Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • p_adam

    addikt

    válasz GalaHU #8 üzenetére

    Érdekes, hogy azokat a dolgokat mindenki elfelejti, amiben ebben a gép jobb.
    A fogás, a kereső vagy az LCD sokkal jobb, mint a Sony-ban (még az A7RIII-ban is, ami eleve sokkal jobb, mint az A7III)
    Vagy a kit optika egyenértékűnek mondható a Sony-val, viszont lényegesen olcsóbb vele együtt.
    Ezzel most távolról sem azt állítom, hogy ez a gép jobb volna, meg persze az is rendben van, ha a szimpla kártyahely kizáró ok. De azt állítani, hogy feleannyit sem tud szimplán valótlan kijelentés. (Ez kb. ugyanolyan, mint azt írni a Sony-ról hogy a szűkebb bajonettel, korlátozott adaptálhatósággal esélyük sincs egy nagyobb platformmal szemben, ez az összevissza dobálózás rettentő unalmas)

    [ Szerkesztve ]

  • p_adam

    addikt

    válasz GalaHU #16 üzenetére

    Tényleg unalmas ezekre válaszolgatni. Sehol nem állítottam, hogy a Canon váz olcsóbb volna, a hivatalos fogyasztói ára drágább. Azt írtam, hogy az objektív olcsóbb hozzá, ha kitben veszi az ember, a Sony-hoz nem adják olcsóbban sehogy. Nem tudom mennyire mérvadó az összehasonlításod, ha egyszer szétnéz az ember a hirdetések között, amiből elég jól leszűrhető, hogy aki fórumot olvas és nem igényel vissza áfát, az jó eséllyel nem itthonról fogja ezeket beszerezni.

    Ez megint teljesen valótlan, egy ideje van benne követő Eye-AF, persze még a várható frissítésekkel sem lesz olyan jó, mint a Sony esetében.
    [link] ez alapján távolról sem rossz portré fotózásra.

  • p_adam

    addikt

    válasz GalaHU #21 üzenetére

    Ok, semmi értelme de mehet tovább :))
    Az internet legolcsóbb ára 1500 euró az A7III vázra (de még egy töltőt minimum venni kell hozzá) és 1450 az EOS R-re, tehát nem drágább (a gyári EF adapter feleannyi, mint a Sigma MC-11, vagy ugyanannyi, de többet tud és persze sokkal jobban működik). De ha hozzávesszük az objektívet és kitben veszi az ember (jelenleg 2100 euró), akkor már a Canon árelőnye nagyobb, ennyiért nem lehet ezzel az objektívvel Sony-t venni. Természetesen a Sony-hoz a Tamron is közkedvelt, ezért nehéz összehasonlítani, meg lehet azon vitatkozni hogy egy rakat pénzt költeni FE objektívekre jobb-e vagy venni nagyon jó EF optikákat de előretolt súlyeloszlással (de ez ugyanúgy a Sigma FE vagy más adaptált objektívekre is igaz).

    A lényeg, lehet normálisan is véleményezni valamit (az a másik teszt amit linkeltem szintén Sony felhasználótól származik), vagy csak azt hangoztatni és önigazolni, hogy "de jól jártam hogy ezt választottam volna, mint bármi mást"

    [ Szerkesztve ]

  • p_adam

    addikt

    válasz GalaHU #24 üzenetére

    Elég ezeket az árakat összevetni az itthoni nettó árakkal, aztán mérlegelni, hogy melyik éri meg jobban azért, hogy regisztrálni lehessen...
    Eddig csak az itthoni dolgokon könyveltem el jelentősebb veszteséget (az az igazság, hogy akár DSLR, akár MILC az értékük előbb-utóbb úgyis megy a levesbe), igaz nem is vettem túl sok dolgot így, pont ezért, de már mindenki ezt teszi, aki hallott róla, a legrosszabb verzió az az, hogy időt veszít az ember, míg visszakapja a pénzért, a garancia meg egy kockázat, amit ekkora különbségnél lehet, hogy érdemes bevállalni, legalábbis a hirdetések alapján más is így tesz.

    De nem is ennyire az ár vs ár a lényeg, azt nem lehet számokban kifejezni mennyi venni egy adaptert és nem váltani rendszert. Vagy ha még jó a DSLR (igen még lehet vele fotózni ma is) akkor meg várni a következő modellt és azt megvenni. A felhasználók nagy része ilyen vagy olyan lesz, de ezt az egyik kamera a másikat alázza dolgot nem értem attól hogy mennyit tud egy filmes távmérős, én felhasználástól függően nem érzem kevesebbnek, mint egy Sony A9-et, sőt az a kevés fotó amit csinál, adott esetben sokkal értékesebb.

    [ Szerkesztve ]

  • p_adam

    addikt

    válasz GalaHU #27 üzenetére

    Persze mert a Sony meg a Nikon (meg a Panasonic) esetében így is van, a Canon esetében a súlyeloszlás a fő különbség (egyelőre, nyilván előbb-utóbb ki fog jönni az új platform technikai előnye), az AF gyakorlatilag ugyanolyan jól működik.

    Ahogy írtam az érték így, meg úgyis megy a levesbe annyi év múlva és pont az ellenkezőjét tapasztalom, sokkal könnyebb valamit garancia nélkül alacsonyabb áron eladni, mint fordítva, mert garanciával is majdnem ugyanazt az alacsony árat követelik a vevőjelöltek, mindegy milyen állapotban van. Ha nem romlik el, akkor egyáltalán nem éri meg, ez az igazság.

    Objektívet nagy kivételtől eltekintve nem is veszek újonnan(ha az ember néz ilyen mi van a táskámban videót sokat kereső sikeres fotósoktól/videósoktól, ott is inkább azt hallja, hogy ezt meg ezt is használtan vettem vagy már annyi ménkű sok pénzem lett, hogy vehettem egy teljesen új komplett rendszert), mert az is ugyanúgy pénzkidobás (ha nincs visszaigénylés), ha csak úgy magától elromlik a garanciaidőn belül, akkor ott valami tényleg nem stimmel (olyan persze előfordulhat, hogy nem olyan éles darab vagy fókuszhibás stb., akkor visszaküldöm, de ezzel még szerencsém volt, de ha jó, akkor az is marad, vagy akkor tényleg új le lesz harcolva, hogy megérte az árát, ebben az esetben nem vagyok meggyőzve arról, hogy ingyen megcsinálnák)

    [ Szerkesztve ]

  • p_adam

    addikt

    válasz Dester31 #28 üzenetére

    Nincs annál elviselhetetlenebb dolog, minthogy ne tudd használni a kamerát azért, mert éppen töltenéd az akksit.
    Természetesen rendkívül hasznos, hogy tölthető, de ettől még a külső töltő meg pótakksi létszükséglet, ha csak nincs mindig másik kamera kéznél állandóan.

  • p_adam

    addikt

    válasz hegylako01 #31 üzenetére

    A magam részéről vettem egy külön USB akku töltőt is, hogy azzal is lehessen tölteni egy PowerBank segítségével, mindegy, csak ne a kamerán éktelenkedjen, ha egyszer a MILC elvileg kisebb meg könnyedebb...ettől még ez egy szimpla spórolás, amit a felhasználók hajlamosak elengedni(ha annyira felesleges lenne, akkor nem pakolnák oda a drágább modellekhez) mert az A7III vagy X-T3 vagy Z6 rettentő sokat tud az árért, ezt szinte senki sem vitatja, csak azért egy csomó hátrányuk is van, amit szinte már megemlíteni sem szabad, mert ugye hosszú évek óta lehetett váltani Sony vagy Fuji vagy m43 gépre, és rájuk ezek a dolgok esetleg kicsit inzultálók lehetnek.
    De persze a Canon ugyanezen dolgok más változataiért meg persze az excel táblákért hidegzuhanyt kap mindenhol - pl. az RP modelljükkel kapcsolatban a legtöbb amit ki lehet belül sajtolni, hogy majd még lejjebb viszik az árat, és akkor úgy fog majd jól fogyni :))

    [ Szerkesztve ]

  • p_adam

    addikt

    válasz Dester31 #34 üzenetére

    Én sem így kezdtem, ezek olyan dolgok, hogy egyszer beszívja az ember, aztán utólag átgondolja, hogy megérte-e. De aki ennyi pénzt költ kamerára meg objektívre mint ez a FF kategória, az lehet hogy komolyabban is akarja használni.

  • p_adam

    addikt

    válasz #16820480 #35 üzenetére

    Vicces poszt, tekintve, hogy ennyit már a +300$-os USA-ban már megcsinált, mert a BH-nál már jár hozzá az adapter :DD Az mindenkinek szíve joga, hogy milyen áron veszi meg, egy X-T3 sem lesz egy év múlva annyi, mint most.

  • p_adam

    addikt

    válasz #16820480 #40 üzenetére

    Persze csak pl. van egy eleve drága 70-200 f4 G meg a f2.8 GM, az érkező kompakt RF 70-200 2.8 IS-el együtt a Canon-nál meg van nyolc különböző változat (három f4, öt f2.8) aszerint hogy ki mennyit akar költeni rá (milyen vételt talál), és mindegyikkel működik. És a firmware frissítés után a Tamron/Sigma objektívek szintén jól működnek (alkalmasint jobban, mint egy DSLR vázon, szóval még érdekesebbek, mint a tükrösön általában kevesebb fókuszhibát produkáló, de drágább gyári Canon darabok)

    [ Szerkesztve ]

  • p_adam

    addikt

    válasz Joczek #44 üzenetére

    Másként fog alakulni a modellstruktúra, míg a Sony-nál van 10fps fejlett fókuszrendszer dupla kártyahely 2000$-ért, addig a Canon-nál ez nagy valószínűség szerint 4000$ felett lesz, igaz 4k60p is lesz benne, ahogy a Sony A7SIII esetében is.
    Objektíveket meg lehet 10-15 évre venni, de egyáltalán nem kötelező (ezeknél a MILC objektíveknél ezzel kapcsolatban már vannak kétségeim), de ha először jó áron veszi az ember akár újonnan, akár használtan és nem romlik el, akkor nem bukik rajta.

  • p_adam

    addikt

    válasz Hampel #46 üzenetére

    Az alábbi szabadalom azt sugallja, hogy lehetséges lenne, persze egy dolog az elmélet és egy másik a gyakorlat, a jövőre nézve csak találgatások vannak, hogy mik jöhetnek majd még, leállni senki nem fog.

  • p_adam

    addikt

    válasz 80hun #48 üzenetére

    Már elég régóta nincs ilyen objektív, ami úgymond klasszikussá vált volna (talán az APO-Lanthar széria, de némileg újjáéledt egyelőre Sony bajonettel), mindent csak akkor gyártanak, ha megéri, a Nikon 500mm f/5.6 PF objektívvel például leálltak valamiért :)
    Egyébként az 50/1.0 (vagy RF 50/1.2) nekem sokkal specializáltabbnak tűnik, mint egy 28-70/2 (ami persze szintén nem olyan univerzális, mint a következő RF 24-70 2.8 IS) de lehet így is jobban fog majd fogyni, a 11-24/4 se egy tömegtermék, de azért lassan, de biztosan fogy, akár crop szenzoros videós felhasználásra is.

  • p_adam

    addikt

    válasz p_adam #49 üzenetére

    Még az utóbbiról az jutott az eszembe, hogy előbb-utóbb valószínűleg a Canon C-széria is RF bajonettre fog átállni (valószínűleg FF videós szenzorral, a fényképezőknél meg egy ideig marad a croppos 4k, hogy el legyenek különítve, a Canon már csak ilyen marad), akkor meg a mozgóképre tervezett objektívekhez képest még az RF 28-70/2 is viszonylag "olcsónak" fog számítani.

  • p_adam

    addikt

    válasz Joczek #51 üzenetére

    Erre fogadni mernék, hogy kizárt hogy a profi videokameráiknál nagyobb szenzoros videót tudjon egy sokkal kevésbé komoly gépük, ez eddig is így volt sok-sok évre visszamenőleg, és ezután is így lesz.
    Az 5D utódmodellje pedig maga az EOS R, vagyis ez a gép, bár lejjebb pozicionálva, az ennél komolyabb, az 1DX és az 5D közé helyezendő majd képességekben és árban is kb. 24 Megapixel körül, tehát 1.5x körül crop 4k60p és 1080p120p FF 10-bit 4:2:2 (nincs Raw opció), ezeket fogja tudni valószínűleg, már ez is nagy ugrás az R-el összehasonlítva ugyanazon előnyökkel (igaz dupla áron) de ennél okosabb videós téren nem lehet.

    Szóval ezt teljesen felesleges várni, hogy lesz valami, ami 1:1-ben összevethető lesz egy Sony A7SIII vázzal ilyen téren, mert így nem is akarnak versenyezni, a felfelé az út egyenesen a C széria felé vezethet majd az új bajonettel.

    Persze, nincsenek akkora technikai hátrányban, mint azt egyesek gondolják, de ettől még nem is fognak ilyen dolgokra koncentrálni, hogy ezzel is maguk alatt vágják a fát és csináljanak egy mindenre maximálisan jó kamerát, aki erre vár, az (sokadjára) is csalódni fog.

  • p_adam

    addikt

    válasz Joczek #52 üzenetére

    14-21 f1.4, teljesen más a kettő, de ahogy már egy másik topikban írtam, ez csak egy szabadomból indult pletyka, egy 10-24mm f4 vagy egy 11-24mm f2.8 ennél sokkal valószínűsíthetőbb, ezekkel kapcsolatban kérdezgettek fotósokat egy próbán.
    70-200 f2 abszolút irreális, ilyet biztosan soha nem fognak csinálni.

  • p_adam

    addikt

    válasz Joczek #55 üzenetére

    Ugyan ugyan, az A7S széria már 2014 óta, vagyis 5 éve létezik, sokan nyugdíjazták az 5D III-at FF videós célokra (fotóra valószínű megtartották mellé), de ettől még a Canon egyáltalán nem ment csődbe, sőt. Szóval ők lennék a leghülyébbek, ha egy eddig is tökéletesen működő stratégiát megváltoztatnának, tetszik, vagy nem, de az 1DXII az összes rákfenéjével együtt (croppolt MJPEG 4k 60p de C-log nélkül, fix kijelző, nem is tükör nélküli, nagy, nehéz, stb.) is egy nagyon komoly fotó/videó kamera, csak ezt kell túlszárnyalniuk némileg, többre nincs szükség.

    [ Szerkesztve ]

  • p_adam

    addikt

    válasz Joczek #57 üzenetére

    én is pont ugyanezt írtam az előbb, de először neked egyáltalán nem ez volt először leírva
    a Sigma egy sokkal rövidebb és nem is FF-re való objektív. A tele végén már sok különbség nincs a DSLR és mirrorless bajonettes objektívek között, elég a Sony és Canon legújabb 400/2.8-asára tekinteni, tök hasonló a kettő, azért mindenhol forradalmat várni nem kell.

  • p_adam

    addikt

    válasz Joczek #62 üzenetére

    Egyelőre még nem tudni, hogy ehhez a bajonettnek bármi jelentős köze van-e, vagy csak simán a mérnökök dolgoztak jobban, de egyébként megoldható lenne E-mount-on is, sokaknak egyébként nem meglepő módon nem tetszik a variálható hosszúság, nem csak előnye van ám ennek.

    Az átmérője akkor sem lehet fizikailag kisebb egy 200m f2 objektívnél, sőt ennél még valószínűleg nagyobbnak is kell lennie - jah és ezt az egészet mozgatni egy zoom-al, sok szerencsét...Erre egy szimpla nem a válasz.

    Ehhez képest egy zoom ami csak 70mm f2 véggel ér véget, még emészthető, bár a 95mm-es szűrőméret itt is új rekord (illetve a Sony videós 28-135mm f4 zoom optikája is ugyanilyen szűrőt kér)

    Elméletben lehet, de ez egy FF bajonett FF objektívekkel, nem középformátumra való, ahová teljesen más objektíveket kell tervezni (és akkor meg már teljesen ugyanazokkal a problémákkal, amiért mást kritizálnak)

  • p_adam

    addikt

    válasz Sancza #67 üzenetére

    Kíváncsiságból benne vagyok a GFX FB csoportban és nagyon meglepő, hogy mennyire sokan raknak régi kisfilmes objektíveket GFX gépekre (persze elsősorban portréra) extrém vignettálás és mosás a széleken, de nagyon nem érdekli őket (vagy akkor 35mm módban használják, amit szintén nem nagyon értek, de tulajdonképpen egy FF kamera Fuji színekkel)
    És igen, sokkal több az amatőr GFX felhasználó, mint a profi (vagy csak úgy tűnik többet posztolnak)

  • p_adam

    addikt

    válasz MrChris #70 üzenetére

    Persze, nem is így értettem, ahogy néztem egyáltalán nem olyan rossz a 480Mbps 4:2:0 8-bit belső kodek (a C200-ban sincs jobb, és még így is nagyon jó néz ki), a 'sima' C-Log profit legalább pont eleve erre alakították ki és nagyon jó passzol a komolyabb kameráikhoz is.
    Több fps lesz és biztosan csökken a pixelszám is, tehát csökkenni fog a crop és jelentősen javulni fog a rolling shutter is. De majd lesz egy (feleslegesen) nagy felbontású váz is, ami viszont videóra még gyengébb lesz.

  • p_adam

    addikt

    válasz Joczek #74 üzenetére

    Egyfelől a technikai korlátozás mellékterméke, másfelől meg az egész, hogy milyen szenzort adnak hozzá az teljesen a marketing osztály önkéntes döntése, hogy ezzel is védjék a Cinema sorozatot. Szóval igen, mindig várhatók valamilyen korlátozások és mindegyik model valamilyen szinten specifikusan egy dologra jobb, mint az összes többi (pl. az 5DIV és 1DXII kijelzője fix, a 6DII forog de videóban mégis ez a leggyengébb, vagy az EOS R meg feljebb van szintben de nincs benne joystick vagy dupla kártyahely vagy az EOS RP akksija gyengébb mint a 6DII és így tovább és így tovább...

  • p_adam

    addikt

    válasz MrChris #77 üzenetére

    Nem, minden ugyanolyan lesz (ugyanaz a crop, bármekkora is legyen) csak valószínűleg nem lesz ugyanolyan mértékű a tömörítés (ami kb. 960 Mbps lenne ha ugyanolyan maradna)
    De ez évre inkább a sok megapixeles vázt várják, ez a másik még lehet, hogy egy pár hónappal többet várat majd magára (legalább addigra kész lesz a 'Pro' zoom sor)

  • p_adam

    addikt

    válasz Joczek #80 üzenetére

    Pontosan croppolt 4k megy azokba a sima kommersz FF gépekbe - és egyelőre egy APS-C gép sem fog APS-C 4k videót kapni, hanem tovább lesz croppolva :))
    Az 1DXIII meg a MILC megfelelője erősödik valamennyit, de azért az egy másik árszint lesz (és szerintem még az sem lesz 4k FF, csak más hiányzó opciók lesznek pótolva).
    A 6k felvételhez egyébként már a DV szériás processzorok is mások, ilyeneket ugyanúgy nem fognak fényképezőkbe rakni.
    A legtöbb, amit írtak párszor és szabadalom is volt belőle, az egy videós s35mm (1.5x) 4k szenzorral szerelt RF bajonettes gép az XC10 mintájára az ND szűrő meg ugye már ott lehet az adapterükben) bár szerintem még ez is viszonylag túl jó olcsó alternatívája lenne egy C200-nak.
    Valamilyen szinten elengedte ezt a dolgot a Canon, nem nagy baj nekik, ha valaki az A7S szériát vagy most már egy Panasonic S1 gépet választ FF videós célokra(vagy esetleg a Z6, bár itt egy csomó minden fordított irányban működhet), ezeknek a nagy részén szintén Canon EF objektívek szoktak díszelegni (amik ha nem manuálisak, akkor úgyis Canon vázon tudják a legjobb videós fókuszt), tehát nem olyan nagy érvágás, de ezt már az 59-esben leírtam.

    Szerintem egyébként egy 1.5x crop tényleg nem a világvége(az 1.74x már nem tetszik), ha egyszer abszolút egy ipari standard pontosan úgy, mint ahogy a 35mm kisfilmes szabvány állóképekre. Levágja a vignettálást, örvénylő háttérmosást, az olcsóbb objektívek is élesek középen, stb. ahogy már linkeltem korábban, a RED gépek jelentős részében is ilyen szenzor van és nincs gond a kinézettel.

  • p_adam

    addikt

    válasz #31733248 #82 üzenetére

    A Canon EOS R-nek meg kihajtható a kijelzője, vannak normális színei, elfogadható az üzemidő, kb. ez lenne az alap a Sony-nál is, elég gyermeteg beszélgetések ezek, mindennek vannak előnyei és hátrányai.
    I had failed two times to switch to Sony

    [ Szerkesztve ]

  • p_adam

    addikt

    válasz 80hun #84 üzenetére

    Alapvetően azt nem értem, hogy ezt mért kell úgy írni, mintha tény volna. Nekem pl. egyáltalán nem tetszik az a megoldás, és nem csak videós szempontból. Egy belső timelapse-hez szeretem a kamerát a viszonylag kis helyiség legszélére rakni egy viszonylag kevésbé nagylátószögű objektívet használni, egy kihajtható kijelzővel ezt tök egyszerű kivitelezni, de máskor is úgy láttam, hogy hasznos. Utcára tényleg jó, ha nem oldalra hajlik ki, van hátránya is, de az internet nagyobb része inkább arra panaszkodik, ha nincs, akkor olyan rossz nem lehet.

    Persze, mindenkinek van szeme, el tudja dönteni, vannak összehasonlítások (általában nem a maximumot hozzák ki mindkét kamerából egyszerre szóval ezért nem is linkelek már semmit, mert még igaza is lehet annak, aki azt állítja, hogy az a teszt nem fair) igazából az a baj, ha valaki tényleg azt a modort tekinti mérvadónak, amivel ez az egész topik indult, de ez a továbbiakban is várható pont azért, amit szintén írtam hogy Sony Fuji m43 (esetleg Canon M50) egyelőre ebből áll a MILC userek nagy része, ezért ezeket könnyű pártolni.

    [ Szerkesztve ]

  • p_adam

    addikt

    válasz 80hun #86 üzenetére

    Elnézést, igaz, kb. ez okozza, ha az ember már azt se tudja mért, de úgy dönt, hogy sokáig egy önjelölt ügyvéd lesz és már nem lát semmit a sorok között, pedig még meg sem rendelt semmit :) De az legalább igaz, hogy ennek a megoldásnak is van hátránya, mint minden másnak ;)
    De tényleg azt írtam, hogy akinek az kell, hogy ne legyen crop, vagy legyen stabilizálás, vagy egy kártya kizáró ok, stb. az egyáltalán ne is foglalkozzon a Canon-al ha egyszer más gyártóknak pont más a hitvallása. Ha tényleg látnék olyan kamerát, ami számottevően és egyértelműsíthetően jobb a többinél (nem csak papíron, mert ott ez valóban létezik), akkor nem ellenkeznék, de itt és most még nem ezt látom, csak rengeteg érdekes opciót.

    [ Szerkesztve ]

  • p_adam

    addikt

    válasz Joczek #88 üzenetére

    Egyáltalán nem azt írtam hogy nem hátrány, természetesen az, hanem hogy nem olyan dolog, amivel lehetetlen volna együtt élni (emellett pár másik probléma meg már megoldva, mint a belső kodek, HDMI kimenet, fix kijelző). Amikor teljesen egyértelmű okokból szándékosan korlátoznak dolgokat, akkor elég világossá válik, hogy nekik sem érdekük maguk alatt vágni a fát, .talán majd akkor, ha a konkurencia már más dolgokban fog elmenni mellettük (pl. globális zár)

    Az pl. ugyanúgy nem indokolt, hogy a Sony is fejlesztgeti a színeit, de az újabb Venice kamerával bemutatott színkezelést csak majd a későbbi modellek kaphatják meg (mivel az újabb FS5II-ben a szenzor meg úgy teljesen az egész kamera ugyanaz, ezért nem valószínű, hogy annyira hardver kérdése a dolog és nem lehetett volna simán csak a szervizben frissíteni).

  • p_adam

    addikt

    válasz Gicz #90 üzenetére

    Persze, ezt én is írtam. Egyébként a számomra legjobb képeim jelentős részét távmérőssel csináltam, ahol fix az LCD (vagy egyáltalán nincs) :) Van abban valami plusz szándékoltság, ha az akármilyen keresőt használja az ember, persze azt el lehet felejteni, hogy majd nem vesznek (időben) észre, most lehet majd kipróbálom az ellenkezőjét, és megpróbálom az ellenkezőjét és olyat kamerát használni, ami alkalmasint beszélgetést provokál ki, bár itthon egyelőre nem túl pozitívak az ezzel kapcsolatos tapasztalatok, de ennek ugyanúgy lehetek én is az oka, nem csak a másik fél, vagy a kamera, stb.

    A Canon már csak ilyen, de azért az elsődleges Canon -> Sony dolog az volt, hogy a Sony mellett semmi más alternatíva nem is létezett (elegem van a DSLR-ből de azért a szenzorméretet megtartanám -> Sony), meg persze most is lehet az, hogy a Canon kevés, amivel így egyet is tudok érteni, de egyrészt az a kevés dolog szerintem valóban jobb benne, mint a Sony gépekben. Azért linkeltem a másik 'switch to Sony' dolgot, mert az abban leírtak nagy részét én is ugyanígy tapasztalom és még közvetlenül nem is cáfolta meg senki, nyilván van már vadonatúj akksi stb. de más, nekem nem tetsző problémákat én továbbra is ugyanúgy látok, csak nem írom be minden posztba, mert nem sok értelme van kérdezés nélkül bolygatni mások lelkivilágát - meg persze kamatostul vissza is kapja az ember, ha a számszerűség nem mellette szól, és itt egyelőre egy EOS R user sincs - de még lehet, csak lehet akkor is jobban teszi, ha a háttérben marad :)

    Meg ott voltak azok a vélemények a Sony felhasználókról akik mondták hogy igen, nekik már nincs miért váltani, de ettől függetlenül ezt is ugyanúgy jó gépnek tartják ami csak még jobb lesz később (persze drágábban, ez is egyértelmű).

    Másrészt az objektíveket is emészthetőbb áron tudom beszerezni(vagy ha újak, akkor bizonyos esetben innovatívabbak), ha akarom, rengeteg sok választás van. A Sony esetében vagy megveszi az ember újonnan drágán (vagy azt a párat, amik valóban normális áron vannak, a Tamron nem véletlenül sláger), vagy majdnem annyiért használtan. Egy használt, újszerű 85 1.4 GM-et tudtam volna venni 300-ért, ezen kívül más tuti vétel nem volt, amiről lemaradtam volna, lassan lehet törlöm is a listát, mert csak időveszteség, ha már ezek meglennének a lehető legkevésbé fájó áron, akkor hozzá az A7III vázat már könnyű lenne választani.

    A 6DII szerintem egy szolid gép (de csak egy okos liveview-val kiegészített DSLR), az ára mellett kísérletezési célokból vettem, ha majd az RP is képes alászállni ennek az árszintnek, tehát 1000 euró alá benéz szürkeimportban (mért ne lenne, alkatrészekben valószínű olcsóbb) akkor meg jó kis belépő gép lesz, akármilyen gyengének mondható minden téren (jelenleg szvsz nem alternatívája az R-nek, túl kicsi az árkülönbség, majdnem akkora kell, mint az 5DIV és 6DII között)

  • p_adam

    addikt

    válasz #31733248 #92 üzenetére

    Természetesen mindent szóvá lehet tenni, kell is, egyáltalán nem ezzel van a gond.

    Már az előbb is írtam azt a linket(egyáltalán végigolvasta valaki, gondolom nem), konkrétan az A6300-nak (A6500-nak stb.) rengeteg más hátránya van még ezen kívül (főleg videóra) csak valahogy ezeket senki sem hajlandó ugyanúgy elfogadni, mert mondjuk pl. pont ez van neki, a legtöbb ember nagyon jól elvolt / elvan az A6300-al, amíg nem volt / nincs jobbra pénze, de nem is néz vissza rá, miután továbblépett.

    [ Szerkesztve ]

  • p_adam

    addikt

    válasz Gicz #94 üzenetére

    A zárómondat tükörképe is lehetne egy nem olyan rég elhangzott másiknak, csak más szempontból.

    De amíg egyesek továbbra is elsősorban az excel táblát nézik meg csak fikáznak, addig nincs miről beszélni. Normálisan is le lehet írni, hogy nem ez a preferenciám, csak ugye ez esetleg azt sugallná, hogy a másik se egy hulladék, ha meg az írják hogy az, akkor meg máshogy nem lehet lereagálni, hogy ugyanezen stílusban nézve amúgy akkor az is az...

    Ha nagyobb összetűzésbe szeretnék kerülni itt, egyszerű volna (mondjuk ez neten mindig az), csak állandóan minden ajánláshoz oda kéne tenni, hogy de azért itt van meg meg meg ez...egyszer megpróbáltam de hamar abba is hagytam és teljességgel el is engedem, inkább korlátozom, hogy hova írok :)

    Még az A7S-t használom (nem videóra) és így még azzal is viszonylag rendben van az akksi, de azért a 6DII nem túl meglepő módon jobb volt, az A7III meg nyilván még erre is tud rátenni.

    Igen, a timelapse-et én is pont így használom és szívatás, hogy csak az R-en érhető el, ahogy írtam egyelőre az RP szóba se jön, de hanggal együtt egy szolid timelapse kamera az is meg a 6DII is (meg persze egy csomó minden más is, a Sony is pótolni fogja a mostani kamerákban, ami jó hír)

    [ Szerkesztve ]

  • p_adam

    addikt

    válasz #31733248 #96 üzenetére

    Teljesen Sony-ra váltani nagy kiadás, visszaváltani Canon-ra meg már onnan tényleg nem sok értelme van, természetesen az eredeti okoktól (vagy bizonyos hibák észlelésétől) függően.

    Ezt vallás dolgot attól függ hol nézzük, a dpreview oldalon található Canon híreknél a komment szekció is ugyanerről szól, elsősorban Sony felhasználók, akik soha nem vennének ilyen kamerát mindegy mit tud, de elégedettebbek attól, ha egy párat sikerül belerúgni a Canon kamerákba. Pl. nyilván tarthatnak attól, hogy a Sony tere innentől már nem biztos, hogy nő számottevő mértékben, vagy a m43 attól, hogy innentől az egyik gyártó már nem fog gőzerővel rájuk fókuszálni. (Vagy a Fuji ettől, hogy az elmúlt fél év óta már ennyi ménkű sok FF kamera lett a piacon, amik idővel ugyanúgy folyamatosan esnek lefele, akkor azok majd még érezhetőbben fognak stb. stb.)

    Nyilván annak is van oka, ha valaki egy ilyen EOS R gépet és mások a prioritásai, fontos az hogy milyen használni azok mellett, hogy miket tud, de már erre is többször hivatkozott más is, nem tudom van-e értelme linkelni bármit is, aki akarja, úgyis megtalálja, kipróbálja, és annyi (de az excel tábla ezek előtt van)

    Nekem csak az szúrta a szemem, ha egy topik annyira egyoldalú (ezáltal szerintem félrevezető) stílusban indul el, mint ez. De mindegy, nem is nagyon van már olyan kamerával kapcsolatos topik, ami nem a marakodásról szólna, a 'szakmai' topikban is sikerült megtalálnom egy vakon hívő fórumtagot.

    Nem sok olyan véleményt látni, ami valamilyen szinten kiegyensúlyozott lenne, de pl. itt van Tyler Stalman, aki használja mindkettőt, ha annyira jó lenne a Sony A7III mindenre, akkor nem csak videóra használná és nem csak 1-2 olcsó Sony objektívje lenne.

    [ Szerkesztve ]

  • p_adam

    addikt

    válasz #16820480 #99 üzenetére

    Ez nem ígérgetés, nyilván hasonló lesz a modellstruktúra mint a DSLR gépek esetében, meg már bemutatták, ami várható volt, hogy stabilizálás is lesz (csak egyelőre itt többet kell érte fizetni). Egyértelműen teljesen mögé fognak állni, csak nem egyből 100%-ban hanem fokozatosan.

    Mert a Panasonic S1-ben milyen AF van? Ugyanez milyen lesz adapterrel együtt - még gyengébb. A roadmap-et nézve hány objektíve van/lesz, ami nem csak egy DSLR megtoldása, hanem célzottan az új bajonettre tervezett és nem annyiba kerül, mint a Leicák?
    Videóra manuális fókusszal elég jó választásnak tűnik (mint az A7SII) vagy fotóra követő AF nélkül, de ez se mindenre jó (a kit obija elég jó, de a többi nem annyira).

  • p_adam

    addikt

    válasz #16820480 #104 üzenetére

    Igen, de legalább lesz belőlük viszonylag gyorsan sok (a Panasonic-ból egyelőre nem lesz, hiába vannak rajta hárman, a luxus opciót kivehetjük) és az adapterrel is sokkal simábban működnek a régik, a Panasonic esetén már egyik sem igaz 70-200-ból csak méregdrágát és nagyot lehet venni, mindegy hogy f/4, vagy még drágább nagyobb f/2.8, meg nem elvetendő az sem, hogy a Canon lényegében ugyanolyan áron és súlyban de kisebb méretben csinált egy f/1.2-t, amíg a Panasonic f/1.4-et
    Szóval az AF-et leszámítva (ami mondjuk fontos) okosabb gép, van benne két kártya stb., de nagyobb nehezebb és nem utolsósorban még a Sony-nál is drágább.
    Az első közkedvelt választás M50 felett szerintem elég átlátható minden, az alsóházban a Sony-nál is lassan túl sok modell van, kevésbé lehet átlátni, hogy az A6400 most mi (új AF, új procceszor, stabi nincs), meg hogy akkor az A6500 (4k elsötétülő kijelző) most akkor jobb nála, vagy nem, majd megcsinálják "rendesen" az A7000-et (rolling shutter megoldva, ami mindkét másiknál baj, az akksi is az új lehet) és akkor majd hirtelen egyszerre avul el mindkettő, bár ez meg FF árban lesz.

    Alapból mindegyik cég ugyanúgy működik, csak arra vonatkozólag más elvekkel, hogy hogyan legyen a legtöbb hasznuk a felhasználókon.

    [ Szerkesztve ]

  • p_adam

    addikt

    válasz GalaHU #107 üzenetére

    Szerintem az A7III-t meg úgy általában a Sony-t senki nem írta le, az sem, aki nem azt használja (direkt ilyen videókat raktam be először, A7RIII v. A7III portré- vagy esküvőfotós userek Canon R-t kipróbáltak), csak nincs egyensúlyban a dolog, kb. egy mondatban össze lehet foglalni a véleményem, hogy vannak okok, amiért lehet a másikat választani, még akkor is ha az ember nem épp a Canon -> Sony váltást számolgatja (bár sokan pont nem ezért fognak, most már ki lehet bírni).

    Nyilván ha valakinek FF 4k, stabilizálás, 120fps joystick két kártyahely stb. kell most és/vagy annyi pénzért, akkor képtelenség ezen Canon váz mellett érvelni, mert ezek közül egyetlenegy dolgot sem tud.
    Ha emellett döntök, akkor az biztos nem ezért lesz, hanem azért mert ezekre nincs szükségem v. elviselem és úgy látom, hogy szürkeimportban kicsivel olcsóbban mint az A7III még elmegy amit tud, nagyon jól a kezemre áll (egyeseknek nagy objektívekkel túl szűk a grip és az E-bajonett közti hely), könnyű kezelni(a touch bar szerintem gagyi), nagyon jók a beépített profilok videóra, és olyan objektíveket szerzek hozzá annyiért, amennyiért találok, meg majd az RF kínálatban is találhatok majd valami érdekeset (ha úgy döntök, hogy érdemes megfizetni).

  • p_adam

    addikt

    válasz p_adam #108 üzenetére

    Egyébként ha tényleg komolyan így döntök akkor nem ez lesz az egyetlen váz, csak akkor lehet dilemmázni hogy egyelőre mi legyen a másik (praktikus lenne, ha legalább az akksi maradna ugyanaz, tehát akkor 5D 6D vagy ami a leglogikusabb az mégegy R lenne az igazán logikus, csak drasztikusan több mint egy 6D ami még ma is kiváló képeket gyárt az áráért), egyelőre úgy látom, hogy ez az R pont arra lesz tökéletes, hogy ha majd lesz egy komolyabb(lefogadom hogy beépített grip-el és megint egy másik típusú nagy akksival), akkor majd ez lehet a másodváz hozzá.

  • p_adam

    addikt

    válasz PuMbA #110 üzenetére

    Részemről már elég típust használtam, próbáltam, valamilyen szinten ki tudom zárni azt, amit nem szeretnék különböző okok miatt, a Canon-on kívül máshoz nem lehet tetszés szerint gyűjteni a tökéletes kompatibilitással működő régebbi objektíveket (amiken egyébként könnyű túladni, ha eleve jó vétel volt, tehát ha újból váltani kéne, így az se volna mínuszos). Amiben egyik gyártó se különbözik az az, hogy lesz/van még sokkal jobb váz/objektív, csak fizesd meg.

    Persze az se baj, ha nem vesz az ember semmit, én is lefele építek, remélhetőleg harmadannyi cucc marad, csak ugye az már használva is lesz, nem szabad alábecsülni annak az értékét, ha valaki elkezd ráállni valami "gyengébbre", de kihozza a maximumot, amire képes, túl nagy már a kényelem, a sok új dolognak köszönhetően annyi jó olcsóbb, de jó kamera van, amik méltatlanul kapnak negatív kritikákat.
    A Canon és a Sony fotóra vagy videóra együtt nem olyan nagy ötlet, teljesen máshogy néznek ki a (felesleges plusz időt vesz igénybe megpróbálni egymáshoz igazítani, ami egyébként fontos és nagy érték, mert azt csak elvesztegetni lehet, termelni nem - ööö mondjuk itt is, az igaz...) Ugyanez arra is igaz, ha egyszerre használva vannak a vázak, akkor célszerű nem 'alámenni' a második váznak, kezelés, utómunka is egyszerűbb, persze drágább, elavulni is együtt fognak, szóval van még mit átgondolni.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák