- Igencsak szerény méretekkel rendelkezik az Aetina Xe HPG architektúrás VGA-ja
- Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
- Különösen rendezett beltér hozható össze a Cooler Master új házában
- A középkorra és a pokolra is gondolt az új AMD Software
- Új gyártástechnológiai útitervvel állt elő a TSMC
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Házimozi, és Hifi kábelezés!
- Milyen TV-t vegyek?
- Rendkívül ütőképesnek tűnik az újragondolt Apple tv
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- A Gigabyte is visszaveszi alaplapjainak alapértelmezett tuningját
- Mini-ITX
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Van videokártya kompatibilitás?
Hirdetés
-
Premier előzetesen a Wrath: Aeon of Ruin konzolos változatai
gp A PC-s változat után a minap PlayStationre, Xbox-ra és Switch-re is elérhető lett a program.
-
A személyre szabott reklám lehet a streaming következő slágere
it A jobb célzott hirdetések érdekében adatplatformot indít a Warner Bros Discovery.
-
Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
ph A megfizethető, szivacsokkal jól megpakolt modell ötfajta kapcsolóval és kétféle színösszeállítással/kupakprofillal szerezhető be.
Új hozzászólás Aktív témák
-
GalaHU
őstag
Nyilván léteznek más források is, de a 220Volt-nál jelenleg a EOS R kit 1.169k, Sony A7III-ból éppen nincs kit (ami minden gyártónál akciós lenne) de ha külön veszed meg akkor 709k+425k=1.134k Nekem ebben a felállásban a Sony tűnik olcsóbbnak...
A "fele" kérdésben igazad van, pontosabban kellett volna fogalmaznom: azoknak a feature-öknek csak a felét tudja ami miatt érdemes MILC-re váltani. Nálam az EyeAF mindent vitt, Canon-nál nincs, ráadásul a Sony a nyári firmware-frissítésével mégjobbá teszi ezt is. A stabi meg tényleg halványabb, ezen se lehet vitatkozni...
Tény és való hogy a Sony sem az A9-et dobta először piacra, de egy Canon méretű és forrásokkal bíró cégtől ez elsőre is nagyon halvány. S ezzel nem engem bántanak meg (én elengedtem a Canon kezét egy éve) de meglévő rajongóik se őszintén mosolyognak.
Ez egy "tudunk mi FF MILC-et is, nesztek!" típusú alibi termék. Ami még drága is...
[ Szerkesztve ]
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
GalaHU
őstag
Távol álljon tőlem hogy csak a vita kedvéért belemenjek, de ha kitben veszel valamit akkor nem lesz benne a váz és az obi? Akkor miért nem lehet összehasonlítani annak az árát egy váz és obi összárával? Önmagában mire mész egy obival? (Átlag user szeretne egy működő, klassz fényképezőgépet egy vázzal és egy obival és ennyi)
A beszerzési forrásokra én is írtam hogy különbözőek lehetnek, csak az arányok miatt volt mérvadó, ha kintről szerzed be akkor nyilván olcsóbb, de a különbség akkor is megvan. Egy bécsi kereskedést is néztem, ott most semmilyen akció nincs a SONY-ra, a Canon meg éppen promóban van, úgyhogy 100 Euró a különbség a Canon javára... Szóval inkább egy árban lesznek ezek...
Az EyeAF meg FaceAF a R-nél, de ez ízlés kérdése...
[ Szerkesztve ]
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
GalaHU
őstag
Így már értelek, én nem merültem el az internet legmélyebb bugyraiban a termék iránt kutatva... Számomra fontos hogy a cucc regisztrálható legyen (a nem EU-s piacokról származó termékekekkel elég mostohán bánik nálunk a SONY, se garanciakiterjesztés, se esetleges promók) valamint kiterjeszthető legyen a garancia és elérhető közelségben legyen a hely ahova egy garanciális panasszal fordulni lehet.
A postázgatás ez esetben számomra túl kockázatos... Leginkább a bécsi digitalstore-t szoktam figyelni, nem csak a kedvezőbb sarcok, hanem a szinte folyamatos és nagyértékű akciók miatt. A GM soromon már kb 2x megfogtam a 24-105 árát.
Másrészt nem keresek önigazolást, sőt, nagyon szorítottam a Canon-nak hogy valami valóban jót hozzon ki, ezzel is (ár)versenyre kényszerítve a Sony-t, mert az mindenkinek jó!
Peace!
[ Szerkesztve ]
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
GalaHU
őstag
Én eddig minden fotós cuccomon buktam, de írhatnám az összes elektronikai motyómra. Ez ilyen hobbi.
Többek között a szürkeimport miatt is választom az EU-s beszerzést meg a kiterjesztett garanciát, mert amikor eladom 2 év múlva mert jön valami új amire szeretném lecserélni, akkor még mindig lesz rajta 3 év magyar garancia, ami óriási csáberő a használtpiacon a tapasztalatom szerint. Akkor a szürkék és a "fehérek" között mégnagyobb lesz a különbség, mert a használt cuccokkal szemben fokozott a bizalmatlanság... Ha meg megmarad akkor 5 évig nyugodtan alszok.
Azért az adapterezés sem maga a kánaán, tudom már átéltem. Azt hittem hogy majd az akkori 7R3-as vázam milyen jól muzsikál a Sigmával karöltve a L-es Canon obikkal, de csak addig voltam elégedett amíg rá nem pattintottam egy natív lencsét... Másnap már ment is az apróra az összes, mert gyorsaságban-pontosságban sajnos sehol sem volt az adapterezett a GM lencsékkel szemben.
Sony-s berkekben általános vélekedés hogy az átmeneti időszak megkönnyítésére jók az adapterek, de FF-en úgyis sorcsere lesz a vége!
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
Dester31
tag
Miért kellene plusz töltő az A7III-hoz? Elegendő egy USB Type-C kábel és kész. Nyilván, ha ipari felhasználás a cél, akkor úgyis veszel külön töltőt, de akkor már általában plusz markolatot is két belső aksival, stb, de átlagos otthoni felhasználásra bőven elég az USB-n keresztüli töltés. Pláne, hogy SOKKAL tovább bírja az aksi, mint az A7 II-nél.
Des
-
Dester31
tag
Nekem ezzel még nem volt problémám, de valószínűleg azért, mert egy napot röhögve bír a fényképezőgép úgy, ahogy én használom. Este leszedem a képeket a kábellel, amin éjszakára "rajta is felejtem", reggelre meg fel is van töltve.
Oké, nem használok vakut, illetve nem videózok órákig. De párszáz expó benne van az aksiban, az meg általában elég. Ha meg nem, viszek powerbankot, és közben is használható. Gondolkoztam markolatban vagy extra aksiban, de egyelőre még nem éreztem ordító szükségét, amit ne tudnék másképp megoldani. Hangsúlyozom, nem fotózásból élek azért.Des
-
Joczek
tag
Igen, a Sony felső kategóriás objektívjeire nem lehet panasz, de a Canon RF felhozatala még impresszívebben kezd alakulni. Ez viszont már a profik területe, nagyon nem mindegy, milyen vázakra kerülnek ezek az objektívek. Itt a Canon még le van maradva és kíváncsian várunk, hogy épp csak behozza a lemaradást, vagy piacvezetővé válik a Canon. Ezeket a drága objektíveket 10-15 évre vásároljuk és nem a pillanatnyi helyzetet nézzük csak, hanem próbálunk előretekinteni. Aki jelentősen beruházott EF objektívekbe és Canon user, annak megéri türelmesnek lenni, hiszen a mostani vázakkal is kiválóan tud dolgozni és olcsóbb, folyamatosabb lesz a váltás Canon MILC-re. A filmeseknél más a helyzet viszont, náluk elfogyott a türelem...
-
p_adam
addikt
Még az utóbbiról az jutott az eszembe, hogy előbb-utóbb valószínűleg a Canon C-széria is RF bajonettre fog átállni (valószínűleg FF videós szenzorral, a fényképezőknél meg egy ideig marad a croppos 4k, hogy el legyenek különítve, a Canon már csak ilyen marad), akkor meg a mozgóképre tervezett objektívekhez képest még az RF 28-70/2 is viszonylag "olcsónak" fog számítani.
-
Joczek
tag
A Canon 5D IV MILC-es utódmodellje max. 3500 USD áron várható, szerintem nem cropos 4K-val jön. Az 5D IV-nek és az EOS R-nek a szenzorja nem tud gyorsabb kiolvasást, ezért a crop (és az erős rolling shutter 4K-ban). A szenzor pedig valószínűleg azért sem tud többet ezen a téren, mert a Canonnak ez nem volt prioritás.
Ma már sokan a 2000-2500 USD sávban vásárolnak, ott is fontos hogy state of the art gépe legyen a Canonnak, ami felveszi a versenyt a Panasonic GH5 és a Sony A7 III szériával.
Az tény, hogy jönnek az RF objektíves cinema kamerák és itt valóban ott a félelem, hogy emiatt megint butítást szenvednek el a a MILC vázak videós téren. Én azért bízok a jövőben, a konkurenciához valamennyire muszáj felnőni. A Canon most indította el a RAISE nevű online fotó platformját, az oda feltöltött fotók egy hatalmas AI adatbázis részét képezik, ahol a szoftver megtanulja a fotókon látható összes objektum felismerését és ez az információ a kamerákban is használható lesz. A Canon valójában igenis komolyan veszi a fejlesztést, csak védi bizonyos piacait. -
Joczek
tag
Rebesgetnek RF 11-24 f 1.4-et is. Vesz az ember mellé egy RF 28-70 2.0-t és lehet később lesz 70-200 f 2.0 is mondjuk IS nélkül, de lesz szenzorstabilizáció... 3 objektívvel meg tud oldani egy átlagos fotós szinte mindent. Nem olcsó eszközökről van, de praktikus megoldás lehet.
[ Szerkesztve ]
-
Joczek
tag
Nem lennék ebben biztos, hogy nem lesz 4K full-frame Canon gép, mert akkor elveszti a piac egy jelentős részét, hiszen erre komoly igény van. Ez egyszerűen alap lesz és mivel minden konkurens cég nyújtja már, a Canonnak is nyújtani kell, különben szaksajtó és a userek azonnal megcsorbítják az új váz hírnevét.
Nem véletlen, hogy az EOS R eladások pl. Amazonon nem érnek az A7 III nyomába sem. A Canonnak is fel kell ismernie, hogy a filmesek az alacsonyabb ársávban keresnek használható gépeket, amit pl. most a Sonynál és a Panánál találnak meg, majd utána feljebb léphetnek, de maradnak márkán belül. Aki GH5-öt használ, nem fog C300at venni már, ha feljebb lép. Tehát ha a Canon nem nyújtja amit a konkurensek, piacot veszt.
A C széria már a 6K és a 8K irányába fog elmozdulni ás raw rögzítést kínál, nem összemérhető.
-
Joczek
tag
Hát, ha létező szabadalom, akkor a 14-21 f1.4 meg is valósítható valószínűleg. A Sigmának van 50-100 f1.8-a korlátoltabb EF szabványon, ki tudja, RF-en mi lehetséges még?
-
-
-
Joczek
tag
Az biztos, hogy a nagyobb átmérő jobb optikai designt tesz lehetővé. Kisebb vignyettálás, stb. Nem véletlen, hogy mind a Nikon, mind a Canon nagy átmérőt tervezett. Bár volt egy Sony prezentáció arról, hogy a Sony E mount is full-framere készült, lehet ez már inkább marketingfogás és valamennyire utógondolás - többen is így vélekednek nyugati fórumokon, a konkrét linkelt cikk alatt pl.
-
Joczek
tag
Persze, a Canon szegmentál (sajnos, de üzleti szempontból érthető), de most a C300 sorozat már a 6K és 8K irányába mozdul el, opcionális full-frame szenzorral épp egy mai hír szerint. Képzeljük el emellé még a raw adatfolyamot és az egyéb extrákat. A sima full-frame 4K már mehet a kommerszebb gépekbe is. Első körben majd a 3500 USD és afölötti váz kapja meg az új szenzorokkal, utána mennek lefele és az alsóbb szériákban (R utód) is jobb szenzor lesz, de itt már kb. 2021-ről beszélünk. Persze mindez részemről találgatás, de szerintem más sem képes pontosan megjósolni, hogy pontosan mit ad majd ki a Canon jövőre. Megmondták, hogy erős gépet terveznék és addig nem kerül piacra, amíg olyan nem lesz, ami megállja a helyét.
Canon 5D III és 5D IV user vagyok, javarészt fotóra, de videóra is és most még elvagyok a Magic Lantern raw-val meg az 5D IV 4K-jával, de kell a normális 4K és nem csak én vagyok így, hanem rengeteg user. A Canon ezeket az embereket el szeretné veszíteni? Nem hiszem. -
80hun
addikt
-
Joczek
tag
Jövőre visszatérünk ehhez a crop témához, hogy kinek lesz igaza, nem felejtem el. A crop igenis hátrány, mert az objektívek nem natív módon használhatóak, ráadásul aki egyszerre fotókat és filmet is készít, ott megint megkavar mindent. A szenzorstabilizáció fejlesztése folyamatban van, ill. az nem vitás, hogy a drágább gépek kétkártyásak lesznek.
-
Gicz
addikt
A kijelző témához: 6Dm2-ről mentem A73-ra, most egyre jobban kezdtem belemenni a street photo témakörbe, és ott nagyon zavaró volt a kihajló lcd nekem. Youtubon akiket látunk panaszkodni a kihajtható lcd hiányára mivel youtubon látjuk őket, nagy részük vlogger, nekik nyilván kell a kihajtható. Nekem viszont sokkal sokkal praktikusabb a sony féle vagy a fuji féle nem kihajló lcd
30D volt az első canon gépem még talán 12 éve? Azóta is csak canon gépeim voltak. Ami miatt váltottam az az, hogy nagyon úgy látom, hogy direkt nyirbálják meg a gépek tudását, hogy védjék az felsőbb szintet. És ez a hozzáállás nagyon nem szimpatikus Az én igényeimnek, ár érték arányban sokkal jobban passzolt most egy sony. Borzasztóan várom, hogy olyan gépet hozzon a canon olyan áron hogy azt mondom, ezaz, újra olyat akarok, de szerintem ilyen most sokáig nem lesz. Kicsit olyan ez mint az Apple. 2010-ben az iphone volt "az" okostelefon, aztán leültek, beérték őket. Canon volt az úttörő a digitális fotózásban, majd az 5Dm2-vel a videózásban, aztán leültek. Sajnálom Viszont az, hogy jön fel a sony, fuji, mindekinek jó, leglább versenyhelyzetet teremt. Ha nem lenne A73, XT3, akkor elképzelhetőnek tartom, hogy az eos R 3500 az RP pedig 2000 dolláron nyitott volna.
[ Szerkesztve ]
-
#31733248
törölt tag
"elég gyermeteg beszélgetések ezek, mindennek vannak előnyei és hátrányai"
Nyilván mindnek vannak és van reális magyarázat is arra, mi miért marad ki, de azért már csak szóvá tehetjük, hogy egy töredékébe kerülő, több éves gép kitűnő minőségben, crop nélkül tudja a 4K-t. A színkezelés pedig ízlés kérdése, sokan éppen a Canonét nem kedveljük.
-
Gicz
addikt
Nagyrészt egyet értek Az új sony akksik meg a mark 3 váz már azért akksiban nem para. vettem egy utángyártott akksit hozzá, hogy ha kell mégis legyen, ottvan a tásiban. Magamat nézve egy-egy alkalommal oylan 3-4 órára megyek ki fozotni városba, ezalatt végig be van kapcsolva a gép. Én úgy állítottam be, hogy ne váltson automatán a kereső és az LCD között, hanem ezt kitettem kézre eső gombra. Így ha nem nézek bele, nem megy sem az LCD sem a kereső. így ilyen 3-4 óra altt olyan 65%-ra merült le (kb 200 expóval). Tehát nekem 2 napot kibírna ahogy használom, és akkor még ott a tartalék akksim. Persze ez egyéni felhasználás függő erősen.
Obikkal sajnos igen az van amit írsz. Nekem volt canon 24-105, 50mm 1.8, 40mm 2.8, 85m 1.8, és sigma 20mm 1.4. Első körben vettem egy mc11 adaptert, és nagyrészt jól működik, de ami nekem kell, ott sajnos nem volt jó. Back button fókuszt használok, és a gép folymatosan követőfókuszon van, a shutter gombról le van véve a fókusz. És bizony a sigma adapter csak a sigma obival csinálja a követést, canon obikkal nem De utóbbi időben azt vettem észre, hogy inkább szeretem a fixeket, és a fényerőt, plusz street photo-hoz nem árt ha az egész kramanc a kézben minél kisebb (ezt szeretem a sony vázban meg a fix obikban) szóval canonból már csak a 40mm 2.8 van meg, plusz a simga 20mm. Sony-n nincs alternatívája a 40mm-nek értelmes áron. Sonyból most van a 85mm 1.8, tervezem az 55mm 1.8-at, és kellene még valami 35mm 1.8 ha valaki csinálna hozzá. Általánosnak meg lehet majd beszerzek egy tamron 28-75 obit, elég jók a review-k róla.
És félreértés ne essék, nincs arról szó, hogy olyat csinálok amire a 6dm2 alkalmatlan volt, vagy szar a dinamika tartomány stb stb. tökéletesen alkalmas lenne erre egy 450D is, vagy egy nikon d3300. Egyszerűen csak ez a hobbim, és mivel szeretem a gépeket, a technologiat, ezért van az ami. Engem egy jó gép arra ösztönöz, hogy kimenjek és használjam sokat, így már megéri számomra.
Ami egyébként minden milc előnye lesz előbb utóbb, az a lehetőség a hangtalan expóra. az RP is tudja ezt, de sajnos csak scene módban. Ezt amennyit csak lehet használom a sony-n. Főleg timelapse készítésekor jön jól, hogy nem aggódok azon hogy most bele fogok tenni ezért a pár másodpercért ezer expót.
[ Szerkesztve ]
-
#31733248
törölt tag
-
#16820480
törölt tag
Szerintem sokaknak az a baja, hogy ennyi pénzért egy Pana S1-et vártak volna a Canontól, amiben van dual-pixel AF és kihajtható kijelző. Szerintem simán azt gondolták, hogy ennyi is elég, jó lesz az úgy. Aztán mivel nem fogadta kitörő lelkesedéssel a piac, most megy az ígérgetés, hogy jön majd egy pro váz is, amit tényleg profiknak szánnak. Ezen a gépen látszik, hogy nem akarózik nekik teljes mértékben beállni a MILC-ek mögé igazából.
-
#16820480
törölt tag
A objektívek szerintem mindkét rendszeren elég profik lesznek, az hogy 1.2 vagy 1.4 már nem annyira sokat számít, de jelenleg a Canon esetében van a rendszerben két nem profi váz és szinte csak pro obik hozzá.
Azt a részt nem értem, hogy "a Sonynál is drágább", persze az, de az EOS R is, nem is kevéssel. Árban egyedül a Nikon van versenyben most a Sonyval, a többiek mind fölé lőttek.
Az M szériát is jó, hogy hozod, ott hogy is van a számozás?
-
GalaHU
őstag
Szép hogy így véded a mundér becsületét, de azért te is érzed, hogy valami nem kerek a jelenlegi Canon MILC startégiával...
Rengeteg, "ha", "akkor", meg "valószínűleg" szerepel a korábbi kommentekben. Tessék szépen elhinni hogy az az óriás gyártó aki eddig kényelmesen ült a babérjain, és a szükséges és elkerülhetetlen minimális fejlesztéseken túl csak az alsó kategóriába dobálta ki az újrafelhasznált technológiákat majd hirtelen megindul és a bölcsek kövével a zsebében (nagyobb nyílás) technikailag leradírozza a piacot...
A Sony termékei (de írhatnám a többi aktív MILC-fejlesztőt) már itt vannak, kb egy éve szabadon megvásárolható pl az A7III és objektíven -vagy ahogy te írod, Excel-tábla szemlélettel- nehéz ellenük érvelni az R mellett.
Volt Canon-osként az ergonómiával kapcsolatban valóban igazak lehetnek ezek az érvek, de ugye csak C-ről érkezve és ez csak egy cella a táblában, a summa-t nem tolja el szignifikánsan. (másrészt a szabadon konfigurálható gomboknak hála, nagyon gyorsan bele lehet jönni)
Hasznos és jó, hogy számos olyan pontra is rávilágítasz ami nem teljesen egyértelmű, vagy tévesen rögzült a köztudatban (lásd EyeAF) de pl. egy mobilról feljebblépő, vagy 4-5 éves kit-et használó amatőr felhasználót nehéz lesz meggyőzni, hogy az R-t válassza a III-al szemben, mert őt nem az ígéretek, hanem a kézzelfogaható jelen érdekli.
Mert azért az világos, hogy ez nem profi gép (egy kártyával nem is lehet) ehhez képest meg nem budget kategória, mégha az áraknál a korábban megtárgyaltak szerint, bizonyos forrásokból némileg olcsóbb lehet. A "feketéknél" viszont egy olyan masinát kapsz amivel nyugodtan kezdhetsz akár dolgozni is, innentől már csak az obiparkon múlik minden. Natív obikból, pláne a GM vonalon jelenleg nem tudok 2 verziónál többet említeni ami igazán hiányozna, mert le van fedve minden. (Számomra nagyon kéne egy 12-24 normálisan szűrőzhető lencse és a már bejelentett 135/1.8-ot is várom).
Az, meg hogy egy-egy YT-cölöp éppen mit és pláne miért nyom, vélhetően sohasem fogjuk megtudni. Személy szerint úgy gondolom, hogy butaság leírni az A7III-at anélkül hogy GM lencsével kipróbálnánk, vagy 2 hónap után rádöbbenni hogy jaj a szintező nem pontos, fúj, vissza is váltok...
Ezzel együtt nincs itt vallási kérdés, mindig szívesen olvasok érdekes technikai cikkeket/kommenteket, közös érdek hogy minnél szélesebb legyen a MILC-ek köre
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
p_adam
addikt
Egyébként ha tényleg komolyan így döntök akkor nem ez lesz az egyetlen váz, csak akkor lehet dilemmázni hogy egyelőre mi legyen a másik (praktikus lenne, ha legalább az akksi maradna ugyanaz, tehát akkor 5D 6D vagy ami a leglogikusabb az mégegy R lenne az igazán logikus, csak drasztikusan több mint egy 6D ami még ma is kiváló képeket gyárt az áráért), egyelőre úgy látom, hogy ez az R pont arra lesz tökéletes, hogy ha majd lesz egy komolyabb(lefogadom hogy beépített grip-el és megint egy másik típusú nagy akksival), akkor majd ez lehet a másodváz hozzá.