Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Tin #42 üzenetére

    Nekem tetszik a 70D, bár még megvárom az első szenzor teszteket. Mert oké, hogy egy 2009-es darabot vált le, de a Canon vázak egyike sem nagyon fejlődött dinamika és színmélység tekintetében az utóbbi években (a belépő kategória már a 450D óta nem), ami szerintem nagyon gáz. Viszont érzékenység és jel/zaj arány tekintetében meg nagyon odavágtak.

    A Nikonok hatalmas fejlődésen mentek át a Sony szenzorai által. Tényleg szemmel láthatóan sokkal szélesebb a Nikonok dinamikája. Nekem egyelőre a D7100 szimpatikusabb (talán mert a céges gépek között olyanok vannak nálunk, mint a D7000, D800E, D90, stb).

    A 60D-vel meg a legnagyobb baj, hogy... hát nézz meg egy-két példányt amit használtak is rendesen. Mintha a kutya szájából rángatták volna elő. Gagyi műanyag és ócska foszlós, morzsolódós gumi az egész. Semmi köze az 50D-hez. Ez a minőségi szint elmenne egy xxxD vagy xxxxD sorozatú gépnél, de nem egy ilyennél.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Tin #53 üzenetére

    Persze, hogy tudom, hiszen ezt fejtegettem én is, olvass vissza. De az a probléma, hogy a DSLR piacon nem csak az alsó, de a professzionális szegmensben sincs változás évek óta. A legendás 5Dmark2 óta koppra ugyan azok a videó módok kerülnek bele a vázakba, kicsitől a legnagyobbig (jó az EOS 1D C egy másik világ, az már Cinema EOS).

    Ez főleg akkor gáz amikor a piac többi szereplője meg egyszerűen beint és elhúz. Ami nem baj, mert akkor a videósok oda fognak átpártolni. Nem vagyok részvényes se a Canon, se a Nikon vállalatokban, így nem izgat, saját vázam sincs, mert ha munka van, akkor ott a céges vagy a bérlés, így nem fáj az, hogy egyik nap Canont a másik nap Nikont használok vagy egyre többet lehet nyitni a Sony vagy a Panasonic irányába is (fotó szempontjából meg már a Fujifilm is igen komoly tényező a kis "korlátozott" MILC vázaival).

    A MILC vázak korlátozottsága meg nem helytálló kijelentés. Ne az ilyen Olympus E-PM1 szerű játékokat hasonlítsd egy profi DSLR-hez.

    [ Szerkesztve ]

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Tin #55 üzenetére

    Érthető, hogy a mindig akad valami amit a felsőbb kategóriákra lehet tartogatni, de ez egyszerűen nem így megy. A RED mögül is nagyon sok filmstúdió egyszerűen kiszállt, mert nem hajlandó a szakma által kért módosításokat végrehajtani. Például a filmesek régóta panaszkodnak arra, hogy a RED kamerák színvilága messze van a mozis standardoktól, sokkal inkább egy 5Dmark2/mark3 szerű DSLR-hez áll közelebb, ami igen sok többlet munkát jelent a vágószobában, ez pedig sok pénz. Ilyenkor sokkal egyszerűbb bérelni vagy vásárolni az Arri vagy Sony rendszereiből és kész. Ott van mondjuk a James Bond Skyfall, amit Arri-val forgattak 2.7K felbontásra és abból készül majd 4K verzió.

    Most meg kapálózik a RED, hogy Apple módszerekkel pereli a Sony-t, mert szabadalmakat sértett a két legdurvább (legdrágább és egyre keresettebb) CineAlta kamerájával és az USA-ból való kitiltást kéri. Erre a Sony visszaperelte a RED-et sokkal súlyosabb szabadalomsértések vádjával, bár betiltást nem kért, gondolom azt akarja elérni, hogy a RED ejtse a pert.

    A RED karrierje jól indult, jókor volt jó helyen, az elsők között kínált 4K digitális videót és a szakma is érdeklődött, de aztán most a 4K világába jóval később belépők elhúznak mellette. És jól is van ez így. Nehogy már a farok csóválja a kutyát...

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Tin #65 üzenetére

    Az imént felsoroltam néhány előnyét a GH3-nak. Például azok már ráférnének bármelyik EOS gépre.

  • k1csi

    senior tag

    válasz Tin #91 üzenetére

    A DxOMark mérését mindenki elfogadja, a pontozás az vitatható.
    Volt a kezemben 70D, nem estem tőle hanyatt. De igazán feltehetnél néhány xxxD hasonlító RAW fájlt pl dropboxra, hogy lássuk tévedett a DxOMark.

    Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/

  • k1csi

    senior tag

    válasz Tin #96 üzenetére

    Vsz. eseményvideózásre a DSLR nem versenytárs camcorderhez képest ha van elég fény. Ide-oda tenni a fókuszt (matatni az LCD-n) közben leállítani-beindítani az AF-et és figyelni is. Közeli gyors mozgást még servo módban sem tud lekövetni.
    Kevés fénynél ugye fényerős obi kell, megint a servo módra hagyatkozni egyáltalán nem lehet mert ott a fókuszhiba nagyon látszik és sajnos főképpen csak utólag. Azt meg ugye nem fogja kitalálni, melyik személyre kell fókuszálni, ha több van.

    Számomra mindig érthetettlenek ezek a mesterséges butítások. Kétségtelen ha ML nélkül hasonlítjuk a vázakat jobb váz mint bármelyik xxxD.

    Képminőségre kb. ugyanolyan (fotóra egész biztosan) ha nem a JPG-t nézzük, mert abban sokat fejlődött (bár Olympus szintjét még mindig nem éri el).

    A 7D-t normál fotós használatra is nagyon jól közelíti (persze azt nem engedhették, meg hogy teljesen ott legyen pl. sokkal rövidebb a sorozat is).

    Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/

  • k1csi

    senior tag

    válasz Tin #98 üzenetére

    egyébként - ezt egy canonos kiadványban olvastam - a dual pixel af készítői írták, hogy videó közben le kellett lassítaniuk az af működését, hogy mozisabb legyen a zoom átmenet

    Videóban OK (ezt írtam én is, bár ott is lehetne állítható) na de fotóban? Ott csak nem kellett volna lassítani...

    Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/

Új hozzászólás Aktív témák