Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Bati0501

    őstag

    válasz makkmarce #191 üzenetére

    Elnézést, nem tudtam hogy csak olyan "véleménycikket" lehet mutatni, ami neked tetszik.
    Ebben is vannak másra mutató linkek.
    A VW ebben található elemzésében is benne van, hogy gyártáskor jóval szennyezőbb az elektromos autó jelenleg.
    Akkor fordul ez meg, akkor vált az pozitívvá, ha x százezer kilométert ment az autó. Aztán vagy megy annyit vagy nem, mert mondjuk összetörik vagy egyszerűen nem megy annyit.
    De persze, nincsenek ezekben a cikkekben "ha"-k meg "majd"-ok.

    Kérlek, ezt a vontatós témát hagyjuk már, számomra nem lényeges, egyszer megemlítettem, azóta ezen pörög a téma. (Nem tudom milyen autó váltója megy szét 1 km alatt, mondhatsz példát...ha egy vw-hez rendelsz vonóhorgot, akkor az adott autóba nagyobb hűtőt tesznek, és a váltóját is hűtik, ezért kerül annyiba a vonóhorog az extra listában.)

    Szóval te azt gondolod, viccen kívül, hogy a VW elkölt milliárdokat, hogy szándékosan rosszat csináljon, miközben ezt a piacot tartják a jövőnek.
    Értem...vagyis nem, de mindegy.

    Manapság már jobban bírja a Tesla, de azért régebben azt a brutális gyorsulást csak néhány alkalommal tudta.
    Mivel már van néhány Tesla, ezért nem tudom melyikre gondolsz, de bőven van olyan autó, ami kínál annyi helyet és többet, mint egy Tesla.

    Nyilván nem lehet mindent egyszerre. Azonban, ha valamit nem csinál a Tesla az szerinted nem probléma, de ha egy másik autógyár nem csinál valamit,akkor azok milyen bénák.
    Pedig a kamionjuk biztos hogy hozná a pénzt, ha olyan, amilyennek ígérik, szóval nem logikus nem azzal foglalkozniuk.
    Továbbra is érdekelne, hogy külsős ember vezethette már a Semit? Megmutatták-e már a széria érett példányt?

    Tudom, hogy kvóta autó.
    Ha nem lenne ilyen előírás az EU-ban, akkor a Tesla szép nagy összegektől elesne.

    Öhmm...európában nemzetközi fuvarozásban sem 1-2 órát mennek, határátlépés nem tudom miért lehet releváns ebből a szempontból.
    Igen, Scania csinál/tesztel áramszedős nyergesvontatót, illetve azt hiszem van már full elektromos teherautója, amit városi gyűjtőfuvarozásra, terítésre szánnak.

    Mivel ezek haszongépjárművek, ezért teljesen más szempontból vizsgálják őket a fuvarozó cégek, mint mi egy autót. Tehát amit korábban mondtál, hogy egy Tesla az ereje és akksi súlya miatt még alkalmasabb is tud lenni vontatásra, mint egy "sima" autó, addig ez az akksik miatt nagyobb súly pont hogy hátrány egy teherautónál.
    Azért, mert az akksik súlya elvesz a hasznos tömegből, mert meg van határozva, hogy egy pl. nyergesvontatónak mennyi a megengedett legnagyobb össztömege. Magyarul kevesebb árut szállíthat, ami nem gazdaságos. A mai hagyományos kamionoknál pedig annyira szoros a verseny, hogy néhány száz kilók dönthetnek, hogy melyik márkájú vontatót választják a cégek, mert hosszútávon óriási lehet a különbség.
    A Semi formája meg a csőrös és a bulldog kamionok egyvelegének tűnik, és mivel a megengedett legnagyobb hosszúság megintcsak szabályozva van, ezért Európában nem gyakori a csőrös kamion, mert megintcsak kevesebbet lehet vele szállítani (rövidebb pótot húzhat), illetve nem is úgy fér el maga a vontató, mint egy bulldog fülkés.
    Ezért vagyok kíváncsi, hogy itt milyen fogadtatása lesz a Seminek.

    kisfurko: köszönöm a kiegészítést! Meglepődtem, mikor szembe jött ez a cikk.
    Igen, biztosan nem való nehéz dolgok cibálására, de arra szerintem jó példa, hogy csak azért mert villany és nehezebb néhány száz kilóval, mint egy 8-as Golf, nem lesz alkalmasabb vontatásra.

Új hozzászólás Aktív témák