- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Hobby elektronika
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Milyen videókártyát?
- Milyen egeret válasszak?
- Milyen TV-t vegyek?
- Amazon Kindle
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- A régi node-okra koncentrál a szankciók miatt Kína
- Azonnali VGA-s kérdések órája
Hirdetés
-
Ülésezik a hardveregylet
ph Az irodai készülékek és monitorok társaságát egy ház, egy egér és egy DAC egészíti ki.
-
Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
it Küszködik az EV-kölcsönzés miatt a Hertz Global, még több EV-t adnak el.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
Új hozzászólás Aktív témák
-
mpioca
tag
válasz #40993792 #101 üzenetére
A szóban forgó szerkezet csak az ingerületvezető rendszer nem megfelelő működését korrigálja. Itt nem a szívizom kontrakcióját helyettesítő eszközről van szó. Minimális méretű ionáramokat kell csak produkálnia a pacemakernek. Az izom összehúzódását és a "pumpa" működésének energiaszükségletét a szívizom sejtjei saját maguk fedezik. (felveszik a vérből a ketontesteket, glükózt, zsírsavakat -----> glükolízis, citromsav ciklus, terminális oxidáció, oxidatív foszforiláció). Az elképzelés tehát nem rossz, szerintem inkább a gyakorlatban történő megvalósítással lehet gond.
-
DuplaZso
aktív tag
Nekem 2 dolog jött le.
1: Lassan a Gyurcsók is megjelenik PH-n a hírek/cikkek közt
2: A rajongótábora már várja is. -
orbano
félisten
válasz #40993792 #106 üzenetére
nem nehéz kihasználni tudatlan emberek nyomorát. mert a kártyajóslás, és ilyen hülyeségek még oké, mert aki hülye, az megérdemli, de nyomorult, haldokló, betegeskedő embereket lenyúlni... nemigaz, hogy nem büntetik na de ez már nagyon off, bocsi
A vér nem válik VAZZE!™
-
Findzs
addikt
nagyszerű, csinálják csak
mindig örülök az ilyen "zöld" dolgoknak"Az embereket nem az igazság érdekli, hanem a saját igazuk."
-
Peethy
őstag
Érdemes lenne még megemlíteni az autópályákra tervezett rendszert, ahol az autók nyomása biztosítaná az áramellátást: [link]
Amúgy érdekes ez az egész, szerintem teljesen használható ötletek, a megvalósítás részével szokott sokszor probléma lenni. Remélem sikerül, nagy előrelépés lenne
http://ungvaripeter.hu - brand, arculattervezés, marketing
-
dabadab
titán
"a megvalósítás részével szokott sokszor probléma lenni"
Igen, ezzel peldaul az, hogy a benzinmotor + piezzokristaly energiatermeles hatasfoka eszvesztoen alacsony (mert hat nem a semmibol nyeri a mukodeshez szukseges energiat, hanem ez az autoknal pluszfogyasztaskent jelentkezik).
DRM is theft
-
Peethy
őstag
Pontosan, és ez általában igaz minden leegyszerűsített ötletre. Azt nem szeretem, hogy egy-egy friss technológiát ilyenkor felkapnak, amely jól hangozhat, a végén nincs semmi, és jöhetnek az összeesküvés-elméletek, hogy ez melyik oldal lobbija volt... holott egyszerűen rájöttek, hogy ez technikailag - ha kivitelezhető is, - veszteséges. Sok esetben például a hibrid hajtással is ugyanez a helyzet...
http://ungvaripeter.hu - brand, arculattervezés, marketing
-
orbano
félisten
a benzinmotor aligha végez munkát ezeken a kristályokon. azt a szerencsétlen gravitáció teszi (gondolom lágyabb az aszfalt, és az autó súlya nyomja ossze, és ahogy halad a forgalom, a réteg folyamatos "rezgésben" van. ez azért nem hülyeség. legalábbis én nem látom benne a buktatót. de ok, vannak hülye emberek, de azért kétlem, hogy itt bárki arra építene koncepciót, hogy az autókban lévő üzemanyagot konvertálják át elektromos árammá ilyen módon
ok, nyilván az autó motorja is ad energiát a rendszernek, de lényegében ugyanazt, amit most is átad, ahogy egy kocsi átdübörög az aszfalton... csak ezt most megcsapolják. én azért szurkolok nekik, abból rossz nem sülhet ki[ Szerkesztve ]
A vér nem válik VAZZE!™
-
Cathfaern
nagyúr
Ha puhább az aszfalt, vagy bármiféle mozgást építenek bele, az plusz surlódást jelent, esetleg plusz pár mm-es döccenést a betonlapok szélén. Nyilván ez minimális plusz fogyasztás, na de a piezo elektromos kristály hatékonysága, és a kis mozgás miatt az energia termelés is minimális. És jó eséllyel kisebb is, mint a plusz fogyasztás (arról nem is beszélve, hogy ezt a pluszba elhasznált kőolajat erőműben elégetve 100% hogy jobb hatékonyságot lehetne elérni).
-
orbano
félisten
válasz Cathfaern #115 üzenetére
én abból indultam ki, hogy az út egyeneltenségei most is ugyanezt a jelenséget okozzák. csak ez az energia most az aszfalt alatti homok-kavics-föld mittoménmilyen anyagokban elnyelődik és hővé-kémiai energiává alakul. gondolom jártál már pl. az M0 M5-M3 közötti szakaszán, ott most is adott a döcögés, csak épp nincs semmivé sem alakítva.
A vér nem válik VAZZE!™
-
Peethy
őstag
Állítólag működik a dolog, Amerikában. Igazából nem hiszem, hogy bármilyen fogyasztásnövekedést okozna, mert már létező fizikai hatásokat használ ki (az aszfalt viszonylag rugalmas szerkezete). Tehát ha van is eltérés a fogyasztásban, az anélkül is létezik, hogy ezt a jelenséget áramfejlesztésre használnák.
[ Szerkesztve ]
http://ungvaripeter.hu - brand, arculattervezés, marketing
-
montyx
aktív tag
Igazság szerint itt ismét a hatásfok lép a képbe. A motor lead X lóerő energiát, amit különböző (hasznos-haszontalan) dolgok megcsapolnak. Ilyen pl. a generátor, a kipufogógázok hőmérséklete, a légkondi, meg sok-sok ezer apróság. Na és van persze az, hogy az autó gurul, pattog, etc. A motor amúgy is alacsony, tippem alapján 20%-os hatásfokkal alakíthatja át a benzin belső energiáját mozgássá. De még lehet sokat is mondtam. Na és a maradék 80% a hulladékenergia...amit megcsapolna a piezó. Azaz, hogy a nagy dög 1tonnás monstrum 130-al pattog a vacak autópályán. Nekem se kerül semmi energiámba pattogni az ágyon. Egyszerűen a helyzeti energiám változik, ami összenyom egy rugót, ami visszalök egy kicsit. Na valami ilyesmi ez is. Nem az autó fogyasztása nő meg, hanem csak átalakul egy már meglévő energia árammá.
Ill. szeretnék kivesézni egy másik érdekes teóriát is a topic elejéről:
A motorra kötött generátor. Az örökmozgó egy olyan eszköz, jelenség, amelyik a kezdeti befektetett energialöket után legalább 100%-os hatékonysággal megtermeli azt az energiát, ami a mozgásához, létéhez szükséges. Esetünkben a motort amennyiben megpörgetjük az elején (tegyük fel, hogy a motor 100W energiát igényel óránként) akkor a rákötött generátor az adott fordulaton 100W energiát kellene, hogy termeljen. Na ugye ilyenkor jön a hőenergia a vezetékeken, a surlódás a tengelyeknél, és természetesen a mozgó alkatrészek tehetetlensége által elnyelt energia. Na ezek mind lejönnek a 100W termelt energiából. Persze ezek benne vannak a 100%-os hatékonyságban, így a generátornak eleve több, mint 100W-ot kellene termelnie.
Na ilyen nincs. Amennyiben lenne, akkor minden erőmű ilyen elven dolgozna. Ingyen energia. Az örökmozgó nem létezik.
Cikk: örökmozgó
Cikk: Maxwell démon azoknak, akik szeretnek kételkedni, mint én. Ez hagy egy kis nyitott rést az örökmozgó-elutasítók vértjénJa amúgy szerintem is "brit tudósok megállapították, hogy..." jellege van a cikknek
[ Szerkesztve ]
Aláírás
-
lapa
veterán
emberek gondolkodjatok már. ha nem az autóból megy az energia a rendszerbe, akkor honnan?
néha azért komolyan meglepődök az ilyen beszólásokon, mennyire nem érzik az emberek az ok-okozati összefüggések hiányát.
a rugónak semmi köze ehhez, mert a rugó csak tárolja az energiát. itt a rugó visszatérése helyett azonban elektromossággá alakítjuk. nagyságrendileg olyan a dolog, mintha kis emelkedőn menne folyamatosan a kocsi. elöl a kerék guruláskor összenyomja a rugót, ami a kerék mögött nem rugózik vissza, hanem egy része elektromossággá alakul. nem olyan bonyolult szerintem.
a benzinmotort 30%, a dízel 35-40% hatásfokúnak szokták írni.
[ Szerkesztve ]
-
montyx
aktív tag
...és ez elvileg maga a motor hatásfoka, azaz a fizkém folyamat a benzin által tárolt kémiai energia felszabadulásából közvetlenül a főtengelyen leadott érték lehet. Ehhez még hozzájön a böhöm nagy kocsi. Légellenállás, surlódás, stb.
De az autó nem fektet be plussz energiát abba, hogy nyomást fejtsen ki a piezóra. Ez az út és a kocsi kölcsönhatása, ugyanis a nyomást az autó súlya amúgy is kifejti, ami ahhoz kell, hogy a surlódási energia nőjön, de nem alakul át a nyomás 100%-ban surlódássá, hanem hatalmas a veszteség. Ez a veszteség nyomja a piezót.
[ Szerkesztve ]
Aláírás
-
orbano
félisten
ember, gondolkodj már! menj ki egy főútra és dugd a füledet az aszfaltra amikor eldübörög egy kamion! most mi történik azzal az energiával, amit az autó mindenképpen átad az aszfaltnak? az aszfalt, és az alatta lévő csillapító anyagokban hővé és kémiai energiává alakul. Helyette majd most egy piezo-kristályban fog (részben) elektromos energiává alakulni. néha komolyan meglepődök, hogy egyesek mennyire nem képesek felfogni ilyen egyszerű dolgot...
[ Szerkesztve ]
A vér nem válik VAZZE!™
-
orbano
félisten
nem érted. átadja igen. utána is át fogja. az aszfaltnak, aminek nem változik semmilyen tulajdonsága. de most mi történik? szeirnted az aszfalt 100%-osan elnyeli a kocis által átadott mechanikai energiát? akkor ha az első emeleten ahol lakom, a padlóra, vagy a válaszfalra cuppantva a fülemet nem érezném a nagy dög autók rezgését. de érzem! persze nyilván gyengébben, mint ha közvetlenül az úttesten dugnám oda a fülem.
tehát mi történik azzal a szerencsétlen mechanikus energiával, ami berezegteti az aszfaltot? átadódik a környezetnek, és abban egy része elnyelődik, egy része pedig továbbterjed. Az aszfaltról az út alapjába (homok, sóder), az út alapjából a talajba, a talajból a legalacsonyabb frekik meg át a házunk alapját képező betonba, onnan a téglafalon keresztül fel a fülembe.
Most ezek az általad hülyének tartott emberek úgy gondolták, hogy ebbe a láncba beiktatnak olyan anyagot, ami nem hővé alakítja a belső ellenállása folytán ezt a mechanikai energiát, hanem elektromos árammá.
ennyi. mi ebben az ennyire nehezen emészthető? ugyanaz a kocsi, ugyanaz az aszfalt. csak máshova kerül az átadott energia.A vér nem válik VAZZE!™
-
orbano
félisten
ki mondta, hogy cél? ez egy TÉNY. nem cél, nem eszköz, hanem egy állapot. az autók nem légpárnán siklanak, hanem összeütköznek az aszfalttal és energiát adnak át neki. ez az energia el van pazarolva. kész. pont. mindaddig, amíg valami ezt vissza nem nyeri nekünk részben.
egyébként meg cél ennek a rezgésnek az elnyelése. ezért tesznek pl. a villamossínek alá spéci rezgéselnyelőket. attól sem nő a villamos fogyasztása, csak békésebben alszik a néni a körúti lakásában.
vagy úgy gondolod, hogy ha a szomszéd lakása hangszigetelt, akkor nekem fárasztóbb kiabálni a barátnőmmel, ha hisztis?A vér nem válik VAZZE!™
-
Az-X
őstag
Amúgy nem történik itt semmi... csak a földből a rezgés elnyeletjük... elektromos energiává alakítjuk, majd hangszórókkal, mikrosütőkkel, főzőlapokkal, lámpaizzókkal... újabb különböző frekvenciájú rezgéseket gerjesztünk Tehát akár simán nevezhetnénk jelátalakítónak is
:)
-
lapa
veterán
továbbra is az a véleményem, hogy az így elnyelt energia hozzáadodik a veszteséghez. máshogy meg nem tudom alátámasztani a véleményem, mint ahogy fentebb leírtam.
az még érdekelne honnan veszed, hogy a villamos nem fogyaszt többet a rezgéselnyelők miatt. mert nyilván ha ott az összenyomódáskor hővé alakul a (lefelé) mozgási energia, akkor többet fogyaszt. fizikai szempontból tökéletes rugalmasságú anyagnak kéne lennie a rezgéselnyelőnek, hogy ne legyen hővé alakulás. de akkor bajosan lehetne rezgéselnyelőnek nevezni. ugyanaz a rugalmatlan elnyelődés a föld felé ettől még ugyanúgy jelen van, legfeljebb nagyobb felületen és kisebb intenzitással / más frekvencián. az össz nyomás a villamos állandó tömege miatt szerintem szintén állandó.
ez a hatásfok-veszteség ott nyilván szükséges rossz. de aszfaltnál nincs ilyen "szükséges elnyelés".
ettől függetlenül ha sínbe építenénk energialopó piezot, attól dettó többet fogyasztana a villamos.
-
orbano
félisten
ok. akkor folytassuk az érvelésed:
a kocsi ugye energiát veszt többféleképpen. az egyik a mechanikai, amiről beszélünk. vagyis Te rohadtul másról beszélsz, mert Te a kocsi helyzeti energiájáról, én pedig a közegellenállásról, ami által a kocsi munkát végez az úton, hogy nekicsapódik a kiszögelléseknek pl. de nembaj, tekintsünk el attól, hogy nem érted. ez is egy dolog, ami csökkenti a haladó autó, mint rendszer hatásfokát. nem? de.
ugyanígy a ahtásfok egy tényezője az, hogy a benzinben rejlő kémiai energia egy része hővé alakul és a kocsi átadja a környezetének. így van, nem? de.
tehát az analógiádat folytatva, miszerint a környezetnek leadott energia megcsapolása ellentétes munkavégzést jelent a kocsi hasznos munkájával szemben, akkor ha én odaállok egy járó motor mellé melegedni, tehát elnyelem a kocsiból kiáramló energiát, akkor növelem a fogyasztását. ha ez szerinted így van, akkor csak gratulálni tudok, és javaslom függesszük fel ezt az eszmecserét. ha nem vagy képes felfogni, hogy mit jelent egy rendszer energiaveszteségének megcsapolása, akkor nincs miről beszélnünk.A vér nem válik VAZZE!™
-
Peethy
őstag
Pontosan összefoglaltad a dolog lényegét. Igazából én magam sem tudom, hogy hogy jött ide korábban a belső égésű motorok hatásfoka. Az energia útja: motor-kerék-aszfalt-piezo (leegyszerűsítve). Az energiamegmaradás törvénye alapján ha kivesszük a piezo-t, akkor is elnyelődik ugyanaz az energia, csak az aszfaltban, és azon anyagokban, amivel az kapcsolatba kerül (alsóbb földrétegek, stb). Lényegében ezt csapoljuk meg a piezo-val, de ez csak akkor okozhatna fogyasztásnövekedést, ha ezzel az aszfalt is változna, amit kétlek, tekintve h az általam linkelt cikkben is leírják, hogy minden ugyanaz, leszámítva egy alsóbb réteget.
Az-X: azért reméltem, hogy őstagként egy-két értelmetlen, a másikba belekötő hozzászólásnál többel is tudod gazdagítani a beszélgetést.
[ Szerkesztve ]
http://ungvaripeter.hu - brand, arculattervezés, marketing
-
DuplaZso
aktív tag
Szervusz !
Szerintem ne erőltesd ! Félreértés ne essék, nem hülyeség amit mondasz, csak épp értelmetlen vele foglalkozni.
Néhány Wattnyi teljesítményt sem nagyon lehet kivenni abból az energiából, ami cirka 1 másodpercig rendelkezésre áll. Iszonyatosan kis teljesítmény volna kinyerhető bitang pénzügyi ráfordítás után. Vannak olyan dolgok, amelyek nem rentábilisek. Még évtizedes távlatban sem.
Az aszfalton elhaladó autót enrgiavisszanyerés szempontjából pedig véletlenül se hasonlítsd össze az ágyon való ugrálással !Korábbi hozzászólásodból : "a benzinmotor aligha végez munkát ezeken a kristályokon"
khmmm... -
Az-X
őstag
Nos a témával kapcsolatban a véleményemet már kb megfogalmazták az előttem szólok. Viszont beleolvasva a "belekötött" személy hozzászólásaiba egyszerűen azt sem tudtam hová kapjam a fejem. Értelmesen elmagyarázzák, hogy miről szól a dolog és csak értetlenkedik. Vagy szándékosan teszi, vagy tényleg nem érti a dolgot. De ha meg nem érti akkor ne állítson már konkrétan valamit olyannal kapcsolatban, amivel nincs tisztában!
A szomorú a dologban az, hogy azokat a hozzászólásokat kellene eltávolítani amik félrevezethetik az olyan érdeklődőket akik szeretnének tényleg információkat szerezni ebben a témában. Valaki bejön beleolvas az utolsó pár 10hsz-ba és mit lát? Két kb hozzáértőnek TŰNŐ személy egymásnak homlok egyenest ellentmond. Mindketten érvelnek, csak egy hozzá nem értő hogyan döntse el, hogy melyik az igaz? No de nem vitázom ezzel kapcsolatban többet.
Szándékosan nem neveztem meg senkit, nehogy még egyszer azt mondják személyeskedek.
:)
-
Az-X
őstag
válasz DuplaZso #136 üzenetére
Na még erre utoljára válaszolok, nem bírom ki...
Szóval igazatok van részben nektek is Tényleg végez munkát a motor!!! Mivel ugye a motor hajtja a gépjárművet így más nem végezheti Hacsak nem vitorlás autótok van A lényeg ott van, hogy ha a nem akarunk kinyerni energiát a motor akkor is elvégzi ugyanazt a munkát csak kárba veszik. Pontosabban nem kárba hanem az energia örök körforgásába Ami ugyan nem baj, csak előtte mi még megdolgoztathatnánk picit
A hatásfokról megtérülésről... meg szerintem nem érdemes beszélnünk. Nyilván nem arról szól a dolog, hogy az utolsó poros tanyabekötő út alá akarják betenni. Képzelj el egy olyan autópályát ami 2x6sáv és folyamatosan mennek rajta az autók. Ehhez tedd még hozzá, hogy ha km-nyi méretekben gyártják a motyót akkor már nem annyiba kerül mintha egy nyomtatófejet gyártanál.
Láttam én már olyat is, hogy szupravezetőből akarták csinálni a nagyfeszültségű kábeleket. Mert azon kisebb lesz a veszteség. Sok km-nyi vezetéket hűtöttek nitrogénnel. Szerinted az mennyire nyereséges? Megsúgom halkan, kicseszettül semennyire. De lehet lesz belőle valami olyan megoldás ami később nagy előrelépést hoz.
:)
-
Peethy
őstag
válasz DuplaZso #136 üzenetére
Nem egészen olvastál előre. Le van írva, hogy működik a dolog, nyugaton már alkalmazzák és az is le van írva, hogy nem nagy ráfordítás, főleg az újonnan épített autópályák esetében. Linkeltem egy cikket az elején, de ha beírod google-be, akkor látod is h működik, nem értem hogy miért kell nyilvánvaló dolgokat is kétségbe vonni.
Az-X:
Hozzáteszem még azt, hogy mivel már alkalmazzák a dolgot, gondolom már van elég kiforrott, meg nyereséges. Épp ezért hoztam fel példaként az elején, hogy van hasonló ötlet, ami már működik[ Szerkesztve ]
http://ungvaripeter.hu - brand, arculattervezés, marketing
-
orbano
félisten
válasz DuplaZso #136 üzenetére
Akkor ezt mondd már el azoknak, akik az egyesült államok pénzéből jelentős összegeket fordítottak ennek a kifejlesztésére és állítólag működik. Írd meg nekik, hogy milyen hülyék, nem érted minek erőltetik, amikor Te így látatlanban a fórum mögül meg tudod mondani, hogy ez hülyeség.
ok, az első hozzászólásomban hülyén fogalmaztam, a plusz munkára gondoltam. de utána korrigáltam
A vér nem válik VAZZE!™
-
orbano
félisten
persze, én meg erre ítam, hogy igazad van, és a későbbi hozzászólásaimban már korrigálva írtam: nem kell többletmunkát végeznie az autónak, ha beszerelik ezeket a piezo-kütyüket. Mármint az egész aszfalton. ugyanazt a munkát végzi mint eddig, csak a homok, vagy akármi helyett a piezo-rétegen. Tehát a két rendszerben a motor munkavégzése azonos. Ezt fogalmaztam meg akkor hülyén
A vér nem válik VAZZE!™