- Apple asztali gépek
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Milyen SSD-t vegyek?
- Ventilátorok - Ház, CPU (borda, radiátor), VGA
- Gaming notebook topik
- Hővezető paszták
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Projektor topic
Hirdetés
-
Színészek hangjait lopta el egy AI-cég
it Az USA-ban bepereltek egy AI-céget, mert a vád szerint ellopták a színészek hangjait, majd AI segítségével a saját céljaikra használták azokat.
-
Posztapokaliptikus Radeon kártya készül a Sapphire műhelyében
ph A Navi 32 GPU-ra épülő, limitált darabszámú modell a vizuális dualizmus jegyében született, és a 11 Bit Studios láttamozta.
-
Konzolokra is megjelenik a The Glass Staircase
gp Alig néhány nap múlva PlayStationre, Xbox-ra és Nintendo Switch-re is elérhető lesz a program.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Inhouse
őstag
Akkor kacsintósat kellett volna beszúrnom.
Persze, hogy nem egyenértékű egy merült, de jó állapotú vagy egy önmagát kisütő, elhasználódott akku még ha azonos is a feszültségük. De csak idő kérdése, hogy a jó is utolérje a rosszat, ha töltetlen marad.
A garanciában behozott akkuk 90% jó állapotú, de merült. Fárasztó, felesleges munka.Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
válasz tibcsiworld #6748 üzenetére
A generátort nem szoktuk villázni, elvileg persze lehetne a megfelelő ellenállások felrakásával. Viszont az akku párhuzamosan van a rendszerben, azt meg ki kellene kötni addig.
Pár hónaposakat is, meg a garancia idő lejárta előtt 2 héttel, vagy 5 nappal. Addig mit csinált a gyári hiba? Malmozott?Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
válasz tibcsiworld #6755 üzenetére
Nem akartalak kiosztani, azt írtam, hogy mi nem szoktuk villázni. Egyébként lehetne, csak inkább próbapadon, és megfelelő értékű terheléssel.
Szerintem legfeljebb néhány hét használat alatt ki kellene jönnie a gyári hibának..
Hát igen, a hibát azonosítani, és azt elhárítani mindig célra vezetőbb, mint csak úgy cserélgetni. Nálunk is volt egy öreg autó, rossz volt a töltése, volt, de nagyon kevés, terhelésre már nem is volt. Elvittük a villamosságihoz. Pár nap múlva hozza vissza, hogy kész, felújította a generátort, most már jó. Rámérek az autóra, kicsit jobb, de még mindig nagyon gyenge, terhelésre már nincs meg a minimum. Dehát ő felújította a generátort, az biztos jó! De a hozzávezetéseket nem nézte át. Szerintem, ha úgy viszel egy autót, hogy vacakol a töltés, akkor a generátor felújítás mellett van még teendő. Egyébként valószínűleg a felújítás is várhatott volna még, mivel nem az volt a gond. Az Opel Combo-nál úgy gondolták jó ötlet bevinni a generátor plusz kivezetését a műszerfal alá, ott összesajtolni több másik vezetékkel, majd visszavinni a motortérbe az akkuhoz. Itt volt a rossz kontakt, amit én oldottam meg, a szerelő meg felújított egy amúgy valószínűleg nem tökéletes, de jól működő generátort.Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
válasz tibcsiworld #6783 üzenetére
Nekem ez is 18.2$ és ugyan jók az értékelések, de igen kevés van még belőle.
Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
-
Inhouse
őstag
Így valóban hülyeség, mert nem jó a feszültség. Nekem a polaritás jelölésed értelmetlen.
Ami felett a többiek elsiklottak, pedig odaírtad, hogy 6V-os akkukról van szó.
Nekem úgy rémlik, hogy a Ctek nem tud 6V-ost (biztos van olyan verzió, ami igen, de típust sem írtál), ezért muszáj lenne 2-őt sorba kötni, így jönne ki a 12V. Viszont, ahogy írták neked, mivel nem tudni az akkuk állapotát, ez nem szerencsés. Az akkukon ugyanaz az áram folyik át, de a töltöttségüktől és állapotuktól függően más lesz rajtuk a feszültség. A töltő a soros kapcsolás szélén figyel, így az egyik akku simán túltöltődhet, míg a másik nem is töltődik fel.Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
válasz szuszinho #6818 üzenetére
Ez a töltő tényleg egy "csoda". Vigyázz vele, az elektronika csak a LED-es csicsáig jutott, ha rajta hagyod sokáig, főzi az akkut.
Ha nem tölt a generátor, attól nem merül le 5 nap állásban az akku "koppra". Ott valami más kell legyen, vidd el méretni az autót...[ Szerkesztve ]
Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
válasz szuszinho #6828 üzenetére
Nálad több minden lehet egyszerre. Töltésed sincs valószínűleg és az akkud is rossz. Ez utóbbi nem biztos, volt már olyan, hogy annyira eloxidálódott a sajtolt akkusaruban a vezeték, hogy akkora ellenállása lett, amitől nem indult az autó. Ez már komolyan melegedett, kicsit füstölt is.
Fogsz egy multimétert, DCV állás, a piros a plusz-ra, a fekete a testre. Ha van segítséged egyszerűbb...
Ajtók csukva, autó motorja áll: 12,5-12,7V között jó, 12,4V alatt már indul a káros szulfátosodás
Indítózás alatt nem szabad egy ilyen benzinesnél 10V alá esnie, figyelni kell, egy pillanatra fogod látni, ha sikerül.
Járó motornál, terhelés nélkül 14,2-14,4V körül lenne az ideális, de régebbi autóknál is meg kell lennie a 13,8V-nak.
Járó motornál, terheléssel (belső ventilátor max + fényszóró) 14-14,4V körül jó, a terheletlenhez képest 0,1-0,15V-nál ne legyen több az esés. Öreg autóknál néha a 13,6V-nak is örülni kell.
Pár észrevétel:
A cellazárlatos akku, 10,5V körül van, dupla cella zárlat igen ritka, akkor 8V.
A cellazárlatos akkut ugyanúgy felrántja egy jó generátor 14V-ra, mint a jót, csak közben pezseg.
A 14,5V feletti feszültség télen elmegy, nyáron nem jó. Illetve, ha AGM akkus/ECU vezérelt generátoros az autó, akkor még több is lehet (meg olyan is lehet, hogy nincs éppen). Normál akku és töltési rendszernél 14,4V a max.[ Szerkesztve ]
Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
válasz troll81 #6851 üzenetére
Szia!
Azért az ritka, hogy magától 2.97V-ra essen egy akku feszültsége, valami leszívhatta, hacsak nem hosszú hónapok óta áll.
Egy mélykisütött akku feltöltése (az áramtól függően) akár 24óránál is több lehet. Az autó valószínűleg nem fog annyit menni egyfolytában, hogy a generátor feltöltse. Töltsd fel rendesen és utána nézd meg mi a helyzet. A 9,75V nem rossz érték, attól is függ, hogy milyen motort indít.Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
Max 4-5A-esek szoktak lenni, az ehhez tartozó tüskéket szépen benyeli az akku, hacsak nem egy 0Ah-ra romlott darab, de akkor már rég nem lenne az autódban. Néhány mohm az akkuk belső ellenállása, nem tud kialakulni akkora tüske, hogy gondot okozzon. Az ECU is védve van, azért ennyire nem egyszerű kinyírni. A legbiztosabbra mennek, azért van beleírva. Nem tudom, hogy ebben benne van-e, de láttam olyat is, hogy gumikesztyű, védőszemüveg...hányszor vettél fel ilyet töltés közben?
Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
A Ca nem akkora dobás, a sima mezítlábasok is azok már, elvétve van nem Ca ötvözésű. Ráadásul ezekből is inkább a Ca-Ca a divat. Egyébként ezek nem erősebbek a normálnál. A magasabb hőmérsékleten bekövetkező párolgással szemben ellenállóbbak, illetve kisebb az önkisülésük és ennyi.
Egyébként majd minden gyártó kitalál már egy 3 betűs rövidítést, a JP-Akku a Gold akkujaira SMF (Strong Frame Technology)-t ír.Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
válasz troll81 #6931 üzenetére
Azt azért te is tudod, hogy ez így nem kerek. Sem a fülednek nem jó, sőt igazából a szerveidnek sem, sem nem látod a tükörben a mögötted jövőt, de még ki tudja mi mindent zavar. Menet közben egy ilyen nem normális. Hangnyomás versenyen pár s-ig nyomják az álló autóban, adott határig bentről fülvédőben, afelett csak kívülről.
Ha nem vagy még halláskárosodott, majd leszel. Ami a te dolgod lenne valamennyire, de egy ilyen körülmények között vezetett autóval a közlekedésben az már más tészta.
Mondjuk a 6kW is elég fura azért...12,6V*400A az kb. 5kW, ami még mindig elképesztően feleslegesen sok, akármennyire is szereted. 400A egy dízel autó indítózási áramának az első főtengely átfordulásig tartó csúcsa pár tizedmásodpercre.Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
válasz troll81 #6933 üzenetére
Felelősen barmi használható barhol
Hát ez az... ne legyenek kétségeid, hogy ez nem az. Nekem is volt anno dübögős autóm, egész jó volt, hangos is volt, az is sok volt. Jártunk hangnyomás versenyre is, meg kiállításra is, még versenyeztünk is, meg díjat is nyertünk egy barátommal...aztán kinőttük. Bár sehol nem voltunk a kW-októl. Lett családunk, felelősségérzetünk...de ilyen túlzásokba még akkoriban sem estünk. Sajnálom, hogy így csinálod, nem értek egyet.Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
válasz troll81 #6935 üzenetére
Na, akkor meg ne túlozz, 6kW, meg 150dB menet közben az minden, csak nem zenei...
Egy barátom vett anno 2db Mac Absolute 300-at, valami hozzávaló erősítővel. Betettük az autójába egy zenére méretezett dupla ládába. Másnap jött, hogy vegyük ki az egyiket, mert folyik a füle, szarul van és fáj a feje. A ládát kettévágtuk, azóta van egy jó kis hangszóróm és őrzöm.
A másik meg berakatott a szomszéd városban 2db 30cm-es Cerwin Vega-t, mire hazaért alig tudott kiszállni a kocsiból nem állt a lábán. Ő is kiszereltette másnap. Nem játék ez.
Ja, kérdeztük, hogy miért nem hallgatjátok halkabban? Azt nem lehet, amikor fel lehet tekerni, úgysem állod meg.[ Szerkesztve ]
Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
válasz troll81 #6946 üzenetére
Nem. Nem vállalható. Legalább a gyerek mellett ne bömböltesd.
A 150dB az egy repülőgép sugárhajtóműve 30 méterről és többször hangosabb, mint egy pisztolylövés 1m-en belül. Ezek mind mocskos hangosak. Csak amíg egy lövésnél cseng a füled pár percig és utána regenerálódsz (ha nem szakadt ki a dobhártyád), addig a folyamatos ilyen hangos zene szépen megeszi a hallórendszered. De 150dB-nél már mindened rezeg, minden mást is, a szerveid is. Minél lejjebb mész a frekivel annál rosszabb, egyre közelebb lesz a belső szerveid ritmusához. Mégis csak gáz ez így...nem is értelek...Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
válasz troll81 #6950 üzenetére
De ez kb. olyan, mintha azt mondanád, hogy csak néha eszel mosóport, de semmi gáz, semmi bajod tőle, de imádod...mondjuk annyival rosszabb a helyzet, hogy a közúton mások is vannak, akik ugyan nem lesznek hallássérültek, de pl. egy mentőt simán csak akkor veszel észre, ha már a látóteredben van. Túlragoztuk. Abból amit írtál, nem jó ez így. Vagy nem jól mértétek, vagy önpusztító és közveszélyes vagy, amikor így teszel.
Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
Ha a trafó nem sérült, márpedig oroszéknál van rá esély, akkor mindenképpen érdemes megcsinálni. Valószínűleg dióda zárlat van. Sajnos nem automata, tehát felügyelettel hagyható rajta, de akár ki is egészítheted egy kis elektronikával és akkor felokosítva már egy igazán jó töltőd lesz.
A biztosíték helyén szeg van?[ Szerkesztve ]
Üdv Inhouse
-
-
Inhouse
őstag
Ha nem lenne patkolva a biztosíték, akkor elég nehéz lenne így elégetni a vezeték szigetelését. Lehet, hogy sokkal nagyobb értékű van benne az előírtnál, lehet, hogy patkolták, de a barbár szokásokat ismerve egyáltalán nem kizárt a szeg, sajnos nem egyszer találkoztam már ilyennel. Biztosítékot még az oroszok is raknak a készülékeikbe.
Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
válasz runner 125 #7014 üzenetére
Megnövekedett fogyasztás->nagyobb áram (ill. teljesítmény)->nagyobb veszteség->nagyobb melegedés.
Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
A simát és a gold-ot forgalmazzuk, a start-stop-osról nem is tudtam, a gyártóval való legutóbbi ilyen kérdésünkre az volt a válasz, hogy nincs...és azóta nem jött email sem ilyesmiről...
A sima az árkategóriájában jó, a valós hibaarány 1% alatti. A goldból jóval kevesebbet adunk el, de annak sem rossz, bár volt egy gyengébb időszak; az 56Ah-sokból több jött vissza a kelleténél.Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
Nem is igazán néztem a szerkezetét, eléggé gyér a gyári JÁSZ oldal információ téren. Erősebbek adott méretben, nem start-stop, ennyit tudunk, elég.
Minden JP akkura jellemző (kivéve az ázsiai keskeny sarusok), hogy újkorában 10-20-30%-al nagyobb indítóáramot tudnak.
Mit kell ezen még tölteni? 3 hetes ifjonc...[ Szerkesztve ]
Üdv Inhouse
-
-
Inhouse
őstag
A töltőáram a feszültség és az akku belső ellenállásának függvénye. Nagyobb feszültség, nagyobb áram. A Global valószínűleg nagyobb feszültséggel dolgozik, azért tudja ugyanazt az akkut nagyobb árammal tölteni. Én ebben nem látok hibát.
Köss a Resurs-ra autós izzókat, annyit, hogy lásd, le tudja-e adni a közel 10A-t... Lehet, hogy ki kell hozzá kapcsolni az automatikát.Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
Nézem, hogy mit tud a hagyományos mérésen kívül, de az alis első találatnál a videóban pont nincs benne, csak egy hagyományos mérés. Illetve nem teljesen hagyományos, a végén a fickó járó motornál is megméri az akku indító áramát, sokkal jobb érték adódik, mint generátor nélkül. [link] Ja, meg nem nyom entert a generátor tesztnél, mielőtt végrehajtja a képernyőn látottakat...
Itt 22p körül van az engem felcsigázó rész: [link][ Szerkesztve ]
Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
Neked már van is?
Lehet a programjában nagyítani, elemezni, levágni a szükségtelen részeket? Lehet menteni táblázatkezelőbe a jelalakhoz tartozó értékeket? Mekkora a memória, mekkora intervallumot tud rögzíteni?
Közben megnéztem a Lancol-t generátor mérésben, ahol rajzol, mint egy szkóp. Olyan kis szeletet mutat, hogy ott nem látni csak azt. hogy ugrik a feszültségszint. Egyébként akár ez is tudhatná ezt a feature-t...[ Szerkesztve ]
Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
Köszi az infót. Azért a hullámformához rakhattak volna egy adatmentést, pl. későbbi excel-es grafikonhoz. De a kép formátum is több a semminél.
A műterhelésed gondolom diszkrét értékeket tud felvenni, bár nem tudom, hogyan van megoldva. Kapcsolgathat ellenállásokat, de lehet akár PWM is.Üdv Inhouse
Új hozzászólás Aktív témák
- Galaxy Buds FE - Grafitszürke
- Lenovo ThinkBook 15 G2 ITL, 15,6" FHD IPS Kijelző, i7-1165G7 CPU, 16GB DDR4, 512GB SSD, WIN 11/10, S
- HP Zbook 15 G3, 15,6" FHD IPS Kijelző, I7-6820HQ CPU, 32GB DDR3, 512GB SSD, NVIDIA 4GB VGA WIN 10, S
- Dell Latitude 5480, 14" HD Kijelző, i5-6300U CPU, 8GB DDR4, 256GB SSD, W10, Számla, Garancia
- Dell Latitude 5480, 14" HD Kijelző, i5-6440HQ CPU, 8GB DDR4, 256GB SSD, W10, Számla, Garancia
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs