Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Stauffenberg

    nagyúr

    Hát nem tudom... megint felemás lett az összkép. Ha megint egy gagyi vázat kapunk, mint a 60D-nél (bezzeg az 50D meg a korábbiak) és a szenzor sem igazán akar javulni, akkor megint felesleges volt ettől bármi érdemit várni.

    Az új Dual Pixel technológia jól hangzik, de aki komolyan gondolja a videót az nem AF mellett nyomja. A LiveView mellett fotózás és a gyors AF jó dolog, de azért mégsem akkora durranás, már minden vacak MILC simán jó sebességet hoz (persze csak pont a Canon sajátja nem), így ez inkább felzárkózás egy alapos lemaradásból, mint igazi technológiai forradalom.

    Ha tényleg csak a Dual Pixel CMOS AF a legnagyobb durranása a váznak, akkor ennyi pénzért sokkal sokkal inkább egy D7100.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz bali74 #6 üzenetére

    Hogy legyen esélye a nagyobbnak is. Szerinted a professzionális funkciók java részét nem lehetne belepréselni egy belépő gépbe vagy egy ilyen 70D szintű vasba alig magasabb gyártási költségek mellett?

    A Canon számára még mindig az elsődleges bevételi forrást jelenti a professzionális DSLR-ek piaca (lásd: a kompaktokat már most kinyírták az okostelefonok míg a belépő DSLR-ek piacát a MILC-ek fenyegetik, de Ázsián kívül a MILC-ek sem fogynak ám olyan jól és hiába ad el példányszámban több olcsó DSLR-t, mégis a nagy pénz a professzionális vázakban, objektívekben és a kiegészítőkben van).

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz tabu3x #15 üzenetére

    "Melyik masina tud 60p-ét fhd-ban...?"

    Mindegyik amelyik az AVCHD 2.0 formátumot használja. Majdnem az összes Sony NEX gép az utóbbi hónapokból, Panasonic, Olympus meg a többi MILC gyártó soraiban is van bőven olyan ami már képes 1080p mellett 60p módra. Ráadásul a már említett Pana GH3 a legprofesszionálisabb videós szolgáltatásokat és minőséget adja a fényképezőgépek között.

    A MILC piac egy kicsit elhúzott a DSLR-ek mellett sok szempontból és a főleg DSLR-re építő gyártók (Nikon, Canon, Pentax) ezt valahogy nem akarják tudomásul venni. Mindegyiknek van valamilyen szintű MILC kínálata, de egyik sem tudott maradandót alkotni. A Canon EOS M kiváló váz, de a rendszer halott az objektívek nélkül, a Nikon 1 rendszer esetében sokakat elriaszt a nagyon kicsi szenzor és a Pentax meg... hát az tényleg a vicc kategória amit a Q rendszerrel művel.

    ---

    (#40) Tin: A vicc az, hogy a 60D egy otromba váz, mégis sikeres lett. Az 5Dmk2, 7D után a harmadik legnagyobb számban eladott Canon DSLR az utóbbi években. Mondjuk a 70D visszatérhetett volna az 50D-nél feladott ellenálló magnézium ötvözet vázhoz a műanyag helyett amit ócska gumi borít... de hát hagyni kell valamit a 7Dmk2-re is...

    [ Szerkesztve ]

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Tin #42 üzenetére

    Nekem tetszik a 70D, bár még megvárom az első szenzor teszteket. Mert oké, hogy egy 2009-es darabot vált le, de a Canon vázak egyike sem nagyon fejlődött dinamika és színmélység tekintetében az utóbbi években (a belépő kategória már a 450D óta nem), ami szerintem nagyon gáz. Viszont érzékenység és jel/zaj arány tekintetében meg nagyon odavágtak.

    A Nikonok hatalmas fejlődésen mentek át a Sony szenzorai által. Tényleg szemmel láthatóan sokkal szélesebb a Nikonok dinamikája. Nekem egyelőre a D7100 szimpatikusabb (talán mert a céges gépek között olyanok vannak nálunk, mint a D7000, D800E, D90, stb).

    A 60D-vel meg a legnagyobb baj, hogy... hát nézz meg egy-két példányt amit használtak is rendesen. Mintha a kutya szájából rángatták volna elő. Gagyi műanyag és ócska foszlós, morzsolódós gumi az egész. Semmi köze az 50D-hez. Ez a minőségi szint elmenne egy xxxD vagy xxxxD sorozatú gépnél, de nem egy ilyennél.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz narumon #45 üzenetére

    A "csak és kizárólag" kifejezésekkel óvatosan. Egyébként meg épp elég, hogy lassított felvételhez kell a userek 98%-nak, de az meg gáz, hogy ilyenkor meg csak 720p áll rendelkezésre. Ráadásul lassított felvétel közben sokkal jobban feltűnik az, hogy egy alacsonyabb felbontású anyagból lett felkonvertálva 1080p-re.

    Persze a H.264-et sokkal jobban szeretik a videósok ez tény. De ha már a legolcsóbb MILC vázak is tudják az AVCHD 2.0 miatt a 1080p/60p módot, akkor az egy kicsit gáz... a DSLR piacra nézve.

    A Magic Lantern előnyeiben egyetértek, de igazi minőségi robbanást csak a RAW videó hoz, amit körülményes feldolgozni, de még helyesen elkészíteni sem könnyű, mert eszköz és költség igényes, ráadásul az utómunka vele sokkal nagyobb szívás, mint bármelyik AVCHD formátum.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz narumon #51 üzenetére

    De azt ugye érted, hogy nem csak te érthetsz hozzá egyedül a világon és aki a 1080p/60p miatt siránkozik az azért teszi, mert szeretne valós Full HD-ban is igazi lassítást? Mellesleg egy 60p anyagból Twixtorozni sokkal sokkal jobb minőségben és hatásfokkal lehet, mintha a 23.974 fps anyagot nyújtanád szét.

    Ha neked nincs szükséged ilyesmire, akkor engedtessék meg, hogy másnak még legyen. Értjük, hogy te máshogy csinálod, neked nem kell, neked nem fontos, de nem köréd épül fel a videós piac.

    "A 120fps 720p-nek szerintem is sokkal több értelme lenne mint az 1080/60-nak."

    Mitől? Nem arra kéne rágyúrni, hogy végre a nagy sávszélesség igényű adatfolyamokat is fel tudja dolgozni a gép és azt képes legyen kiírni elég gyorsan a bufferen keresztül egy nyamvadt hi-speed kártyára? A 720p/120fps épp olyan fontos lehet, mint a 1080p/60fps. A DSLR videózásban már évek óta beállt az állóvíz, amit csak a Magic Lantern mozgat meg időnként, közben meg a MILC piac elmegy mellette. Majd amikor kijön valami Pana GH4 szerű képződmény ami képes lesz a fent felsoroltakra, plusz gyárilag hozza azokat amikre a Magic Lantern képes és megfejeli egy global shutterrel (amit már a GH3 előtt is pletykáltak), akkor majd nézhet a sok balga Canikon bálványozó.

    [ Szerkesztve ]

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Tin #53 üzenetére

    Persze, hogy tudom, hiszen ezt fejtegettem én is, olvass vissza. De az a probléma, hogy a DSLR piacon nem csak az alsó, de a professzionális szegmensben sincs változás évek óta. A legendás 5Dmark2 óta koppra ugyan azok a videó módok kerülnek bele a vázakba, kicsitől a legnagyobbig (jó az EOS 1D C egy másik világ, az már Cinema EOS).

    Ez főleg akkor gáz amikor a piac többi szereplője meg egyszerűen beint és elhúz. Ami nem baj, mert akkor a videósok oda fognak átpártolni. Nem vagyok részvényes se a Canon, se a Nikon vállalatokban, így nem izgat, saját vázam sincs, mert ha munka van, akkor ott a céges vagy a bérlés, így nem fáj az, hogy egyik nap Canont a másik nap Nikont használok vagy egyre többet lehet nyitni a Sony vagy a Panasonic irányába is (fotó szempontjából meg már a Fujifilm is igen komoly tényező a kis "korlátozott" MILC vázaival).

    A MILC vázak korlátozottsága meg nem helytálló kijelentés. Ne az ilyen Olympus E-PM1 szerű játékokat hasonlítsd egy profi DSLR-hez.

    [ Szerkesztve ]

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Tin #55 üzenetére

    Érthető, hogy a mindig akad valami amit a felsőbb kategóriákra lehet tartogatni, de ez egyszerűen nem így megy. A RED mögül is nagyon sok filmstúdió egyszerűen kiszállt, mert nem hajlandó a szakma által kért módosításokat végrehajtani. Például a filmesek régóta panaszkodnak arra, hogy a RED kamerák színvilága messze van a mozis standardoktól, sokkal inkább egy 5Dmark2/mark3 szerű DSLR-hez áll közelebb, ami igen sok többlet munkát jelent a vágószobában, ez pedig sok pénz. Ilyenkor sokkal egyszerűbb bérelni vagy vásárolni az Arri vagy Sony rendszereiből és kész. Ott van mondjuk a James Bond Skyfall, amit Arri-val forgattak 2.7K felbontásra és abból készül majd 4K verzió.

    Most meg kapálózik a RED, hogy Apple módszerekkel pereli a Sony-t, mert szabadalmakat sértett a két legdurvább (legdrágább és egyre keresettebb) CineAlta kamerájával és az USA-ból való kitiltást kéri. Erre a Sony visszaperelte a RED-et sokkal súlyosabb szabadalomsértések vádjával, bár betiltást nem kért, gondolom azt akarja elérni, hogy a RED ejtse a pert.

    A RED karrierje jól indult, jókor volt jó helyen, az elsők között kínált 4K digitális videót és a szakma is érdeklődött, de aztán most a 4K világába jóval később belépők elhúznak mellette. És jól is van ez így. Nehogy már a farok csóválja a kutyát...

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz narumon #61 üzenetére

    Ha választanom kell, hogy mondjuk egy riportfilmet egy GH3 vagy 5Dmk3 géppel készítsek el, hát én biztosan a Panasonicot választanám, csak az a baj, hogy nálunk még mindig tartja magát a nézet, hogy a Canon übermensch a független filmes piacon, ezért rendszerint csak az bérelhető a legtöbb helyen, ráadásul bérelt kamerára az ML-t sem rakhatod fel. Ördögi kör.

    Nem meggyőzni akarlak, nem is állítottam, hogy a MILC piac már most is elhúzott, hanem azt, hogy a DSLR videózás már elvesztette a helyzeti előnyét és többek között a Canon az amely tényleg semmi érdemit nem tett azóta, hogy az elsők között belépett ebbe a világba, miközben a Panasonic, Nikon vagy a Sony szépen elhúz mellette és dinamikusan fejlődik, előbb vagy utóbb pedig ezek gyárilag fognak mindent kínálni amire most a Canon csak ML mellett képes. Ha pedig nincs ML a gépedre, akkor már nagyon nem áll olyan fényesen még a legendás 5Dmk3 sem. De egyébként a GH3 is képes tömörítetlen jelet kiadni HDMI-n keresztül, alapból messze lekörözi bármelyik Canon-t képélességben, részletességben, dinamikában és a moiré-re való hajlamban (az EOSHD szerzője szerint a professzionális Canon C300-zat is), plusz ott van az, hogy a GH3 képes olyan bitráta mellett dolgozni amire a Canon csak pislog.

    "Ha elolvastad részletesen amit írtam akkor láthatod, hogy én mindezeket úgy írtam, hogy..."

    Nem, te úgy írtad ezeket, hogy CSAK a saját személyes igényeidet veted be. Ami neked lapos az másnak kerek és fordítva is igaz. Semmi baj azzal, hogy ahhoz amit te csinálsz, amivel te dolgozol az neked úgy jó ahogy leírtad. De eközben ezernyi más igény is létezhet, amire nem jelent gyógyírt még az ML vagy a RAW videó sem.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Tin #65 üzenetére

    Az imént felsoroltam néhány előnyét a GH3-nak. Például azok már ráférnének bármelyik EOS gépre.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz narumon #69 üzenetére

    "Oké, csak a másik oldalt meg te nem nézed. Ugyanúgy egy oldalról közelíted meg."

    Én csak felhasználásra vonatkozó példákat hoztam fel, nem a személyes igényeimet. Te viszont azt akarod mondani, hogy nem kell jobb gép, mert NEKED nincs szükséged jobbra. Másnak meg lenne igénye arra, hogy a tonnányi L-es minőségű EF objektívet egy olyan vázon tudja használni amit képélességben, dinamikában és bitrátában nem nyom le egy GH3, vagy csak látványosan fejlődött valamennyit 2008 óta.

    És milyen másik oldalt nem nézek azon, hogy számon kérem a Canon-on, hogy végre elérhetővé tehetne fejlettebb videó módokat is? :D Ha több és jobb lenne, akkor az már hirtelen nem tudná használni aki most elvan ezzel is?

    Amúgy igen, a baráti körömmel szoktunk extrém sportos videókat készíteni, ahol nagy kompromisszum az, hogy 60p csak 1280x720 felontáson elérhető, így ha van rá mód, akkor jól jön egy AVCHD 2.0 képes eszköz (pl: Sony NEX 7). Te Twixtorozol 24p-ből valamit, de azért ez nagy veszteség, mert a 60p már Twixtor nélkül is 2,5x-es lassítást jelent színtisztán, de ha ügyesen van felvéve akkor 120fps-nek vagy akár 240 fps-nek megfelelő lassítás is elérhető jó minőségben. Ezt nem tudod 24 fps-ből szép végeredménnyel kihozni.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz narumon #71 üzenetére

    Már csak erre akarok reagálni, mert nagyon próbálod azt érzékeltetni, hogy rajtad kívül más nem érthet hozzá:

    "Viszont az egész videót akkor sem venném fel 60fps-el..."

    Ahogy mi sem. Senki nem mondott ilyet. Gyanítom, hogy aki eddig a 720p/60p módot emlegette az sem azért, hogy "barátok köztöt" vegyen fel, hanem lassított felvételt akar. Viszont ők (köztük én is), ezt szívesebben tennénk 1080p mellett, amire a MILC piacon tucatnyi példa van már.

    "Tervezett lassításnál jól jön, de ha nem tudod, hol és mit fogsz lassítani akkor viszont gáz"

    Köszönjük. Filmezést kéne tanítanod! De ahol forgatókönyvből dolgoznak, ott jó eséllyel tudják, hogy az adott snittnél 60p-re lesz szükség. De cáfolj meg ha nem így érzed.

    "de úgy adtad elő az elején, hogy bizony ez a kamera így értelmetlen"

    Nem azt mondtam, hogy értelmetlen, hanem azt, hogy 2008 óta nem kerültek be új videó felvételi módok egyik Canon vázba sem, miközben a MILC piacon meg folyamatosan fejlesztik a videót is.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz lugosi #73 üzenetére

    Elvileg. Még várjuk ki a gyakorlatot, mert az STM rendszerre is azt mondták, hogy ez majd megváltja a világot... de az oda-vissza monitorozó, pontatlan, lassú, kontraszt-alapú AF rendszer mellett meglehetősen hasznavehetetlen. Ha a cukormázas marketing mögött tényleg valóban az van ami, akkor az STM rendszer végre azt kapja amit megérdemel és az amatőr filmesek örülhetnek egy pontos, gyors és használható automatikus "follow focus" módnak.

Új hozzászólás Aktív témák