Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • makkmarce

    őstag

    válasz Bati0501 #132 üzenetére

    nem tudták hozni.
    pont ezért perelték rommá őket
    sehol, még a NEDC alatt SEM tudta hozni, ezért készült a csaló software, ahol észrevette a tesztet a kocsi, egyből üzemmódot váltott (ami kb annyit jelentett, hogy a teljesítményt nagy mértékben visszavette). Az külön mókás, hogy EU-ban az amerikai NOx határérték 10x-ese is megengedett, de még így se fértek bele (kb 4x-esen lépték túl).
    Az amerikai márkaképviselet annyira nem tudott erről, hogy ők adták az autókat az egyetemeknek tesztelésre.
    Ennek ugye van egy előélete, mert 1999 körül 1x már volt dízelbotrány amerikában, csak akkor nem a németeket, hanem az amerikai márkákat büntették rommá (ezért sincs amerikában túl sok dízel). Ott már trükköztek egyet, hogy közelébe se voltak az autók valós használatban, de nem csak a személyautók, asszem a CAT is kapott csekket. Na ezért kérték el az egyetemek később a német csodát, hogy hogy a fészkes fenébe csinálják azt, ami nekik nem sikerült sohase, ilyen csodamotort fejleszeni, ami tudja a határértéket.

    10 éve a ICE körül már csak kozmetikázás van, amihez az EUs törvényhozók is asszisztálnak, ez pont addig fog tartani, míg nem lesz elég villanyos(főleg német) EU-s model. Mondjuk kezdhetnék azzal, hogy a NEDC ciklust eltörlik, meg a hozzá tartozó trükközéseket(körberagasztott autó, virsligumi, etc), és átállnak WLTP-re, ami még mindig nem valós, de legalább a forgalomban reprodukálható.

    Senkit se érdekel mire lett tervezve a dízel A8, mert nem arra használják, és nem állíthatod le software-esen az autót, ha nem úgy használják, ahogy megálmodták (ami ugye a NECD.. próbálj úgy közlekedni)
    Rossz a teslás példád, mégpedig azért, mert ha a teslával ha 180-al mész meg kell állnod mondjuk 1.5 óránként, attól az csak kellemetlenség, ellenben az A8 szűrőrendszere eléggé megsínyli az araszolást, aminek szennyezését a városlakók kapják az arcukba.

    Az EURO 7 még mindig vicc, mert pont a kisautókat büntetik (sokan, sokhelyen megírták, bemutatták, keress rá, érdemes utánaolvasni). Az a szabályzás, ahol a biturbo V8 a környezetkímélő, és az 1.2 benzin a környezetterhelő, ott azért felfeslik a német lobbi ereje az EU-s politikában.

    [ Szerkesztve ]

    okoskodom, tehát vagyok

  • makkmarce

    őstag

    válasz Bati0501 #157 üzenetére

    "Mindig is csak Európában volt erős a dízel személyautók piaca, sehol máshol a világon, mindenféle botrányok nélkül alakult így."
    Nem botrányok, hanem az autógyártó lobbi miatt. Míg se ázsiában, se az USA-ban nem sikerült környezetbarát jó minőségű dízelt csinálni, itt azt hazudták, hogy tudnak, aztán kiderült, hogy mégsem.

    a villanyautó nem tud vontatni mesét el kéne már felejteni, ezt se tudom honnan szedi mindenki, külön mókás ez az elektromos targoncák és vonatok korában, ahol tonnákat mozgatnak vele naponta. (de rákereshetsz a teslák vígan vontatnak bármit, persze van olyan amelyik nem, de a 3 hengeres benzin sem).

    "Németország lebontotta a szénerőműveit, hogy zöldebb energiába fektessen, a kieső árammennyiséget meg megveszi a lengyelektől, akik azt szénerőművekben állították elő."
    szokásos ferdítés, remélem nem a hanula féle butaságból veszed ezeket.
    A német energiamix nyilvános, nem véletlen csinálta a vw féle dízel kamu tanulmány is 5-10 évvel ezelőtti adatokból a számításait, nehogy kiderüljön, hogy badarság az egész.
    itt nézelődhetsz
    Ha vesznek, sokszor francia atomot vesznek, nem feltétlen lengyen szenet.
    Olyan szinten meglódult a zöld energia, hogy az valami hihhetetlen, és csak pár év kellett hozzá. Sok országban azért zárják a szénerőművet mert nem éri meg üzemeltetni, nem azért, mert a sötétzöldek erőlködnek, hanem mert az összes többi alternatíva OLCSÓBB, mint karbantartani a régi lerobbant rossz hatékonyságú szennyező erőműveket.
    elemzés erről

    "Elnézést, de ez a folyton visszatérő érv, hogy "városlakók arcába pufog az autó, bezzeg az elektromos"...szűklátókörűségre utal, rendszerszemléletre lenne szükség."
    Pont az a szűklátókörüség, hogyha valahol tenni lehetne valamit, akkor homokba dugjuk a fejünket, és azt mondjuk.. áá mindenki pöfög, én miért ne.
    Senki se kötelez villanyautó vásárlásra, a régi autók úgy is kikopnak, és biztos, hogy lesz gond a villannyal is, de nem kérdés, hogy ez a jövő. (bár ha úgy fognak zenélni, mint az amazon tesztjárgányai, akkor inkább vissza a V8-at :DDD )

    [ Szerkesztve ]

    okoskodom, tehát vagyok

  • ddekany

    veterán

    válasz Bati0501 #157 üzenetére

    Már hogy a fenébe ne számítana, hogy valami az orrod alá pöfög, vagy sok kilométerrel odébb. Kevésbé kapod koncentráltan. De ha hősiesen szűrni akarod a levegőt, most is elköltözhetsz pl. egy forgalmas út mellé. ;]

    De igen, nézzük a teljes környezeti terhelést is. Sokan, így persze Musk is, pont azt mondják, hogy összességében lényegesen kevésbé terhelő a villanyautó. (Mellékesen ott van még Solarcity is a Tesla-ban, ami nem autós, hanem akkumulátor és napelem.) Főleg mert még van mit fejleszteni olyan téren (belső égésű motorok meg kőolajipar azért már kiforrottabb), meg mert áramot sokkal többféleképpen elő lehet állítani, mint kőolajat, stb. Na most persze lehet mondani, hogy simán hazudnak, és belinkelni a másik fél tanulmányát, akiknek nem érdeke ez az irány. Muskank meg az, miután belevágott, hát igen. És egyikünknek sincs esélye ezeknek utánaszámolni. Most akkor lehet próbálni jeleket olvasni, hogy ki hazudik, kinek mi a szándéka valójában...

    [ Szerkesztve ]

  • dabadab

    titán

    válasz Bati0501 #173 üzenetére

    Ebből fakadóan is elvi szinten kiválóak az elektromos autók is vontatásra, csak hát ugye vontatáshoz ugye azért több kell, mint egy villanymotor...bár persze egyszer mindennel meg lehet próbálni megmozdítani valamit. ;]

    A Model X-nek konkrétan van külön üzemmódja vontatáshoz, az Y is tud majd vontatni, a M3 európai verziója már most is, a Cybertruckot meg ha még emlékszel rá, direkt azzal is promóztak, hogy simán elvontatott egy Ford F150-et.
    Nyilván egy Zoe-val nem fogsz vontatni, de egy Twingoval se :)

    [ Szerkesztve ]

    DRM is theft

  • makkmarce

    őstag

    válasz Bati0501 #173 üzenetére

    "De hát épp ez a lényeg, hogy jelenleg nem környezetkímélőbb egy elektromos autó."
    ezt mivel tudod alátámasztani?

    amennyit elhúzol egy passattal, azt el tudod egy villanyteslával is. Mivel a tesla nehezebb és erősebb, nemigazán értem a problémádat.
    itthon handrásék csináltak egy tesztet, mikor hazahúzták az András BMW-jét a teslával egy utánfutón.

    [ Szerkesztve ]

    okoskodom, tehát vagyok

  • dabadab

    titán

    válasz Bati0501 #183 üzenetére

    Szóval sikerült találnod egy darab konkrét típust, aminek az alvázát nem készítették fel arra, hogy vontatóhorgot tegyenek rá és ebből vontad le a következtetést, hogy az elektromos autók általában nem alkalmasak vontatásra.

    Tényleg külön rá kell mutatnom arra, hogy ebben az érvelésben mi a hiba?

    Guardian cikk

    Guardian véleménycikk, amihez linkelve van az ellenkező álláspont cikke is (vagy itt van ez is) amikben elég szépen összefoglalják, hogy hogyan szoktak kijönni az ilyen számok: valós helyett gyári fogyasztási adatokkal számolnak, a létező legszennyezőbb energiamixet veszik, az akku élettartamánál 150k km-re számolnak, az autók előállítási szennyezésénél csak és kizárólag az elektromos autó akksiját számolja stb.

    Ha ilyen, nagyon jól láthatóan hibás tanulmányokra kell hivatkozni arra, hogy kijöjjön az, hogy az elektromos autók szennyezőbbek, akkor elképzelhető, hogy ez az állítás valójában nem is igaz, nem?

    De akkor miért nics még gyártásban a Tesla Semi?

    Nagyrészt azért, mert nem volt elegendő akkugyártási kapacitásuk és amit le tudtak gyártani, abból inkább sok személyautót gyártottak, mint kevés kamiont - főleg, hogy a már piacon lévő modellek gyártása volt a prioritás, mert volt azzal elég sok bajuk.

    DRM is theft

  • makkmarce

    őstag

    válasz Bati0501 #183 üzenetére

    köszönöm, hogy találtál egy véleménycikket, pedig szinte biztosra vettem, hogy a hanula félét fogod linkelni.
    Ami 5 perc alatt cáfolható, az szót se érdemel, ugyanarra a kamu német tanulmányra hivatkozik, amit a VW rendelt meg, de felsültek vele. Utána kezdték el komolyabban venni a villanyautót.

    Mondjuk ha megnézel egy svájci egyetemet, aki kicsit komolyabban vette a témát, egyből látod, hogy butaság a guardianos bohózat.
    Alul lépkedhetsz az autók közt, mindent elláttak forrásmegjelöléssel, mindennek utánanézhetsz.

    nincs HA meg jövőben. Annyi van, hogy drágább, és a mostani jobbaknak kb 5-600km a hatótávja, a töltés meg 30 perc ha fullra akarod.
    a többi butaságot, hogy szennyez, hogy nem vontat, azt felejtsük már el, te is tudsz most olyan benzinest venni, ami nem vontat, mert 1km után elég a váltója, de tudsz olyat, ami igen.

    Az, hogy az ID3-ban mit bénáztak a németek, nem különösebben érdekel, csak azért csinálják, hogy még mindig bizonygassák, hogy a villany rossz, addig is vegyél dízelt, mert ránkrohad. Mivel van ellenpélda, ezért ez tök felesleges, kb mintha az 1-es golf specifikációjából mondanánk bölcset a teljes ICE autóiparra, hogy csak arra voltak képesek.

    a tesla drága, mert divatuató.
    Megtennéd, hogy mutatsz egy tesla specifikájú autót sima benzinben? mondjuk elég ha 3.5 alatt van százon, nem sietünk, és legalább akkora a raktér és férőhely. Nem hiszem, hogy az 5 milliós suzukik közt találod meg.

    A gyorsulás felesleges, de szándékos most, mivel ha az új csoda mercit/bmwt/audit/ferrarit állva hagyja a lámpánál Andriska a családi szedánnal, akkor talán elgondolkodnak, hogy taycant kellett volna venni :D, vagy befizetnek egy új tesla roadster-re.

    okoskodom, tehát vagyok

  • makkmarce

    őstag

    válasz Bati0501 #184 üzenetére

    mert a vw-nek kb 80 autógyára van, a teslának meg kb 2. Nem lehet mindent egyszerre, és 2 éve még a csőd szélén voltak. Nem véletlen veszteségesek, mindent mindig visszaforgatnak. Jelenleg is a gyíkokkal hadakoznak a berlin melletti erdőkben :D, hogy tudjon épülni a következő gyár.

    okoskodom, tehát vagyok

  • makkmarce

    őstag

    válasz Bati0501 #187 üzenetére

    az e-up kvótaautó, olvass utána
    nem szándékozzák gyártani, csak azért létezik, hogy a CO2-es kvótabüntetést ne kelljen fizetni.
    A legtöbb ilyen szedett vedett európai az szintén az, hogy meglegyen a flotta átlag
    Ha eladank valakinek 10 milláért egy ilyet, akkor utána elpasszolhatnak V8-as biturbós audit is. Ezért rossz mindnek a hatótávja, ezért limitált minden szempontból a használatuk, mert olcsóbb eladni ezeket az "izéket", mint befizetni a büntetéseket.
    Pont csak annyit adnak el belőlle, ami fedezi a kvótát.

    Aki komolyan gondolta, hogy a népnek készít az a Nissan, Kia, Tesla M3(és majd az M2), BMW az i3-mal, és a franciák.
    Bár sok esetben van itt is szándékos túlárazás, de milyen meglepő, ha van felső árplafon a villanytámogatásra, simán engednek akár 2-3 milliót az árból, szóval simán csak nyerészkednek, mert ennyiért is elviszik.
    Van 1-2 prémium nagyonsokért EQC, e-tron, Taycan, és Tesla nagyonsokért.
    Az ID3 a vw első próbálkozása, hogy tényleg villanyautót gyártson, meg is szenvedtek vele rendesen.

    A SEMI pont azért lesz kelendő, mert itt rövidebb távon kell fuvarozni. Kinnt az usa-ban a napi 1+1 óra autózós munkábajárás az sokaknak alap, itt 2 óra alatt már másik országban lehetsz.
    Nem csak a tesla csinál nyergesvontatót, ott a MAN meg a többiek, sokak villanyosítanak.

    Készül a villanytraktor is, pedig oda kell nyomaték, bár nem kerestem rá, hogy épp hol tartanak. John deere csinált már prototípust a közepes méretből asszem.

    okoskodom, tehát vagyok

  • kisfurko

    senior tag

    válasz Bati0501 #183 üzenetére

    "ID. 3 rendelkezik vonóhoroggal, csak a teherbírása 75 kg."
    Ez egy baromság, nem tudnak fordítani. A VW autók Stützlast-ja, azaz mennyire lehet lefele nyomni, 75 kg. Simán vontathatsz vele, de nyilván nem örül egy nehézpótkocsinak, mint ahogy egy Golf se :)

  • dabadab

    titán

    válasz Bati0501 #204 üzenetére

    Ebben is vannak másra mutató linkek.

    Amiket nyilvánvalóan nem olvastál el, mert akkor neked is feltűnt volna, hogy mennyire problémás.

    DRM is theft

  • makkmarce

    őstag

    válasz Bati0501 #204 üzenetére

    nagyon vicces véleménycikknek nevezni egy egyetemi tanulmányt és összehasonlítani egy bulvárlap bohózatával. (ráadásul folyamatosan aktualizálják)
    mivel nem sikerült megnézned amit linkeltem, telejesen felesges vitatkoznunk
    a VW-s bohózattal szemben abban minden benne van forrásmegjelöléssel, meg a lengyel energiamixet is kiválaszthatod, ha arra vagy kiváncsi. A németek lejáratták magukat azzal a "tanulmánnyal" rajtuk röhögött mindneki, de fizetett hírdetésként lehozták kb 3 havonta.
    Igen, a VW elköltött milliárdokat, hogy összehozza a csalósdízel korszakot.
    Szóval egy autót se tudsz mondani, ami tudja ebben az árban, sejtettem. nulla forrás, de a vagdalkozás az megy. Ez a tudok mondani duma nem érdekel. Ha tudsz, miért nem mondod? Titok?
    Az a baj, sejtegetősen tekergőzöl konkrétumok nélkül. Mikor meg bebuksz egy konkrétumot, akkor az nem is számít (pl vontatás).
    Megvitathatjuk a vw tanulmányt is, ahol a tankban termelődő benzin van NECD fogyasztású autóban összehasonlátva a tesla teljes gyártási költségével lengyel szénnel, és ha jól emlékszem egészen odáig, hogy a litiumot szállítják a teherautóval.
    És ekkor jön ki a 200ezres km-nél váltás.. ja hogy nem érdekes honnan jön az üzemanyag, vagy hogy olajat cserélünk a benzinesben fél évente? vagy hogy a benzinmotort is le kell gyártani? sebaj.
    Darabokra szedték azt a bohózatot, rengeteg ferdítés van benne, és iszonyat izzadságszagu, ráadásul vagy 5éves, mielőtt az ID3-al elkezdtek volna érdemben foglalkozni.

    [ Szerkesztve ]

    okoskodom, tehát vagyok

  • ddekany

    veterán

    válasz Bati0501 #218 üzenetére

    Ezt írtad #183-ban:

    [link] Guardian cikk. Tény hogy sokkal több cikk mutatja azt, hogy környezetkímélőbb az elektromos autó (15-30%-kal), csak ezekkel a kutatásokkal az a baj (az összessel), hogy nem tudni kinek a felkérésére készítették, és ami a legfontosabb, hogy mi is volt a pontos módszertan + mindegyik -főként az elektromos autózást támogatókban- tele van "ha"-val és "majd a jövőben" kijelentésekkel.

    Most akkor te a hivatkozott Guradian cikket hitelesnek tekinted, vagy ferdítésnek? Mert a többit ferdítés gyanúsnak írod fent. Igen, az nem szó szerint "vélemény cikk", de... a lényeg, hogy vajon összességében környezetkímélőbbek-e az elektromos autók. És mi a bizonyíték egyik vagy másik irányba.

  • makkmarce

    őstag

    válasz Bati0501 #218 üzenetére

    az a baj, nem tudod a kronológiai sorrendet

    -vw csinál csalódízelt, és váltig állítja, hogy a villanyautó lehetetlen
    -tesla gyárt villanyt, model S, nissan leaf-elt, BMW i3-at
    -vw megbukik a csalódízellel, jön az euro 6, váltig állítja, hogy a villanyautó kb az e-golf, ugye látják milyen rossz, lehetetlen normális áru villanyt gyártani
    -tesla gyárt model 3-at, nissan leaf 2-t, jön a kiá-tól, és a PSA-tól is kisebb autó
    -vw megjelenteti a hamis tanulmányát, kb régi ferdített adatokka, rajtuk röhög mindenki, közben elkészül az első audi e-tron.
    -vw folyamatosan minden országban, minden fórumon 2-3 havonta előadásokat tart, itthon a hanula féle kabaré megy, hogy a dízel környezetbarátabb. az előadássorozat teljes kudarc, rajtuk röhög mindenki.
    - VW-nél lezajlik a vezetőség csere, és a vw vezére a teslát tartja iránynak, hogy őt kell beérniük, az interju még mindig a YT-on.
    - Merkel ID3 gyárat avat, vw bejelenti, hogy most már teljesen iztibizti tiszták lesznek, még a wc lámpát is napenergia fogja működtetni a gyárban. Amerikában folyamatos vw reklám megy, hogy most már aztán tényleg nagyon zöldek.

    Egy olyan tanulmányt védesz, ami már megbukott, hiába próbálod úgy beállítani, mintha valami mágikus középút lenne, hogy egy guardian bulváríró épp belefutott az előadásba megint. Azt, aki készíttette távozott(vagy leváltották) a vw-től.

    A németek legnagyobb gondja az akku, mert 2018-ban a tesla $100/kwh-ból gyártott, ők meg piaci alapon $150/kwh-ért vették. Ez a tesla előny némileg csökkent egészen a legutóbbi tesla előadásig, ahol bejelentették az új akkukat, amit kb $50-60/kwh-ért gyártanak. Innen egyébként egyből számolható is, hogy mennyi lenne a reális "felár" a villanyautóra, és ehelyett mennyit tolnak rá szándékosan.

    Fogsz egy kisautót, simán csak front hajtásosat szeretnél, legyen mondjuk villannyal 100 lóerő(sokkal jobban fog menni, mint egy 100 lóerős benzines). Egy kis autóba elég kb 65kwh akku, hogy tudja a mostani kisautós 4-500km-t. Tegyük fel a hőpumpa és a villanymotor ugyanannyiba kerül, mint a benzinmotor és váltó plussz csetreszei (EGR, katalizátor, vízpumpa, generátor, klíma, befecskendezés, tank, kipuff, benzinpumpa, turbo, etc).
    A felár az akkupakk, ami 65*100 USD = ~2 millió.
    (egyébként a villanymotor jóval olcsóbb, mint egy motor+váltó szett, de ez most mindegy).
    Szóval a 4 milliós kisautónak kb MAXIMUM 7 millióba kéne kerülnie, HA nem számolunk a kihullott régi alkatrészek árával sem, nem 12-be. A többi szimpla nyerészkedés. Pont ezért, csak idő kérdése, és telítődik a piac, olcsóbb is lesz a villany, mint a benzines. Ha meg fenntartást számolunk, akkor ég és föld (kivéve persze ha mondjuk első generációsat veszel, mert azoknak biztos lesz bajuk elég, ahogy az első generációs model S-ben is néha fatális hibák jönnek elő).

    [ Szerkesztve ]

    okoskodom, tehát vagyok

  • makkmarce

    őstag

    válasz Bati0501 #243 üzenetére

    jogos, az id3 már valós első generációs villanyautós vw produktum, az egolf és a többi borzalom a kvótaautó (asszem nem is soroltam az id3-at oda). Viszont sokszor szándékosan kihagynak valamilyen funkciót, hogy a régit vedd. Azért azt tegyük hozzá, hogy a vw is óvatosan villanyozik, mert van kb 80 gyára, aztán abból talán 1-2ben ha foglalkoznak villanyautókkal.

    Azért 100-al számoltam, mert a mostani modelleknel kb annyira lement az ára, mivel minden évben csökken. 150 volt a legdrágább CATL, 100 volt akkor a tesla, mikor a model3 megjelent, és a kettő közt volt az LG Chem kb 120-130-al, meg vannak mások is. Ha megnézed szándékosan 3millióval többet írtam árnak, nem 2-t (amibe ideális esetbe a legolcsóbb kerülne). Így van benne tartalék is, de így is irreális az ára a kocsiknak. (a tesla meg van annyira divatcikk is, mint csak egy szimpla villanyjárgány, azt meg mindenki annyira árazza, amire akarja). Hozzáadhatsz akár még 1 millát, még mindig hiányzik 4, ami teljesen indokolatlan.
    Ha 150 lenne egy gyárnak egy motor, akkor halomra kereshetnék magukat vele és a világ urai lennének, holott a valóságban 5% alatt van a profitmarzs, tehát valami sántit. Nézd hozzá a motor nem csak a blokk, hanem a komplett körítés a ráagatott cuccokkal, vátlóval (villanymotorhoz nem kell, hacsak nem cél a 2 körüli gyorsulás). A villanymotor egy jóval fapadosabb cucc, jóval kevesebb munkából, jóval több tapasztalat van vele (az autógyártókon kívűl). Senki se mondta, hogy a következő ütemezett padlólemez tervezésnél ne vegyék figyelembe a villanyt. Biztos, hogy nem egyszerű összerakni, viszont csak rajtuk áll, hogy melyik irányba mennek, a V8-as biturbo-nak és a 70 literes tanknak is kellett a hely, azt is megoldották. Természetesen beruházásokkal jár egy új gyártósor, de inkább az a gond, hogy az autógyártók jó része már csak legózott. Megvették a bosch-tól a komplett elektronikát, szűrőt, miegyebet, a zetef-től a váltót, a denso-tól a szenzorcsomat akár, aztán összerakták az egészet, érdemi fejlesztés már rég zajlott, megtették ezt a beszállítók. Mivel a beszállítók még csak most kezdenek el villany hajtásláncokat készíteni, így vagy saját kútfőből megcsinálják, vagy kivárnak.

    tanulmány

    Sajnos nem tudok hanuláról nagyobb tisztelettel beszélni, mert eladta magát 2 fillérért, és szégyen volt amit előadott. Nézd meg az előadását. Egy profi motortervező, aki saját magát lejáratta a műsorral, az ember már a felénél a falba verte a fejét, annyira kínos volt. Tipikus butaságok ez a ha egyszerre mindneki tölti a villanytragacsát, akkor majd elmegy az áram, meg hasonlók.
    Szerintem mondhatott volna nemet is, hogy ne kelljen ezzel házalnia, de lehet, hogy hisz benne, ezt nem tudhatom.
    Nagyon szórakoztatóan ad elő, látszik a tehetség, és aki nem tud kettőig számolni, az iszonyat jól szórakozik rajta, hogy hogy megszivatják a villanyautós hülyéket, és leleplezi a nagy "összeesküvést".

    okoskodom, tehát vagyok

  • 8th

    addikt

    válasz Bati0501 #132 üzenetére

    "Végül írták olyan szoftvert, amivel már legális volt, szóval meg tudják csinálni, ha akarják."

    Vagy ha rá vannak kényszerítve. A VAG konszern akkora öngólt rúgott az idióta csalószoftverével, hogy arra szavak sincsenek. A szoftverfrissítésen átesett kétliteres csalódízel messze-messze az euro6 határértékek alatt marad valós körülmények között forgalomban, a kipufogógázát közvetlenül mérve. Lényegesen jobb mért értékeket produkál a konkurenseinél.

  • makkmarce

    őstag

    válasz Bati0501 #247 üzenetére

    nem stimmelnek a számai, max a blokk annyi.
    csak anyagköltségből több ezer forint nyerhető vissza, legyen az akár egy katalizátor, vagy az alu blokk kilója.
    tehát 200k a motor, és akkor abból a befecskendezés kompletten mondjuk 35.000, a szűrőrendszer 35.000, a turbó meg 30.000, és 100k meg a blokk? Azt el tudom képzelni, hogy az öntvény ennyi, vagyhogy 200k-ba kerül összeszerelni.
    Maradjunk annyiban, hogy szeret az öreg nagyot mondani, max egy villanymotor jön ki 200k-ra, az rézdrót, aluház meg egy marék mágnes.

    A hiba ott van a képletedben, hogy az első tesla egy lotus alvázban volt, semmi spec alvázuk nem volt, mégis autó formája lett. Nem volt csúcsjárgány közel sem, de azt a szintet se sikerült megugrania a világ egyik legnagyobb autógyártójának, amit pár lelkes fiatal a garázsban barkácsolt össze, ami azért nem kis szégyen.

    Toyoda úr pont azt mondja, hogy meg lehet csinálni, csak akkor elvesztik a vezető pozicciójukat.(meg persze jajj szegény munkásokkal meg mi lesz.. mondom a titkot, átmennek a villanyautó gyárba, mert kocsiból ugyanúgy kell gyártani tovább. Hogy ez nem a toyota lesz, az a munkást nemigazán érdekli.)
    Ráadásul mókás ezt hallani pont tőle, aki 2025 körülre igérte a szilárdtest akkus villanyautókat :D. Folyamatosan minden autógyár mindkét irányba beszél, hátha akkor nem kell csinálni semmit se.
    Teljes a káosz, és semmi más célja nincs az ilyen nyilatkozatoknak, hogy hátráltassák az átállást. Amint kész az új csodaautójuk, ők lesznek a legvehemensebb támogatói a villanyautózásnak. Ez pusztán üzlet, semmi több.
    A legnagyobb gondjuk az, hogy ICE motort nem sokan tudnak jó minőségben gyártani, míg villanymotort szinte bárki, így az összes régi autógyártó elveszíti előnyét.

    Addig meg jön az "öntöltő hibrid" ami szintén egy fájdalom számomra, hogy ilyet ki mertek adni.. akkor már inkább sima benzin, mindenki jobban jár.

    Dr. Hanula sokmindent tett le az asztalra, de a villanyos szakma nem a szakterülete, fogalma sincs róla, mégis arról ad elő. Senki se szólt volna egy szót se, ha arról tartan előadást, hogy milyen a lángörvény a dízelmotorban. Ahhoz ő ért a legjobban. Nem a saját szakterületén ügyködik, és azt hiszi, ha ő mondja, akkor majd másfele folyik az áram.

    okoskodom, tehát vagyok

  • makkmarce

    őstag

    válasz Bati0501 #261 üzenetére

    ott is az van, hogy 5.9% a profit margin, ha jól látom.
    Tehát ha 10m az autó, 10/1.27 = 7.87m ami marad, legyünk barátiak, és adjunk pár %-ot kedvezményekre, meg a kereskedőnek, legyen a kocsi gyártása nyereséggel együtt 6.5m, ebből lejön az 5.9%-os nyereség, és akkor azt mondod ebből a több, mint 6milliós maradékból csak 200k a motor?
    nemértem... Ha ennyire olcsó minden, akkor hova lesz a pénz ? :F

    [ Szerkesztve ]

    okoskodom, tehát vagyok

  • makkmarce

    őstag

    válasz Bati0501 #273 üzenetére

    ilyet talaltam:
    https://insideevs.com/news/444542/evs-45-percent-more-expensive-make-ice/
    Itt még látszik, hogy mi mennyivel drágább a villanyban a gyártásban.
    2000 euronak mondja a hajtásláncot, és 3000nek a motort.
    Ez az autó amit vizsgáltak 13k euró gyártási költségű autó, ahogy azért látszik, a motor és váltó elég komoly összeget emészt fel.
    Azt is vizsgálták, mikor lehet kb egy szinten a villanyos és a régi.

    "Te ezeket az árakat mi alapján mondod?"
    melyik árra gondolsz?

    Régen rengeteg lovász volt, rengeteg káder, rengeteg hajtó, egyik se kell most, még is találtak munkát. Régen kézzel szőttek, most gépi szövőgép van, akkor szét is vertek mindent a munkások, de tök feleslegesen, mert most 10x annyi embernek is van munkája.
    Mást fognak csinálni, megesik. A hozzám hasonló hülye infósok is millió dolognál váltanak/ cserélnek/újratanulnak, ahogy a technológia fejlődik. Ez az élet része, már nagyon kevesen engedhetik meg maguknak, hogy 50 évig ugyanazt csinálják, ugyanazt csavarozzák.

    okoskodom, tehát vagyok

Új hozzászólás Aktív témák