- A Keychron ismét egy űr betöltését vállalta magára az egerek szegmensében
- Az átlagnál vaskosabb ventilátorok kandikáltak ki a Corsair vitorlája mögül
- Csatába küldte Magyarországon idei csúcs hangprojektoros szettjét a Samsung
- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Azonnali fotós kérdések órája
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Milyen TV-t vegyek?
- Mini-ITX
- Raspberry Pi
- Fujifilm X
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Androidos tablet topic
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
it Egyre nagyobb probléma az AI hallucinálása – most az osztrák adatvédelmi hatóság veheti elő a ChatGPT miatt az OpenAI-t, alapvetően a GDPR megsértése miatt.
-
Ennyibe kerülnek a Huawei Pura modellek Európában
ma Megérkezett az újrabrandelt Pura széria, kivéve a Pura 70 Pro+-t, mert az marad Kínában.
Új hozzászólás Aktív témák
-
gabber01
addikt
válasz Döglött Róka #35 üzenetére
Ez filmeknél igaz, de játékoknál nem.
Man proposes, god disposes. Dum spiro, spero.
-
BoneDragon
veterán
válasz Döglött Róka #35 üzenetére
Jézusom...
-
Picturemaker
őstag
válasz Döglött Róka #56 üzenetére
Ne ásd magad mélyebbre!
Ne keverd a mozit egy grafikus (rajzolt) játékkal.[ Szerkesztve ]
A számítógép rendkívül alkalmas olyan feladatok megoldására, amelyek számítógép nélkül nem is léteznének!
-
BoneDragon
veterán
válasz Döglött Róka #56 üzenetére
Ne haragudj, de csak röhögni tudok ezen. Legalább olvasnál utána, ha már élőben nem láthatod soha.
-
djculture
félisten
válasz Döglött Róka #56 üzenetére
Erről kár beszélgetni. Mindenkinek más a szeme és a hozzá kapcsolódo feldolgozás. Haverom is 15 fps-el játszott rossz gépen, nekem majd szétesett az agyam annyira bántott amit látok hogy majdnem behánytam tőle ő meg élvezte. Utána megtudtam hogy ps1-en meg sega konzolon szocializálódott, ott 10 fps is volt nem egy játéknál meg textúrák villogtak össze vissza.
Neki most a ps3 az elképzelhetetlen királyság én meg csak lesek hogy tiszta paca meg mozgó kontúrok vannak mindenhol, 10 éve jobban néztek ki a pc-s játékok mint azon .[ Szerkesztve ]
-
gabber01
addikt
válasz Döglött Róka #70 üzenetére
De egészen más a technológia, a képalkotási módszer. Nem feleltethető meg egymásnak, nem lehet így összehasonlítani. Játékoknál nincs ilyen jellegű szappanopera fíling magasabb fps-nél, így nincs miről beszélni.
Man proposes, god disposes. Dum spiro, spero.
-
félisten
válasz Döglött Róka #70 üzenetére
A különbség az, hogy egy 24/25 fps filmes képkockán látható a mozgásból fakadó természetes motion blur. Ez sokkal folyamatosabbá teszi a mozgást. A játéknál meg tűéles képkockák várakoznak a képernyőn 33ms ideig. Ez egy nem túl öreg szemnek szaggatást jelent. A mesterséges motion blur javít valamit a helyzeten, de még nem láttam soha, hogy valóban filmszerű lenne így egy játék.
Egyébként én egy csomó filmen azt látom, hogy az oldal irányú mozgások szaggatnak. Marhára szokott zavarni. Gondolom, ezeknél rövid záridővel vették fel a filmet.[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
BoneDragon
veterán
válasz Döglött Róka #70 üzenetére
Annyira értesz hozzá mint én a női cipőkhöz.
-
gabber01
addikt
válasz Döglött Róka #73 üzenetére
Látszik, hogy lövésed sincs a felvételi technikákról. Attól, hogy vmit 25/30fps környékén lőnek még nem jelenti egyből, hogy filmszerű lesz. Fogj egy telót, ami tud 30 és 60 fps-el is videot rögzíteni. Garantálom hogy semmilyen filmszerű hatás nem lesz 30fps-nél és ugyanígy szappanopera fílinget sem fogsz érezni 60fps-nél. Egyszerűen csak folyamatosabb lesz. Ugyanez van játékoknál, csak ott még sokkal fontosabb, hogy nagyobb lesz a reszponzivitása is a játéknak, ami a játékmenetre igen pozitív hatással van.
A filmek filmszerűségét nem önmagában lejátszási sebességgel érik el. Már csak azért sem, mert van egy csomó csapnivaló operatőri munkával, ahol aztán keresheted a filmszerűséget reggeltől-estig.
Man proposes, god disposes. Dum spiro, spero.
-
Paul119
addikt
válasz Döglött Róka #81 üzenetére
probalj meg bf4ezni 30fpssel .. segitek jatszhatatlan mig a filmnek boven jo
Megnéztem volna Sámsont, ha nem rockernek nevelik, Rapperként a gettóban kopaszon mivel dicsekedik
-
félisten
válasz Döglött Róka #81 üzenetére
A képkockák tartalma más; a játéknál élesek, a filmnél a mozgás sebességétől függően elmosottak.
Ez az elmosás adja a folyamatosabb érzést.Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
gabber01
addikt
válasz Döglött Róka #81 üzenetére
Igen, más lesz. Az egyes képkockák tartalma minőségileg más lesz. Éppen a már emlegetett teljesen más képalkotási technikák miatt, de mintha totál write-onlyban lennél, vagy ilyen nehéz lenne felfogni.
Azért más, mert a játékok grafikája is még mindig végtelenül messze van a valóság "grafikájától" baszki, bármennyire is tűnik szépnek. De főleg azért, mert a játékokban minden számított, szimulált, és ez a "mesterséges valóság" még nagyon mesterséges és nagyon nem valóságos.Man proposes, god disposes. Dum spiro, spero.
-
veterán
válasz Döglött Róka #81 üzenetére
Pedig pontosan hogy arról ír, amit kérdezel. Hogy miért nem ugyanaz a filmes és játékbeli fps, input lag, motion blur, köztes képkockák, interaktivitás, stb... Pont olyanoknak lett készítve a cikk, mint te, akik azt hiszik 30 fps filmben = 30 fps játékban...
[ Szerkesztve ]
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
félisten
válasz Döglött Róka #88 üzenetére
Semmi köze a mozgás folyamatosságának az általad említett effektekhez.
Legfeljebb a motion blur említhető ezen a téren, ami javít a 30fps-el futó játékok folyamatosság érzésén, de ha egy játék 30fps-sel tud csak menni, akkor pont nem fogják tovább lassítani motion blur-ral.Az aminációs filmeknél is van motion blur, mivel ott nem kell spórolni vele.
Ha egy játékra rá lenne téve az animációs filmes minőségű motion blur, akkor a 30fps is elég lenne a folyamatos mozgáshoz.[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
gabber01
addikt
válasz Döglött Róka #88 üzenetére
Az animációs filmek is filmek, benne van a nevükben. Mióta real-time rendereltek ezek, vagy bármely más CG effekt egy normál filmben? Mellesleg ezek között is óriási különbségek vannak, van ami eszméletlen élethű, van amiről ordít a mesterkéltség.
Man proposes, god disposes. Dum spiro, spero.
-
félisten
válasz Döglött Róka #92 üzenetére
"30 FPS folyamatos volt eddig is"
Nem, nem volt az soha, legalábbis játéknál nem. Ha te nem látod, az nem baj, de sokakat zavar.
"A fentebb emlitett effektek mint az elek elmosasara valok illetve a filmszeru hatas eleresehez"
Az AA, AF és Depth of Field effekteknek semmi köze a mozgás folyamatosságához.
[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
gabber01
addikt
válasz Döglött Róka #92 üzenetére
Tévedés. Te nemes egyszerűséggel adott fps-t összekapcsoltál a filmszerűséggel, és mi mindannyian végig azt próbáltuk elmagyarázni, hogy attól, hogy vmi 30 fps-el megy, meg van valami más, aminek a képkockánkénti megjelenítési sebessége szintén 30 fps mondjuk, még nem jelenti hogy ez a 30 fps mindkét esetben ugyanolyan képi karakterisztikát fog jelenteni.
Pl. egy Ferrari is meg egy Cessna repcsi is tud haladni 300km/h-val, csak éppen míg az egyik repül, a másik a földön halad, az egyik autó a másik repülő. Körülbelül ekkora különbség van filmes 30fps és játékon belüli fps-ek között.
Man proposes, god disposes. Dum spiro, spero.
-
tag
válasz Döglött Róka #98 üzenetére
Én megnéztem a 48 fps-es Hobbit filmet és nekem sokkal jobban tetszett, mint a 24 fps-es változat. Sokkal életszerűbbek voltak a mozgások. A szemed sem 24 fps-t lát, hanem sokkal többet. Csak azért ment a felhördülés, mert az emberek már hozzászoktak a 24 fps-hez az évek során, hiszen a tévében minden annyival megy szinte és időbe kerül/kerülne átszokni a nagyobb képkockás tartalmakra. Többen hányingert kaptak ismerősi körben is a 48 fps-es filmtől, mert túl gyors volt nekik a mozgás. Amúgy meg kinek mi adja a "filmszerű" élményt. Egy barátom pl. a szemcsézésre esküszik játékokban is. De egy biztos, valami nem attól lesz filmszerű, mert 24 fps-el megy.
Hát akkor ezzel a játékkal sem fogok játszani még pár évig, az biztos. Nem olyan régen szereztem be ezt a Gigabyte GTX 780 Ti GHz Edition 3GB kártyát, amit évekig nem szándékozok lecserélni. Vicc, hogy a Total War: Rome 2 simán elfut rajta a temérdek egységével, de egy ilyen játéknak meg kevés. Ha így megy tovább nem lesz értelme PC-t venni játékra, mert évente cserélheti az ember, annyit meg nem keresek, hogy megengedhessem ezt a luxust magamnak.
Azért jó pesszimistának lenni, mert vagy igazad lesz, vagy kellemes meglepetés ér. // George F. Will //
-
veterán
válasz Döglött Róka #139 üzenetére
viszont azóta mintha már csináltak volna valamit a modderek, elvileg úgy olvastam hogy már talán játszhatóvá tették... btw ez is nevetséges, hogy sokszor a modderekre hárul az ilyen feladat a fejlesztők helyett...
[ Szerkesztve ]
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
válasz Döglött Róka #151 üzenetére
A fejlesztő dolga hogy a lehető legjobb munkát adja ki a kezéből. Hogy a lehető legjobban kihasználja a hardveres és szoftveres lehetőségeket, stb. És itt a fejlesztő alatt nem csak a programozókat értem, hanem a komplett bagázst, a fejlesztőcéget (jogi, marketing és döntéshozó osztály, stb).
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
félisten
válasz Döglött Róka #158 üzenetére
Ne haragudj de a szövegértéssel tényleg gondban vagy. Moziban a képkockákra elmosódás efektet tesznek ezért nem gáz a kevés fps. Ezt vagy 45ször olvastam itt.
Vissza kell vinnem pár kazettát.
-
DigitXT
félisten
válasz Döglött Róka #158 üzenetére
Pontosan. Hosszabb záridővel rögzítik a mozifilmeket, mint a fényképeket, tehát természetes (!!!) motion blur található minden egyes képkockán (próbáltál már "kikockázni" mozifilmet?), ezért fogadja el az agy kvázi folyamatosnak, pedig csak* 24 fps. Ugyanez tűéles képkockákkal már nagyon zavaró akadozás lenne! (Csináltak is erre egy kísérletet, hogy nem filmként vettek fel valamit, hanem rövid záridős, éles fotókkal, 50x (!) másodpercenként, és azt fűzték össze filmek: zavaró volt a folyamatosságérzet nem volt meg.) De ez itt nagyon OFF: egyszerűen bullshit az az érvelés, hogy egy 30 FPS lockos játék filmszerű lesz emiatt.
meg lehet csinalni jatekokban
Nem igazán hozza azt a hatást, mint ami a természetes elmosódás, de még ha hozná is: itt nem passzív néző vagy! Mint írtam, NE is legyen filmszerű, ez nem lehet cél: egy játékot irányítani kell, amiben nagyon nem mindegy az input lag SEM. Kijöhetnek ilyen lockolt sz*rokkal, semmi gond. Vérpisti úgyis megveszi (esetleg be is kajálja a marketinget, hogy ez neki jó, ez érte van, LOL), akit meg ez zavar, az majd NEM veszi meg. Én biztos nem fogom megvenni. És félreértés ne essék letölteni sem. Ha tényleg ilyen vacak lesz, akkor felejtős, mert engem ilyen megjelenítés mellett egyáltalán nem szórakoztatna. Igaz, én már 30-on túl vagyok (nem képkockában, hanem életkorban), tehát nem a tipikus célközönsége az újabb, egyre lineárisabb, egyre kevésbé, vagy egyre "butábban" (QTE?) interaktív "játékoknak".A másik kérdésedre válaszolva. Hány FPS-sel futott? Vajsimán 60-nal, mert használom a Vsyncet az LCD TV-men. Amikor egy picit is beröccent (48-55, tökmindegy: kiesett egy mozgásfázis), az már zavart. Engem. Nem egyszer fejlesztettem hardvert miatta, imádtam a játékot. A minél jobb élményért tettem. De ez nem most volt, hanem évekkel ezelőtt. Ma már triviális, hogy fix 60 fps-t tud (FullHD-ban is), hiszen régi játék vs. modern vasak... Kivéve, ha lockos lenne, mert akkor ezt a lehetőséget a fejlesztők ELVETTÉK VOLNA! Ez a röhej. Ha nem bírja a mai vas, akkor azon majd 30 fps-re leszorítja a Vsync. De ha van vas, ami bírja (akár SLI-vel, akár kisebb felbontásban, akár a beállítások variálásával: ez az, amit konzolon nem tudsz megtenni), akkor hagyják már meg a lehetőséget! Ennyi.
*: mellesleg ez adja a mozilélményt/filmes hatást is, hogy szolidan röcög: "álomszerűen". És ezt veszi el a mozgásinterpoláció a modern TV-kben, amikor hirtelen nem monumentális FILM-ként érzékeled, hanem meglátod a szereplő mögött az egyszeri embert, a "táj" helyett meg a díszletet, és az egész olyan "valóságos" lesz, mint ahogy a színész eredetileg ugrált a díszletben. Tényleg. Csak ez gáz, mint mondjuk egy Barátok közt epizód: szappanopera hatásnak hívják, nem véletlenül, de gondolom nem kell magyaráznom, ha ennyire otthon vagy mozis témában.
-
veterán
válasz Döglött Róka #163 üzenetére
generált motion blur: a végső képre utófeldolgoznak egy relatíve gyorsan kiszámítható elmosódást.
valós motion blur: függ az objektektől, a távuktól, a mozgás formától, stb... ettől minden kissé eltérő módon mosódik el. ez az életben simán csak így van, digitálisan viszont generálni kell, ami idő és erőforrás, mégpedig nagyságrendekkel nagyobb...input lag:
input: látsz valami történést, te reagálni akarsz rá, megnyomsz egy gombot, hogy történjen valami. mivel pl pc-n pufferelés van (de gyanítom konzolon is), így eleve amíg elér a jel a géphez, az feldolgozódik, és csak 3-4 frame-mel később látod meg az eredményt, így értelemszerűen jobb, ha az a 3-4 frame mondjuk csak 50-60 msec-ig tart, mintha 100-120-ig tartana. Minél ritkábban készül el egy képkocka, annál később látod meg a nyomás eredményét, ergo lag...[ Szerkesztve ]
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
DigitXT
félisten
válasz Döglött Róka #163 üzenetére
Közben visszaolvastam, és úgy nézem, hogy végtelen ciklusba került a topik.
Szóval idekívánkozik egy dakota közmondás, miszerint: "ha észreveszed, hogy
döglött a róka, szállj le róla." Megteszem. Csak hogy tudd! Nem az a baj, hogy
neked mi tetszik, és boldog vagy-e vele. Hanem az, hogy rá akarod erőszakolni
másra a véleményed, emellett meg kevered a szezont a fazonnal, és nem érted,
hogy miért NEM filmszerű a PC-s röcögés, amit neked csak úgy mellesleg még
irányítanod is kéne, nem csak bambulnod a történéseket, mint a moziban. -
félisten
válasz Döglött Róka #163 üzenetére
Nem a generált motion blurral van a baj, hanem a gyorsan generált motion blurral.
A játékokban nincs erőforrás ezt az effektet tökéletesen kiszámolni, pláne, hogy pont az erőforrás hiányát kell elfedni vele. Ezért nem olyan jó minőségű, mint amit az animációs filmekre tesznek.
pl. láttam olyat, hogy a háttér ugyanannyira elkenődött, mint a közel lévő tárgyak. Itt még a mélységet sem vették figyelembe, csak rátoltak egy 2D-s effektet.
Persze, a legtöbb esetben a semminél valóban jobb.[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
veterán
válasz Döglött Róka #170 üzenetére
ezt írtad:
" Nameg az input lag hogy jon ide"Elmagyaráztam hogy jön ide...
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
DigitXT
félisten
válasz Döglött Róka #168 üzenetére
Én a büdös életben nem voltam víg a 30 fps-től. CRT monitoron, sok évvel ezelőtt sem. 50 körül kezdett folyamatos lenni, 60-nál kezdett "élni"... 100Hz-es CRT-ről beszélünk, és Vsync nélkül, mert azon annyira nem zavart a tearing. A konzol meg sosem érdekelt. Most sem. Nem is fogsz megfelelő magyarázatot kapni, mert nem létezik... Nem akarja ugyanis senki elmagyarázni, hogy neked miért nem jó, ha neked JÓ! Örülj neki. Másnak nem jó, akik pontosan tudják miért nem, legfeljebb te nem érted. Meddő vita: ne is rugózz. Nekem ha kiadnak PC-re egy 30 fps-lockos játékot, az nem kell. Nekem. Ez van... Szerk: akinek kell, az veszi, viszi, örül.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Döglött Róka #178 üzenetére
Erre csak azt mondanám, hogy ezek összeadódnak. Innen egy kicsi, onnan egy kicsi, az egérből, gamepadból, kijelzőből, driverből, stb... mindből jön valami. Ha mindegyik komponens lagjára teszünk, gyorsan összejön a 2-300 is... De azért örülök hogy jóval jobban tudod nálam, hogy nekem mi a feltűnő és mi nem, és hogy számomra mi a nagy lag, és mi nem. Elvégre mind ugyanolyanok vagyunk, nem? De ez az, mondd el azt is, hogy miért hiszem azt, amit
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
válasz Döglött Róka #180 üzenetére
Istenem de nehéz felfogású vagy...
milliószor lett linkelve
Ebben van msec-ekről is szó... Csak ha már "hasra ütöttem"...De most már tényleg olvasd végig, mert hiába tépjük a szánkat, ha cseszel arra amit mondunk/írunk/küldünk.
"horrort tönkre is tehet"
Tények? Számok, diagramok? Tesztesetek? Csak mert itt az van, hogy te azt állítgatod hogy igen, a fejlesztőknek érdeke fűződhet ahhoz hogy ezt mondják, így nem hiteles. Hiteles akkor, ha egy horror elveszik horrornak lenni, mert 60 fps és nem 30... Tudtommal Kojima is 60 fps-re célozza az új Silent Hill-t. Biztos mert tönkre akarja tenni.[ Szerkesztve ]
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
válasz Döglött Róka #180 üzenetére
lásd itt
Nem a 30 vagy 60 fps miatt szarsz be az ajtó kinyitásától, hanem mert a játéknak a hangulata olyan. A te állításod szerint ez csak 30 fps-en lehetséges, a 60 fps tönkre is teheti ezt a horror hangulatot. Illetve mivel VR-hoz majd kelleni fog a 70-90 fps, így nyílvánvalóan horror játék sem fog tudni majd készülni, mert 90 fps-sel horror játékot gyártani lehetetlen.
vagy trailer[ Szerkesztve ]
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
bozont
veterán
válasz Döglött Róka #185 üzenetére
Mondjuk ha megfordítjuk a dolgot, akkor a kérdés az, hogy mitől lesz rosszabb, ha egy horror játék 30 helyett 60 vagy több fps-sel fut? Vagyis folyamatosabb? Én elviselem single player-nél a 30fps-t ugyan, de jobban szeretem ha folyamatos a játék és 30-nál még nem teljesen az. Olyan 40-50 körül már egész jó, de 60-tól az igazi (de ez nagyban függ a játékmotortól is). Bár a tft miatt nem is célzok meg többet, de a 60 fps a cél mindig.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Döglött Róka #185 üzenetére
Azt hiszem abban a cikkben több tudományos (és utána nézhető) tényt láttam, mint amennyit te egyáltalán előhoztál a saját véleményeden kívül. Ha írsz egy ehhez hasonló részletességű angol nyelvű cikket, miszerint 30 fps fölött nem szabad lennie egy horror JÁTÉKNAK, mert tönkremegy a hangulat, akkor igen, esetleg akkor elfogadom a látásmódodat. Csak valahogy játszottam már 60 fps-es horror játékokkal (legutóbb pl az alien isolationnal vagy a forrest-el), és bocsi, nekem kellően félelmetes volt, pedig több mint 70 fps-sel futott.
És ne forgasd ki a szavaimat. Azt mondtam a 60 fps sokkal jobb mint a 30, horrorra is, ha a horror megfelelő lábakon áll. Mert nem ezen múlik. Azt mondtam, hogy a 30 fps játékokban hirtelen mozgásokkor nálam szaggat. Ha egy játék 30-on fut, akkor 30-on fut, de én azt nem fogom folyamatosnak érezni. Nem a 60 fps-től lesz egy játék jó vagy nem, ugyanakkor nem is a 60 fps-től romlik el egy horror játék élvezeti faktora.
Kojimának pedig marhára nincs szüksége arra, hogy a sajtó követelményeire alapozzon. Ő ha az asztalra sz*arna, azt is megvennék rajongók milliói. De tudod számos fejlesztő osztja azt a nézetet, hogy a folyamatossághoz a 60 kell, a filmszerű vagy horror hangulatot pedig a designerek, grafikusok, hangtechnikusok teremtik meg, nem pedig a 30 vagy 60 fps. Ez csak marketing duma, amit a 30-hoz szokott emberek szívesebben elhisznek, mint azok akik tapasztalták már hogy nem, 60-on sem hal meg a horror és a filmszerű élmény.
Szóval áltudományos vagy sem, te jöttél azzal hogy a 60 fps tönkre is teheti az élményt. Erre pedig azt mondom, bullsh*t. Filmeknél még talán talán el is fogadnám, de játékoknál...
trufa12: millió ilyen van, de itt nem is arról van a szó hogy azt mondaná, hogy nem látni a különbséget 30 és 60 fps között. Látni, ő is látja. Azt állítja, hogy bizonyos játéktípusoknak hátrányos a 60, tönkre teheti az élményt.
[ Szerkesztve ]
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
válasz Döglött Róka #182 üzenetére
Igazán nem szeretnék bele kontárkodni a diskurzusba, de ez a 30 FPS sh*tstorm szerintem az adott stúdió programozóinak trehányságát vagy hozzá nem értését vagy pedig pedig egy adott platform gyengeségét próbálja leplezni.
Emlékezzünk, amikor hónapokkal ez előtt a Ubisoft büszkén állította, hogy az AC: U 60 FPS-el fog menni a két új konzolon, de most már azt mondják, hogy "mindig is 30 FPS-re tervezték a játékot". Na persze! Azt ugye nem mondhatják, hogy a konzolok túl gyengék, vagy nincsenek még megfelelő SDK-t a 60 FPS eléréséhez. Ilyenkor egyszerűen be lehet vetni a "cinematic look" bullshitet.
Az elmúlt sok év alatt én is több kiváló horror játékkal játszottam, mindnél 60 FPS-el toltam, de ugyanezeket próbáltam már 30-al is tolni. 60-nal fantasztikus a hangulat, 30-al élvezhetetlen. Ez egyéni igény, illetve megszokás kérdése is. Te inkább örülj annak, hogy az alacsonyabb igényeid végett neked tökéletesen elegendő a 30 FPS! Másnak viszont ez élvezhetetlen sebességet jelent és elég sokan vannak az ilyen játékosok.
Próbálj meg például egy Doom 3-mal, FEAR 1-2-vel vagy a Dead Space-el először fix 30 FPS-el és utána 60 FPS-el játszani. Utána döntsd el, hogy neked melyik a jobb és kész![ Szerkesztve ]
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
gabber01
addikt
válasz Döglött Róka #185 üzenetére
Látom csak kötöd az ebet a karóhoz még mindig.
Lassan szerintem már sokaknak megfordul a fejében, hogy játszottál-e te egyáltalán bármit is 30fps fölött, vagy egyáltalán játszottál-e valaha bármivel is (és most nem csapom le a magas labdát, hogy min kívül... ).Ugyanis ha megtapasztaltad volna, akkor te is tudnád, hogy nem a 30 vagy 40 vagy 50 vagy 60 vagy amkármennyi fps teszi a játékokat filmszerűvé (ha ez egyáltalán cél valahol), mert hogy technikai ismereteknek híján vagy az tiszta sor, csak akkor nem értem, miért kell osztani az észt. Na mindegy. A designnak nem része az fps (csak gépigény szempontjából), ilyen-olyan filmszerű hatások elérése érdekében van egy sor technikai elem, pl. kromatikus aberráció, film grain, motion blur, hdr, különböző lens effektek, stb. De a technikai oldal mellett véleményem szerint még sokkal fontosabbak a design/művészi megoldások, hanghatások.
Man proposes, god disposes. Dum spiro, spero.
-
veterán
válasz Döglött Róka #198 üzenetére
Először is, "szappanopera" effekt filmeknél fordul elő, és ehhez nem csak az fps-nek kell magasnak lennie, hanem több más dolognak is össze kell játszania. Illetve ha pl a Hobbit 48 fps-ére gondolsz, végignézted magát a filmet? Csak mert az első pár percben igen, fura, aztán megszokja az ember, és a csatajeleneteknél mindenre gondoltam, csak arra nem, hogy Magdi anyus fog beugrálni. De megintcsak... ez FILM.
Játékok esetén ez totál máshogy van, én még nem találkoztam szappanopera hatással egyetlen játékban sem. Szép folyamatos a karakterem mozgása, igen... beszéd közben is... de hogy a folyamatos mozgás lenne a szappanopera feeling? ez elég vicces. Mondom, játékbeli példát mutass, ahol 30-nál nincs ilyen gond, csak 60-nál. Addig csak nevetséges erőlködés a magyarázatod...
Emellett a horror játékok jelentős része NEM limitálja az fps számot. Ez vajon hogy lehetséges? Az, hogy a Silent Hill 2-t meg 3-at limitálni kell 60 fps-re hogy ne fusson annyira gyorsan hogy tearing legyen, mégis beszaratós? Vagy azt mondod, ahhoz hogy horror legyen egy játék, olyan mennyiségű effektre, bevilágításra és részecskére van szükség, hogy azt nem lehet 60 fps mellett elérni, csak 30 mellett. Mert attól horror a horror, hogy telenyomják annyi effekttel, hogy azt ma (!) ne legyen képes egy gép kinyomni magából 60 fps-sel, bezzeg amikor majd képes lesz, akkor az tönkreteszi a hangulatot...
Szerintem te simán kevered azt, hogy annyira jól néz ki valami hogy csak 30 fps-t bír ma el a gép vele, és azt, hogy szándékosan akarják hogy 30 fps-sel játsz. Mert ugye érdekes hogy régi klasszikus horror játékokat messze nem korlátoztak le manuálisan, mégis horror játékok maradtak. A hangulat egy játékban ugyanis nem az effektek tömkelegétől és az fps-től függ. Igen, segíthet a megfelelő helyen használt hatásos effekt, de régebben is voltak hangulatos és beszaratós játékok olyan gépigénnyel, aminél ma már a telefonom többre képes.Érdekes érvek... -.-
[ Szerkesztve ]
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
válasz Döglött Róka #210 üzenetére
de nem olyat mint ami a filmek alatt van. Még csak olyat sem, ami az animációs filmek alatt van. El lett mondva milliószor. Ahhoz hogy olyan minőségű legyen, 100x annyit kellene számolni, és mivel a játék a filmekkel ellentétben interaktív, így nagyon könnyen el tud nyálazódni a mozgás.
[ Szerkesztve ]
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
DigitXT
félisten
válasz Döglött Róka #178 üzenetére
Ezt a "nácizást" csak most látom (nem követtem már a topikot, kár hogy feljött). Azt hiszem, elmondhatom, hogy az elmúlt 20 év alatt láttam a PC-s 3D játék "gyerekkorát", fejlődését, és hogy hova forrta ki magát az utóbbi években. Mérnökként meghajolok a hihetetlen teljesítmény előtt, ami ehhez kell. Szóval nem, nem akasztottam fel magam 20 évvel ezelőtt, mert nem ment 60 fps-sel valami. Sőt, játszottam C64-en is annak idején, gyerekkoromban. Ellenben ha ma mesterségesen beleraknak egy felesleges 30-as korlátot egy modern játékba, és le akarják nyomni a torkomon, hogy ez nekem jó (miközben a valóság az, hogy szar a motor, nem tud többet, ez van), engedtessék meg nekem, hogy (még mindig mérnökként) körberöhögjem őket.
A konzol meg soha nem érdekelt, azon egyszerű oknál fogva, hogy a családban soha nem volt (egyik sem, senkinek). PC is csak ímmel-ámmal (386-486-P1...), de amit PC-n láttam a 3D gyorsítók megjelenésekor, az nagyon tetszett. Igen, volt Voodoo1-em is, de nem akkor, amikor még egy-két havi fizetést elkértek érte, hanem évekkel később, amikor gimnazistaként megengedhettem magamnak egy kis nyári melóból a megvételét. Sosem volt pénzem "vérpistikeként" mindig az aktuális hardvert megvenni (sokat elmond, hogy még 2002-ben is P1-em volt, igaz, akkor már vettem bele egy Voodoo2-t 5K-ért): mindig azon a vason játszottam, ami volt (P1, Athlon XP, stb.). És igen, egy jó játékot még lebutított grafikával, akadozva is élveztem, ha kellett, és amíg lehetett. Amikor már 20-30 fps körül akadozott low-on is, akkor ugye már csak kellett a fejlesztés. Pl. FX5200-on a PoP: SoT, amikor kijöttél a palotából, a kártya "meghalt". Vettem egy 9600XT-t, és nagyon fájt az ára (40K). De az már középkategóriás kártya volt, így jöttek az eredmények is: jobb minőségben játszhattam. Igen, jellemzően 50-60 fps nem volt probléma neki, ami számomra jelentősen növelte a játékélményt. (Pörgősebb mozdulatok, közvetlenebb irányítás, ami egy akciójátéknál nagyon nem mindegy: hatékonyabb és szórakoztatóbb harc a gépi ellenfelekkel.)
Szóval igen: a fenti gondolatmenet szerint exkluzív konzolos címektől is elvágtam magam (pedig biztosan volt köztük jó játék, ahogy biztos van sok jó film is a moziban, amit nem láttam: kinek van annyi ideje). C'est la vie. Nem, nem a képfrissítéstől függ, mi számít jó játéknak. De egy jó játékot ne b*sszanak el vele, mert én biza' nem fogom nézni a röcögést. Szóval ha mondjuk az új AC (lásd ugyanezek a körök az Ubisoftos topikban), neadjisten ilyen lockkal jön ki, akkor azzal nem fogok játszani. Idővel vagy patchben leszedik a lockot (volt már rá példa!), vagy nekem kimarad a játék... Ezt így előre kijelentem: el van döntve. Próbáld meg túltenni magad a dolgon. (Mondtam, hogy elhiszem, hogy jó a GOW. Csak nem tudom, hogy mi fán terem. De biztos jó.)
[ Szerkesztve ]