- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
- A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
- A Keychron ismét egy űr betöltését vállalta magára az egerek szegmensében
- Az átlagnál vaskosabb ventilátorok kandikáltak ki a Corsair vitorlája mögül
- OLED TV topic
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Raspberry Pi
- AMD vs. INTEL vs. NVIDIA
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- iPad topik
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
Hirdetés
-
VR játék lesz az Batman: Arkham Shadow (Meta Quest 3)
gp Egyelőre csak egy teaser trailert kaptunk a teljes leleplezésre a Summer Game Festen kerül sor.
-
Kapnak egy rakás reklámot a Roblox játékosai
it Videohirdetésekre készülhetnek ezentúl a virtuális világokban a Roblox játékosai.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
Új hozzászólás Aktív témák
-
d@vee
őstag
Roller, első kátyúban felbukok. Nem járdára kell, plusz egy vicc az összes szerintem. Mert ahova azt használnék, oda szivesen megyek bicajjal.
A Soco tetszik külsőre, elektromos robogók (pedig igazából ez is az) nem tetszenek. Ennyinél el is dől. Hiába funkcionális, miért használjak olyan dolgot, ami nem tetszik? Ha meg beválik, szivesen vennék egy 125-ös benzines gépet, egy-két év alatt megszoknám a döntögetést, utána meg el is adhatom akár.Ja
-
#43680768
törölt tag
Ezt mar en is neztem "niu", en egy Yamaha Tdm et hasznalok a varosban is, ket motort nem tudnek fenttartani ezert lett ez.
Viszont ahogy mások is irtak, napi ingazasnal robogo felepites a nyero.
Ezekbe plusz akksit vehetsz ki van alakitva neki a hely. 2x hatotav. Vigyazni kell mert sok olcsobb elektromos robogo meg nem tolt vissza!
Illetve aki benzinesben gondolkozik egy honda yamaha 70le+ eves szervizkoltsege gumival egyutt 250000Ft km 12-16e km.
Konkretan a km koltseg duplaja egy autonak! (Sajat szamok) viszont mocival napi 50 perc, kocsival 2 ora.[ Szerkesztve ]
-
Geller72
veterán
Ez így van, Portugáliától Norvégiáig az utóbbi 10 évben minden bejártam és be is járok, de az a helyzet, hogy ott a bicajosnak is sokkal több lövése van a forgalomhoz. Na jó, talán Antwerpenben egy kicsit durvább a helyzet, de az amúgy sem egy normális város. . Hollandiát ne hozd fel, ott a bicajosoknak eleve sok közös útburkolatuk van az autósokkal, ami tulajdonképpen egy olyan bicaj út, amin megtűrtek az autósok. Az egész úthálózat, forgalom teljesen máshogy van kialakítva, mint nálunk. Egy olyan országról beszélünk, ahol szinte a legkisebb faluból is azonnal egy autópályán találod magad, és az autópályával szinkronban sok helyen másik 4 út is fut, amik alsóbbrendűek. Eleve a jobb-kéz-szabályra épül szinte minden, ami itthon szinte totál ismeretlen a legtöbb embernek (ahogy látom, sajnos). Dolgoztam olyan ipari létesítményben, ahol szinte nem voltak táblák a belső úthálózatban. Pedig 100km+ volt. Mert nem nagyon kellettek.
-
DigitXT
félisten
Valamit nagyon félreértettél. Lámpás kereszteződésben, ill. gyalogátkelőhelyen
szerinted nem egyértelmű az elsőbbség kérdése? A piros az tilos, nem? (Kivéve
a gyevi bírót.) Kisebbik gond, hogy ha nem jön senki, leszarja: nagyobbik, ha jön
vki, akkor is. Az eredeti felvetés arról szólt, hogy ezt a jogosítvány előzheti meg,
szerintem meg nem, hiszen az SMKP-snak is van valamilyen jogsija, akár autós.Viszont ugyanúgy beengedik a forgalomba a bringást, aztán majd lesz valami...
(Az a vicc, hogy a legtöbbjük felnőtt ember, és rendelkezik jogosítvánnyal, tehát
nem arról van szó, nem tudja, mik azok a táblák az út szélén, csak hát leszarja.)Enyhén ellentmondásosnak érzem bringásként az SMKP-sokat szapulni.
Vannak ilyen csodás lények kis hazánkban is, mint az indexelő BMW, szabályos
bringás, zebránál megálló autós, zöldet megváró gyalogos. Néha látni ilyet is.Geller72: szerintem joggal várható el egy a közlekedésben részt vevő másik féltől is, hogy a KRESZ alapvető ismeretével rendelkezzen. Ha már egyszer részt vesz a forgalomban.
Teljesen egyet tudok érteni.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
azért ennyi, hogy hosszabb távon az autósok a robogósok elé kerüljenek
Wut? Ugye megy 45-tel, nagy nehezen megelőzi az autós 50-nel (vagy ha nem
akarja annyira veszélyeztetni + hosszan előzni, akkor többel = szabálytalanul),
majd a következő pirosnál a robogós előrecsorog (KRESZ engedi), és kezdődik
elölről az egész. Véletlenül sem tart fel senki, senkit. Pont AZÉRT lett ennyi.
Nem lenne egyszerűbb, hogy halad a forgalommal, és nem kell előzgetni? -
félisten
Egy szóval nem mondtam, hogy a 45 km/óra magyar specialitás lenne. Kénytelen vagyok ismerni a nemzetközi hátterét, ez a szakmám.
Mint ahogy azt is tudnom kell, hogy egy adott helyzetben mindig az összes relatív sebességet kezelni kell. Márpedig egy 45 km/órával haladó, legálisan 40 km/órával hajtható járműnek nem nulla lesz a relatív sebessége a forgalomban legálisan 50, a gyakorlatban inkább 55+ km/órával haladó járművekhez képest.
És tudtommal már régen nem közlekedéselméleti oka van a szabályozásnak, hanem jogtechnikai.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
Mégis mennyire kell elvakultan jogszabálytisztelőnek lenni ahhoz, hogy valaki ezért szerezzen motorosjogosítványt, hogy 40 helyett 50-nel vezethessen egy olyan járművet, ami egyébként alkalmas az 50-es tempóra???
Mert az 50-es kismotorok nagy többsége szerencsére azért viszi az 50 km/órát.
Ha viszont betartanák a 40-et, abból bizony gond lenne! Ezernyi veszélyes előzéssel, feltartással, idegeskedéssel, dudálással, rossz döntéssel, balesetekkel. Mert az egészen biztos, hogy nálunk nem szívesen állna be a legtöbb autós a kismotor mögé, ha az lassabban halad, mint ahogy az autóval haladni lehetne.
A 45-ös szabálynak logikus története és okai vannak, és ezek ma már gyakorlatilag okafogyottá váltak. Szakmai körökben erről nemigen van vita.
A kismotoros jogsival kapcsolatban viszont változatlanul egyetértek: hülyeségnek tartom, hogy B-s jogosítvánnyal minden különbözeti nélkül szabad kismotort vezetni. Kb. 1+1 órányi ráképzéssel megnyugtathatóan kezelhető lenne a dolog.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
Szerintem sok mindenben egyetértünk.
A magyar közlekedési kultúra állapotának komoly forrása a rendőrség működése, amiről Te is írtál. Gyakorlatilag 1986 óta dolgozom rendőrökkel, 1994 óta úgy, hogy szakmai partnerük vagyok.
Komolyan sajnálom őket, mert mindennemű megbecsültség nélkül kell szolgálniuk egy teljesen abszurd működtetésű rendszerben.Az én nagy mániám a közlekedésbiztonság, ami némi ellentétben áll az autó és motorbuziságommal -- a biztonságot messze alárendeltnek tartom a vezetési élményhez és élvezethez képest. Szent meggyőződésem (amiben ezért benne van némi iskolai tudás és munkatapasztalat is), hogy nagyon komoly ellenőrzésre lenne szükség a magyar utakon -- csak éppen következetesen és ésszel.
A világképembe nem férnek bele az azonosító nélküli kismotorok, a következetlenül szabályozott járműkategóriák és a bevételalapú közúti ellenőrzések sem.
Egy szigorú, de progresszív / skálázott ellenőrzési / büntetési rendszert szeretnék látni, ahol a cél a közlekedés biztonságának a fokozása -- veszélyességi alapon elhelyezett ellenőrzőpontokkal, átlagsebesség-méréssel, képzett rendőrökkel és felkészült igazságszolgáltatási háttérrel.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!