Hirdetés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Roxbury

    őstag

    válasz DBob #18 üzenetére

    Mint gépészmérnök, ki kell, hogy javítsalak. :B

    A belső égésű motor kopásának 90, ismétlem 90%-a indításnál és leállításnál keletlezik, mivel ilyenkor még nem tökéletes a fémes alkatrészek közötti olajfilm, így sok mikro részecske érintkezik és olvad össze, szakad le.

    Ha pizzafutár vagy és napi 50 km-et mész csak, de 50 címre, az rosszabb sokkal-sokkal, mintha napi 1000 km-et mennél egyhuzamban. Amikor már jár a motor, gyakorlatilag elhanyagolható a kopás, mivel a hajtókar csapágyak, a vez tengely, és a dugattyú egy olajfilmen fut, így nincs fémes érintkezés (normális olajat használva és rendszeresen cserélve, szűrővel együtt).

    Csak egy tipp: kerüljétek a folyamatos indítást és leállítást, meg a gyakori hideg üzemet. Az nyírja ki a motorokat. Opel ECOTEC blokk például a sok "türelmetlen" ember miatt van úgy méretezve, hogy a felső dugattyú gyűrű sokkal puhább más blokkokhoz viszonyítva még házon belül is, hogy hidegen hajtva ne eresszen el annyi olajat a gyűrű mentén, és ne legyen akkora kopás, de sajnos emiatt meg eléggé szeretik enni az olajat.

    De ez iszonyat nagy OFF, ahogy nézem. :D

    A vinyóra visszatérve, ahogy látom Linuxos rendszereknél van ilyen probléma.

    [ Szerkesztve ]

    | Galaxy S23 | Watch5 Pro |

Új hozzászólás Aktív témák