- Milyen TV-t vegyek?
- Milyen egeret válasszak?
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Gaming notebook topik
- A Princeton újraértelmezte az ultrakompakt hordozható SSD fogalmát
- Mindenkinek elérhetővé teszi a képgenerálást a Lossless Scaling
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- GeForce GTX 1060 6GB vs Sapphire NITRO+ RX 580 8GB
Hirdetés
-
A Princeton újraértelmezte az ultrakompakt hordozható SSD fogalmát
ph A cég terméke ránézésre egy apró pendrive-nak tűnik, de valójában nem az.
-
Hamarosan bárki hazavihet egy Apple Vision Pro headsetet
it A Bloomberg szerint az Apple arra készül, hogy az USA-n kívül is piacra dobja a drága Vision Pro headsetet.
-
TopSpin 2K25 teszt
gp Djokovic nélkül ugyan, de bő évtizedes kihagyást követően visszatért a TopSpin-széria – itt van minden Grand Slam, de vajon a játéknak mekkora esélye van a világelsői címre?
Új hozzászólás Aktív témák
-
#72042496
törölt tag
Hívják felőlem Agile-Splendornak vagy aminek jólesik, csak a változatosság kedvéért remélem, hogy a képe végre nem olyan lesz, mint amit leokádtak és hagytak rászáradni. Mert az eddigi gamer IPS-ekkel ez a tapasztalat. (Förtelmes rajtuk a bevilágítás.)
[ Szerkesztve ]
-
deltaa97
tag
Csak egy "laikus" casual gamer kérdés: tényleg van aki képes egy játékot FullHD-ban is butítani, csak hogy meglegyen a 300+ FPS és jól adja a QuickScopeokat?
A >60Hz 4K monitorokat még értem is, igaz oda azért már komoly vas kell, feltéve ha nem Lol, meg CS:GO féle őskövületeket futtat rajta.
No offense, csak egy kérdés..Xiaomi 12X 8/128 GB Grey | Életem legrosszabb döntése, hogy gépészmérnöki pályára tévedtem...
-
#72042496
törölt tag
Ez felmerült már korábban is, és akik bennvannak, ők azt válaszolták, hogy simán.
A butított grafika segít is nekik, hogy ők kapcsolják le előbb a másikat, és ne fordítva történjen. És itt ez gyakorlatilag az egyetlen cél.Viszont ők tudtommal ma is TN-en játszanak, mert az gyorsabb az IPS-nél. De majd valaki biztosan megmondja, mi lehet a helyzet ezzel a 360 Hz-es IPS-sel.
[ Szerkesztve ]
-
Qlux
tag
Én már 240hz-en se nagyon latom a valtozast. Szerintem aki 360hz-en lat barmi kulonbseget, az menjen vadaszpilotanak, mert sas szeme van.
-
biscuit
aktív tag
Sokkal inkább a frametiming ami miatt butítják a grafot (pro cs:go-sok általában 1280*960/1024 ben játszanak strerched/non stretched beállítások mellet) stabil 300 fps a cél (jellemzően) és akkor már "folyamatos" a játék és nem marad le egyetlen momentumrol sem. Főleg az olyanok akiknek 100ms a reakcióidejük(de az "átlag pro" is hozza a 140-150ms-et). Nekem 40 évesen 200ms körül van, valószínű engem már ez a monitor sem tenne sokkal jobbá...
Egyszóval: vannak? Sokan! Átlag gamerek? Nem.
Mióta Scarlett Johansson sztár lett jól alszom!
-
W.Wilson
aktív tag
Végre 32 col, 4K, 144Hz egyben. Akkor már csak pár évet kell várnom, hogy kicsit komolyabb kínálat és vállalhatóbb árak legyenek ezekkel a tulajdonságokkal.
%-kal, 2-t, 0-s, 0-ra, 0-hoz, 0-val, 0-n, 3-as, GB-tal, Mhz-cel, 1-gyel, 2-vel, 3-mal, 4-gyel, 5-tel, 6-tal, 7-tel, 8-cal, 9-cel, 10-zel, 100-zal, 1000-rel
-
csibe1
addikt
Ez már régi dolog, már CoD2 idején is szokás volt.
Ahogy biscuit is írta vannak előnyei a kevésbé szép, kisebb felbontású játéknak.
Anno még nem mindenki "erőművel" játszott. Ezért szokták CoD2-nél a cfg-t is hangolni, átírni pár beállítást, hogy jobb-folyamatosabb legyen kicsit a szerver és a játékos gépe közötti kommunikáció, ne legyenek akadások.
Valaki ezt észreveszi, valaki meg nem.
Ez hasonló, mint a filmeknél van; valakit nem zavar, mert észre sem veszi, hogy megakadt a film, mást meg az őrületbe kerget ha sűrűbben előjön.
A többit már nagyon jól leírta az említett kolléga." Bármi megtörténhet,még a pók is foghat halat. "
-
Csandi
őstag
360hz-es IPS-el a blur és az overshoot a probléma, mozgásmegjelenitése ugyanúgy nem olyan clear mint egy TN-nél. Itt jól látni: [link]
deltaa97: Szia, itt vagyok Leglowabb graf, 1080p, 240hz TN, minél több fps, minél kisebb input lag, mindezt egy 10700K és egy 3070 mellett kompetitív fps gaming -
arn
félisten
Ilyenkor orulok, hogy dos alatt 5-15fpsel szocializalodtam
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
Synthwave
HÁZIGAZDA
Én is. Két frame között lefőztél egy kávét, és úgy LAN-oztunk.
Aztán mégis R7 2700@4 GHz/GTX 1080 Ti, 720p all low, 144 Hz, ha online puff-puff.
Nyomnám én a 640 x 480-at is borderekkel (15 évig kvékeztem úgy, csak border nélkül, mert CRT, ugyibár), csak az a baj, hogy ez legtöbbször már
1) nem is választható, custom res utilityvel meg nem szenvedek
2) valamiért annyira elmossa az NVIDIA driver, hogy kontraproduktív
3) LCD-knél halmozottan előjöhet a rusnyaság, ha nem natív vagy aközeli felbontást használszSajna kevés (modern) dolog jó így. Szerencsére a GZDoom szeresse a 640 x 400-at is, bár sajna a Crispy Doom nem tudja az eredeti 320 x 200-at duplázni, így annál marad a 640 x 480. Az Apex Legendsnél meg 720p alatt úgy érzem, mintha több lenne az input lag, szóval ott marad az 1080p all low/all off.
De legyen szó akár online, akár offline bármiről, <100 fps nem fps, de még jobb, ha 200. Annál meg a 300 jobb.
Persze ez is csak durva általánosítás, mert pl. QuakeWorldöt fix 500 vagy 1000 fps-sel szeressük, az id Tech 3-ra alapuló dolgokat meg fix 125/250/333-on.
[ Szerkesztve ]
SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.
-
#16939776
törölt tag
válasz Synthwave #14 üzenetére
Az Apex Legendsnél meg 720p alatt úgy érzem, mintha több lenne az input lag, szóval ott marad az 1080p all low/all off.
Ha nagyon alacsonyra veszed a GPU terhelését azt hiszem 27-33% lehet a határ, képes és vissza veszi a GPU óra jelét LOW power 3D beállításra. Ettől értelem szerűen nő a render idő, ekkor érdemesebb bekapcsolni mondjuk low-ra az árnyékot.
[ Szerkesztve ]
-
deltaa97
tag
Na, így már tiszta a dolog. Köszi a válaszokat!
Xiaomi 12X 8/128 GB Grey | Életem legrosszabb döntése, hogy gépészmérnöki pályára tévedtem...
-
Victorio
aktív tag
Én ezt a nagy felhajtást nem értem a gémer cuccok körül.
Szerintem itthon a játékosok elhanyagolhatóan kis része e-sportoló, akinek tényleg szüksége van gémer monitorra/egérre/bármire - mert a maximális teljesítményt ki kell hozni ha nyerni akarnak.
A nagy többség Pistike, aki otthon suli után nyom 3 parti CS-t vagy bármit a haverjával. Nekik szerintem nem oszt - nem szoroz a teljesítményén, hogy 144 Hz vagy 300 Hz a frissítés, meg 4 ms-mal kisebb az input lag.
És eléggé nevetséges amikor egy Pistike mondja, hogy ő 640x480 felbontáson játszik, mert mennyivel jobb úgy a teljesítménye.
Kb az a szint amikor azt mondom, hogy csakis a 120 eFt-os Nike Aero Hyper Glide Winged Max cipőben vagyok hajlandó lefutni a Vivicittát, mert úgy mennyivel jobb a helyezésem. Nem 1392. vagyok hanem 1345.Annó céges hálón toltuk egymás ellen a Doom II-t, 486-os gépeken, irodai monitoron. Kiválóan szórakoztunk, és senkinek az eszébe nem jutott a technikára fogni amikor 3x egymás után kinyírtak. A játékért játszottunk, nem az önigazolásért, hogy miért költöttünk el egy rakat pénzt csoda-gémer bármikre.
Hiába nem szereted, - mondta a Macska - itt mindenki bolond. Én is bolond vagyok. Te is bolond vagy. Honnan gondolja, hogy én bolond vagyok? - kérdezte Alice. Ha nem volnál bolond, - válaszolt a Macska - nem jöttél volna ide.
-
deltaa97
tag
Tőlem is távol áll ez a fajta kiélezettség, inkább játszok normál sebesség (50-60fps) mellett, de legalább legyen szép. Igaz, kompetetív gaming/esportnál a látvány sokadik szempont.
Viszont nézzünk meg egy másik példát: férfi bringások komoly szinten (TdF, Vuelta, miegymás) borotválják a lábukat, ezzel is csökkentve a légellenállást. (Férfiként nekem ez kicsit sok, inkább adnék ennyi előnyt az ellenfeleimnek. ) De látható, hogy komolyabb szinten a siker érdekében hoznak áldozatokat az emberek.
Ami inkább kiakaszt engem, hogy egyre több az olyan ember, aki szerint 60 Fps "diavetítés", és váltig állítják, hogy 120 Fps alatt nincsen élet. Ők nem is tudom, hogy tudtak létezni a 60Hz-es monitorok idejében.
Xiaomi 12X 8/128 GB Grey | Életem legrosszabb döntése, hogy gépészmérnöki pályára tévedtem...
-
Synthwave
HÁZIGAZDA
Gondolom ez "burkoltan" nekem szól (mivel én emlegettem a 640 x 480-at), úgyhogy kicsit tisztába tenném a dolgokat, ha nem bánod.
A "Pistikének" négy dobogója van 2014 és 2018 között Quake Live 4v4 TDM EU ligában, amibe Oroszország is beletartozik ám (1 arany, 3 ezüst; egy div 3-ban, kettő div 2-ben, egy div 1-ben). Top tier FFA player és CTF-ben is befért volna alsóhangon div 2-be, CA ~2100 ELO, duel ~1800ish ELO, de egy időben némely CoD-ban is gyakran ürített ki (szó szerint) szervereket a drága.
Szegényke már rozsdásodik, mert az utóbbi ~2,5 évben nem volt túl sok indíttatása játszani (úgy kb. semmivel), de azért igen-igen messze van még a krumpli, esetleg a megbokrosodott patisszon szinttől.
Anno LAN-ozott ő is 486-os gépeken DOOM, meg Quake shareware-t (eleinte keyboard only), nem is keveset. Great fun volt, arany évek, vissza sosem térnek, de olyan frame rate-tel, képfrissítéssel és beviteli eszközökkel játsszon manapság az, akinek 12 nagypapája van. Vagy az, akiben túltengenek a mazochista hajlamok. Vagy akit Olog-haik nemzettek Mordor sziklás lejtőin.
tl;dr: A nevetségről ennyit, és hagyjuk "Pistikét", hadd legyen meg a saját véleménye. Öreg már, ennyi igazán jár neki.
[ Szerkesztve ]
SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.
-
Synthwave
HÁZIGAZDA
Akkoriban gyerekek voltunk, érdekelt is az! Puff-puff, blöee, oszt jóvanaz.
Viszont
1) Azóta felnőttünk, megtanultunk játszani, és a folyamatosan fejlődő hardverek elkezdték kielégíteni a korábban meg nem fogalmazott, de meglévő igényeket. Beleszoktunk a jóba és hülyék lennénk elengedni. Manapság már nagyon nem az az ingerküszöb, mint akkoriban volt, de ez természetes dolog. Már nem elfogadható indok a lossra a gagyi hardver.
Meg aztán baromira agytépő, mikor lenyomnak, és tudod, hogy a szájbarakott hulladék egér/monitor/nem 4KRO-s billencs/gagyi gép-->kevés fps/össze-vissza warpolás (netán ezeknek egy egészséges arányú kombinációja) az oka. Kereső emberként ha már leülök szórakozni a masina elé, nem azt a kevés maradék hajamat szeretném elveszíteni. A loss skill és ne hardver miatt legyen, érted.
2) Az asztalomon kb. 2000 óta nem volt semmi 100 Hz alatt; ezért is lett csak nagyon későn (2016-ban) meg az első LCD-m (a mai napig használom); eddigre csökkentek elfogadható szintre a 144 Hz-es darabok árai.
[ Szerkesztve ]
SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.
-
Victorio
aktív tag
válasz Synthwave #20 üzenetére
Én nem akartam személyeskedni, kár volt magadra venni.
Pont azt írtam, hogy akik tényleg sportolóként nyomják ott van értelme.
De ez nagyon kis százaléka csak a megcélzott piacnak.Hiába nem szereted, - mondta a Macska - itt mindenki bolond. Én is bolond vagyok. Te is bolond vagy. Honnan gondolja, hogy én bolond vagyok? - kérdezte Alice. Ha nem volnál bolond, - válaszolt a Macska - nem jöttél volna ide.
-
Synthwave
HÁZIGAZDA
"Én nem akartam személyeskedni, kár volt magadra venni."
No de akkor kár volt felhozni a 640 x 480-at; mivel ezt én említettem itt korábban, szerintem racionális következtetés, hogy engem céloztak a sorok.
"De ez nagyon kis százaléka csak a megcélzott piacnak."
Tény, de így legalább a hardveres korlátok megszűnnek, és a gyengébb playerek is könnyebben fejlődhetnek.
Legjobb példa erre az egyik spanom. Az arc valami abszolút antitálentum-antijátékos, elképesztően fakezű, de a metája sem sziporkázik, gyakran fizikai fájdalmat okoz nézni, amit művel , és számítógép elé is kb. csak akkor ült le, mikor CoD: WaW zombi kooperatív LAN-oztunk. Egyik ilyen alkalommal adtam neki egy normális egeret (
Ninox AuroraLogitech G PRO Wireless) meg egy normális padot (Razer Goliathus Control), hogy próbálja ki, milyen vele játszódni.A billencse és a monitorja továbbra is egy trélernyi híg fos volt, a stabil 125 fps sem volt meg, viszont már elsőre is HÁROMSZOR annyi pontot csinált, mint korábban bármikor, és ez az arány a nap végig konzisztens maradt, pedig a hat szükséges elemből (jó gép a frame rate miatt, magas képfrissítésű monitor, min. 4KRO-s bill, jó egér, jó egérpad, valami értelmesebb fej/fülhallgató) csak kettő volt korrektre cserélve. Mikor készülődtek hazafelé és pakolták el a gépeiket, szóba is hozta, hogy ha mást nem is, de valami használható egeret azért csak jó volna venni...
A jó cucc nem ad skillt, de kiegyengeti az utat. Egy szint után meg ugye de facto sztenderd, bár ezt a szintet még csak nem is mondanám komoly eSport kategóriásnak.
[ Szerkesztve ]
SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.
-
Cyberboy42
senior tag
hogy van ez most g-sync-es monitorokkal? az első monitor a hírben ugyebár g-sync és 275 hz, És mi van ha ezt egy amd-re kötöm? megmarad ez a frekvencia, csak a sync nem működik, vagy van más korlátozás is?
...A teknős ezután pszichoanalitikusként kezeli az identitászavaros krokodilt...
-
Synthwave
HÁZIGAZDA
Ég és föld a kettő, de már a 75 Hz is lényegi előrelépés a 60-hoz képest.
A 144 Hz feletti tartományoknál azért már közel sincs ekkora ugrás, csak a jó finomodik egy picit tovább, de azért bőven vannak, akik érzik a 240 előnyeit is, arról nem beszélve, hogy az input lag is kevesebb; szerintem már önmagában ez legitimizálja a létjogosultságát.
Mondjuk soha nem a megalkuvó hozzáállásomról voltam híres a témában.
[ Szerkesztve ]
SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.
-
atok666
őstag
Ad bringa - nem kell TdF-ig menni, h borotvált labu bringast lass. Gyakorlatilag barmilyen kicsi, lokalis outi versenyt megnezel, sok simalabut fogsz talalni. Aki nyerni szeretne, nem dob el csak ugy par wattot meg ugye a megsporolt teljesitmeny csak egy, a tobbi elonye, pozitiv hozadeka mellett.
Atok
[ Szerkesztve ]
-
deltaa97
tag
Ezt nem is vitatom. Telefonon a 90Hz is már egészen más pl elég csak a görgetést említeni. Én itt csak arra szerettem volna célozni, hogy a 60Hz ámbár nem a legjobb, de azért nem a használhatatlan kategória.
Xiaomi 12X 8/128 GB Grey | Életem legrosszabb döntése, hogy gépészmérnöki pályára tévedtem...
-
biscuit
aktív tag
Nem. Egyáltalán nem az. Wowozásnál vagy f1nél semmi hasznát nem veszed a magasabb frekinek!!! Persze rosszabb nem lesz tőle. Nekem is 75ös uw-m van és tökéletesen megfelel. A cs:go-nál meg nem csak a monitoromból lehetne "jobb".
[ Szerkesztve ]
Mióta Scarlett Johansson sztár lett jól alszom!
-
Lacok
őstag
A 32" már egész tűrhető és remélem jönnek majd nagyobb képátlóval rendelkező monitorok is 4K felbontásban.
[ Szerkesztve ]
"Errare humanum est, sed in errare perseverare diabolicum"
-
#16939776
törölt tag
Ha el tudod érni azt hogy ne legyen frame dropp, és kő keményen stabil a frame time akkor is zavaróan kevés a 60 frame, olyan 70-72 frame kell minimum ahhoz hogy light-os egerészés nem kompetitív lövöldözés közben folyamatosnak tűnjön a kép.
A van-e értelme dologhoz @#18: 20 éve játszom 100+ és 10 éve 200-300 Fps-el, nekem így egy sima SP kampánynak is képes adni egy kis extra izgalmat mastrer fokozaton. Van pár olyan játék motor, amiben a fizikát és AI-t is megvalósítja és meghökkentő pillanatokat tud tartogatni így a felpörgetett játék.
[ Szerkesztve ]
-
#16939776
törölt tag
válasz Találtgyerek #32 üzenetére
Nem biztos hogy direktben a kép mérete miatt van. Neked az átlagnál érzékenyebb lehet a perifériás látásod, valószínűbb hogy túl nagy volt a kép késése az inputhoz képest, és a két dolog együtt állása miatt lettél tengeri beteg.
[ Szerkesztve ]
-
csibe1
addikt
válasz Synthwave #23 üzenetére
"A jó cucc nem ad skillt, de kiegyengeti az utat."
A lényeg, hogy megtaláld azokat a cuccokat amik valóban segítenek, hogy jobb legyél a játékban.Mondasz valamit.
Anno, több egér után eljutottam a Gigabyte M6800-as egérig. Akkor még a CoD2-őt toltam, de akkor valamiért nem jöttek elő a gondok.
Aztán lassan meghalt a görgő (nekem a görgőn volt a gránát ha lenyomtam), meg aztán jött a CoD4, és ott a beltérben a hirtelen rántásokat már nem bírta lekövetni az optika.
Jött a Logitech MX518-as, apróról, 2db, állítólag angliai, irodai stb. végülis mindegy.
Működik, teszi a dolgát, 800dpi-n; nekem ez tökéletes.
Az M6800-as háza kicsit magasabb, az néha jól jönne.
Ez volt már 6-8 éve ha nem több. Azóta nincs ilyen gondom, nem is igazán cserélném le.
A tökéletes egér az M6800-as háza lenne az MX518-as optikájával, tudásával.
Azóta néha még megnézem az egeres teszteket, de nekem nem kell a 20ezres dpi, nem értem mi a lényeg, főleg ha nem stabil." Bármi megtörténhet,még a pók is foghat halat. "
-
Synthwave
HÁZIGAZDA
Egen, az MX518 az nagyon nem egy M6800. A ~103-105 grammjával nem egy könnyű egér, de még pont azon a mezsgyén lavírozik, amit a high skillerek felső határként kezelnek (értsd nem nagyon látsz olyat közülük, aki ennél nehezebbel nyomja), mellesleg első 16 bites adatsávval rendelkező MX5xx. Nem véletlenül lett milliók kedvence.
Egyedül az sajnálatos, hogy a V2 esetében (1600 helyett 1800 a max. cpi, de ugyanaz az érzékelő van benne; Avago ADNS-S3080, csak az "E" variáns) elhagyták a V1 öt kisebb talpát, amit még az MX 510/MX 500-tól örökölt és három nagyobb darabra cserélték (just why?), meg az alsó, áttetsző burkolatot szanálták és szimpla műanyag lett helyette (megintcsak whyyy?). Amúgy jópár speckó, limitált kiadást is megért, amik csak a burkolat festésében tértek el az alap változattól.
"Azóta néha még megnézem az egeres teszteket, de nekem nem kell a 20ezres dpi, nem értem mi a lényeg, főleg ha nem stabil."
20k cpi nem kell az égvilágon senkinek. Ez egy a sok marketing bullshitből, a reális maximum, amit egy olyan keze alatt látsz, aki tudja is, hogy mit csinál, úgy 2000 cpi környéke (de inkább kevesebb, inkább 400 és 1600 között, de a leggyakoribb talán a 400 és a 800), pláne, hogy a manapság talán két legelterjedtebb high-end szenzor (PixArt PMW 3360, PixArt PMW 3389, nagyon jók) 2000, illetve 1900 cpi felett 32 frame-nyi smoothingot produkál.
A "stabil" alatt nem tudom mit értesz, de az is tény, hogy számos szenzor magasabb cpi értékeken elkezd jitterelni, még több smoothing jön, megesik, hogy csökken a perfect control, szóval sehogy sem jó ez.
[ Szerkesztve ]
SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.
-
csibe1
addikt
válasz Synthwave #35 üzenetére
Most megnéztem a talpát, nekem a V2 verzió van.
Valahol még talán megvan az MX500-as vagy 510-es is.Stabil alatt azt értem, hogy nem max 3200dpi-n lehet vele megbízhatóan játszani, már amelyik tudja is ezt hozni, pont ahogy írtad.
Amennyire követtem még 12-15 éve a játékos dolgokat, ott se nagyon vitte senki 1600 fölé, de ez sem volt jellemző. Kipróbáltam 1600-1800-on, fordulni tök jól lehetett, de a snipernél nem igazán jött be.
Lehet, hogy némi gyakorlással megszoktam volna, de maradtam a 800-as beállításnál.
Volt egy A4Tech NB-30-as egerem 640dpi-vel, utána a800-at is szokni kellett amikor lett helyette az M6800-as.
Azóta meg nekem bőven elég a 800, ha annyira nem jó valami akkor a játékban állítom az érzékenységet ha kell.Papíron megy a fejlődés, mert jön a soksok dpi, de igazából nem tudtak semmi akkora új, megbízhatóbb dolgot alkotni; és a hogy írtad felesleges is, mert nem használják ki.
"3dfx & Glide 4EVER"
Woodoo 2 -- Spec Ops egy Celeronnal meg 32MB RAM-al, meg valami golyós egérrel[ Szerkesztve ]
" Bármi megtörténhet,még a pók is foghat halat. "
-
Robitrix
senior tag
Paraszt vakítás és pénz lenyúlás
itt a lényeg
[link]
Azt még értem hogy érzékelni némi különbséget 60 Hz és 144 Hz közt. elvégre a képek megjelenési ideje rövidebb úgy 10 msec-kel.
de aki azt állítja, hogy érzékeli komolyan a 144 hz és 240 hz közti 2,7 msec vagy a 240 és 360 közti 1.4 msec körüli különbséget az szerintem sznob.
Mi akik otthonról játszunk sokkal nagyobb késlekedéseket szedünk össze az adatkapcsolat késlekedése miatt oda-vissza a gépünk és a szerver közt, mint amit a monitor okoz.
főleg mobil netet használva vagy wifi esetében. A mobil net simán rátesz alapból vagy 25-30 msec-et csak oda irányba. ha ehhez még egy wifi is hozzá járul, akkor még több idő.
a mai játékokat a gépünkön futó játékkal játsszuk és az össze kötést köztünk szerveren keresztül valósul meg. Ha én csinálok valamit a játékban akkor annak adatait felküldi a gépem a szerverre majd a szerver tovább küldi az engem látó játékosnak majd az ő gépe megjeleníti a játékos nézetében, hogy én mit csináltam. Amire ha reagál megindul vissza felém a folyamat. Mondjuk meglátjuk egymást egy épület sarkánál és tűzet nyitunk egymásra. Mondjuk egy warzone-ban. Ha nem egyformán késlekedik az adatátvitel köztünk, akkor bizony előnybe kerül a gyorsabb kapcsolatot használó. Elöbb kapja meg a másik látványát elöbb tud rá reagálni és a lassabb fél még később kapja vissza az eredményt. Nekem mobil kapcsolatom van, de azért a gép és a router kábellel van felkötve. Egy üvegszálas kapcsolaton levőhöz képest simán szenvedek 50 msec körüli hátrányt az oda-vissza kommunikációban. Tehát, amikor én azt látom, hogy egyszerre megjelenünk egymás elött és full egyszerre tüzet nyitunk már régen késésben vagyok az ellenfélhez képest. A dolog következménye, hogy 10 együttes tüzelésből 9-szer megölnek. A warzone vissza játssza az összecsapást az ellenfél szemszögéből. És mig az én nézetemből azt látom, hogy egyszerre tüzelünk és hősiesen küzdők a gyorsabb átvitelű ellenfélnél az látszik, hogy csak bambán áll a figurám anélkül, hogy lőne, mint egy vadkacsa vadászat célpontja. Persze azt is tudni kell, hogy mikor látunk valamit annak az információja a látóidegen keresztül feldolgozodik majd eljut az agyba az simán 20-30 msec. az tovább végzi a kép felismerését, majd mikor érzékeljük választ indítunk vissza a kezet mozgató izmokra(tűz) ez simán lehet 200-300 msec. Na most lószart se számít, hogy ebből levon 1,5-3 msecet a monitor gyorsasága. Vagyis nem a monitoron múlik a dolog, de egy jobb gyorsabb(kisebb késlekedésű) adatkapcsolat valamennyit segithet. -
Synthwave
HÁZIGAZDA
Az elején kimondtad a kulcsszót; "szerintem".
60 és 144 között nem "némi" különbség van, hanem inkább akkora, mint éjszaka és nappal között. Az más kérdés, hogy vannak, akik önhibájukon kívül, biológiai okból kifolyólag nem annyira látják vagy nem profitálnak belőle annyit, mint azok, akik picit jobban vannak "vezetékezve". Ugyanez igaz, mikor még feljebb lépsz a képfrissítési lépcsőkön, csak a százalékos arány exponenciálisan nő (nem mindenki születik – hogy populáris példánál maradjak – mondjuk Shroudnak, érted).
Mindenesetre igen, a mindenféle lagok összeadódnak, és többek között ezért sem olyan kellemes a képfrissítés/válaszidő szempontjából gagyi monitorral puffogtatni. Az egérkezelésben lényeges input lagot meg nem is érintetted, ami szintén csökken a Hz emelkedésével; még ha nem is látod a különbséget a képen 144 és 240 Hz között, a csökkenő input lagot nem látni kell, hanem érezni (bár az is kétségtelen, hogy amikor már olyan nagy, hogy Niagarát tudnál zokogni, látod is a képen, hogy nagyon nem harap az egér, értsd jól láthatóan később fordul a PoV, mint ahogy a rágcsálót mozgatod, de ez leginkább a kijelző ótvar válaszidejéből fakad).
Mobilnettel meg wi-fi-vel nem szép dolog online nyomulni pörgős dolgokkal, mert többször mikrolagos fos, mint nem, rosszabb esetben meg össze-vissza warpolsz, és az a verzió már nem csak magaddal kiszúrás, de azokkal is, akik ellened játszanak. Fú, QL-ben hogy utáltuk ezeket a playereket (no offense, de eltalálni nem lehetett őket, maximum akkor, ha jackpotot forgattál a kerékkel, tökmindegy volt a skilled).
Abban viszont igazad van, hogy ilyen netkapcsolattal nem sokat oszt vagy szoroz a 100+ Hz, ha épp nem offline töltöd az időt. Ergo kerek-perec leírtad, hogy neked miért nem számít a dolog, és ez racionális is, de ezt nem igazán célszerű random másokra vetítve úgy tálalni, mint nagy igazságot a monitorokkal kapcsolatban, mert legtöbbünk azért kábelt használ, ott pedig igenis számít az, hogy mi hány ezredmásodperc.
Ha kicsit tagolnál, könnyebb dolga lenne annak, aki a posztodat olvassa, mert így nagyon egybefolyik minden.
[ Szerkesztve ]
SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.
-
Selbamacko
újonc
Sziasztok. A sok állítható fps-nek, dpi-nek, Hz-nek nem csak az a lényege, hogy hűha, de kruva jó a cucc. Hanem az, hogy a sok eszközt össze tudtuk hangolni úgy, hogy minden mindennel a megfelelő ritmusban, szinkronban 'rezonált'. Nem tudom szebben mondani, de így a gép belső bicsaklásait lehetett a legjobban száműzni.
-
csibe1
addikt
válasz #32839680 #40 üzenetére
Igen, a Quake3 motor amit azóta is csiszolgatnak
Aki odafigyelt az módosította dolgokat, és nem csak a felbontást
Amúgy ez meg a kiadó szegénységi bizonyítványa, hogy ilyen szarul csinálta meg a netkódot.
Meg még utána sok más tróger kiadóé, mert ez a Battlefield 3-4-nél is előjött, meg azóta is sok játéknál ahol nincs dedikált szerver amit magad konfigurálhatsz., mint a CoD2-4-nél, mert úgy olcsóbb?!" Bármi megtörténhet,még a pók is foghat halat. "
-
csibe1
addikt
válasz #32839680 #43 üzenetére
"Ha van dedicated szerver, ott a szervert bérlő tartja fennt a szerverparkot."
Igen, talán ezért is vannak a mai napig CoD2-4 meg BF3-4 bérelt szerverek, hiába szutyok a netkód az utóbbi kettőnél!
A lényeg az lett volna, hogy a saját magad által fizetett szerver jobb volt, lehet rosszul fogalmaztam.
A "saját-bérelt" szerveren azt csináltál amit akartál, olyan mod futott amit találtál, azt rúgtál ki róla akit gondoltál.
A kiadó meg ha úgy gondolja akkor 3-4-5 évvel a megjelenés után lekapcsolja az összes szervert, puszi mindenkinek." Bármi megtörténhet,még a pók is foghat halat. "
-
csibe1
addikt
válasz #32839680 #45 üzenetére
Az persze jobb ha a kiadó fizeti - már emeddig - a szervereket, közben meg a játék egy semmilyen, mert a fal mögött is lelőnek úgymond.
Ha szerinted ez tök jó, akkor nyugodtan tapsolj a kiadók által fizetett szervereknek.
Nekem ez nem jön be.Valamiért mégse oké a 10x-szeres pénz verzióval, mert mostanában nem igazán van bérelhető szerver.
Akkor újabban utálják a pénzt a kiadók, még ha tízszeres is?!
Valami itt nem igazán kóser..." Bármi megtörténhet,még a pók is foghat halat. "
-
csibe1
addikt
válasz #32839680 #47 üzenetére
Épp ez az, hogy nem nagyon tudsz úgymond külön szervert bérelni, mint régen Cod2-4 idején ahol szabadon moddolhattad a szerót.
"kevesebb a csaló, az online hitelesítés miatt."
Jájjj, ez bííztos? Na de tényleg, most komolyan?
Játszottál te mostanában online multiplayer játékkal?
A Battlefieldtől a Warzoneig találsz csalót, nesze neked online hitelesítés.
Jól hangzik, de sokra nem mész vele.[ Szerkesztve ]
" Bármi megtörténhet,még a pók is foghat halat. "
-
lemusz
addikt
Legtöbben a CSGO miatt veszik a magas képfrissítéses monitorokat, de valljuk be ez a játék már nem nagyon érdemli meg, hogy az ember átvitt értelemben "költsön rá". Minek akarjon bárki is picit jobb lenni a hardvere által, ha az enemyben szinte már mindig fixen van egy csaló, aki mérhetetlenül "jobb" tud lenni a szoftvere által? Vagy ott van az ördögi kör: skillesebb leszel a hardvered és belefeccölt időd által -> nem hisznek el téged, reportolnak -> szar lesz a trustfactorod azt mész minden meccsen a csalók közé játszani. 100 szónak is egy a vége, szívesen kipróbálnám én ezeket a csúcs moncsikat, de nem látom már értelmét 144Hz-ről feljebb lépni, ha csak CSGO miatt venné az ember.
-
Synthwave
HÁZIGAZDA
válasz #32839680 #40 üzenetére
Nem volt az egyáltalán gáz, sőt! Egy módosított id Tech 3 volt, ami Carmack miatyánk keze munkája; az egyik, ha nem a legkirályabb engine, baromi népszerű volt és nem véletlenül őriztek meg belőle utána igen sok kódeészletet a későbbi epizódok.
A fix 125, 250 és 333 fps voltak a mágikus számok. 250 fps-sel egy kicsit távolabb ugrottál, mint 125-tel, viszont valamivel alacsonyabb volt az ugrás magassága, 333-cal pedig hosszabb és magasabb volt, ez utóbbi érték nem volt tournament legal. No meg ott volt az airstrafe és társai.
SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.
Új hozzászólás Aktív témák
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Milyen TV-t vegyek?
- Kés topik
- Alig egy nap múlva végre bemutatkozik az Assassin's Creed Shadows
- Filmvilág
- Overwatch 2
- Információbiztonság, kiberbiztonság, adatvédelem
- Milyen egeret válasszak?
- Esik a hóóó!!
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs