Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #56573440

    törölt tag

    válasz Dluinet #7 üzenetére

    Nem csak az energiatermelés szenved a papíron, labor körülmények között, az ígéretek szerint kecsegtető hatékonysággal működő megoldásokkal az a baj...

    Most érted. Az ilyen megnyilvánulásoktól, hogy energiastratégiai döntésekről a pusztavacsi nyugdíjas otthont kérdezzük meg, a hajam égnek áll.

    Ez részemről -az alapelveket tiszteletben tartva- pont ugyanaz, mint a fosszilis üzemanyagot használó gépjárművek tipikus esete. Tudjuk hogy szar. Tudjuk hogy rengeteg hátránya van. Lehet reális alternatíva ami jobban teljesít, de vagy még nem elég kiforrott hogy széles körben terjedhessen bár az irány jó, vagy olyan mint a Fisker. Jól hangzik, csinál valamit, majd csődbe megy mint a szél. Aztán feltámasztják, és beközli hogy a következő modell aksija 800 km-et bír, és 1 perc alatt lesz tölthető tele. És akkor ne rázzon a röhögés.

    [ Szerkesztve ]

  • nemlehet

    őstag

    válasz Dluinet #7 üzenetére

    Szintén.

    Meglátásom szerint még mindig az atom az egyik legtisztább energia valamint az alaperőművi funkciókat nem lehet máshogy ellátni. Jó szénnel meg gázzal igen de hát azt nem akarhatja senki akinek van egy kis esze.

    Az egész paks2 projektel az a bajom, hogy olyan mértékű adósságba fogják verni az országot, hogy a büdös életbe nem lesz kiheverve. Plusz nekem van egy olyan sanda gyanúm, hogy egy esetleges kormányváltáskor (amire van esély mert nem 1 év alatt lesz felhúzva) simán befulladhat az egész projekt.
    Arról nem beszélve, hogy ennek a garnitúrának (és most nem politizálni meg fikázni akarok, hanem szimpla tény) még többszörösen túlárazva sem sikerült normálisan megépíttetni semmit. Ez Bivalybasznád-alsó bekötőútjánál csak bosszantó, de egy atomerőműnél nem játék.

    A finnek is nem rég építettek atomerőművet és ott is elszálltak a költségek (pedig ott alacsony a korrupció) és volt egy csomó nehézség. Akkor itt mi lesz? Már az eredeti tervekkel sem jön ki a megtérülés hát még ha majd 4x annyiba kerül a végére...

    Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3

  • t72killer

    titán

    LOGOUT blog

    válasz Dluinet #14 üzenetére

    Korrekt, árnyékolónak is tökéletesek a napelemtáblák, így nem kéne nyáron tűzforró kocsiba ülni. Már csak a hatásfokon kell dolgozni, hogy az autónként elérhető ~10-15m2 érdemben töltse is a járgányt. 15m2-ről Mo.-gon egy bő 8órás műszak alatt 70-80% hatásfokkal már elvileg feltölthető lenne egy 100kWh-s akksi.

    A kérdés inkább az, hogy mit csinálunk a felesleges energiával nyáron és mivel töltünk télen, amikor az a rövidke nappal is be van borulva + hó esik a napelemtáblára.

    [ Szerkesztve ]

    30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)

  • #56573440

    törölt tag

    válasz Dluinet #14 üzenetére

    Van rá precedens, hogy az elektromos hálózat pufferként használja az elektromos autókat. Bekötöd este tölteni, és a rándszer kihasználtsága és a termelt villamos energia függvényében tölti, vagy bizonyos határok között épp meríti a kocsid aksiját. Ezzel áthidalható sok gond, és akkora degradációt se okoz ha 80-70% között játszik vele este, majd reggelre fel van töltve, de azért nem mindenki dolgozik olyan helyen, hogy a parkolóba értelmes méretű és főleg teljesítményű napelemfarmot húzzanak fel. Pesten belvárosban a kutyának is alig van helye sz@rni, egy irodaház tetejét be lehet fedni többé kevésbé, de 8 óra alatt nem csinál semmit a mélygarázsban bedugott autótengerrel.

    Jelenleg a tárolás a legnagyobb para. Ha azzal tudnánk valamit csinálni, akkor már egyszerűbb lenne a képlet. Nagyon kis önkisülésű, nagy kapacitású, olcsón, környezetbarát módon gyártható kondi, vagy valóban, hidrogén. Utóbbi megint az a kategória, hogy nagyon jó, nagyon szép, nagyon boldog mindenki, de nem igazán van olcsón, ritkaföldfémeket nélkülöző üzemanyagcella. A hadiipar és az űrkutatás számára nem jelent komoly gondot a tény, hogy a jelenlegi rendszerekhez pl platina kell. De tömeggyártásnál azért az konkrétan megoldhatatlan, hogy a jelenlegi autópark méreteihez megfelelő mennyiségűt kibányásszunk. Vannak készülő, jobb alternatívák, a kanyar mögött. Talán.

  • kikikirly

    senior tag

    válasz Dluinet #1 üzenetére

    Szívemből szóltál.
    Olyan részletekbe mennek bele a mérnök urak mint gőzcserélő ,reaktor tartály stb. átlag embernek fogalma sincs ezekről.Vita megnézése után se tudom hogy működik egy atom erőmű, pedig vége felé elég mélyen belemennek műszaki kérdésekbe.537 megtekintés alapján többségnek ennyi ismerete sincs. :R

  • buherton

    őstag

    válasz Dluinet #14 üzenetére

    Viszont remélem sejted, hogy a mostani villamosenergia-felhasználás bő 20%-t - ami a közlekedés része a felhasználásnak - nem a villanyautók teszik ki. A javaslatod a jövőbeni igény kielégítésre szolgál, ami ma még nem jelentős. Viszont a lakosság és az ipar kiszolgálását a jövőben is meg kell oldani.

    [ Szerkesztve ]

    tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!

Új hozzászólás Aktív témák