- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Már a Sparkle is jegyezhet fehérbe öltöztetett videokártyákat
- Autós kamerák
- Milyen processzort vegyek?
- OLED TV topic
- Dell notebook topic
- Gaming notebook topik
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Fujifilm X
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- LG 34GS95QE-B: OLED paneles, ívelt gamer monitor
- Piacvezető tandem OLED panellel érkezik az iPad Pro
Hirdetés
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
ph A vállalat kétféle Strix Point dizájt tervez idénre, ezek közül a nagyobbik a dedikált GPU-k jó részét is kiválthatja.
-
Konzolokra is megjelenik a Fera: The Sundered Tribe
gp A kooperatív szörnyvadászós játékhoz a minap egy friss trailert kaptunk.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Viktor81
senior tag
válasz #06658560 #35 üzenetére
"A helyzetjelzőt megint nem válthatja ki, mivel a helyzetjelző akkor is kell világítson, ha nem jár a motor, a menetfény akkor kell világítson kötelezően, ha jár a motor.A tompítottat megint nem válthatja ki, mert más vetített zónája van, más követelményekkel, fényerővel, stb. Magyarul a menetfény egy semmit ki nem váltó, kötelezően bepakoltatott valami.A tompítottat pedig menetfény ellenére is kapcsolni kell Magyarországon."
Ennek a sok sületlenségnek olvass utána, kérlek, mielőtt valaki elhiszi.
Helyzetjelzővel nem lehet közlekedni - DRL mellett nem is világít sem első, sem hátsó
Tompítottat kiváltja, mert ezért találták ki, Magyarországon pedig bőven nem kell tompított, ha van menetfény. (azt most nem tudom megmondani, de emlékeim szerint DRL mellett műszerfalvílágítás sincsen)Egyébként több mérés, teszt szerint a folyamatosan világító tompított + helyzetjelzők 0,1-0,2 l/100km (igen, ez 1-2 deciliter) fogyasztásnövekedést hoznak átlagosan.
Örülök, hogy van itt ember ((#31) Chabee), aki tisztában van azzal, hogy a villany az autóban sincsen ingyen.
V.
(#39) tatararpad
És a magyart sem...
Ha nem leszek lusta, előkeresem a közlekedés felügyelettel folytatott levelezésemet, amiben tisztázzuk, hogy még a szabályosan felszerelt és bekötött utólagos menetfény (nem a kinai 10cm-es LED szalag !) is megfelel a műszaki vizsgán, bekerül a forgalmiba és a rendőr bekaphatja, nemhogy a gyári.[ Szerkesztve ]
-
Viktor81
senior tag
válasz tatararpad #45 üzenetére
Mikor máskor kellene ?
"takarékos menetfény bizony nem vált ki semmit, tompítottat és helyzetjelzőt ugyanúgy használnod kel ahol az elő van írva" - ezt írtad
Gondolom, az magától értetődik, hogy sötétben ennek nincsen vetített képe, tehát látni nem lehet vele, de nem is erről volt szó, hanem arról, hogy a nappal is kötelezően bekapcsolt tompított+helyzetjelzők 150W-ja helyett most már elég a LED 10W-ja, hogy a látszani elv érvényesüljön.Ui.: nem is értem, felmerült benned, hogy vannak olyan marhák (nyilván akad), akit azért büntet meg a rendőr, mert éjjel lopakodóban megy és észre sem veszi ?
[ Szerkesztve ]
-
Viktor81
senior tag
válasz #06658560 #48 üzenetére
Most komolyan !
A saját írásodat sem tudod elolvasni ?
"Magyarul a menetfény egy semmit ki nem váltó, kötelezően bepakoltatott valami.A tompítottat pedig menetfény ellenére is kapcsolni kell Magyarországon."
Ha van menetfény, NEM KELL tompitottat kapcsolni nappal. - ebből indul az egész "vita". (és nem világít a helyzetjelző sem...)(#49) Fiery
Ezt nekem szántad ? - csak mert én is erről beszélek...
V.(#51) Yutani
Nem kell hátul helyzetjelző, mert nem ez a DRL célja. Mint ahogyan a tompított is azért kötelező a DRL célja is a frontális ütközések elkerülése. Ha valaki nem látja szemből közeledő autót és a kettő autó 100-al ütközik, még a hátsó lámpákból sem marad semmi, amíg ha egy autó halad 100-al egy másik utoléri 100+-al, van ideje észrevenni (arról nem is beszélve, hogy a kötelező hátsó prizma miatt a másikat utolérve látszik az autó sötétben, világosban pedig egyértelmű, hogy látjuk, mi megy előttünk)[ Szerkesztve ]
-
Viktor81
senior tag
válasz #06658560 #57 üzenetére
Mert nálunk nem kötelező...
Vannak országok, amelyekben csak úgy lehet forgalomba helyezni, ha a menetfénnyel a hátsó helyzetjelző is világít. - én úgy tudim, ez a legfőbb oka annak, hogy világít-e hátul, vagy sem. (a másik ok, ha egy gyártó meg szeretné mutatni, mennyire szép, elegáns, különleges lámpát alkotott, akkor a DRL mellé kapcsolódik az is)V.
[ Szerkesztve ]