- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Vezetékes FEJhallgatók
- TCL LCD és LED TV-k
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Processzorra való vizesblokk az ASUS ROG-os portfóliójában
- OLED TV topic
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
Hirdetés
-
Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
ph Az ASTRIA 600 ARGB ráadásul a hűtési teljesítmény szempontjából sem szégyenkezhet.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Az Apple iPadOS-t is megrendszabályozza az EU
it Az EB közölte: az Apple iPad táblagépekre írt iPadOS rendszere is kapuőrnek számít, az üzleti felhasználókra gyakorolt fontossága miatt.
Új hozzászólás Aktív témák
-
opr
veterán
Az a baj a hidrogenes autoval, hogy osszesen egy problemajat oldja meg az elektromos autonak (gyorstoltes), cserebe annyi uj problemat vezet be, hogy az valami hihetetlen:
- A hidrogen eloallitasanak, tarolasanak, szallitasanak borzasztoan nagy az enegriaigenye. Annyira, hogy a lokalis szennyezest kiveve ahhoz kepest meg kb az ezerocsi is kornyezetkimelo volt.
- A hidrogen tarolasa rohadt nehez, draga es veszelyes. Nagyon. Raadasul konkretan nem tudunk jelenleg olyan taroloedenyrol, amibol legalabb egy kicsit nem szokik, ezzel meg veszelyesebbe teve a helyben tarolasat es agyremme a szallitasat, illetve a logisztikat (gyakorlatilag mindig csak annyit eri meg tarolni belole, ami gyorsan elmegy). Ma is a sok tusko azt se nagyon fogja fel, hogy ne cigizzen mar, legalabb a rohadt kutoszlop mellett, akkor arra hogy veszed ra, hogy ne dohanyozzon a kut 100m-es korzeteben?
- Mivel iszonyatos nyomason kell tarolni es "tankolni" a hirdogent, ez egy veszelyes uzemnek szamit. Nem veletlen, hogy ugyan lehet kapni a Mirai-t, de gyakorlatilag a nagyobb tomeg szamara tenylegesen, teljesen nyitott hidrogenkut csak a meseben van. Ami van nyugaton 1-2, azt meg olyan szinten rohadt draga mind felepiteni, mind uzemeltetni, hogy a mostani ar sokszorosaert adnak se lenne feltetlenul nyereseges, csak csillagaszati, 50+ eves tavlatban.
- Maga az uzemanyagcella, ami a konverziot vegzi bar boven nem uj technologia, de mocsok draga, a benne levo ritka, nehezen elerheto es draga anyagok (pl platina) miatt. Ezzel kapcsolatban vannak ugyan igeretes kutatasok, de a sorozatgyarthatosagtol iszonyatosan messze vannak. Meg a sima is, gyakorlatilag minden Mirai manufakturalis korulmenyek kozott keszul (ezert is, meg az alacsony igeny miatt is). Plusz az uzemanyagcella lassu reakcioja (marmint hogy milyen gyorsan tudja lekovetni az energiaigeny valtozasat) miatt kell melle pufferakku is, amibol vagy nagy kell, sok cellaval, vagy erosen limitalja a maximalis teljesitmenyt. Tehat meg ezt a hatranyat se iktattuk ki szerencsetlen elektromos autoknak.
- Ahhoz, hogy egy technologia elterjedjen a fenti hatranyok ellenere, ossznepi lelkes tamogatasra lenne szukseg az autoipar reszerol, a Toyota (legyen barmilyen nagy es eros) onmagaban egyszeruen keves. Pedig evtizedek ota talicskazzak bele a penzt.
- Elektromos auto felhasznalokkal ha beszelsz, kb egyontetuen azt fogjak neked mondani, hogy otthon toltenek, estenkent, igy minden reggel tele, illetve idealis esetben 80% toltottsegu autoval kezdik a napot. A toltesi idon lovaglo 20.000km egy seggel lovagok pont ezt nem szoktak erteni, hogy az elektromos autos atlagfelhasznalas mellett KEVESEBB idot tolt az autoja toltesevel, mint egy barmilyen ICE autos. Mert hazamegy, racuppantja a konnektorra es kesz. Meg az se biztos, hogy ezt minden este megteszi, lehet csak heti egyszer-ketszer. A gyorstolto halozatot maximum par havonta hasznalja, de az atlag inkabb evente egy, nagyon max ketszer, nyaron, karacsonykor, amikor nyaralni, rokonlatogatni megy. Tehat egy olyan early adopter, akinek most elektromos autoja van, a hata kozepere se fogja kivanni a (meg elektromos autohoz kepest is) draga es bonyolult hidrogenhajtasu autot, mert nem akar ujra a kutra jarni.A fentieket nem ugy irom, mint elektromos autos hitterito emberke, eleg objektiven figyelem a dolgokat es az autos vilagot. A jelenlegi autom egy V6 benzin+manualis valto, a kovetkezo (ha minden jol megy) egy lexus GS hybrid lesz (meg nem dontottem el, hogy 300h vagy 450h). Azert, mert jelenleg az elektromos nekem nem felel meg (iden ha a korona nem szivat meg mar megint, lesz ket tobb ezer km-es europat atszelo autokazas is), viszont azert plane a lokalis szennyezest jo lenne csokkenteni, a mostani 14-16l/100km (varosban) benzintemetot el kell engedni, mar rendesen rosszul erzem magam miatta. A megoldas szamomra a hybrid.
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
Új hozzászólás Aktív témák
- Díszdobozos Lenovo Yoga Slim 7i Pro "Kis Gamer" Ultrabook 14" -40% i5-11300H 16/512 QHD+ 2,8K OLED
- Ryzen5 esport Gamer(16gb ddr4/m2 ssd/win10/Vega11)
- HP ProBook 430 G6, 13,3" FULL HD IPS, I5-8265U, 8GB DDR4, 256GB SSD, WIN 10/11, SZÁMLA, GARANCIA
- Dell Latitude 3420, 14" FULL HD IPS, I5-1145G7 CPU, 8GB DDR4, 256GB SSD, W11, Számla, Garancia
- Dell Latitude 7280, 12,5" FHD IPS Kijelző, I5-6300U, 8GB DDR4, 256GB SSD, WIN 10, Számla, garancia