- Milyen SSD-t vegyek?
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Milyen processzort vegyek?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Mini-ITX
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Alapértelmezett konfiguráción sok Core CPU-nak lehet stabilitási gondja
- Vezetékes FEJhallgatók
- OLED TV topic
- AMD-s szerverprocesszorokhoz való, készre szerelt vízhűtés a SilverStone-tól
Hirdetés
-
Irányíthat-e atomfegyvereket az AI?
it Az USA politikusai sürgetik Kínát és Oroszországot, hogy rögzítsék: csak ember irányíthat atomfegyvereket, AI nem.
-
Végre Steamre tart a Sins of a Solar Empire II
gp A nyár folyamán véget ér az Epic Games Store exkluzivitása és a Valve rendszerében is megjelenik a teljes kiadás.
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
GhanBuri Ghan
őstag
Annyira nem bonyolult dolgok ezek, viszont a VW még rosszabb megoldást választott, mintha friss végzősökre bízták volna: a saját berögződött megoldásaikat próbálták meg ráerőltetni egy egész más területre
Eleve azt nem tudták eldönteni, hogy akkor most központi vezérlés legyen (ahogy a Tesla is csinálja), vagy legyen mindennek saját ECU-ja, és azok dolgozzanak össze (ahogy a belsőégésű autóknál szokásos)
Valószínűleg jobban járt volna a VW, ha keres egy környékbeli villanyautós startupot, és felvásárolja, sok időt és pénzt meg tudott volna spórolni vele - Elon Musk is egy létező Tesla nevű startupba szállt be annak idején.Egyébként nem emiatt drágák a villanyautók. Nem is az akkumulátorok miatt - az akkuk ára az elmúlt tíz évben a hetedére csökkent, ami korábban a legdrágább alkatrész volt, mára csak egy komponensek közül. Komplexebb a probléma: nincs elég akkumulátor (a Ford, GM, VW, Stellantis még csak most építi azokat a gyárakat, amelyek leghamarabb három év múlva fognak termelni), emiatt nincs tömeggyártás, azaz az induló költségeket sokkal kevesebb részre kell elosztani. Másrészt, mivel nem tudnak elég autót gyártani, ezért nagyobb a kereslet, mint a kínálat, annyiért lehet adni az autókat, amennyiért épp megveszik. Ha berobban az akkugyártás, akkor hirtelen fog sokat esni a villanyautók ára. (nagy tételben nagyjából 120 dollár egy kWh akkupakk ára. Szakértők 100 dollárra becsülik azt, ahol már jobban megéri villanyautót venni belsőégésű helyett - persze nyilván nem pont ennyi, csak annyira adja magát egy ilyen szép kerek szám). Más szakértők becslése szerint lényegében az összes nagy termelő három-négy év múlva lemegy 75 dollárra, azaz addigra már semmilyen számítás szerint nem fogja megérni belsőégésűt venni (kivéve persze azokat, akik napi 1000km-t tesznek meg)
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Lenovo 4. generációs i3-4130 sff pc, 16GB vagy 32GB rammal
- Új Bontatlan Univerzális monitorállvány, 17-27'' , VESA 100x100/75x75 UNOXAR UX-MDS-10
- HP pro 6300 SFF i5-3470 16GB vagy 32GB Rammal
- Hófehér Toshiba 15,6"HD,4magosIntel!4x2,2Ghz,IntelHDVga,SSD,szép állapot
- ThinkPad 13,3" FullHd IPS,10.gen.core i5(8x4,2Ghz),Vil.bill.8GB DDR4,512GB SSD,Jó akku, jó állapot
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest