Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • orbano

    félisten

    válasz Peethy #150 üzenetére

    azt nagyon nem, mert akkor kioltod a szembejövők által keltett rezgéseket:D

    A vér nem válik VAZZE!™

  • lapa

    veterán

    válasz orbano #148 üzenetére

    továbbra is hidd el, hogy nem helyett.

    akkor lenne helyett, ha mondjuk lenne fent is egy sínféle, azon piezo, és azon "lógna" kicsit a kocsi. akkor a pár newtonnyi nyomást leemelné az aszfaltról, át a piezora. akkor az aszfalt helyett a piezon végezné a munkát.

    amíg egymás alatt vannak, mindkettőn végzi a kocsi a munkát. a veszteségek tehát továbbra is összeadódnak.

    a belső égésű motorok hatásfokát mindettől függetlenül említette valaki, részemről arra reagáltam. btw elég nevetséges, hogy még ezt sem lehet tudni +/- 10% pontossággal, mert mindenhol más van írva. feleannyit mondanak a benzoánra mint a dízelre wikin pl, ami élből nem valószínű.

    az, hogy megcsinálták, nem azt jelenti, hogy nem működik. én ilyet soha nem is állítottam. azt állítottam, hogy többletfogyasztással jár, amit gondolom ők leszarnak. nyilván rövid szakaszon a többletfogyasztás elhanyagolható, de van.

    [ Szerkesztve ]

  • orbano

    félisten

    válasz lapa #152 üzenetére

    tök másról beszélsz. ez a rendszer nem így működik. szeirntem hagyjuk... rajtad kívül már mindenki érti. a barátnőmet és a kutyámat is beleértve.

    A vér nem válik VAZZE!™

  • lapa

    veterán

    válasz orbano #145 üzenetére

    na akkor csak nem vagyok annyira hülye.

    itt a csodadoktorok pont azzal érvelnek, hogy a beépített generátorok miatt növekszik az aszfalt merevsége, így végül nem változik a veszteség.

    köszönjük. ha meg beraknánk egy acéllemezt a csudagenerátor helyére, akkor meg csökkenne a fogyasztása a kocsiknak.

    fenntartom, hogy tömény bullshit a megoldás a végeredmény (működésbe fektetett energia vs. nyert energia részirűl).

    meg lehet kövezni hogy ezzel a hozzáállásommal nem veszek részt a bolygóért folytatott kemény harcban, de inkább azon gondolkodjuk honnan veszük egykét wattot fogyasztó eszközöket. az sokkal nagyobb probléma, mint az, hogy honnan vesszük az energiát. minden megújuló energia rémisztően kevés ugyanis. akár piezo, akár szél, akár nap, akár kurbli.

    #153: ööö most azzal vágsz fel, hogy a kutyád nem ért a fizikához? járj vele kutyaiskolába. ne nekem kelljen már megoldani az egész családod taníttatását. esetleg elküldöm az enyémet hozzá, egy bh I-et biztos kihoz belőle, bár ott még kevés fizika van.

    [ Szerkesztve ]

  • orbano

    félisten

    válasz lapa #154 üzenetére

    "It does not change the MPG of the vehicle"

    ennyi. szerintem túl van tárgyalva. vagy írj az izraeli kormánynak, hogy bullshitet támogatnak...

    A vér nem válik VAZZE!™

  • lapa

    veterán

    válasz orbano #155 üzenetére

    mert ez a szar merevíti az aszfaltot, olvass kérlek ott van leírva, csak diszkréten elrejtik a "young modulus" varázsszó megett.

  • orbano

    félisten

    válasz lapa #156 üzenetére

    "It does not change the MPG of the vehicle"

    A vér nem válik VAZZE!™

  • lapa

    veterán

    válasz orbano #157 üzenetére

    ha meg beraknának egy generátor nélküli, de ugyanolyan merev réteget, az meg csökkentené a fogyasztást. az így megspórolt üzemanyaggal meg lehetne rendes gőzgépeket hajtani, rendes hatásfokkal.

    mint írtam a rendszernek lehet létjogosultsága, ha a pusztába vészhívóhoz vagy forgalomszámlálóhoz kell a draut nélküli elektromosság. de attól még maga a generátor fogyasztásnövekedéssel jár, csak beleraknak egy plusz merevítést az aszfaltba, hogy mégse járjon.

    ha ezt a merevítést generátor nélkül raknánk bele, sokkal többet nyernén(ek az autóso)k.

  • orbano

    félisten

    válasz lapa #158 üzenetére

    ha van két, azonos mechanikai tulajdonságokkal rendelkező anyagod, amiből az egyik a mechanikai energiát hővé, a másik pedig elektromos árammá alakítja, akkor miért is nem mindegy az autó szempontjából, hogy melyik van alatta? az ő szemszögéből minden pontosan ugyanúgy történik. Te továbbra is azzal érvelsz a hatékonyság szempontjából, hogy az amúgy is elvégzett munka "megcsapolása" helyett itten a kocsi plusz megdolgoztatása a cél, és kizárólagosan ebből nyerik ki az energiát. holott ez nyilván nem igaz, és így nyilvánvalóan nem állja meg a helyét az az érv sem, hogy az aszfaltot kell merevíteni simán.

    A vér nem válik VAZZE!™

  • lapa

    veterán

    válasz orbano #159 üzenetére

    olvasd el és értelmezd megint. ebben az utolsó bejegyzésben minden benne van:

    Moreover, the stiffness of the piezoelectric generators is function of the piezoelectric material; thus, the weighted Young modulus of the generator is higher than that of the asphalt. When piezoelectric generators are embedded under the asphalt, the total vertical deflection of the road is decreased due to the higher Young’s modulus of the generator. It does not change the MPG of the vehicle.

    tudod én leszarom a piezot. csak azért küzdök a megértésért, mert nagyon fontosnak tartom, hogy az emberek lássák a valóságot a megoldások mögött. egy hazugságokra épült világ omlik rövidesen össze körülöttünk, mert az embereket folyamatosan kontraproduktív megoldások felé terelik. ez meg pont egy ilyen.

    te nem akarod látni az egész megoldás összhatását, csak a generátorra fókuszálsz. ami önmagában dejó, csak ha kiszámolod milyen többletkötlséggel jár, kiderül, hogy az eroei messze negatív. a végeredmény szempontjából meg csak az eroei számít. az eroei akkor lehet pozitív, ha az alternatíva egy vészhívónál mondjuk 50 km vezeték, aminek a lefektetése drágább, mint 10-20 m autópályát kicserélni ilyenre.

    nyilván, az eroei a telepítés költségeitől eltekintve sem olyan jó, mint (relatíve) nagy hatásfokú erőművekben hasznosítani az olajat. de ezt már csak azért említem meg, mert a marketinganyagokban városok ellátását vizionálják.

    [ Szerkesztve ]

  • orbano

    félisten

    válasz lapa #160 üzenetére

    de, én pont az összhatást látom.
    az idézet meg tökmindegy. játszanak az anyagi tulajdonságokkal, hogy egy olyan rendszert hozzanak össze, ahol azonos körülmények között több energia nyerhető ki. hazugságokkal meg elhiszem, hogy mindenkit etetnek, de hogy az izraeli kormányt nem, az hót sicher...

    A vér nem válik VAZZE!™

  • lapa

    veterán

    válasz orbano #161 üzenetére

    most akkor azzal érvelsz, hogy egy kormány támogat egy helyi céget? gondoltam maradhatnánk a dolog fizikai jellemzőinél.

    btw legutóbb ennek az idézetnek az utolsó sorával légkardoztál. most miért lett mindegy?

    [ Szerkesztve ]

  • orbano

    félisten

    válasz lapa #162 üzenetére

    olvasd át, nem azzal érveltem. de maradjunk a dolog fizikai oldalánál:
    -Te azt mondod, hogy azzal trükközik a piezzo, hogy merevebbé teszi az aszfaltot, és pontosan annyi energiát nyer ki a rendszerből, mint amennyit a javult közegellenállás lehetővé tesz.
    -Én pedig azt mondom, hogy ennél biztosan többet.

    Várom bármelyik oldal konkrét bizonyítását, vagy alátámasztását. Mert ugye fikázni könnyű, hogy ez a rendszer szar, és összeesküvés-elméletet is könnyű gyáratani, és van annyira hatásvadász, hogy logikusabb érvelésnek tűnjön, pedig minimum annyira légbőlkapott, mint bármi más, amíg nem írsz le ide szépen számokat, hogy milyen a jelenlegi autópálya struktúrája, milyen ehhez képest a piezos, és ugyanennyi megtérüléssel, legfeljebb ilyen költségvonzattal és megvalósíthatósággal mit képzelnél el helyette.

    A vér nem válik VAZZE!™

  • Cathfaern

    nagyúr

    válasz orbano #163 üzenetére

    "-Te azt mondod, hogy azzal trükközik a piezzo, hogy merevebbé teszi az aszfaltot, és pontosan annyi energiát nyer ki a rendszerből, mint amennyit a javult közegellenállás lehetővé tesz.
    -Én pedig azt mondom, hogy ennél biztosan többet."

    Ezzel azt mondod, hogy a piezo kristály hatásfoka több mint 100%.

    Tehát, induljunk ki abból, hogy megoldják, hogy a piezos autópályán pontosan ugyannyit fogyaszt az autó, az autópálya merevítése miatt, mint egy "hagyományos" autópályán, csak itt a piezo kristályok ugyebár még termelik is az áramot.
    Amit tudunk, hogy a piezo kristályok hatásfoka nem a legjobb (ha jó lenne, akkor építenének rá erőműveket). De tegyük fel ezen is sikerül javítani, mondjuk 40%-ra.
    Továbbá tegyük fel, hogy a hagyományos autópályán és a merevített (de még nem piezos) autópályán történő haladás között 5% energiakülönbség van, az utóbbi javára (ezt az 5%-ot fogja megenni a piezo).

    Tehát ha beleépítjük a merevítettbe a piezo kristályokat, akkor az 5% 40%-át kapjuk meg elektromos áramként, ami 2%-ot jelent, 0% üzemanyag fogyasztás csökkenéssel. Amennyiben kihagyjuk a kristályokat, akkor értelemszerűen 5%-al kevesebb üzemanyag fog fogyni, viszont 0% elektromos áram termelődik.
    Na most mi eleketromos áramot szeretnénk, tehát azt az 5% üzemanyagot át kéne konvertálni elektromos árammá. Ehhez valami erőmű kéne, amiknek hatásfoka 50% körül van, tehát 2,5%-nyi elektromos áramot jelent.

    Tehát ha kihagyjuk a piezo kristályokat, és helyette rögtön elektromos áramot termelünk az így nyert üzemanyagból, akkor máris több elektromos áramhoz jutunk.
    És akkor ebbe még bele se vettem, hogy a belső égésű motor is messze nem 100%-os hatásfokú, tehát a megtakarítással nyert üzemanyag még több is ennél (illetve a piezo kristály 40%-os hatásfokát is kétlem).

    De ha ez a logikai okfejtés kevés lenne, akkor Wikipediáról álljon itt egy idézet:
    " DARPA's effort to harness 1-2 watts from continuous shoe impact while walking were abandoned due to the impracticality and the discomfort from the additional energy expended by a person wearing the shoes."
    Magyarul a DARPA katonai cipőkbe próbált piezo kristályt építettni, és ezzel 1-2 W (!) elektromos energiát termelni, azonban ez a valóságban nem bizonyult praktikusnak, mert túlzottan megnehezítette a járást... (egy katona számára, aki nyilván nem réticsiga eddzettségi szinttel rendelkezik).

    [ Szerkesztve ]

  • orbano

    félisten

    válasz Cathfaern #164 üzenetére

    az egyenletből azt hagyod ki, hogy az autó az energiájának most is egy jelentős hányadát adja át az úttestnek. És a piezo ebből is tud "fejni", nem csak az úttest paramétereinek változtatgatásából eredő változásokból...

    a katonás dolog: igen, de ott volt egy célkitűzés, hogy mennyi energiát lenne értelme kinyerni egy mittomén átlag 80 kilós emberből. ott is lehetett volna kényelmesebbé tenni a dolgot, csak akkor túl kevés energiát termelt volna. az arányok meg nyilván nem lineárisan skálázódnak, ha átülteted az elvet az autókra: itt a "komfortot" (=fogyasztás) nem befolyásolva sikerült (a hangsúly a múlt időn van) annyi energiát kinyerni, hogy megtérüljön.
    Gondolom az is tiszta, hogy a katonáknál az az 1-2 watt többletet nem a kényelmetlenség hoza 100%-ban, hanem lehet mondjuk hogy (hasraütésre egy arány) 70%-ot a kényelmetlenséget okozó többletmunka, 30%-ot pedig az egyébként is a járásba fektetett és nem a haladásra, hanem ak özegellenállás leközdésére fordított energia egy része adta.

    Kérdés, hogy autóknál mennyi ez az arány. Bár ezt soha nem fogjuk megtudni, hacsak nem alkalmaznak minket az innowattechnél.

    A vér nem válik VAZZE!™

Új hozzászólás Aktív témák