- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- A régi node-okra koncentrál a szankciók miatt Kína
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- HP notebook topic
- Azonnali informatikai kérdések órája
- A Gigabyte is visszaveszi alaplapjainak alapértelmezett tuningját
- Milyen videókártyát?
- TCL LCD és LED TV-k
- AMD Radeon™ RX 470 / 480 és RX 570 / 580 / 590
- Házimozi haladó szinten
Hirdetés
-
Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
gp Továbbra is szeptemberi premierrel számolnak a fejlesztők, reméljük több halasztásra már nem kell számítanunk.
-
Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
it Küszködik az EV-kölcsönzés miatt a Hertz Global, még több EV-t adnak el.
-
Olcsó 5G-s ajánlatot nyújt a Realme Indiának
ma Megérkezett a Realme C65 5G, az első készülék a MediaTek Dimensity 6300-zal.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Joczek
tag
Ez az első Canon FF MILC, amit gyorsan és könnyen a Canon 5D IV szenzorának módosított változatával tudtak létrehozni. Én sem venném meg, mert munkára nem elég jó, hobbira drága.
Viszont készülnek az új szenzoros, pro Canon vázak, amik év végén, jövő év elején várhatóak. Az RF objektívek meg mindent vernek, a Sony ezen a ponton nem tud versenyezni majd, csak elektronikában, a vázak tudásában (ott viszont nagyon is erős ellenfél és jelenleg vezető szerepet tölt be). A Sony E-mount ugyanis APS-C-re lett tervezve eredetileg. Sok volt Canon tulaj használ EF objektíveket Sony vázon, mert egy 16-35 vagy 70-200 2.8 megvétele egy vagyon lenne Sonyra. De ez a migrálás így felemás, a fókusz nem lesz tökéletes. -
Joczek
tag
válasz hegylako01 #41 üzenetére
Én is csak a Leica vezér véleményét olvastam, köszi a linket!
Ettől függetlenül kétségeim vannak a Sony E-mount képességeit illetően hosszabb távon, nagy sportfotós objektívekkel. -
Joczek
tag
Igen, a Sony felső kategóriás objektívjeire nem lehet panasz, de a Canon RF felhozatala még impresszívebben kezd alakulni. Ez viszont már a profik területe, nagyon nem mindegy, milyen vázakra kerülnek ezek az objektívek. Itt a Canon még le van maradva és kíváncsian várunk, hogy épp csak behozza a lemaradást, vagy piacvezetővé válik a Canon. Ezeket a drága objektíveket 10-15 évre vásároljuk és nem a pillanatnyi helyzetet nézzük csak, hanem próbálunk előretekinteni. Aki jelentősen beruházott EF objektívekbe és Canon user, annak megéri türelmesnek lenni, hiszen a mostani vázakkal is kiválóan tud dolgozni és olcsóbb, folyamatosabb lesz a váltás Canon MILC-re. A filmeseknél más a helyzet viszont, náluk elfogyott a türelem...
-
Joczek
tag
A Canon 5D IV MILC-es utódmodellje max. 3500 USD áron várható, szerintem nem cropos 4K-val jön. Az 5D IV-nek és az EOS R-nek a szenzorja nem tud gyorsabb kiolvasást, ezért a crop (és az erős rolling shutter 4K-ban). A szenzor pedig valószínűleg azért sem tud többet ezen a téren, mert a Canonnak ez nem volt prioritás.
Ma már sokan a 2000-2500 USD sávban vásárolnak, ott is fontos hogy state of the art gépe legyen a Canonnak, ami felveszi a versenyt a Panasonic GH5 és a Sony A7 III szériával.
Az tény, hogy jönnek az RF objektíves cinema kamerák és itt valóban ott a félelem, hogy emiatt megint butítást szenvednek el a a MILC vázak videós téren. Én azért bízok a jövőben, a konkurenciához valamennyire muszáj felnőni. A Canon most indította el a RAISE nevű online fotó platformját, az oda feltöltött fotók egy hatalmas AI adatbázis részét képezik, ahol a szoftver megtanulja a fotókon látható összes objektum felismerését és ez az információ a kamerákban is használható lesz. A Canon valójában igenis komolyan veszi a fejlesztést, csak védi bizonyos piacait. -
Joczek
tag
Rebesgetnek RF 11-24 f 1.4-et is. Vesz az ember mellé egy RF 28-70 2.0-t és lehet később lesz 70-200 f 2.0 is mondjuk IS nélkül, de lesz szenzorstabilizáció... 3 objektívvel meg tud oldani egy átlagos fotós szinte mindent. Nem olcsó eszközökről van, de praktikus megoldás lehet.
[ Szerkesztve ]
-
Joczek
tag
Nem lennék ebben biztos, hogy nem lesz 4K full-frame Canon gép, mert akkor elveszti a piac egy jelentős részét, hiszen erre komoly igény van. Ez egyszerűen alap lesz és mivel minden konkurens cég nyújtja már, a Canonnak is nyújtani kell, különben szaksajtó és a userek azonnal megcsorbítják az új váz hírnevét.
Nem véletlen, hogy az EOS R eladások pl. Amazonon nem érnek az A7 III nyomába sem. A Canonnak is fel kell ismernie, hogy a filmesek az alacsonyabb ársávban keresnek használható gépeket, amit pl. most a Sonynál és a Panánál találnak meg, majd utána feljebb léphetnek, de maradnak márkán belül. Aki GH5-öt használ, nem fog C300at venni már, ha feljebb lép. Tehát ha a Canon nem nyújtja amit a konkurensek, piacot veszt.
A C széria már a 6K és a 8K irányába fog elmozdulni ás raw rögzítést kínál, nem összemérhető.
-
Joczek
tag
Hát, ha létező szabadalom, akkor a 14-21 f1.4 meg is valósítható valószínűleg. A Sigmának van 50-100 f1.8-a korlátoltabb EF szabványon, ki tudja, RF-en mi lehetséges még?
-
-
Joczek
tag
Az biztos, hogy a nagyobb átmérő jobb optikai designt tesz lehetővé. Kisebb vignyettálás, stb. Nem véletlen, hogy mind a Nikon, mind a Canon nagy átmérőt tervezett. Bár volt egy Sony prezentáció arról, hogy a Sony E mount is full-framere készült, lehet ez már inkább marketingfogás és valamennyire utógondolás - többen is így vélekednek nyugati fórumokon, a konkrét linkelt cikk alatt pl.
-
Joczek
tag
A crop nem azért van, hogy a Canon butítsa a képet, hanem mert a szenzor tud ennyit, nem megy 4K-ban a teljes kép kiolvasása. Egész biztos vagyok benne, hogy az új generációs szenzoroknál nem lesz ilyen korlát. Főként ha nő a pixelszám, az még durvább crop-ot jelentene, ami elfogadhatatlan lenne a piacon.
[ Szerkesztve ]
-
Joczek
tag
válasz #16820480 #76 üzenetére
Pixel binning megoldással nem ró nagy terhet a processzorra a teljes szenzor kiolvasása az A7R III és a Nikon Z7 esetében sem. Az alacsonyabb felbontású Z6 esetében viszont a teljes kép kerül kicsinyítésre, ezért jobb a minőség. 2017-es, 2018-as megoldások így adnak full-frame videót 45 megapixelen. Kétlem, hogy 2020-ban a Canonnak ez gondot okozna.
-
Joczek
tag
Persze, a Canon szegmentál (sajnos, de üzleti szempontból érthető), de most a C300 sorozat már a 6K és 8K irányába mozdul el, opcionális full-frame szenzorral épp egy mai hír szerint. Képzeljük el emellé még a raw adatfolyamot és az egyéb extrákat. A sima full-frame 4K már mehet a kommerszebb gépekbe is. Első körben majd a 3500 USD és afölötti váz kapja meg az új szenzorokkal, utána mennek lefele és az alsóbb szériákban (R utód) is jobb szenzor lesz, de itt már kb. 2021-ről beszélünk. Persze mindez részemről találgatás, de szerintem más sem képes pontosan megjósolni, hogy pontosan mit ad majd ki a Canon jövőre. Megmondták, hogy erős gépet terveznék és addig nem kerül piacra, amíg olyan nem lesz, ami megállja a helyét.
Canon 5D III és 5D IV user vagyok, javarészt fotóra, de videóra is és most még elvagyok a Magic Lantern raw-val meg az 5D IV 4K-jával, de kell a normális 4K és nem csak én vagyok így, hanem rengeteg user. A Canon ezeket az embereket el szeretné veszíteni? Nem hiszem. -
Joczek
tag
Jövőre visszatérünk ehhez a crop témához, hogy kinek lesz igaza, nem felejtem el. A crop igenis hátrány, mert az objektívek nem natív módon használhatóak, ráadásul aki egyszerre fotókat és filmet is készít, ott megint megkavar mindent. A szenzorstabilizáció fejlesztése folyamatban van, ill. az nem vitás, hogy a drágább gépek kétkártyásak lesznek.
Új hozzászólás Aktív témák
- Kamionok, fuvarozás, logisztika topik
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Nyíregyháza és környéke adok-veszek-beszélgetek
- A régi node-okra koncentrál a szankciók miatt Kína
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Windows 11
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Facebook és Messenger
- Autós topik
- További aktív témák...