyest, olyasmit, amit szerettek. és úgy érezték, a fejük fölött. ezért volt sok hozzászólás érzelmekkel telített (általatok gyerekesnek nevezett), vagy sokszor durva. az ember főleg emocionális alapon dönt, és azt támasztja alá racionális érvekkel. sokszor a legkisebb dolgokon képesek kiakadni, és egy egész racionális érvrendszert felhúzni rá, amire alapozva elutasítanak bármit, miközben azt a kis dolgot már el is felejtették. csak az ellenszenv marad. azt pedig nagyon nehéz újra visszafordítani.
    viszont nézd pozitívan: van egy csomó ember, aki szerei a PH-t, ragaszkodik hozzá és lázad, ha úgy érzi, "el akarják venni".

    ''Irén nem válaszol mert mosni, és főzni kell!'' (CsT)

Aktív témák