- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Milyen házat vegyek?
- Az alaplapgyártókra hárítja az Intel az egyes Core CPU-k stabilitási gondját
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Házimozi haladó szinten
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- TCL LCD és LED TV-k
- Dell notebook topic
- Milyen alaplapot vegyek?
- Steam Deck
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
Hirdetés
-
Saját Redmi Note 13 Pro+ a világbajnok focicsapatnak (és indiai rajongóiknak)
ma Argentína nemzeti válogatottjának mezével díszítik az új Redmi különkiadást.
-
Agyi chipes gyártóba fektetett a kriptocég
it A Tether 200 millió dollárt fektet a Blackrock Neurotech agyi chipes vállalatba.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
Új hozzászólás Aktív témák
-
vdavid33
csendes tag
-
gegsite
tag
Meh...
Ma kaptam választ a TMX-től, hogy:
"
Tisztelt Ügyfelünk!Az adott készüléket a Lenovo nem forgalmazza hivatalosan Magyarországon, ezért a javítást sem garanciálisan, sem fizetős keretek között nem tudjuk vállalni.
Azt javasoljuk, hogy forduljon a vásárlás helyéhez szervizinformációkért.
Köszönettel
"Muhaha!
2x volt már náluk, pont ezt írtam....
Micsoda lekoptatós szövegHoly F#K
3D nyomtatás. Akksi időre, és uptime-ra gyúrok.
-
Bferibörs
addikt
válasz gegsite #1906 üzenetére
alapvetően az eladóval vagy jogi viszonyban nem a szervizzel , ha gondod van a készülékkel neki kell cserélni stb. 3. javításnál kérném a cserét ha az hetekig tartott alkalmanként ( 1-2 hét / alaklom)
nekem a TMX 4x javította egy telefonomat, minden alkalommal mellékelve volt, hogy minden teszt tökéletes - így jött ki a szervizből, csak ezt a teló nem tudta , 4. javításnál cserélték , mivel adtam még egy esélyt a forgalmazónak a 3. javítás után
[ Szerkesztve ]
Galaxy S23 ultra, Xiaomi 12T, Blackview Tab 18, Lenovo P2 dual
-
F4f0rg1
csendes tag
P2 c72 tapasztalatok kb. 1 hónap használat után:
Pro:
- minőségi kijelző, nagyon szép a képpel (a fullHD /super?/Amoled hozza a tőle elvárható minőséget);
- prémium minőségű anyaghasználat (fém ház, Gorilla Glass kijelző, példás összeszerelés);
- zökkenőmentes, gördülékeny működés;
- 4 GB RAM, 64 GB ROM (nekem előny, mert amire használom arra bőven elegendő)
- jó fényviszonyok mellett egészen jó képek készíthetők vele (figyelembe véve az adott árkategóriát);
- kiváló aksi, 2 kártyával, állandó adatlapcsolat vagy Wifi mellett, folyamatos bluetoth-al, napi 2-3 óra gps-el, és zenehalgatással is elmegy 2 teljes napot. Szolid használat mellett, este kikapcsolva, energiatakarékos üzemmódot is használva az inaktív időszakban, napi max. 1-1 óra wifi vagy adatkapcsolat mellett, gps nélkül nálam 1 hetet is kibírt;
- az első bekapcsolás utáni 1-2 napon belül, többszöri frissítéssel frissült az európai 7.0-as Androidra.
- teljesen magyar minden menüpont, nincsenek benne kínai írásjelek, még a kínai ROM-nál kiválasztott magyar nyelv alatt sem;
- a B20 hiánya ellenére (ami elvileg szoftveresen bekapcsolható rajta) 4G adatkapcsolat hiányával még nem volt problémám (Budapest, Dunaharaszti, Maglód, Tata környékén a magentás szolgáltató SIMkártyájával);
- jó hangerő, jól hallható hívófél;
- gyors, jól működő újlenyomatolvasó az előlapon;
- jól működő duplakopp funkció;
- kisméretű, mégis jól látható, funkciótól függő színnel működő értesítő LED;
- OTG funkció;
- Tinydeal-től rendelve 65e Ft, alles zusammen (ezen az áron nálam ez egy ár/érték bajnok telefon).
Contra:
- szoftveres menü, miközben más termékeknél a gyártók meg tudták oldani ekkora kijelzőméret alatti területen is a menügombok elhelyezését;
- a legmagasabb hangerőn torzít a hangszóró (erre a hangerőre nekem nincs szükségem, így ez valójában engem nem zavar).
- egyes esetekben a nemfogadott hívás vagy nem olvasott sms értesítési jele beragad a felső értesítési sávon. Ezt a hibát már többen jelezték a Lenovo weboldalán is, elvileg lesz rá javítás valamikor.
- kiakpcsolt kijelzőre nem találtam beállítható órát vagy egyéb megjeleníthető értesítési információt. Érdekes, hogy az előbbi akkor elérhető a kijelzőn, ha a telefon töltőn van... -
arktos
tag
válasz F4f0rg1 #1912 üzenetére
"- egyes esetekben a nemfogadott hívás vagy nem olvasott sms értesítési jele beragad a felső értesítési sávon. Ezt a hibát már többen jelezték a Lenovo weboldalán is, elvileg lesz rá javítás valamikor."
Hiszem, ha látom kategória.
Küldtem én is logot a hibáról még augusztusban.
Én abban sem hiszek, hogy egyáltalán fog még jönni frissítés a telefonra, ezen kívül más probléma mondjuk nincs vele. -
zsolt501
nagyúr
Igen sajnos a Lenovo így a szoftveren vérzik el, mert ugye a hardveres gondok orvosolhatók egy "jó" szervizzel, de a szoftveres részel a szerviz sem tud mit kezdeni ha a gyártó nem foglalkozik vele, holott a készülék bizony elég időtálló tudna lenni, és ha egy kicsit nagyobb marketinget csináltak volna neki, szerintem lényegesen többet is el lehetett volna belőle adni, na meg a szoftveres hibajavítások gyorsabb megoldása is adhatott volna egy nagy lökést az eladási számok növeléséhez.
Attól tartok ha a lenovo marad ennél a stratégiánál szoftveres szinten akkor nálam nem biztos hogy a következő készüléket ők fogják adni, pedig ez a készülék könyörög a hibajavításokért, és annak a fényében hogy erre a hardverre más gyártó bizony kiadja a 8-as verziót és a lenovo meg nem akarja így a cég nálam nagyon nagy fekete pontot szerzett összességében.
Azt is megértem, hogy ez a készülék nem hoz akkora profitot a cégnek mint ők szeretnék, de erről nem a felhasználók tehetnek, hogy a cég marketing szempontból elhanyagolja ezt az árkategóriát, és így az eladási számok sem olyanok amik kiugróak.''Mind Így van ezzel aki hasonló időket megélt, de a döntés nem rajta állt neked csak arról kell döntened mihez kezdj az idővel amely megadatik.''
-
F4f0rg1
csendes tag
Nem sietik el a frissítéseket / javításokat a Lenovo-nál ez biztos. A 8-as Androidra szinte biztos hogy nem frissítik a P2-est, de javítások még jöhetnek rá. A Lenovo oldalán erre a hibára valami olyasmit írtak (ha jól emlékszem), hogy ők is észlelték ezt a hibát és a fejlesztőknek továbbították a megoldás érdekében.
A Lenovo P70-es 4.4-es rendszerrel jött ki, és az volt hozzá a legjobb rendszer szvsz. Hiába jött ki hozzá 5.0, majd 5.1-es hivatalos verzió, érdemi előrelépést egyik sem jelentett, sőt több hasznos feature-t ki is vettek belőlük (pl. duplakopp funkciót). Egyáltalán nincs rá garancia, hogy a P2-es jobb lenne egy Oreo-s rendszerrel.
-
gegsite
tag
válasz F4f0rg1 #1917 üzenetére
Noh ma elvitte a futár megint a TMX-hez, így a jó öreg S750-esem van megint a fronton...
Lassan kezdem megunni ezt a küldözgetést. Nagyon remélem, hogy minden működni fog amikor visszakapom (s jó lenne nem 1 hónap múlva). Tesómnak egy xiaomi-t vettünk szülinapjára, pedig én nagyon lenovo párti vagyok (neki is az volt S660 eddig).Sóhaj.
3D nyomtatás. Akksi időre, és uptime-ra gyúrok.
-
arktos
tag
válasz F4f0rg1 #1917 üzenetére
"8-as Androidra szinte biztos hogy nem frissítik a P2-est"
Android Upgrade Matrix szerint a szinte szót el is hagyhatod: [link]"ők is észlelték ezt a hibát és a fejlesztőknek továbbították a megoldás érdekében."
ha annyi forintom lenne, ahányszor ezt olvastamazt, hogy nem igazán várok több javítást, a korábbi Lenovo-s tapasztalatomra alapoztam.
1 év a megjelenéstől számítva és a frissítéseket elvágták.[ Szerkesztve ]
-
zsolt501
nagyúr
Van néhány kínai készülék alternatíva, de ott meg megint kompromisszumot kell kötni valamilyen irányba. Sajnos a nagy gyártók nagyon nem foglalkoznak a nagy akku kapacitással, holott azoknak akik sokat vannak úton és a töltés nem mindig megoltható, illetve nem mindig tudnak bajlódni Power bank használatával, már csak azért is mert ott is elég nagy a szórás minőségben, azoknak fontos lenne egy olyan készülék ami legalább ekkora üzemidővel rendelkezik mint a P2.
Az a bajom sok esetben a Kínából beszerezhető készülékekkel, hogy a garanciáztatás sokszor elég körülményes, és ott sem minden készülék esetén jönnek a szoftver frissítések illetve a hibajavítások.
''Mind Így van ezzel aki hasonló időket megélt, de a döntés nem rajta állt neked csak arról kell döntened mihez kezdj az idővel amely megadatik.''
-
lovi27
addikt
Én most csak bele vaúzok, de ha van egy nagyszerű hardveretek miért kéne lemondani róla csak azért, mert a gyárnak nincs kapacitása és nem érdeke, hogy a régebbi modelljeit életben tartsa. Nem kell új mobilban gondolkodni, a P2-höz is elég sok alternatív lehetőség van. Ha már lejárt a garancia nem kell félni ezektől a lehetőségektől.
Most egyre többen megőrülnek az Android One-ért, mert a nem Google készülékekre is elhozza a stock Android érzést, annak minden előnyével és hátrányával. Előnye kicsi, gyors és gyakran frissül, hátránya a puritánság, főleg a gyári extrákhoz szokottaknak. A LineageOS és az azokra épülő egyéb ROM-ok is gyakorlatilag a stock Androidnak felelnek meg, kiegészítve olyan tulajdonságokkal amit úgyis megcsinálna a használója.
Bátran ki kell próbálni, hátha megtetszik valamelyik és akkor jó érzéssel használható tovább még legalább 1-2-3 évig. Az én mobilomról is nagyon gyorsan lemondott a gyártó, már rég nem frissíti a szoftverét, de a hetente OTA-n frissülő LOS alapú ROM-mal az éppen október 5-én jött frissítés már a legfrissebb, október 5-dikei Android biztonsági hibajavító csomagot tartalmazta (v7.1.2). Még mindig nem találtam meg az utódját (pedig tetszik a P2 is), mert a hardver jó, a szoftver friss, akkor miért kukáznám,,,
-
Bferibörs
addikt
-
zsolt501
nagyúr
válasz Bferibörs #1924 üzenetére
Kéne valami könnyen emészthető leírás hogy hogyan kell csinálni, illetve mit érdemes felrakni rá, akkor én is megpróbálnám, de így nem merek belevágni tapasztalat és hozzáértés nélkül.
''Mind Így van ezzel aki hasonló időket megélt, de a döntés nem rajta állt neked csak arról kell döntened mihez kezdj az idővel amely megadatik.''
-
Starchm
őstag
válasz zsolt501 #1925 üzenetére
Mit szeretnél tudni?
Első lépésben bemész a beállitásokba, és a fejlesztői részben / amit engedélyeztél azzal h rátaposgattál=ilyen szó létezik?= a buildszámra/ ott a oem unlockot engedélyezed, ekkor 14 napot kell várnod és utána elfogadod h a warrantynak vége.
https://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2588979 Innen letöltöd a telepitőt és végig nyomod, 15 secen belül megoldható. / eddigi rekord 6 sec volt asszem /.
Ha megvártad a 14 napot és bekapcsoltad az oem unlockot, akkor telót kikapcsolod és a hangerő le + bekapcs gombot nyomva rádugod a gépre.
Ekkor elinditasz egy cmd onnan ahova az adb telepitve van / alapesetben a c:adb folder /.
Beirod, hogy fastboot devices, ekkor megnézed h a sorozat szám az egyezik-e a mobilodéval, majd ha igen akkor beirod h: fastboot oem unlock
Ekkor minden adatot töröl a mobilról és kinyitja a bootloadert.
https://twrp.me/devices/lenovop2a42.html Innen letöltöd a twrp-t és
bemásolod az adb mappájába. Ezután vissza a cmd-be és fastboot flash recovery twrp.img commandal beflasheled a twrp-t a telóba.
Nuh itt jön a kérdés, rootolni vagy romolni szeretnél.
Rootolásnál előbb inditsd el a mobilt egyszer és tegyél fel rootot / su-t / az internal storagodba.
Utána flasheld rá a twrp-t majd twrp inditásnál húzd a csuszkát jobbra, és balfelül installnál kiválasztod a zip-t amit feltettél. / magisknál még kell szarakodni vele./*Romolásnál szintén előbb elinditanám és felmásolnám a romot és a gapps-t. / bár lehet hogy a twrp már megy mtp módban de ez biztosabb./
Romolásnál és elrántod jobbra a csuszkát és utána wipe résznél a system, data, cache és dalvick cache-t törlöd mint általában majd vissza az installhoz, és előbb a romot majd a gapps-t teszed fel.* Ha magisk-al szeretnél rootolni akkor a twrp első inditásnál reed only-ra nyomj utána a wipe advanced résznél válaszd ki a data particiót és repair or change file sys.nél change file systemet választasz és átteszed ext4-re. Ezután kapsz egy errort de nem foglalkozol vele majd vissza mész az installba és felteszed a magisk-et. / ezt a rész mondjuk én custom romolás előtt biztos meglépném, mert jó pár custom rom alapértelmezetten magisk-et használ /
-
zsolt501
nagyúr
válasz Starchm #1926 üzenetére
Köszi a leírást, eddig így nem is olyan bonyolult, még garis a telefon akkor gondolom érdemes várni míg lemegy róla a gar, amúgy most akarom a javítását kérni mert a mikrofonnal vannak gondok, sokszor alig hallanak, olyan mintha nagyon irány érzékeny lenne benne a mikrofon, nem mindegy melyik fülemhez tartom, ilyen még sosem volt egy telefonnal sem hogy ennyire érzékeny legyen erre, sokszor panaszkodnak hogy alig hallanak.
Nem tudom mi itt a garanciáztatás menete én a MediaMarktban vettem idén április környékén, de most már nagyon zavar hogy alig hallanak.
''Mind Így van ezzel aki hasonló időket megélt, de a döntés nem rajta állt neked csak arról kell döntened mihez kezdj az idővel amely megadatik.''
-
gzbotii
veterán
válasz Starchm #1929 üzenetére
Ha a bootloadert nyitó kódot lekérted, onnan nincs rá garancia.
Ezt tudom mert ismerem a rendszert.TMX/Anovo/FOnfix, bármelyik szerviz is legyen az, megnézi és látja - még azt is, hogy milyen ok miatt van megvonva.
When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
-
F4f0rg1
csendes tag
Az alábbi hibát véltem felfedezni 7.0-ás gyári rendszernél:
Ha a telefont úgy kapcsolod ki, hogy az energiatakarékos üzemmódban volt, akkor bekapcsolás után, a normál üzemmódra váltást követően, a felső menüsor nem húzható le, így az ottani funkciók nem érhetők el. Néhány funkció ráadásul a menü / beállítások menüpont alól sem működik ilyenkor. Pl. a wifit sem lehet ilyen esteben bekapcsolni.
Egy újraindítás megoldja ezt a problémát.
Más is találkozott már ezzel a hibával? -
lovi27
addikt
Nálam is így van. Ha a gyártó szoftverével nyitotta ki valaki, ugrott a garancia. Viszont a gyár sz@rakodott a kiadással és az xda-n kinyitották. Ha valaki azzal a módszerrel csinálta, azt vissza lehetett eredeti állapotra zárni. Utána a szerviz javította garanciában. Gondolom, mert csak a listát nézték...
[ Szerkesztve ]
-
Starchm
őstag
Az a baj, nálam pl küldenek bootloader nyitó file-t tehát az fixen már nem garis. :/
A P2-nél asszem imei és seria számot néznek nyitásnál, és meglepő dolog de simán lelehet cserélni ezeket és utána mehet vissza a gariba, mondjuk meglepő h a magyar teló indiai imei számmal megy gariba, de megy gariba
-
-
gegsite
tag
Gyerekek, nagyon komoly vissza is kaptam a TMX-től a telót.
De...
idézem:
"
Tisztelt Partnerünk!Nem Magyarországon és nem is EU tagállamban értékesített készülék, javítása garanciális keretek között sajnos nem lehetséges.
Tisztelettel: TMX Mobile Solutions Szerviz Kft.
"2x volt már náluk gariba... WTF
Telefonon beszéltem velük.
Mondták írjak egy mail, s kivizsgálják, mert az imei alapján Olasz. (attól még EU, s én itthon egy cégtől vettem újonnan...)
[ Szerkesztve ]
3D nyomtatás. Akksi időre, és uptime-ra gyúrok.
-
F4f0rg1
csendes tag
A nemfogadott hivásokat másnál is kettesével számolja a rendszer a nemfogadott hívások listájában?
A név mellett zárójelben elhelyez egy 2-es számot, egyetlen nemfogadott hívás esetén. Amennyiben 2x egymásután keresnek ugyanarról a számról, a név mellett 4-es számot jelenít meg. -
F4f0rg1
csendes tag
Amennyiben a Beállítások / Funkciók beállításai / Duplán megnyitott alkalmazás menüpontban vannak beállított alkalmazások, akkor a híváslistában duplán számolja a bejövő, kimenő és nemfogadott hívásokat. Ha ezt a fukciót kikapcsoljuk a lista jobb felső sarkában található menü segítségével, akkor már helyesen adja meg a híváslista elemeinél a számokat, azaz nem számol duplán. Elvileg a két dolognak semmi köze egymáshoz, de mégis ez adja a probléma megoldását.
-
F4f0rg1
csendes tag
válasz gzbotii #1945 üzenetére
A termék meghibásodása esetén vevőnek választási lehetősége van arra vonatkozóan, hogy a kiskereskedelmi értékesítési egységnél vagy a termék hivatalos szervizénél kívánja-e érvényesíteni a garanciális jogait. Ha a vevő azt a döntést hozza, hogy a kiskereskedelmi egységet bízza meg a termék garanciális ügyintézésével kapcsolatosan, akkor ezt a kérést az értékesítő egység nem háríthatja el. A termék számlájának ehhez meg kell lennie, hiszen ez azonosítja be a terméket és a vásárlás időpontját. Ha van garancialevél is a termékhez, akkor jó ha ez is meg van, de elvileg ez nem kötelező feltétele a garanciális ügyintézésnek.
Ha a szerviz elutasítja a garanciális ügyintézést, akkor az üzletet kell megkérni erre, ő ezt nem tagadhatja meg. Kérheti, hogy a vevő forduljon a hivatalos szervizhez, de erre nem kötelezheti.Általában a szervizek úgy szerződnek a termék magyarországi importőrével, hogy minden olyan termék garanciális szervizelését kötelezően vállalják, amelyek értékesítése az adott importőrön keresztül került be az országba. Ezeknek a készülékeknek a magyarországi értékesítéséből adódó bevételéből jellemzően 2-3%-ot kap meg a szakszerviz. Ebből a bevételből oldja meg a termék szervizelési hátterét. Ha egy adott termék meghibásodási statisztikája mondjuk 2% körül van, akkor ezt problémamentesen megtudja oldani. Ha az országba az importőr megkerülésével, egyéb csatornákon is bekerül egy termék, akkor az után az importőr nem fizetett szervizelési átalányt a szakszerviznek. Ilyen esetben a szerviz jogosan háríthatja el a garanciális ügyintézésre vonatkozó kérést, hiszen az ilyen termék szervizelését nem fizette meg számára az importőr.
[ Szerkesztve ]
-
Diabo6
senior tag
Meg tudom nézni valahol a lenovo oldalán, hogy meddig tart a garim? Meg van a számla, de nem tudom hol. Szerencsére nem hiba miatt kel, hanem mókolás miatt
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen házat vegyek?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Telekom mobilszolgáltatások
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Az alaplapgyártókra hárítja az Intel az egyes Core CPU-k stabilitási gondját
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Házimozi haladó szinten
- Nothing Phone (2) - több, mint elsőre látszik
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- További aktív témák...