- Igencsak szerény méretekkel rendelkezik az Aetina Xe HPG architektúrás VGA-ja
- Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
- Különösen rendezett beltér hozható össze a Cooler Master új házában
- A középkorra és a pokolra is gondolt az új AMD Software
- Új gyártástechnológiai útitervvel állt elő a TSMC
- Rendkívül ütőképesnek tűnik az újragondolt Apple tv
- Übergyors Samsungnak próbál látszani egy hamisított NVMe SSD
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- ASUS ROG Ally
- Milyen monitort vegyek?
- 3D nyomtatás
- Milyen notebookot vegyek?
- Milyen TV-t vegyek?
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Lelövi a Roccat márkanevet a Turtle Beach
Hirdetés
-
Olcsó 5G-s ajánlatot nyújt a Realme Indiának
ma Megérkezett a Realme C65 5G, az első készülék a MediaTek Dimensity 6300-zal.
-
A személyre szabott reklám lehet a streaming következő slágere
it A jobb célzott hirdetések érdekében adatplatformot indít a Warner Bros Discovery.
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ezekiell
veterán
válasz Donki Hóte #393 üzenetére
Még mindig inkább, mint kifolyó benzin, nem? De ez azért nem kis baleset volt gondolom, elég durva tényleg...
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
cinemazealot
addikt
válasz Donki Hóte #399 üzenetére
Ehhez tegyük hozzá, hogy ez az akkortól telepítendő új napelemekre (és elszámolási szerződésekre) vonatkozik. Az akkor már meglévő szerződések elszámolása tudtommal nem változik (persze erre is simán hozhatnak bármikor egy módosító rendeletet).
-
cinemazealot
addikt
válasz Donki Hóte #405 üzenetére
Szerintem elbeszélünk egymás mellett vagy keversz néhány fogalmat. Jelenleg szaldós elszámolás van érvényben függetlenül attól, hogy állami támogatásból telepíttettél napelemet vagy sem. Ez 2024-től a 2023.12.31-ig telepített (és szerződött) napelem rendszerekre is így lesz (legalábbis ezt ígérik), utána -- új belépőként -- szaldós elszámolásra már nem lehet szerződni, csak bruttó elszámolásra, amikor a vételezett és a leadott energia ára nem lesz jogszabályilag azonos, hanem a szolgáltató dönt mindkettőről, amik így el is térhetnek. Legalábbis ez a cikk ezt mondja és elég sokan hivatkoztak rá. Az Általad elmondottakra van valami linkelhető forrásod?
-
axioma
veterán
válasz Donki Hóte #405 üzenetére
Nem, 2021-tol csak annak nem lesz szaldos a napelem, aki az igert 30-40%tamogatassal csinaltatja a rendszert, azzal keverheted.
[ Szerkesztve ]
-
Rolly
veterán
válasz Donki Hóte #396 üzenetére
egy ilyen balesetnél szerinted egy benzin / diesel autó milyen szerkezeti sérülést szerzett volna, ha egy 500 kg-os masszív akkutömb szétesett? Két darabba lenne az autó és tuti meghalt volna aki benne van sőt lehet a benzin is kigyulladt volna.
Itt meg ebben a balesetben az a csoda, hogy az akku nem gyulladt ki még ilyen hatalmas balesettől...
#399: az 2024 január 1 akinek ez előtt a dátum előtt van rendszere annak marad a szaldó. Tehát ha 2023 december 31-én indul a rendszere valakinek akkor (szerződő módosítás, inverter más típusra cseréig) megmarad a jogosultság... jelenlegi információk szerint akár 100 évig is persze ez nem igaz mert nem lesz már megfelelő típusú inverter .
2021 nyarán indul egy pályázat ahol 30-50% közötti vissza nem térítendő támogatást lehet igényelni napelem rendszerre akkor már aki így telepít bruttó elszámolásos lesz, de a rendszere 30-50%-a ingyen volt... szóval még így is megéri majd a telepítés. éjszakai-nappali áthidaláshoz egy 10 kWh-s akku csomag elég lehet cirka 1 millió körüli beruházás most -
batai15
félisten
válasz Donki Hóte #482 üzenetére
Egy anyagilag sokkal jobban álló országban ez a rá kényszerítés még csak csak ,de ithol nem fog működni.
Ott ahol még a közép rétegből sem mindenki engedhet meg magának 7 milliós autót ( nagyjából ennyi most egy normálisabb felszereltségű középkategóriás nem hibrid ) és ahol sok ember 1 millió forintot tud X évente autó vásárlásra fordítani nem fog menni.
És köszönöm de dőljön be az egész autó ipar ha már suzukit is 8 9 millió körül lehet majd kapni, hibridet meg ennek a duplájáért . Ez egyszerűen abszurd , nevetséges . Úgy pörögnek a milliók felfelé hogy az vicc , kereset meg béka segge alatt .
Ismét teljesen elfog adósodni a lakosság .
Vennék elektromostat mert tök jó , erős ,nem kell váltani , helyben meg jól fogyaszt nem kell melegíteni stb stb .
De a viszonylag kompromisszum mentes elektromos autó a teslánál kezdődik .
De az is elektromos kiépítéssel is 22+M .
És azért egy Bp táv is azért tervezést igényel .[ Szerkesztve ]
-
#16820480
törölt tag
válasz Donki Hóte #396 üzenetére
Nem kell vele beszívva 100mph feletti sebességgel ütközni, és akkor nem fordul elő ilyesmi?
dabadab: Nem is írtam, hogy egy ilyen akkufarm megoldja az egész kontinens problémáját, de mondjuk egy városét megoldja egy éjszakára, és akkor következő nap megint töltődhet fel.
Az a másik meg majd elválik mennyire jó, de van belőle már működő megoldás már, csak finomítani kell a hatékonyságon, meg terjednie kell: [link] , [link] -
titán
válasz Donki Hóte #590 üzenetére
De ez nem lóerő, V8 meg anyámtyúkja kérdése. Sopronig bármelyik dízel ugyanannyi idő alatt ér el. Egyébként sok villanyossal is ugyanezt megcsinálod, 50kWh és 100kW töltés kell hozzá.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Grougon
tag
válasz Donki Hóte #590 üzenetére
Budapesti piros lámpától a soproni piros lámpáig elmegyek egy töltéssel és amíg intézem a dolgom feltölt a kocsi. Pista bácsi meg áll a benzinkúton. Így is lehet nézni.
-
titán
válasz Donki Hóte #701 üzenetére
Nem értem miért ne bírná Budapesttől Sopronig a 130-as tempót bármelyik nagyaksis villanyautó Még mostani hidegben is. Most számoltattam ki a Leafre (222km otthonról Sopron belváros), és semmi gondot nem jelentetne neki. Teslának meg aztán végképp.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
batai15
félisten
válasz Donki Hóte #894 üzenetére
Biztosan lesz aki megcáfolja, de ott amúgy is más szelek fújnak.
[ Szerkesztve ]
-
batai15
félisten
válasz Donki Hóte #896 üzenetére
Akki eddig is szentül hitte hogy a környezet védelem jegyében történnek a dolgok ,az eléggé vakon van .
-
válasz Donki Hóte #896 üzenetére
"Viszont van a cikkben egy nagyon nagy megállapítás": hogy a politikusok idióták mit mondtam?
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Rolly
veterán
válasz Donki Hóte #984 üzenetére
nem tudom mennyivel kell keményebbre fújni egy elektromos autó kerekét eddig mindig 2,5 barra fújtam a gumikat, most ennyi az elvárás (korábbi autón 2,2 bar volt)
ha valaki keveset megy (érts napi 300 km alatt) akkor egy 3 fázisú ipari dugó elég nem kell sok minden hozzá és annyira nem is drága (+ 1 Fi relé + leválasztó kapcsoló a biztonság érdekében... cirka 40e ft összesen). Aztán ha lesz elektromos autó akkor a 3 fázisú töltő valami 150e körül van (talán AGTből van olcsóbb is)
nekünk e208 aljában van az akku az ülések alatt és nagyon jó vezetni... A zoé az magasabb az nekem is kicsit billeget mikor vezettem. -
yodamester10
őstag
válasz Donki Hóte #984 üzenetére
Azért számít mert:
Akkor lehet valamiről igazán véleményt alkotni ha tartósan használjuk.Én pl azért váltottam 2014-es Honda civic dízelről mert nem volt jó a felhasználási szokásaimnak.Reggel -6 fok melegítés 8km munkahely vissza délután melegítés 8km otthon párom elvitele a munkahelyre 2x 3,5 km.Itt nincs kuplungozás, itthon töltöm, számítógépen beállítom mikor indulok reggel hány fokra fűtse fel stb.Ég és föld a két autó.Mikor teletankoltam a Hondát kiírta,hogy 1254 km "hatótáv" ami menő volt nekem de soha nem mentem annyit egyhuzamban.Ez a lámpától lámpáig gyorsulás elmúlik idővel.A GTE 1599kg amiket írtál semmit nem venni észre belőle.Az a gond,hogy sokan csak a leaf-et ismerik Igaz az enyém PHEV és leaf-et és a hozzá hasonló elektromos autókat az életben nem vennék.Ja gumi nyomás elöl 2,7 bar hátul 2,3 bar sok?Milyen értékvesztésre gondolsz?Most egy 21 éves Passat mennyibe kerül és mikor megjelent?Én itthoni töltéssel kb havi 25 ezret spórolok a dízelhez képest.Későbbiekben ha tehetem tisztán elektromosra váltok de hatótáv parám volt és azért lett a PHEV.[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz Donki Hóte #1020 üzenetére
Szvsz arra gondol, hogy este felteszi a garázsban a töltőre, és reggel feltöltve várja.
Ez elég ritka eset a belsőégésűeknélNyilván nem mindenkinek és nem minden esetben opció, de azért a villanyautósok jó részénél valós előny...
[ Szerkesztve ]
Aki él és nem boldog, az téved!
-
Noukoum
veterán
válasz Donki Hóte #1020 üzenetére
Nem nagyon lehetsz benne a villanyautózásba ha még újdonság a villanyautó otthoni töltése.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Ezekiell
veterán
válasz Donki Hóte #1028 üzenetére
Budapest+elővárosai szerintem itt a "Budapest" néven kezelt dolog, és utóbbiaknak nagyon is megoldható az otthon töltés általában, ahogy "tényleg" budapestiek egy jó részének is.
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
yodamester10
őstag
válasz Donki Hóte #1028 üzenetére
Nemrég töltöttem a Peny-nél míg beugrottam vásárolni mire kijöttem volt mellettem egy Kona és beszélgettünk kicsit a tulajjal milyen télen hidegben a hatótáv stb.Nagy meglepetésemre több mint 300km és 200le a verda.
[link][ Szerkesztve ]
-
Noukoum
veterán
válasz Donki Hóte #1028 üzenetére
Ez szimpla butáság, mindenhol jó ha villanyautó van. Az hogy Budapesten lenne a legfontosabb a városi levegő rossz állapota miatt az megint más kérdés. És ott is van garázs, ahol lehet tölteni egyébként. Persze nem mindenhol, de nem mintha most mindenki holnap villanyautót szeretne venni. Társasházi töltésre helyi töltők lesznek. Nem értem miért akarod mindenáron bebizonyítani hogy a magyarországi villanyautós töltőhálózat nem tart ott hogy minden ember villanyautóval járjon mikor 2020-ban ez egyáltalán fel sem merül? Ez csak kötekedés, melynek semmi értelme.
Ezt a kérdést majd akkor kell feltenni mikor betiltják az egész országban vagy csak Budapesten a belső égésű autókat. Addig teljesen felesleges.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Ezekiell
veterán
válasz Donki Hóte #1044 üzenetére
Teljesen egyetértek veled, tömegközlekedés/bicikli párti vagyok én is. De itt a kérdés nem a tömegközlekedés vs EVk, hanem hagyományos autók vs EVk. A tömegközlekedéssel szembeállítani az összes autót lehet kérdés formájában. (És a tömegközlekedésen nem a dízeles koromgyár buszokat értem, hanem modern elektromosakat/metrót/villamost/stbt)
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
titán
válasz Donki Hóte #1044 üzenetére
A tömegközlekedésről:
Egy budapesti autóbusz átlagos fogyasztása 55-60l/100km. Ez alapján 1500g/km a széndioxid kibocsátásuk. Egy átlagos középkategóriás villanyautóé a magyar energiamix-szel kb. 55g/km. Ez alapján egy villanyautónak 28 főnél kisebb kihasználtság esetén kisebb a kibocsátása kilométerenként. Arról nem beszélve, hogy a busz 20-30%-kal nagyobb utat tesz meg ugyanahhoz a távolsághoz. Ez alapján váltószám már 35 fő. A max ~100 fős (csuklós) buszok átlagos kihasználtsága 23,8%, azaz 24 fő (2011 BKK hivatalos adat). Az átlagos busz ez alapján fejenként 50%-kal több széndioxidot bocsát ki, mint egy villany 1 fővel, és 200%-kal (3x) több, ha ketten ülnek a villanyban.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
Új hozzászólás Aktív témák
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Robot fűnyírók
- Asztalos klub
- Megrendszabályozza a Pornhubot az EU
- Rendkívül ütőképesnek tűnik az újragondolt Apple tv
- Übergyors Samsungnak próbál látszani egy hamisított NVMe SSD
- eMAG/edigital vélemények - tapasztalatok
- Ukrajnai háború
- LEGO klub
- MG4 menetpróba
- További aktív témák...