Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • haxiboy

    veterán

    válasz Cifu #4 üzenetére

    Támogassuk tovább a monopolhelyzetben lévőket jó lesz az a fejlesztőknek...
    Körülbelül 2 percig tart beregisztrálni bármelyik platformra úgy hogy még a telefont is meg kell keresni hogy beállítsd a 2FA-t...

    Túl sok a platform? Legalább van egy kis verseny, azért senki nem sír ha egy Sony vagy MS exkluzív játék jelenik meg de ha PC-n történik ugyanez és fel kell telepíteni +1 programot akkor mindenki sír...
    De feltelepíthetsz a store-okon kívül +1 programot PÉLDÁUL EZT és máris egy helyen kezelhetsz mindent (egyébként google első találat).

    Premium Mining Rigek és Gamer/Workstation gépek: tőlem, nektek :)

  • haxiboy

    veterán

    válasz Cifu #20 üzenetére

    Emlékszem a Steam indulására, ugyanezen próbálnak a konkurensek is végigmenni és mivel tudnának nagyobb felhasználóbázist magukhoz csábítani mint exkluzivitással illetve hogy jobb körülményeket biztosítanak a fejlesztőcsapatok számára - már ami a pénzt illeti.

    Az hogy mennyi klienst kell futtatni szerintem lényegtelen, elférnek a memóriában, nem használnak jelentős erőforrást. Tény az EGS exkluzivitásra törekvő lépései nem a versenyt szolgálják, de őszintén látsz más alternatívát az ő szemszögükből amivel fel tudnának zárkózni? Még ha ugyanannyit tudna mint a Steam, azonos árak mellett én sem választanám az EGS-t a Steammel szemben, így érvényesül a "minek még egy platform" elv. Jelentősen jobb árak mellett már az alternatíva felé húzna a pénztárcám.

    Jelenleg viszont ha azonos áron elérhető egy cím bármely áruházban, szívesebben veszem meg ott ahol a fejlesztő kap többet mert tudom hogy a Steam politikája a fejlesztők lehúzására épít...

    És igen, ha én mint fejlesztő kapnék egy tök jó ajánlatot amiben az szerepel hogy kapok egy csomó pénzt cserébe 1 évig csak egy kevésbé népszerű platformon lehet hozzájutni a termékemhez, de cserébe az eladások után több pénzhez jutok, az exkluzivitás megszűnése után pedig bárhol árulhatom és megveszik a makacsabb végfelhasználók is, simán benne lennék.
    Valószínű nem kis pénzekről beszélünk ha ilyen exkluzivitást be tud vállalni 1-1 stúdió.

    Biztos van az az összeg amiért a CDPR is beadná a derekát, viszont az ők DRM is Evil hozzáállásuk alapján nem hagynák ki a Gog.com-ot, vagy úgy vannak vele túl nagy nevük van és nagyobb bevételre tehetnek szert ha mindenhol megjelentetik a játékukat.
    Minden a pénz körül forog, egy kiforrott rendszer ellen csak tartalommal lehet szembeszállni.
    Nagyon jó példa erre a streaming szolgáltatók (Netflix, Amazon Prime, HBO stb.) versenye ahol a tartalom egy része megegyezik, de vannak exkluzív illetve saját gyártású termékeik. Ha mindenhol minden elérhető lenne vajon kinél landolna a felhasználók jelentős része...azonos árak esetén a nagyobb névvel megáldott szolgáltatónál, de ha nincs jelentős árkülönbség valószínű akkor is.

    Premium Mining Rigek és Gamer/Workstation gépek: tőlem, nektek :)

  • haxiboy

    veterán

    válasz Cifu #28 üzenetére

    Microsoft ott rontotta el hogy az Xbox One-nál az elején kötelező volt a Kinect, ha jól rémlik be sem kapcsolt nélküle, emiatt drágább volt, tartalom sem volt a kinectre, és az exkluzív címek is hiányoznak.
    Xbox 360-nál is nagyon kevés exkluzív cím volt, talán a Forza és a Halo na meg a Fable és a GOW amit ki tudnék emelni
    Viszont a Sony nagyon jól eltalálta, nagyon jó exkluzívok, illetve a régebbiek újra kiadása aminek hála én is bepótolhattam az olyan játékokat mint a Last Of Us vagy a Heavy Rain.

    A mostani listákat összehasonlítva látszik hogy a Microsoft nagyon elcseszte az ekluzívok hiánya miatt...

    https://gematsu.com/exclusives/xbox-one
    Itt van egy nagyon jó összehasonlítás a különböző platformokon elérhető címekről, külön lehet szűrni full exlusive-ra.

    Pontosan egyetértek a Steames állításoddal ellenben amikor valaki megpróbálkozik nem igénybe venni a Steamet akkor jönnek a haterek hogy mekkora egy hulladék/retek az egész, meg még egy amit fel kell telepíteni. Pedig az Origin például pont ezért született, de a Battle.net-en sem csak Blizzardos játékok vannak tudtommal, a Steam is eredetileg a Counter Strike miatt létezett majd rájöttek hogy ha már van egy ilyen platform amit maguknak csináltak akkor adnak lehetőséget a többieknek használni.

    Ki kell várni a végét, és nem foggal körömmel tiltakozni egy új belépő ellen. Nekem személy szerint teljesen mindegy hogyan néz ki a "Start Game" gomb...

    Premium Mining Rigek és Gamer/Workstation gépek: tőlem, nektek :)

  • haxiboy

    veterán

    válasz #04430080 #34 üzenetére

    :( Ezzel sajnos nem értek egyet. Még olyan nagy MMO-k is mint az EVE Online kénytelen volt más platformon is megjelentetni magát (Steam) mert volt egy időszak amikor erősen csökkenni kezdett a játékosbázis.
    Sőt, valószínű még az olyan nagy név mint a Star Citizen is ki fog kötni valamilyen storeban...hiába a 0%-os lehúzás, mi biztosítaná a DRM-et és a folyamatos frissítéseket?

    De ha így is tennének akár csak kiadó szinten mekkora szegmentáció lenne ha minden kiadónak lenne egy saját DRM platformja? Akkor hány "store"-t kéne telepíteni? Hova lenne az árverseny? Mindenki annyiért árulná a játékát amennyiért akarja, nem lenne Summer sale és társaik...

    Ha egy bizonyos drogot csak egy dílertől lehet beszerzni, annyit kér amennyit akar, az ügyfeleket ki kell szolgálni.

    Premium Mining Rigek és Gamer/Workstation gépek: tőlem, nektek :)

Új hozzászólás Aktív témák