- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
- A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
- A Keychron ismét egy űr betöltését vállalta magára az egerek szegmensében
- Az átlagnál vaskosabb ventilátorok kandikáltak ki a Corsair vitorlája mögül
- Milyen monitort vegyek?
- HP ProLiant MicroServer Gen8
- Milyen TV-t vegyek?
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Fujifilm X
- OLED TV topic
Hirdetés
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
ph Megkezdődött az NPU-k elleni hadjárat, de egy fontos részletet nem említ a cég.
-
Az üzleti chatbot lehet az új fejőstehén
it Üzleti chatbotot indított az Anthropic, azt reméli, hogy sok pénz folyik majd be a cégektől.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Geller72
veterán
-Nagyon gagyi
-3 milla - vicc, főleg, hogy gagyi
-Nem hiszem el, hogy ezt alig többől, vagy többől, de tök normálisan, amolyan Japán módra/minőséggel ne lehetne megoldani.Költségek:kocsira minden sokkal több, mint egy ilyenre. Bizti, adók, etc.
Szerintem egy mocinál nem lenne olyan nehéz a ~200km hatótáv elérése. És az már gyakorlatilag egy nagyon jó szám.Egy magyar:
-Azt számolja, hogy mennyire éri meg az elektromos autó/motor/bicaj - mennyiből megy el 100km-t, forintban.
Egy tőlünk nyugatra élő:
-Nem azt számolja, mennyivel olcsóbb, hanem azt, hogy zéró káros anyag kibocsátás. Ezért veszik/használják a hibrideket is, és mi nézünk hülyén, hogy ezek hülyék, mert ha egy hibrid pont ugyanannyit eszik benyából, mint egy benyás, akkor minek? De ha a városban a lámpánál kussban van mellettük egy Prius, és még 8 lámpánál és lámpától-lámpáig is akkor meg csak a cüccögés megy, hogy nem rossz, nah..Amikor csak tehetem bicajjal megyek. Ahova csak tudok. Ez azt jelenti, hogy havi 1200-1400km-t tudok tekerni kora tavasztól késő őszig, ha tudok. ez nekem havi 40-45 ezer ft tiszta pénz. Egy havi ilyen keret megy el minden tavasszal egy full szervizre, ami a szezonra szinte mindig elég. (Ez nem teszkós bicaj, ha esetleg soknak tűnne és nem gagyi alkatrészek) Az összes többi hónap ajándék pénz. Ellenben ha kiszámolom, hogy kocsival nem csak az üzemanyag lesz, mint költség a bicajjal szemben, hanem bődületes összegek vannak még egy kis autó esetén is éves költségként úgy, hogy egy métert nem mentél. Ha az autóm 2 éves vizsgaidőszak-vizsgaidőszak közti összes költségeit összeszámolom és elosztom egy évre, meglepően sok pénzt költöttem el úgy, hogy semmi váratlan kiadás, meghibásodás nem jött közben, csakis a várható kiadások. Műszaki vizsga, olajcserék, a megadott intervallumoknak megfelelő alkatrészcserék, (szervizintervallumok okán történő alkatrészcserék) stb. (Éves biztosítás, gépjármű adó, parkolási költségeket nem is számolva.100-200ft-os alkalmankénti parkolásokkal a havi 6-7 ezer ft simán összejön nekem vidéken, kocsival . Tavaly novemberben számoltam egy ilyen hónapot össze, a december a duplája lehetett)
Nagyon bevállalnék egy ilyet, de nem ezen az áron és nem ilyen tré, gagyit. Egy elektromos motornál ne legyen tanksapka(!!!!), ne legyen szívató, és úgy általában ha elektromos motorról van szó, az legyen olyan is, mint egy elektromos motor, legyen innovatív, jövőbe mutató. A műszerezettsége kritikán aluli, pont egy ilyen mocin kellene tudni a HUD-nak egy csomó számolgatós dolgot, amit azonnal meg tudnék nézni, ha érdekel. Lehetne összeköttetésben a telefonommal, indíthatná az is akár, vagy blokkolhatná, ha akarom, lezárná, stc, a lehetőségek száma elég nagy. Kár, hogy mire ebből olyan valami lesz, ami nekem épp megfelel, addigra már vén szar leszek. . (Kb mint 1998-99-ben, amikor elképzeltem, hogy a Nokiámon mp3-at fogok hallgatni, filmet nézni, stb. Akkor kiröhögtek, de valahogy nekem ez teljesen alap dolognak gondolt dolog volt/lett volna már akkor.)
Egyszer ültem egy i3-ban és akkor valahogy eszembe jutott, hogy a kis gyösz elektromos robogóknál miért nincs valami, ami jobb náluk, valami normális méretű moci. Egy nagytestű vagány robogóval is kiegyeznék.
Ha egy elektromos rollerrel 25-30km-t, egy bicajjal (pedelec) 90-120km-t el lehet menni,akkor már annyira nem lehetünk messze egy használható motortól. Motor. Még kimondani is furcsa ebben a kontextusban. Alapból beugrik, hogy berreg. Nagy a hangja. Ez meg ugye. . A gázkar meg ne zavarjon, engem is zavart a drónozásnál a trhrottle-karnak a gázkar nevezése, de ha egyszer így értjük, így tudjuk, akkor miért ne? . Én is megbékéltem vele. A fojtószelep sem találó, mert se nem szelep, se nem fojt. .
Köszi a tesztet. Legalább tudjuk, hogy mi ne vegyünk. .Nem mellesleg, amikor napelemet tervezek magamnak, a szempontom soha nem az, hogy ebből mennyit fizet nekem az Eon, hanem hogy mondjuk ingyen "tankolok". . Elektromos autót, motort, bicajt, összes elektromos kütyüm ingyen töltöm (nem számítva a bekerülési költséget, mert ha azzal is fűtök, elég hamar visszahozza az árát.)
-
Geller72
veterán
Az sem rossz, de inkább ez. (videó) Csak a kép.
97kg, 33KW, 3.8sec 0-100km/h. .160km hatótáv, appból állítható minden.[ Szerkesztve ]
-
Geller72
veterán
Annak kellene jönnie, hogy már ovis korban elkezdik felkészíteni a palántákat a közlekedési szabályokra...régen ez suliban volt, mára nem tudom, mi maradt belőle. Bicajosként (is) írom, hogy én sem engedném egy alapfokú képzés nélkül a közlekedésben részt venni bárkit. Amikor mamika az elektromos (bicajnak azért nem hívnák, mert végül valami kis robogó-féle) szarjával, bukó nélkül lefordul előlem a felsőbb rendűről egy alsóbbrendűre, aztán éppen hogy nem mentem át a nyakán. Megkérdeztem tényleg szépen, hogy ez most miért és hogyan, no meg miért nem nézett hátra, rakta ki a kezét, vagy valami? Azt válaszolta, hogy nem meri elengedni a kormányt, egy kézzel nem tud vezetni, hátranézni sem mer, mert akkor szédülni fog és elesik. És ezt egy olyan úton, ahol 10 járműből 8 kamion... És nagyon nem csak a mamikákkal van a baj.. Én türelmesnek tartom magam és mindig számítok arra, hogy egy agy nélkülivel van dolgom, aki akár 3 sávot is átvált minden előjel nélkül bicajjal a belvárosban - előttem. Talán ezért nem vasaltam még ki senkit. De ha ezt tőlem te elvárod, akkor szerintem joggal várható el egy a közlekedésben részt vevő másik féltől is, hogy a KRESZ alapvető ismeretével rendelkezzen. Ha más egyszer részt vesz a forgalomban.
-
Geller72
veterán
Ez így van, Portugáliától Norvégiáig az utóbbi 10 évben minden bejártam és be is járok, de az a helyzet, hogy ott a bicajosnak is sokkal több lövése van a forgalomhoz. Na jó, talán Antwerpenben egy kicsit durvább a helyzet, de az amúgy sem egy normális város. . Hollandiát ne hozd fel, ott a bicajosoknak eleve sok közös útburkolatuk van az autósokkal, ami tulajdonképpen egy olyan bicaj út, amin megtűrtek az autósok. Az egész úthálózat, forgalom teljesen máshogy van kialakítva, mint nálunk. Egy olyan országról beszélünk, ahol szinte a legkisebb faluból is azonnal egy autópályán találod magad, és az autópályával szinkronban sok helyen másik 4 út is fut, amik alsóbbrendűek. Eleve a jobb-kéz-szabályra épül szinte minden, ami itthon szinte totál ismeretlen a legtöbb embernek (ahogy látom, sajnos). Dolgoztam olyan ipari létesítményben, ahol szinte nem voltak táblák a belső úthálózatban. Pedig 100km+ volt. Mert nem nagyon kellettek.
-
Geller72
veterán
..a bicajosok sem, pedig abból lényegesen több van. 30 éve van(nak) jogsi(ai)m, de csupán az utóbbi 10 évben éreztem azt, hogy ha bicajjal megyek, akkor nem az az elsődleges cél, hogy az árokba lökjenek, ledudáljanak, ordibáljanak velem. Aztán kb egy évvel ezelőtt ez kezd megint visszajönni. . De azért arányaiban szerencsére még több az olyan sofőr, aki szép csendben megvárja, míg a szembe jövő elmegy és kikerül. Régen nem volt ez mindig így, folyamatosan figyelnem kellett, volt olyan szakasz, ahol 12km-en 3x menekültek az árokba.
2x volt 60-as hengerrel szerelt szimóm, szerettem,. egyszer hetvenes, azt még jobban, de ahhoz át kell alakítani sok mást is, ami macera, meg több pénz. A 60-al neccesen, de lehet 70-80 körül folyamatosan motorozni egyenes szakaszon, de hetvenes a minimum szerintem is. Meg ugye másik áttétel.
[ Szerkesztve ]
-
Geller72
veterán
10kw körüli robogó szerintem a városban ingázásra tökély lenne. Elektromosban amúgy is jobban ugranak. Az már akár 2 személyre is jó lenne. Az autópályás hatótáv felezést sem értem, miért nem tesznek nagyobb áttételezést és elektromos sebességszabályozást inkább bele. Tudom, akkor is belepiszkálnának, de így is bele lehet. 150km hatótáv és már ok is lenne. Az elég ahhoz is már, hogy a peremrészekről ingázzon valaki be, akár az autópályán. Pl. Bp. peremvárosaiból simán lehetne használni, ha olcsó lenne és el tudna terjedni. De ez ennyiért megint olyanoknak lesz jó, akiknek van mit a tejbe aprítania, és vagy sznobságból vesz ilyet, vagy valós környezettudatból..utóbbi itthon azért ritkább..
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Milyen NAS-t vegyek?
- Milyen monitort vegyek?
- HP ProLiant MicroServer Gen8
- Helldivers 2 (PC, PS5)
- Milyen TV-t vegyek?
- További aktív témák...