- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Milyen cserélhető objektíves gépet?
- ZIDOO médialejátszók
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Autós kamerák
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Gaming notebook topik
- Milyen videókártyát?
Hirdetés
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Az Apple iPadOS-t is megrendszabályozza az EU
it Az EB közölte: az Apple iPad táblagépekre írt iPadOS rendszere is kapuőrnek számít, az üzleti felhasználókra gyakorolt fontossága miatt.
-
Már tudjuk, hogy mikor jön az idei Xbox Games Showcase
gp A showt egy külön Direct előadás követi, ami szinte biztosan az idei Call of Duty lelepelzése lesz.
Új hozzászólás Aktív témák
-
ddekany
veterán
A Marson alakított kolónia célkitűzése, hogy egyáltalán ne függjön a földtől. Tehát akkor az még is csak jelentős plusz redundancia lenne. De mindegy is, mert csak az olyan befektetés valósul meg, ami megtérül, reáadásul elég hamar. Ha ez valamiért haszonnal kecsegtet a befektetőknek, akkor megvalósulhat akkor is, ha amúgy tiszta hülyeség. Ha meg nem, akkor minden mindegy, nem fog megtörténni, mert annyi pénzt csak nem tud beletenni Musk, hogy egyedül építsen ott egy önfenntartó várost.
Szóval tippre, ez is "csak" arra lesz jó, hogy fejlődjön a technika. Máris sokkal takarékosabb rakétáink vannak például. (Ha megtanulnánk életben maradni a Marson külső segítség nélkül, akkor a földön már röhögve sikerülne, akár mennyire tönkretesszük. )
-
ddekany
veterán
Nem csoda, mert lényegében egy olyan cég jövőjét kell megjósolni befektetőként, ami járatlan utakat jár. Szóval valaki azt mondja, földbe fog állni, valaki azt, hogy átveszi a világuralmat... és a franc tudja mi lesz. Most épp bizakodás van. Pár éve meg az volt a uralkodó vélemény, hogy szinte biztos hamarosan csődbe megy. Szóval volt honnan emelkednie, ami a szorzót illeti (ugye megtízszerezhetted vele a vagyonodat, ha akkor vettél, és most eladtad).
[ Szerkesztve ]
-
ddekany
veterán
válasz Bati0501 #157 üzenetére
Már hogy a fenébe ne számítana, hogy valami az orrod alá pöfög, vagy sok kilométerrel odébb. Kevésbé kapod koncentráltan. De ha hősiesen szűrni akarod a levegőt, most is elköltözhetsz pl. egy forgalmas út mellé.
De igen, nézzük a teljes környezeti terhelést is. Sokan, így persze Musk is, pont azt mondják, hogy összességében lényegesen kevésbé terhelő a villanyautó. (Mellékesen ott van még Solarcity is a Tesla-ban, ami nem autós, hanem akkumulátor és napelem.) Főleg mert még van mit fejleszteni olyan téren (belső égésű motorok meg kőolajipar azért már kiforrottabb), meg mert áramot sokkal többféleképpen elő lehet állítani, mint kőolajat, stb. Na most persze lehet mondani, hogy simán hazudnak, és belinkelni a másik fél tanulmányát, akiknek nem érdeke ez az irány. Muskank meg az, miután belevágott, hát igen. És egyikünknek sincs esélye ezeknek utánaszámolni. Most akkor lehet próbálni jeleket olvasni, hogy ki hazudik, kinek mi a szándéka valójában...
[ Szerkesztve ]
-
ddekany
veterán
válasz #92253184 #155 üzenetére
"Tényleg ki látott már olyat, hogy egy cég autókat gyárt az autó piacra. Vagy hogy valaki elektromos autókat gyárt."
Persze, teljesen tipikus N+1. autó gyártó cég... Meg úgy általában nem emelték meg lécet semmilyen téren a többieknek, vagy provokáltak ki trendeket. Dehogy.
-
ddekany
veterán
De egyébként már önmagában az is extra, hogy erre felteszi a cég a létét, hogy csak elektromos autókat gyárt, ÉS még sikeres is. Mármint, hogy elektromos személygépkocsit, nem targoncát vagy golfkocsit... Így ősi belső égésű motors giga cégekkel kell versenyezni, szóval ha holnap csődbe mennek, már akkor is nem semmi amit elértek.
Az önvezetés meg szerintem egy megkerülhetetlen dolog, amiben muszáj versenyezni. Ha 20 év kell még neki, hogy "level 5" legyen, akkor annyi, de lényeg, hogy neked legyen meg legelsőnek. És igen, mint még pár más területen, itt is elöl járnak (amennyire én meg tudom ítélni).
-
ddekany
veterán
válasz Bati0501 #218 üzenetére
Ezt írtad #183-ban:
[link] Guardian cikk. Tény hogy sokkal több cikk mutatja azt, hogy környezetkímélőbb az elektromos autó (15-30%-kal), csak ezekkel a kutatásokkal az a baj (az összessel), hogy nem tudni kinek a felkérésére készítették, és ami a legfontosabb, hogy mi is volt a pontos módszertan + mindegyik -főként az elektromos autózást támogatókban- tele van "ha"-val és "majd a jövőben" kijelentésekkel.
Most akkor te a hivatkozott Guradian cikket hitelesnek tekinted, vagy ferdítésnek? Mert a többit ferdítés gyanúsnak írod fent. Igen, az nem szó szerint "vélemény cikk", de... a lényeg, hogy vajon összességében környezetkímélőbbek-e az elektromos autók. És mi a bizonyíték egyik vagy másik irányba. -
ddekany
veterán
"és talán azért mégsem ér annyit, mint kb. az összes többi autógyártó együtt, még ha van is mondjuk 5 év előnyük a szoftverben"
Hogy számoljuk valaminek az értékét, az a kérdés. Nyilván ha valami varázslat folytán az összes többi gyártó hirtelen eltűnne, a Tesla nem tudná őket kiváltani (most), szóval ilyen alapon nem ér annyit. Ha azt nézed, várhatóan hányszorosára fog nőni a cég, akkor már más a történet. Mert hát valószínűleg oda fektetsz be, ahol ebben reménykedsz.
Új hozzászólás Aktív témák
- Retro teló rajongók OFF topicja
- Milyen okostelefont vegyek?
- Politika
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- BestBuy topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Suzuki topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Milyen cserélhető objektíves gépet?
- További aktív témák...