- Kipróbáltuk az LG kompakt 4K projektorát, a CineBeam Q-t
- Házimozi haladó szinten
- Hogy is néznek ki a gépeink?
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
- Házimozi belépő szinten
- OLED TV topic
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen TV-t vegyek?
- Vezeték nélküli fejhallgatók
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
Hirdetés
-
Ilyen lesz a SteamWorld Heist II
gp A folytatás a tervek szerint a nyár folyamán, pontosabban augusztus elején érkezik.
-
Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
it Az AI-t kiszolgáló adatközpontok olyan nagy energiaigénnyel bírnak, hogy egyre több atomenergiára van szükség.
-
Megbírságolták a Razert a Zephyr maszkok miatt
ph A cég elég olcsón megússza az ügyfelei félrevezetését, de az üdvözlendő, hogy az Egyesült Államok hatóságai nem siklottak el az ügy felett.
Új hozzászólás Aktív témák
-
tothmaxy182
őstag
Egy 20milliós autón lehet mondjuk 2 milliós haszot realizálni. Egy 6milliós autón nem. Igény pedig nagyon is lenne rá.
Pl a feleségemnek miért kéne egy 20 milliós 2.5 tonnás autót vennünk, ha csak iskolába viszi egy a gyereket (4km), meg elmegy bevásárolni(2km). Arra egy Fiesta/Corsa/stb méretű autó is tökéletes lenne, de ezek kihalóban vannak (pláne normális áron)
[ Szerkesztve ]
Minden szavam magánvélemény!
-
PitLee
őstag
Anno hoztak egy szabályt ezek a tökik, ami miatt a nehezebb, nagyobb autók (i lové jú klímaváltozás) kedvezőbb értékeket kapnak a CO2 kvóta számolásakor, mint egy kis kocsi.
Így a kiskocsira pluszban még a co2 bünti is rákerül, ami miatt elszálltak az áraik.Az a vásárló réteg akinek még a régi áron belefért volna, már nem vesz új kicsit, inkább vesz használt kicsit vagy közepest magának.
-
Peat;)
veterán
A kvóta márka és modell függő amennyire tudom, flotta szinten nézik. Ezért van az hogy a toyota pl árul még 7 személyesből dízelt míg a többi nem.
Amely márkát komolyan érint a kvóta, ott fél-1 millió huf is lehet akár a leallokált büntetés/kocsi állítólag. Ez kinek mi, szerintem nagyon sok. Ez mellett pedig részecskeszűrő és lágy(kamu) hibridek vannak már minimum az új modellekben, amik megint + 0,5-1m a hagyományoshoz képest.Tehát kvóta közvetlenül a büntetés + a beépített plusz cuccok amik csak papíron csökkentik a károsanyagot olyan 1-2m plusz.
És ezért sokszor már 1 literes turbóbenzin jár, ami előreláthatólag a mostani gépjárművek(elektromos, akár dízel) közül a legrövidebb élettartammal rendelkezik.
Azért nagyon sok ez mert az egyébként is hátrányos helyzetbe került piacba még rúg egy utolsót. Így lesz egy kisautó is méregdrága.
Mit csinál a kelet-európai? Megveszi a levedlett 10+ éves német, holland stb autókat.
Tehát van egy kvóta ami miatt nyugaton is kevesebb autót vesznek, csökken az autógyártók eredménye és k+f-re fordítható erőforrása.
Keleten megveszik a használt autót inkább, megint nem az autógyárak eredménye nő.
Szóval van egy intézkedés amitől bezuhantak az eladások, lassul az átállás, romlik a levegő minősége keleten, pl nálunk.
-
Yoshida
aktív tag
De, városban emiatt is rossz a levegő.
Lényeg lustáknak: bringás ha mellékúton megy kevesebb légszennyezés éri, mintha főúton.
Évi 500 milliárd HUF az egészségügy többlet kiadása a légszennyezés miatt (a fűtés is benne van persze, de arra is kezdenek látszódni a lépések, hőszivattyús fűtés meg napelem támogatás formájában, még hőszigetelést kéne támogatni)
[ Szerkesztve ]
-
Hallosz
senior tag
Bocsáss meg, hol olvastad, hogy hidrogént kellene venniük?
- Meggyőződésem, hogy a belsőégésű benzin/dízel hőerőgépek korszakának elkezdődött az alkonya. És az is biztos, hogy az elektromos energia felhasználása az autó meghajtására, nem az akkumulátor a jó megoldás. -
[ Szerkesztve ]
Mert lakni, muszáj.
-
Peat;)
veterán
"azt állítottam hogy amiatt biztosan nem lesz rosszabb a levegő minősége hogy kevesebb füstös autót adnak el és több tisztán elektromost"
???!!!!
Kevesebb új füstös autót adnak el, de alaptényekkel nem vagy tisztában. A használatban lévő gépjárművek száma növekszik.
Az megy hogy ha kevesebb új autót adnak el, együtt a füstös és együtt az elektromost is véve akkor miből származik a növekmény?[link] - Több a használt, levedlett autó forgalomba hozatala mint az új. Ha szerinted ehhez semmi köze az EU szabályozásnak akkor gratulálok, nyugodtan aludhatsz és harapd a levegőt a főutakon.
[ Szerkesztve ]
-
HaliGab23
senior tag
"Ha holnaptól 4 millió elektromos autó közlekedne Magyarországon akkor negyedével nőne meg az ország energiafogyasztása."
Igen, persze.
És nem lenne olyan egyidejűség sem, hogy pl. egyszerre töltené mondjuk 500ezer autós, vagy 1millió.. vagy akármennyi.
Elég ha 1 percig tart egy olyan állapot, amikor 1milliót rádugnak egyidejűleg a hálózatra, ha csak 5kW/autót nézünk is 5000MW (azaz két Paks II) egyidejű igény pluszban.Mivel a töltés több órás, simán lesz egyidejűség.
Pont most jött egy cikk, hogy a Toyota szerint nem kell növelni a hatótávot, mert az kis százalékban van kihasználva (pl. egy 650km-t tudó autóval nagyon ritkán mennek 650km-t) és csak cipeli a súlyt, feleslegesen van benne a drága akku, stb.
Mit jelent ez? Kisebb hatótáv, sűrűbb töltés = egyidejűség.Nem az energiafogyasztás a lényeg, hanem a pillanatnyi teljesítmény csúcsigény!
MWh vs. MW!
[ Szerkesztve ]
Kezdetek... 1996... Nokia 1610...
-
Hallosz
senior tag
#109 Hallosz: Az élet ilyen, mindig valakinek igaza van és mindig valaki téved. Az akkumulátor nem csak a múlt jelen, hanem a jövő is. Ez van, nincs jobb a hétköznapi eszközökbe.
Végül is egyetértünk, hogy melyiküknek lesz igaza, az majd idővel kiderül.
Jómagam továbbra sem az akkumulátorra fogadok.Mert lakni, muszáj.
-
Hallosz
senior tag
Eszem ágában sincs meggyőzni senkit.
- Én meggyőződést és nem hitet írtam, légyzi olvass és érts.
- lehet, hogy 10 év múlva, sok akkumulátoros autó fog futni az utakon, lehet hogy hidrogénes alig. Hány évtized is kellett a benzin dízel motorok evolúciójához? Szóval messze még az abszolút megoldás.
- Az, hogy MO-n lehet hidrogén hajtású autót venni, látom nálad nem érv.
- A mágnes motorról már ne is beszéljünk.
Hogy mit képviselek és hirdetek, ahhoz ugye nem kell veled konzultálni, hogy jóvá hagyd?Mert lakni, muszáj.
-
HaliGab23
senior tag
Úgy látom továbbra is azt a stílust képviseled, mint korábban és mint minden topikban.
Állítasz valamit, mintha az lenne a Szent Grál.Leírtam korábban, hogy miért nem indul el 1millió autós tankolni üzemanyagtöltő állomásra, nem ismétlem meg.
Ahhoz meg nincs kedvem, hogy a villamos hálózatról írjak, meg mi a különbség bizonyos fogyasztók között.
Azon meg mindig mosolygok, amikor az alábbi komoly érvet írják laikusok:
"Hidd el, mire eljutunk odáig elfogja bírni a hálózat."
Kezdetek... 1996... Nokia 1610...
-
opr
veterán
Őszintén nem tudom, mert egyrészt igen, másrészt viszont sokszor azt látom, hogy ezek az emberek valahogy mindig mérgesek, általában a világra, mert szent meggyőződésük, hogy az oka annak, hogy szarul élnek / ilyen-olyan problémáik vannak, az a világ, meg a gonosz gyíkemberek, meg a mittudomén micsodák. Szóval nem vagyok benne biztos, hogy igaz, amit írsz, aki gondolkodik és értelmes, legalább arra rájön, hogy igazából csak rajta múlik a dolog, és a saját problémáját megoldja magának. Mondjuk az tény, hogy ez stresszes, sok belerakott munkát és energiát igényel, szóval ha így nézzük, akár igazad is lehet.
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
Hallosz
senior tag
Aha. Néhány tényt írtam linket mellékeltem, ez nálad a vak hit. Legyen neked.
Érdeklődve fogom továbbra is olvasni a hozzászólásaidat és ha nem bánod, nem reagálok egyikre sem.
Megtisztelnél, ha ettől a hsz-től (mostantól) viszonoznád ezt a gesztust(nem az álláspontod hanem a stílusod miatt)
[ Szerkesztve ]
Mert lakni, muszáj.
-
Foglalt név
addikt
Összegezve, vannak olyan körülmények, ahol meg is érheti a dolog. Az azért elővigyázatosságra ad okot, hogy ez már most is csak úgy állja meg a helyét, ha nem tisztán piaci alapon üzemel. Ergo még mindig úgy látom, hogy áll amit korábban írtam, abban a pillanatban, hogy nem egy feltörekvő, a központi narratívába illő, támogatott technológia lesz, hanem elterjed és részt kell vennie a teherviselésben, könnyen megfordulhat a mérleg.
Érdekes, mert ez azon ritka esetek egyike, amikor megéri "early adopter"-nek lenni.u.i.: abban legalább van ráció, hogy minél elmaradottabb vidékről beszélünk, annál nagyobb mértékű a támogatás, hiszen a beszerzési ár, arányosan nagyobb teher önmagában.
[ Szerkesztve ]
-
Szívás az hogy ahelyett hogy elmenjek a város másik felébe hetente tankolni, ahelyett heti kétszer rádugjam a garázsban az autót töltőre?
Miért kell ilyen demagóg mondatokat leírni? Az emberek nagy része nem a város másik felén tankolja az autóját, hanem útközben útbaejt egy kutat, minimális kitérővel. A másik meg az, hogy nem mindenki tudja a saját garázsában tölteni a villanyautót... érdekes módon, ha valaki panaszkodik a töltésre, mindig az az érv, hogy csak este bedugod a garázsodban... ja, kösz, és akinek nincs, az hova dugja? Ez az "érvelés" csak tovább hergeli a villanyautó-elleneseket...
-
Igen, de valamiért mégis mindig ezek az érvek jönnek-mennek ezekben a vég nélküli vitákban...
Egyébként tetszik ez a KIA, épp most számolgatom, hogy ha az öregedő Ceedünket cserélném, akkor mire és hogy érné meg. Egy plug-in hibriddel még csak-csak kijön a matek, de pl az EV6 felára túl sok (még), hiába tudnám otthon tölteni. Pedig a nagyobb akksival már egész jól lefedné az igényeinket.
Új hozzászólás Aktív témák
- Ryzen 9 5950X
- AirPods Max - Silver (Hibátlan és tökéletes állapot, tulajdonképpen új, pár napot volt használva)
- LEGJOBB ÁR! GAMER PC - RTX 3070 - Ryzen 5500 - 16GB DDR4 - 500GB Nvme SSD
- ÚJ Playstation 5 CFW képes (feltörhető), lemezes
- ÚJ Dell Vostro 3520 - 15.6" IPS 120Hz / i5-1235U / 8-16Gb DDR4 / 512Gb / HUN backlit / 3 ÉV GAR.
- Micron 512GB M2 Sata3 SSD
- Macbook pro 13" RETINA 2015 512GB SSD!!!!!
- Nintendo Switch V2 - Szép, karcmentes állapotban + Minden gyári tartozék - Csere/beszámítás van
- HP 2013 Ultraslim dokkoló 65W-os töltővel és tápkábellel eladó
- Fujitsu Esprimo P557 // Intel I5 7400 // 8Gb DDR4 // Nvme 250SSD // WIN10 Pro
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest