- Felvarrták az Arctic rackmount rendszerekhez szánt CPU-hűtőjének ráncait
- Háromféle kivitelben, és nem kis kapacitásokkal jönnek a Micron 6550 ION SSD-i
- Már a Samsung sem szolgálja ki modern AI lapkákka Kínát
- Havazáshoz igazított kiadás kap a Steam Deck OLED
- Híres régészprofesszor segíti a GeForce-ok eladását
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- RAM topik
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Milyen notebookot vegyek?
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- TCL LCD és LED TV-k
- Projektor topic
- Hobby elektronika
- Androidos tablet topic
- Xiaomi Mi Box androidos médialejátszó 4K és HDR támogatással
Új hozzászólás Aktív témák
-
_cirmos_
őstag
nekem teccik a dolog, de remélem venti nem kell majd rá, abból van már elég...
-
cousin333
addikt
válasz jakobkacsa #50 üzenetére
Na jó, de a falas példánál maradva: Ha van a gépedben ilyen chip, akkor a falat kis túlzással téglánként rakod össze, hogy robbanásnál ezek az elemek a fizika törvényeinke engedelmeskedve távolodjanak el egymástól. Ha nincs ilyen chip,akkor elég egy téglatest, meg ráhúzva egy csinos textúra, ami robbanás után legfeljebb megfeketedik. A plusz munka abból is állna, hogy kezelni kéne a fizikát. Attól hogy nagyobb a számítási kapacitás, még nem lesz automatikusan több mozdítható elem a pályán, hacsak nem programozzák bele.
Az lenne szerintem a lényeg, hogy végra kvázi vlós fizikát kapnál. Mert azért valljuk meg őszintén, az eddigi játékokban az egyes testek elmozdíthatóságának fizikája csak annyiban jelent, meg, hogy lehetett ujjal mutogatni, hogy lám lehet ilyet is. Egy FPS-be pl messziről látszik egy tárgyról, hogy moszdítható, vagy csak oda van rakva díszletként. És azért az mégiscsak illúzióromboló, ha a z ellenfél figyelmének elterelésére szánt kólásdobozt leveheted a polcról, a mellette levő tányérokat már nem törheted el.
(Miért, akkor mégis hova tartozik ? Ide IS simán tartozhat, mert erről van szó a cikkben (mmint a fizikai processzorról). Ez a tpoc meg annyira pezseg, amenniyre mi ide írunk. Mivel azok a topikok sokkal átfogóbb témáról szólnak és valószínűleg több embert érdekelnek, nyilván népszerűbbek és tovább tartanak majd.)
[Szerkesztve]"We spared no expense"
-
veterán
válasz cousin333 #49 üzenetére
Hát dögöljek meg ha most elő tudom túrni... pl. planetcrap.com-on írta Warren Marshall (Epic, ugye), de hogy melyik topicban... van külön E3-as is, de senkit nem hat meg, mindenhol megy minden téma .
Na, itt is mondja, de nem ezt kerestem Bővebben: linkAnd As It Is Such, So Also As Such Is It Unto You
-
jakobkacsa
senior tag
válasz cousin333 #52 üzenetére
mondtam, hogy nem ertek hozza
a jatekprogramozok/kiadok biztos nem engedhetik meg maguknak, hogy a minimum kovetelmenyek koze bevegyek a PPU-t, mindenesetre egy DVD-nyi jatekba akar bele is ferhet egy masfajta, nem PPU-ra alapozo felig-realista megkozelites
vannak itt a forumon olyan emberek, akik azonnal ravagnak egy ilyen mondatra, hogy ez egy PC-s topic, menjek valamelyik konzolos topicba obegatniDyslexia for cure found!
-
cousin333
addikt
válasz jakobkacsa #54 üzenetére
Annyira én sem .
Vagy, ha a DVD verzióra nem is, majd a Blu-Ray-esre igen.
Ez egy PC-s topic, menj valamelyik konzolos topicba obegatni.
Végre kvázi-tag lettem és levetettem a lelkes újonc hálátlan és érdemtelen mezét .
[Szerkesztve]"We spared no expense"
-
Yutani
nagyúr
Én teljes mértékben örülök a PPU megjelenésének. Ha bárki végiggondolja, hogy hol lennénk ma GPU és APU nélkül, akkor rájöhet, hogy a fejlődés útja a GPU-PPU-APU trió kíséretében kell hogy folytatódjon. És azt is támogatom, hogy külön kártyán foglaljon helyet a PPU, és szükség esetén minden más alkatrész megmozdítása nélkül fejleszteni lehessen.
Viszont azt hiszem, itt nem lesz olyan nagy cserebere, mint a VGA kártyáknál, hiszen a hangkártyánkat sem cseréljük félévente, és szerintem jellegében hasonló lesz a PPU-s kártya mint egy audio-gyorsító, azaz nem lesz olyan gyors és látványos a fejlődése, mint a GPU-nak. Remélem...#tarcsad
-
faster
nagyúr
Nem hiszem, hogy a PPU-nak komoly jövője lesz, inkább valami általánosabb vektorprocesszor architektúra kellene, ami akár a GPU-ba, akár a CPU-ba költözhetne.
-
Obi-1
őstag
-
Bgs
senior tag
-
kikka80
tag
ez egy nagyon mocskos dolog. miért nő ennyire a cpu teljesítmény, ha már a fizikához is külön célhardver szükséges? ez már kizsákmányolás.
ezek a konzolok még nem jelentek meg. mire kifutnak, az akkori PC- k simán leverik öket, mint ahogy mindíg is volt...''open your eyes!''
-
Malachi
addikt
Helló mindenkinek.
Könnybe lábad a szemem annyi jóhiszemű, naiv embert látok itt! Elöször is az angol cikkből egy részlet:
''At first we expect that some of the game levels are going to be optimised for the PPU and you won't be able to play them if you don't have this card.''
Magyarul, bár ez csak spekuláció, a cikk irója szerint a kártya nélkül egy darabig viszed mondjuk az Doom4 -et és mire pont belemelegednél, a vége felé a gém letilt, illetve nem folytatótik, mert az utsó pár szint megjelenitéséhez kell majd a külön megvásárolható card is... Mellesleg sztem nem is buta találgatás ez, miért hagynának ki egy ekkora ziccert a fejlesztők-gyártók? Higgyétek el nekem, hogy amikor kijön majd a kártya és az általa támogatott játékok is, nagyon sokan csakis ezért fogják majd megvenni, azaz a játékok miatt. Továbbmegyek - kénytelenek lesznek megvenni.
Amúgy meg majd hülyék lesznek a gyártók felhasználóbarát módon (szerintem) nem egy külön és komoly áron megvásárolható megoldással kijönni.
Lehet örülni a fejlődésnek, magam is azt teszem, mindig is PC párti voltam de ha ezt meglépik - és miért ne tennék - hát...
Mondjuk ki az a pofátlanság teteje lesz. A Pc-s társadalom pofánverése.
Még egyszer, hogy na legyen félreérthető: kifejezetten az ellen ágálok, hogy ha kijön a cucc olyan játékokat fejlesszenek hozzá ami nélküle el sem indul, vagy csak részlegesen élvezhető majd.
Mert ugye azon nem kell vitáznuk, hogy ez direkt a gémerekre irányul, akik profi alkalmazásokat használnak és munkára azt hiszem más kategóriában mozognak.
Malachi Constant -
-SeveN-
aktív tag
En mint gamer biztos hogy megveszem, ha szamottevo jatekelmenyt nyujt (ha nem, akkor szart sem er), es boldog leszek ha majd meg realisztikusabb jatekkal jatszhatok.
Ha nem igy lenne, meg mindig c64-en nyomnam a wizzard of wor-t, a megsporolt penzt meg reg elittam volna.OFP rUlEz! http://www.mod.iweb.hu/
-
cskamacska
addikt
Szerintem nem lesz ennyire drasztikus a váltás. Valami olyat képzelek el, hogy mindkét esetben ugyanúgy lesz fizikai modellezés, de PPU megléte esetén nem a procira hárul a feladat, azaz töb erőforrás jut a játék más részeinek működéshez. Pl egy játék, adott gépen 80 kép/másodperc sebességgel jelenik meg PPU jelenléte esetén, nélküle csak 50 kép/másodperc sebességgel. A 3D váltásnál sem durvultak be kedvenc cégeink, jó ideig volt szoftveres 3d megjelenítés a játékokban, s csak akkor vált feltétellé a hardveres támogatás, mikorra már elterjedtek a gyorsítók és viszonylag olcsón is be lehetett őket szerezni.
Egyébként már úúgy várom ezt a PPU dolgot. Alig várom, hogy kedvenc emberkémmel, valósághűen modellzett könnycseppeket csalhassak virtuális asszonykám szemébe, egy romantikus szerenád után a Sims 4-ben.(pixel árnyékölt könycseppek és Dolbi Digital szipogás RULeZ)
[Szerkesztve]"Para mis amigos todo, para mis enemigos la ley"
-
cousin333
addikt
válasz cskamacska #69 üzenetére
Szerintem ilyen kis léptékű váltásnak semmi értelme. Már ma is a CPU a szűk keresztmetszet (általában), ráadásul az egyre bonyolultabb, és kifinomultabb AI-t is neki kell(ene) számolnia.
Ha nem lesz a látványban jelentős ugrás (min. 5-10-szer annyi fizikai számítókapacitás), akkor a dolog szerintem ebben a formájában bukásra van ítélve.
Korábban azt mondtam, hogy ezt úgy kéne kiválasztani, mint ahogy egy videókártya megszabja, hogy DirectX 8-as vagy 9-es effekteket látsz a játékban. Ha van fizikai chip, akkor sokkal részletgazdagabb lesz a látvány fizikai része (pl ''atomjaira'' hulló fal), ha nincs, akkor csak úgy néz ki, mint eddig. Aztán persze idővel elterjedhetnek annyira ezek a chip-ek (esetleg minden VGA-n lesz már egy), hogy ''alapnak'' számítanak és onnantól kezdve az új játékok nem lesznek visszafele kompatibilisek (mint pl a T&L esete: először csak lassabb lett a game a hiányakor, a mostaniak már el sem indulnak nélküle).
[Szerkesztve]"We spared no expense"
-
Loretto
veterán
Érdekes dolog lesz, mert ha télleg tehermentesíti a cpu-t, akkor nem kell azt sem cserélgetni, hanem egyszer megvenni kicsit erősebbet, és akkor már nem lesz game-nél szkm. MAit nem vált azember platformot...
[Szerkesztve]Soirée...
-
orbano
félisten
Én nagyon remélem, hogy inkább a komprocesszoros megoldás lesz a nyerő. Sőt, később el tudom képzelni, hogy az ati és az nvidia a nextgen gpuiba integrálja ezt a megoldást. így a vertexfeldolgozásnál már a fizika is számolva lesz (vertex/geometry shader szinten). Ez kissé egyszerűbb lenne, mint egy ilyen külön karesz... reménykedjünk.
Meg ez a 400 dolláros ár... nagyon remélem, hogy nm fog elterjedni ez a megoldás, mert ez végképp a konzolra való átállást presszionálná (én akármennyire PC-fan vagyok, de ha 200e Ft fölött kell, hogy költsek arra, hogy a játékok fussanak a gépemen, akkor inkább veszek egy ps3-at)A vér nem válik VAZZE!™
-
cousin333
addikt
CPU-t cserélni mindig kell . Ha nem terheli le a fizika, majd leterhelik valami mással. Ráadásul a fizikai chip-et egyelőre nagy valószínűséggel csak játékokban tudod használni, minden másra (gyors) proci kell. Szóval azért nem fogja megváltani a világot...
A mondandód második fele nem teljesen tiszta a számomra .
[Szerkesztve]"We spared no expense"
-
megintrich
csendes tag
udv.
nem lenne rossz, ha a 3d-s alkalmazasoknal is segitene a dinamikai szamitasokat, nem csak a jatekoknal -
Egon
nagyúr
''nem értem hogy a PS3 és a XBOX360 után még milyen érv szól a PC-s játék mellett.''
Mondjuk az, hogy pl. körökre osztott stratégiát az életben nem fognak konzolra írni/portolni..."Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)
-
atus33
tag
A PPU hírek olvasása láttán valahogy mindig az az érzésem, hogy egy nem különösebben létező problémára igyekeznek választ találni, piacot kreálni. Már itt vannak a duál processzorok, egy újabb processzormag szerintem többet hozna a konyhára, és általánosabb célú is lenne, mint egy újabb költségnövelő hardverelem a gépbe!
Ha a PC így folytatja, tényleg kivágja maga alatt a fát: a konzolok kiszorítják az árukkal.. o O o .
-
Malachi
addikt
''A PPU hírek olvasása láttán valahogy mindig az az érzésem, hogy egy nem különösebben létező problémára igyekeznek választ találni, piacot kreálni.''
Én pedig vmi ilyesmitől tartok. Aztán jön a hangkártya-kiegészitó kártya a jobb hangzásért, stb. Pedig a jövő útja az egyszerűsödő rendszerek felé vezet - lásd új generációs konzolok. Akkor meg nem értem mi szükség lenne egy ilyen megoldásra. De akinek kell meg fogja venni, ezzel tisztában vannak a cégek marketingesei is...
Malachi Constant -
lajafix
addikt
''Magyarul, bár ez csak spekuláció, a cikk irója szerint a kártya nélkül egy darabig viszed mondjuk az Doom4 -et és mire pont belemelegednél, a vége felé a gém letilt, illetve nem folytatótik, mert az utsó pár szint megjelenitéséhez kell majd a külön megvásárolható card is... ''
Nem. A cikk azt mondja, hogy egyáltalán el sem fog indulni egy ilyen játék. Ami fair is, és hülyék lennének csak a játék végén használni a PPU képességeit. Nincs értelme.Rock'n Roll
-
Bgs
senior tag
válasz cousin333 #70 üzenetére
Ha van fizikai chip, akkor sokkal részletgazdagabb lesz a látvány fizikai része (pl ''atomjaira'' hulló fal), ha nincs, akkor csak úgy néz ki, mint eddig.
Ez igy nem fog mukodni, amint halozaton is akarsz jatszani... az nem mukodik, hogy nalam leborul egyben a fal, mert nincs PPU-m, nalad viszont haromszaz darabra esik szet. En elakadok, te atfutsz rajta. Ram egy egytonnas fal borul es nyom agyon, teged csak megsebesit egy par tegla, stb.Bgs Kek modolt farmer, SMP bicska, spam taszito ing, integralt karora, personal firewall gatya, antisztatikus zokni, 5 sec alatt rebootolhato cipo.
-
Bgs
senior tag
Egy CPU tok mas feladatokra van, mint a PPU. Ld. GPU esete. Ilyen celfaladatok eseten sokkal tobb CPU kell a feladat megoldasara, mint PPU... ez sokkal dragabb, lassabb.
Bgs Kek modolt farmer, SMP bicska, spam taszito ing, integralt karora, personal firewall gatya, antisztatikus zokni, 5 sec alatt rebootolhato cipo.
-
cousin333
addikt
No igen, ez már problémákat vet fel, mondjuk én a single playerről beszéltem, nem nagyon multizom. Viszont érdekes volt pl. a Far Cry-nál, hogy Very High beállításnál nehezebb a játék, mint Low-on, egyszerűen azért, mert High-on nem látsz semmit az aljnövényzettől .
Nem teljesen értem a fintorgókat. Szerintem természetes, hogy a (remélhetőleg) LÉNYEGESEN jobb játékélmény (legalábbis ami a fizikát illeti) plusz kiadással jár...
Később, amikor általánosabbá válik mind hardware, mind software oldalról, már olcsóbban fogják adni, az újdonságot mindig keményen meg kellett fizetni (lásd aktuális csúcs GPU-k)."We spared no expense"
-
cousin333
addikt
Hidd el, a probléma létezik, legfeljebb nem zavar a játékban (még ). A Commodore-os játékoknak is rossz volt a grafikájuk (pláne a maiakhoz képest), és hát ugye nem voltak túl valósághűek sem a karakterek, sem az animációk. De ez szinte senkit nem érdekelt, amikor pl. Wizard of Wor-al játszott .
A processzor egy általános műveletvégző eszköz, a mai GPU-k grafikai műveletekben sokszorosan felülmúlják őket, mivel ilyen feladatokra lettek tervezve (lásd pl. 3DMark-ok játék- vs procitesztjeinek fps-ét). Ahhoz, hogy CPU egy fizikai processzor teljesítményét tudja nyújtani a fizikai számításokban, nem 2-3 szorosára kéne növelni a prociteljesítményt, hanem 10-20-30-szorosára, ami nyilván nem megvalósítható, és nem is lenne gazdaságos.
A PC sohasem volt olcsóbb, mint a konzol, sőt... De természetesen az ár nem az egyetlen szempont. A PC sokkal rugalmasabb, és több mindenre felhasználható, mint a konzol, és ez egy darabig még így is lesz. Az új fejlesztésekkel pedig - mint ez is - hamarosan a PC-s játékok minősége is felülmúlhatja a konzolokét (legalábbis technikai értelemben). Tehát a több pénzedért nagyobb értéket kapsz.
Aztán, hogy ez neked megéri-e, az már egy másik kérdés...
[Szerkesztve]"We spared no expense"
-
viharhozo
addikt
The cards based on the new AGEIA PhysX processor will start sampling in Q3 2005, and when they appear in retail in Q4 their price is supposed to be between $249 and $299.
Nem igazan latom a celkozonseget. Ez nagyon sok penz egy kiegeszito vmiert.Durvasága miatt töröltem - moderátor.
-
veterán
Bővebben: link Ez a kép megvolt már? Nem túl bíztató, külön tápcsatlakozó és aktív hűtés... persze ez csak prototípus, de valahogy kétlem hogy lényegesen szolídabb lenne a végleges verzió. :\
And As It Is Such, So Also As Such Is It Unto You
-
-
Bgs
senior tag
A latvany fizikai resze?? Ez nekem egy kicsit homalyos
Ha jol sejtem, hogy mire akarsz kilyukadni, akkor ket lehetoseg van:
1) A PPU-t _csak_ a latvany javutasara hasznaljuk (ergo, a fal ezer darabra esik, de tovabbra is a tormeleken atfuto primitiv fizikaval mozogsz)
2) A PPU a tormelek fizikajat is kezeli, innetol mindennel utkozhetsz, mindent osszetrohetsz, stb. Magyaran a jatekmenet realisztikusabb lesz.
Ha az 1)-es eset van, akkor PPU nelkul is lehet jatszani, csak csunyabb a jatek. Viszont sokkal kevesebb ertelme is lesz a PPU-nak.
Ha a 2)-es eset van, akkor nem jon ossze a PPU-val es anelkul jatszott jatek, hacsak nem emulalod szoftveresen, amely esetben viszont ha folrobbantanak melletted egy falat, akkor majd csak fel perc mulva tudod meg, hogy mellesleg le is lottekBgs Kek modolt farmer, SMP bicska, spam taszito ing, integralt karora, personal firewall gatya, antisztatikus zokni, 5 sec alatt rebootolhato cipo.
-
Malachi
addikt
A tetején az a csati nem olyan mint egy SLI csatoló?
Nem értelmetlen a fanyalgás. Ha 200-300 $-os áron forgalmazott kártyákat itthon elkezdik majd 70-80e pénzért árulni sokak szája görbül majd lefelé. Én nagyon nem szívesen költenék ilyen dologra, és azt gondolom ez az általános. Ennyi csak a bajom.
Malachi Constant
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- AMD RX 7900 XTX 24GB EKWB EK-Quantum Vector 2 D-RGB Nickel + Plexi Vizesblokkal Garancia!
- MSI GeForce RTX 3060 Ti GAMING Z TRIO 8GB (ingyen posta)
- GIGABYTE RTX 2060 OC 6GB (GV-N2060WF2OC-6GD rev. 2.0)
- KÉSZLETRŐL! - Új - 180 Fokos GPU PCIe Tápcsatlakozó Adapterek - NVIDIA AMD INTEL - A Több Olcsóbb!
- Nvidia GTX1080 Founders Edition
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest