- Projektor topic
- TCL LCD és LED TV-k
- Mégsem ér 16 GB-ot a 8 GB RAM az Apple gépekben
- E-book olvasók
- OLED TV topic
- Formabontó vezetékmentes klaviatúrák jöttek a Keychron műhelyéből
- Slim profilos, vezetékmentes klaviatúrát újított be a Logitech
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Olcsó M.2-es SSD-hűtő érkezett az Arctic logójával
- Milyen egeret válasszak?
Hirdetés
-
Felskálázza a Nubia a Snapdragon 8 Gen 3 órajeleit
ma A Redmi Magic 9 Pro már télen felforrósodott, mi lesz nyáron a felturbózott 9S Próval?
-
Az USA tisztifőorvosa figyelmeztető címkét ragasztana a közösségi médiára
it Figyelmeztető címkéket szeretne látni az USA tisztifőorvosa a közösségi médiában, ami főleg a serdülők számára lenne emlékeztető a platformok súlyosan káros hatásairól.
-
Ősszel jönnek a Toshiba új, vállalati szegmensbe szánt merevlemezei
ph A kritikus üzleti applikációkhoz gyártott, CMR-es adattárak kétféle interfésszel vásárolhatók majd meg, és 10 TB-ig fedik le az igényeket.
Új hozzászólás Aktív témák
-
ddekany
veterán
"Ez a kezdőérték már a marketing része, nem tudunk vele mit csinálni. Az oszlop mögött/fölött, viszont ott a valós érték, amit csak le kell olvasni."
??? Mi haszna egy diagramnak, ha csak a számot kell rajta nézni, és az oszlopoknak nincs személtető szerepe (csak negatív értelemben)? Azaz, ha csak nem azért kellenek a cikkbe, mert szép színesek, egyszerűen ki lehetne őket hagyni, mivel hasznuk nincs, persze a figyelmetlenebb olvasók félrevezetésén kívül. Ha nem adná le minden újságíró ezeket mint valami zombi, már rég kihaltak volna ezek a szarok.
-
fatallerror
addikt
mondjuk így akkor telejsítményben is totál összhangban lenne a cpu meg a gpu, végülis mind1 h mivel játszom csak játsszak
de szerintem 10 év múlva is lesz még külön vga is
de ha nem akkor a csak vga-t gyártókkal mi lesz? megszűnnek v mást gyártanak?
don't tell me what i can't do!
-
fatallerror
addikt
jé tényleg
nem is figyeltem erre fel
végülis csk annyiban fog változni a dolog h berakok 1 procit (apucit) és vga-t nem és hasít, bár nekem még mindig hihetetlen h mikor jut el oda a dolog h lead 1 6990 teljesítményt kisebb hővel 1 ilyen kis pici hardverdon't tell me what i can't do!
-
cqr
aktív tag
Azért vegyük figyelembe, hogy a Tegra 3 IGP-je nem éppen akkora, mint az SGX543 MP2 konfigurációban.
Minden bizonnyal, bár a tech oldalak nem erre fognak koncentrálni. : ) Mekkora lehet a fogyasztásbeli különbség a kettő között (az eltérő process ellenére)?
Én spec nem nagyon örülök neki, hogy négy magba ölték a tranzisztorokat (az lp processzen készült ötödiknek még könnyebb elképzelni, hogy értelme legyen). Sok dolog baromi nehezen párhuzamosítható, az elő-háttér processzek és a gui pedig 2 mag + gpu párosból megoldhatóak, ez pedig az átlagfelhasználók tevékenységeinek jelentős részét lefedi.A triangle throughput nem hiszem, hogy sokat változott. Ebben óriási előnyük van a konkurens architektúráknak (PowerVR, Mali, Adreno)
Lehet, hogy csak félreértelek, de azt mondod hogy épp triangle throughput-ban van előnye a többieknek a tegrához képest? Ezt még sehol sem tapasztaltam/láttam még.A számokért pedig köszönet. ('megterhelőbb' játékok futtatása (networking nélkül) közbeni performance/watt értéket tekintve kíváncsi lennék, hogy hol lesz a t3 az a5-höz képest. Egy komolyabb interneten keresztül játszott 3D-s játék vehető normál felhasználás közbeni maximumnak, az eddigi információk alapján nekem nem úgy tűnik, hogy ilyen tekintetben megverné az sgx543mp2+ca9 párost.)
Vannak egyébként neked szupertitkos tdp/kimért adataid a tegra2-igp/adreno-xxx/sgx540-543 magok fogyasztásáról? : )
-
Kotomicuki
senior tag
Azaz, amíg a PC-n a PCI Express késleltetése és az API-k (és egyéb, fölös rétegek) erőltetése a monopólium részéről, megfog minden komolyabb adatforgalmat a CPU és dGPU között, ami a valósidejű képalkotáshoz kell, addig a bokszoson mindent úgy alakítanak és törekednek optimalizálni, hogy fele-negyedannyiból is megoldható legyen ua (ua-on monopólium részéről!!!)?!
- Az AMD milyen szintű memórialicencekkel bír - mármint: l3 cache helyett lehetne-e "rendes" RAM az APU-iban (netán nem kéne é e, még idejekorán megvásárolnia/fúzionálnia egy ilyenekkel (és gyártókapacitással) bíró céget/céggel) - , ki(k)nek és mennyit kéne ezért fizetnie? (4 Bull mag (még nem modul) + Juniper (még nem Barts) + 8-16 GB RAM egy lapkán, 28 nm-n gyártva (Llano + 2-4x erősebb GPU rész + rendszermemória): a jelenlegi játékkonzolokat keresztbe-hosszába lenyelné és a játékosok - otthoni PC-felhasználók - 80%-nak igényeit kielégítené...)
- PCI Express helyett volna-e más, sokkal kisebb késleltetéssel dolgozó kapcsolódási felület a dGPU-k számára, aminek a PC-ben való alkalmazásáért nem kéne (jelentősen) többet fizetni? (Ha van, akkor annak gyakorlatban való elterjedését mennyiben
akadályoznásegítené a zintel (és a M$)? (költői kérdés))Vagy marad az alaplapra integrálom és spéci busszal összekötöm a CPU-val (amíg a TSMC/GF nem "hajlandó" egyben gyártani ezeket) egyedüli alternatívája az AMD részéről, ha ki akar végre bújni az őt (is) ellehetetlenítő, jelenlegi helyzetből?
[Ha mindezt, vagy csak az egyiket ezek közül, meg merészelné lépni, akkor kapna támogatást a hardvere a picipuha vindóza részéről, netán találna-e üzleti partnert a forgalmazásához, vagy csak a perek tucatjait a winteltől és az általuk megfélemlített partnereiktől? Hány, eddig (esetleg) ismeretlen cég jelentkezne, hogy az ő, többév(tized)es szabadalmait sértette meg az AMD-ATI?
]
A regisztrációdat véglegesen kitiltottuk a következő ok miatt: III.10.8 Üdvözlettel: PROHARDVER!
-
Kotomicuki
senior tag
#34 decibel: Köszönöm, a kezelőorvosaim is ebben bíznak!
#36 Abu85:
A fele-negyedannyi rész az esetleges "régi" szoftveres környezet emulációjával lehetne annyi: a tényleges munka a hardver direkt elérésével történik, csak a kompatibilitás megőrzése céljából menne a külső kommunikáció az elavult módokon, ha egyáltalán szükséges volna még az. Persze, ha jól megírják, akkor valóban lehetne kisebb is az: kb. mint DOS esetében a 640kb-tól a 4GB virtualizációjáig való eljutás (minden, komolyabb erőforrás igényű program elindította a maga futási környezetét, ami a régi szabvány felületén át kapcsolódott a rendszerhez, mert ott is túlnőtt már a hardver képessége és a felhasználói igény a monopólium akkori op.rendszere által nyújtott lehetőségeken).
[Az ehhez, vélhetően szükséges jogi lépések, ha picipuha is úgy akarja, az már más kérdés...
A jelenleg fennálló rendszer (már) megint a fejlődés útjában áll.]
Ha valóban ennyit lehetne gyorsítani a munkavégzésen, akkor, szerintem, meg kéne ezt lépni. Felőlem lehetne a Linux is "A" PC-s játékplatform, ha a M$ nem hajlik az együttműködésre.
Persze, amíg az AMD-ATI szállítja a konzolokba a GPU-részt (úgymond le van kötelezve ezzel), addig valóban csak szép álmok ezek. Nem hiszem, hogy a konzollal járna jobban, amikor a PC-be több részegységet is tudna szállítani, ha "önállóvá" vál(hat)na e téren.
Van már néhány élő példa előtte, pl. Cyrix, nVidia, hogy a mások által kimért úton való haladás, ebben a piaci szegmensben (is), előbb-utóbb a süllyesztőbe vezet.
[Az nVidiát is aprópénzért kitessékelték a hosszú évek alatt megszerzett pozíciójából, minden addigi felhalmozott tudásával együtt - a nem túl fogyasztóbarát lépéseik miatt szánni nem tudom a zöldeket ezért - és most,sátánikaján mosollyal az arcukon, utána vetik magukat arra a piacra is, amire "száműzték" őt.]Az l3 cache helyett a RAM (nem feltétlenül DDR, ha ez "drága" - licenc - , vagy lassú - lapkán belüli sávszélesség növeléssel ez még áthidalható lenne - a processzorba) is amiatt merült fel ötletként, mert a végrehajtás és a tárolás közti lépcsők sokaságán már komoly teljesítménypotenciál (idő, a késleltetések miatt) veszik el. De igazad van: amíg az op.rendszer ennél sokkal többet "töpreng" azon, hogy éppen mit is kéne csinálnia, addig ez másodlagos kérdés.
[A felhő egyedül az internetszolgáltatóknak jövőkép és jelent hasznot, esetleg még az olyan cégeknek, mint pl. a zintel, akik saját, sikeres ötletek és azok megvalósítása híján terelnék ilyen ködös területre a jövőt - vagy a monopolhelyzetüket védenék ilyen, direkt kerülőutakkal (intel: a már a megszületésekor sem túl korszerű x86 erőltetése, M$: API, driver, DX, stb..]A (virtuális) festett papírimádat miatt valóban csak most jutott el oda a technika, hogy az eddig különálló végrehajtó egységek sikeresen egy lapkára költözhessenek. Ha csak az idáig szükséges és most már fölösleges hardveres kapcsolattartó rendszerek tűnnének el, vagy gyorsulnának fel jelentősen az integráció miatt, már akkor megérné a dolog. De ha ezzel együtt jár(na végre) a szoftveres oldal revíziója is (minimum API+driver kombó karcsúsítása, DX futószalag terjedésének "megfékezése" - de inkább egy végre normális, szakmai- és nem haszonelvű és a monopolhelyzetet foggal-körömmel védeni próbáló op.rendszerre való váltás), akkor valóban elegendő volna az eddigi munkavégzéshez a mai negyedénél is kevesebb(et fogyasztó) erőforrás is.
A konzoltól meg nem féltem a PC-t, ha végre valóban azt a teljesítményt tudná leadni, ami benne rejlik és nem volna állandó jelleggel és mesterségesen visszafogva - ha a picipuha az élni és élni hagyni elv mellett garázdálkodna az általa kisajátítottnak vélt játszótéren, a zintel nevű játszótársával egyetemben, akkor tán nem rühellenék annyira, mint most.
Már csak azért is sürgető volna a gyökeres szemléletváltás, minden területen, mert az óceánok és Afrika-Ázsia (Kelet-Európa) területe fizikailag véges és lassan, de biztosan megtelik a "minden kis (vélt, vagy valós) szarságra külön hardvert" elv szemetével...A regisztrációdat véglegesen kitiltottuk a következő ok miatt: III.10.8 Üdvözlettel: PROHARDVER!
-
cqr
aktív tag
[első bekezdés]
Igen, a 'big picturet' tekintve érthető, hogy miért erre ment az nv, sőt elméleti teljesítményt tekintve nagyon kézenfekvő megoldás.. csakhát. Játékokat tekintve lehet generálni olyan igényeket amikkel meg lehet próbálni eladni a négy magot (physx . d) de azért nem a játékok a zászlóshajói a több cpu magon való skálázódásnak (pc-n is milyen hosszú időbe telt amíg érezhetővé tudták tenni).[második bekezdés]
A (tb)dr-direct rendering az valamennyire nekem is megvan : ), de biztos vagy abban, hogy a direct render arányaiban jobban szenved triangle throughput-ot tekintve, mint shader heavy tartalom esetén? Biztos van olyan setup, amikor a tbdr előnybe kerül, de legalább is a gyakorlati háromszög áteresztő képességet mérő tesztek sztem nem részesítik igazán hátrányba a direct rendert. Mindenesetre tegra esetén szinte bármely tesztre igaz, hogy a pvr,adreno arch-okhoz képest folyamatosan veszít az előnyéből amint az effektek/árnyalók szerepe nő.[negyedik bekezdés]
Kár, hogy nincsenek ilyen adatok, pedig nem lenne olyan lehetetlen kimérni (egy dev boardból pláne).#39: Miután mostanában az apple csak két évente fejlesztette a gpu-t, ezért lehet hogy nem annyira elrugaszkodott a választás. Az hogy nem akkor csinálták mikor növelték a felbontást az persze nem tűnik logikusnak, de hát valószínűleg nem akartak mindent egyszerre.. : d
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
ph Elsődlegesen a négy processzormag előnyeit ecseteli az NVIDIA.