Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Viktor81

    senior tag

    válasz #06658560 #35 üzenetére

    "A helyzetjelzőt megint nem válthatja ki, mivel a helyzetjelző akkor is kell világítson, ha nem jár a motor, a menetfény akkor kell világítson kötelezően, ha jár a motor.A tompítottat megint nem válthatja ki, mert más vetített zónája van, más követelményekkel, fényerővel, stb. Magyarul a menetfény egy semmit ki nem váltó, kötelezően bepakoltatott valami.A tompítottat pedig menetfény ellenére is kapcsolni kell Magyarországon."

    Ennek a sok sületlenségnek olvass utána, kérlek, mielőtt valaki elhiszi.
    Helyzetjelzővel nem lehet közlekedni - DRL mellett nem is világít sem első, sem hátsó
    Tompítottat kiváltja, mert ezért találták ki, Magyarországon pedig bőven nem kell tompított, ha van menetfény. (azt most nem tudom megmondani, de emlékeim szerint DRL mellett műszerfalvílágítás sincsen)

    Egyébként több mérés, teszt szerint a folyamatosan világító tompított + helyzetjelzők 0,1-0,2 l/100km (igen, ez 1-2 deciliter) fogyasztásnövekedést hoznak átlagosan.

    Örülök, hogy van itt ember ((#31) Chabee), aki tisztában van azzal, hogy a villany az autóban sincsen ingyen.

    V.

    (#39) tatararpad
    És a magyart sem...
    Ha nem leszek lusta, előkeresem a közlekedés felügyelettel folytatott levelezésemet, amiben tisztázzuk, hogy még a szabályosan felszerelt és bekötött utólagos menetfény (nem a kinai 10cm-es LED szalag !) is megfelel a műszaki vizsgán, bekerül a forgalmiba és a rendőr bekaphatja, nemhogy a gyári.

    [ Szerkesztve ]

  • Viktor81

    senior tag

    válasz tatararpad #45 üzenetére

    Mikor máskor kellene ?
    "takarékos menetfény bizony nem vált ki semmit, tompítottat és helyzetjelzőt ugyanúgy használnod kel ahol az elő van írva" - ezt írtad
    Gondolom, az magától értetődik, hogy sötétben ennek nincsen vetített képe, tehát látni nem lehet vele, de nem is erről volt szó, hanem arról, hogy a nappal is kötelezően bekapcsolt tompított+helyzetjelzők 150W-ja helyett most már elég a LED 10W-ja, hogy a látszani elv érvényesüljön.

    Ui.: nem is értem, felmerült benned, hogy vannak olyan marhák (nyilván akad), akit azért büntet meg a rendőr, mert éjjel lopakodóban megy és észre sem veszi ?

    [ Szerkesztve ]

  • Viktor81

    senior tag

    válasz #06658560 #48 üzenetére

    Most komolyan !
    A saját írásodat sem tudod elolvasni ?
    "Magyarul a menetfény egy semmit ki nem váltó, kötelezően bepakoltatott valami.A tompítottat pedig menetfény ellenére is kapcsolni kell Magyarországon."
    Ha van menetfény, NEM KELL tompitottat kapcsolni nappal. - ebből indul az egész "vita". (és nem világít a helyzetjelző sem...)

    (#49) Fiery
    Ezt nekem szántad ? - csak mert én is erről beszélek...
    V.

    (#51) Yutani
    Nem kell hátul helyzetjelző, mert nem ez a DRL célja. Mint ahogyan a tompított is azért kötelező a DRL célja is a frontális ütközések elkerülése. Ha valaki nem látja szemből közeledő autót és a kettő autó 100-al ütközik, még a hátsó lámpákból sem marad semmi, amíg ha egy autó halad 100-al egy másik utoléri 100+-al, van ideje észrevenni (arról nem is beszélve, hogy a kötelező hátsó prizma miatt a másikat utolérve látszik az autó sötétben, világosban pedig egyértelmű, hogy látjuk, mi megy előttünk)

    [ Szerkesztve ]

  • Viktor81

    senior tag

    válasz #06658560 #57 üzenetére

    Mert nálunk nem kötelező...
    Vannak országok, amelyekben csak úgy lehet forgalomba helyezni, ha a menetfénnyel a hátsó helyzetjelző is világít. - én úgy tudim, ez a legfőbb oka annak, hogy világít-e hátul, vagy sem. (a másik ok, ha egy gyártó meg szeretné mutatni, mennyire szép, elegáns, különleges lámpát alkotott, akkor a DRL mellé kapcsolódik az is)

    V.

    [ Szerkesztve ]

  • Viktor81

    senior tag

    válasz #06658560 #64 üzenetére

    Elnézést, én ezt nem tudhatom...
    (főleg az alapján, hogy korábban ezt írtad "A tompítottat pedig menetfény ellenére is kapcsolni kell Magyarországon.")
    Ebből számomra evidens, hogy az itthoni körülményekről beszélgetünk.

    V.

Új hozzászólás Aktív témák