- Igencsak szerény méretekkel rendelkezik az Aetina Xe HPG architektúrás VGA-ja
- Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
- Különösen rendezett beltér hozható össze a Cooler Master új házában
- A középkorra és a pokolra is gondolt az új AMD Software
- Új gyártástechnológiai útitervvel állt elő a TSMC
- Steam Deck
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Rendkívül ütőképesnek tűnik az újragondolt Apple tv
- Übergyors Samsungnak próbál látszani egy hamisított NVMe SSD
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- ASUS ROG Ally
- Milyen monitort vegyek?
- 3D nyomtatás
- Milyen notebookot vegyek?
- Milyen TV-t vegyek?
Hirdetés
-
Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
it Küszködik az EV-kölcsönzés miatt a Hertz Global, még több EV-t adnak el.
-
Mozgásban az Arena Breakout: Infinite (PC)
gp A korábban csak mobilokra/tabletekre megjelent FPS hamarosan PC-n is elérhető lesz.
-
A Video AI lehet a One UI 6.1.1 ütőkártyája
ma Vagy hogy fogja a mesterséges intelligencia manipulálni a mozgóképeket?
Új hozzászólás Aktív témák
-
engem érdekelne, hogy miért jó a nulláról ébredő "nagy" nyomaték.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
válasz #16820480 #218 üzenetére
Ebédeltél ma?
Volt már olyan pc-d, amiben kiszáradtak a kondenzátorok?
Telefonodban/pcden volt már szoftverfrissítés?
Elektromos autóban is van hajtómű, hajtóműolajat illik cserélni, féket karbantartani dettó, plusz kaptál a nyakadba egy nagyfeszültségű hálózatot is. A teslát se kell karbantartani, de ha mégis, viheted Bécsbe.
15-16 hónapos várakozás egy villanyautóra, jó eséllyel azért, mert nem bírták összetákolni a szoftverét, rotfl...Szerintem ezt a nem kell karbantartani mítoszt lehetne már hanyagolni.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
-
-
-
válasz Ábelnovavccu #282 üzenetére
azt ugye tudod, hogy a ph! üzemeltetői meg tudják mondani, kinek a másodregje vagy, tehát csak azért csinálni egy plusz azonosítót, hogy beszólhass a rendes accod kitiltásának veszélye nélkül értelmetlen megoldás.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
válasz tha_answer #273 üzenetére
a cikkben szereplő számokkal a villanyos hosszú távú autózás az "inkább felgyújtom és belököm a szakadékba" kategória.
kösz, nagyot röhögtem így kora hajnalban...Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
szerintem meg a hosszútávú megoldás a mesterséges üzemanyag lesz.
tény, hogy a belsőégésű motor jövője mostanában nem fényes. szerintem ez azért van, mert ostobák a döntéshozók, mint egy pár rendőrcsizma. sorozatban hozzák a szakmailag téves döntéseket. szerintem ezen kellene először változtatni.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
a kipufogógáz több komponensből áll. az egyik komponense a nitrogénoxidok, amiket el kellene kerülni, mert rákkeltő. ezeket egyszerű elkerülni: csökkenteni kell a sűrítési végnyomást, a kompressziós faktort, ezzel az égési hőmérsékletet. vagyis normális motort kell rakni az autóba: szívó benzinest. a nitrogénoxidokkal egy tekintet alá esik a korom.
a másik része a szénmonoxid, ebből se lenne jó sokat gyártani. a harmadik része a széndioxid, ebből nagyjából tökmindegy, hogy mennyit pufog ki a motor mesterséges üzemanyag esetén, mert a széndioxid az élethez szükséges anyag. a kajád is széndioxidból meg vízből készül, a mesterséges benzin is. ha az üzemanyag előállítást meg tudod csinálni perpillanat karbonsemlegesre, akkor az, hogy mennyi co2 jön ki a kipufogón egy érdektelen szám.
a kőolajra alapozott üzemanyagnak az a problémája, hogy most nem karbonsemleges. de ez közismert, nem fejtem ki bővebben.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
A mesterséges üzemanyag előállítására több módszer létezik, ebből jelenleg 3-4 olyan, aminek környezetvédelmi szempontból is van értelme. Ezek mind vízből és széndioxidból napfény segítségével állítanak elő valamilyen alap alkoholt, amiből lehet finomítani benzint vagy gázolajat. Víz van bőven, széndioxid annál több lesz, minél többet autózol, nap is van dögivel. Pl. ott a komplett szahara.
Nincs ördögi kör, már most is pozitív az energiamérleg, pedig még laboratóriumi szinten mozognak a módszerek. Ha lesz belőle nagyüzemi módszer, telerakják a szaharát mesterséges üzemanyag gyárral, lesz bőven minden.
másik hsz-re: hiába hatékonyabb valamivel a dízel motor, a károsanyag kibocsátása nem jó, tehát műbenzinnel benzines autókat kell használni.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
van egy 25 amperes kismegszakítóm. egész nap ezt nyúzom.
ha erre rádugok egy 1500 amper közötti fogyasztású töltőt, akkor az egész elszáll a p--ba. utána leolvad. majd felrobbannak a trafóállomások. stb.
pláne, ha ez egy nagyobb sűrűségben lakott terület.szerk: az összehasonlítás kedvéért, hogy azok is érzékeljék, akik eddig nem gondoltak bele: egy "tank üzemanyag" egy tesla p85-be egy átlag lakás több, mint egy heti fogyasztása. mégegyszer: több, mint egy heti.
[ Szerkesztve ]
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
egy normális családi autónál 30-40k-ból megvan a kötelező szerviz, ha nem zúztál le semmit. ez azt jelenti, hogy ha csak a szerviz költséget nézzük, 100 év után térül meg a villanyautó. A villanyautónak is van futóműve, ráadásul akár egy tonnával is többet kell cipelnie, tehát az nem olcsóbb. fék kell bele, mindegy, hogy azért cseréled, mert lekopott, vagy azért, mert kihasználatlanság folytán tönkrement. a kasztni az ugyanolyan kasztni. szóval kb. a motorolajat, olajszűrőt meg a benzinszűrőt spórolod meg. ha falábad van, akkor 15 évente kuplungot is cserélni kell a benzinesben... viszont például mennyi szoftver van egy g astrában meg egy id.3-ban? a g astrát kiadták időre, nem 14 hónap múlva...
tehát maradva a valóságban, a villanyautó szervize sem sokkal olcsóbb, mint egy normális autóé.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
szoktam számlát kérni, jobb alsó sarkában van ez az adat.
a k astrában sincs sokkal több létfontosságú szoftver, mint a g-ben. ha összecsinálja magát a fedélzeti szórakoztatóelektronika, az meg a kutyát nem érdekli.
hagyományos autónál nem láttam még olyat, mint az id.3-nál, hogy hónapokig áll a szállítás, mert nem bírják kisimogatni a szoftvert. és közben elfogy 1-2 fejlesztési vezető meg néhány fejlesztőcsapat.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
a vezérlés 6-8 éveket kibír, tehát egy vezérléscserével akár 16 évet is elgurul egy autó, ehhez képest 60-70k-ból megvan. az üzemeltetési költségek szempontjából legjobb autómban nincs se kettőstömegű, se turbó, se automata váltó, se semmi ilyen modern filrefranc.
a bmw-t most hagyjuk, ők még mindig a robbanómotorban hisznek
"Reggelig lehetne sorolni milyen alkatrészek tudnak meghibásodni egy ICE-ban, amikkel az BEV-k nem rendelkeznek.": meg fordítva is. a belsőégésű motorokban nem divat a magasfeszültségű hálózat, a teljesítményinverter, az ilyen-olyan elektronikus vezérlés. mindenki csak attól retteg, hogy akksicsere. a többi nem szállhat el? a prohardver pc-s tápegységekkel foglalkozó topicja is üres? hát nem...
te jól jártál a sajátoddal, elhiszem. de ezt inkább kivételnek tekintsd, ne hosszú távú ténynek.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
-
ha ezeket a számokat nézem, akkor:
55+110+55+110 az 330 rugó.
35+80+150 az 260 rugó.
nekem, mint valamiféle matematikusnak, ez rohadtul nem a fele.
ha a 250 ezres becslésedet veszem, akkor esetleg.de nézzük más szempontból.
volt itt egy link, ahol leírták, hogy elmentek egy villanyautóval temetőkörútra. 18 ezer forint töltési költségért (kis csúsztatással) mentek 650 kilométert. Azon az útvonalon én a saját benzintemetőmmel tudok hozni kb. 8l/100km-es átlagot, 52 liter, az belefér egy tankba. Megtankolom púposra indulás előtt valamelyik városon belüli kúton prémium benzinnel, 420 forintos áron, 21840 forint.vagyis tankoláson bukok 3840 forintot. Viszont én egy fenékkel végigtolom, nem üldögélek 3-4 órányi kényszerpihenőn elektronvadászaton. Ez mennyit ér? ezer forint/óra költségmegtakarításért dekkol mindenféle istenhátamögötti helyeken, kényszerből eszik. ráadásul ebben a konkrét esetben meg is szívja, mert a töltések miatt csak sötétben jut el az utolsó temetőjébe. mennyit ér, hogy nem kell sötétben botladozni a sírok között? ráadásul lehet, hogy az a 650 kilométer nem is annyi, mert mászkált a városban a töltő után, tehát lehet, hogy még 3840 forint sincs a különbség? miközben milliókkal olcsóbb az autó (oké, a benzintemető nem, de egy racionálisan kiválasztott autó igen). És ha nem 100-as benzint veszek, akkor megint nem ennyi a különbség, hanem kevesebb.
az tisztán látszik, hogy hosszabb távú utazásra a villanyautó totális anyagi csőd. ezzel ekvivalens állítás: tisztán látszik, hogy *számomra* az én felhasználási szokásaimhoz a villanyautó totális csőd. igaz, ha ritkán bemegyek a városba, akkor azt sofőrös "villanyautóval" teszem. ti villamosnak hívnátok
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
tehát szerinted az elektromos autóban, amiben sokszorosan komolyabb hűtés van, mint a benzinesben, nem lesz vízpumpa csere? meg nem lesz tárcsafék csere? meg nem fogod cserélni azt a két marék szenzort, amivel az egész kócerájt ellenőrzik? tévedsz...
most azokról az anomáliákról ne is beszéljünk, amikor a tesla nem bír beragasztani egy üveget... valami mindig pereg róluk. a többi villanyautóról is lehetne történeteket hozni, ha eléggé el lennének terjedve.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
-
válasz tha_answer #461 üzenetére
de, hiába dpf-ezik, mert a nitrogénoxidok ellen a dpg nem hatásos.
a dpf a korom ellen hatásos.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
válasz yodamester10 #477 üzenetére
"én nem szeretnék a tiédhez hasonló régi vacakban zötykölődni": ha már így beszóltál, megkérlek, találgass már, milyen autó az, amit összehasonlítottam a temetői járattal!
csak hogy kiderüljön, tájékozottan szóltál le engem vagy se. (se).Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
ja, állva, ha a v8-at hátramenetbe kapcsolod, behúzott kézifékkel.
eszerint: [link] "elég nyomni neki, hogy 7,9 másodperc alatt elérje a 100 km/órát."
vagyis lomha csiga.egy rendes v8-at a tesla is csak elsőre hagyja állva, másodikra már nem. másrészt a v8-ban nem csak a hangja jó, hanem a vezetési élmény is, amit a villanyosok sosem fognak tudni.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
én is remélem, hogy te se.
hiába van villanyod, amiről azt hiszed, hogy gyorsabb, az esetek zömében pontosan annyival fogsz gyorsulni, mint az előtted menő.
ráadásul a villanyok zömén gazdaságos gumi van, nem teljesítmény.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
"Még sosem (!) volt olyan, hogy zöldnél bármilyen fosszilis közel maradt volna,": ők tudták, hogy verseny van?
gondolom, nem."nem haldoklik, hörög, és üvölt torka szakadtából úgy, hogy az egész utca kérdőn odafordul": ez, sokak szerint, feature, nem bug
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
-
rendben van, megértettem.
tehát te bejársz a nyugdíjas klubba 110 gátfutás versenyezni, és utána vered a melled, hogy mindig te nyersz. meg hogy te már beértél a célba, mikor a nyuggerek még mindig a járókeretüket próbálják a gáton áthajítani. [link][ Szerkesztve ]
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
-
handriska nem kedvenc, nem követem.
a hiba, amit a kolléga elkövetett, hogy azt hiszi, mert a tesla mindent lever, mint macska a poharat, akkor az összes többi villanyos is lever mindent. miközben itt elhangzanak 136 lóerők meg golf gte 204 lóerővel, meg ilyen "rettenetes" 200-300 nm nyomatékkal, miközben egy rendesebb v8 az 500-600 lóerő és 600-1200nm. miközben időnként akár 3 mázsával is könnyebb.hiába tud a villany elméletileg rakétát, ha bizonyos okokból úgy programozzák, hogy nem rakéta. és a villanyosok zöme ilyen. miközben egy közepesen jó modern benzinesben lehet, hogy alacsony fordulaton kevés a nyomaték a motor főtengelyén, de a hagyományos automata váltóban ott van a nyomaték-konverter, amitől mindjárt lesz bőven nyomaték. és ha beleraksz egy 1000-1200 kg körüli kocsiba egy rendesebb motort, akkor a két tonna fölötti villany max. integethet hátulról. Az se véletlen, hogy a tesla világverő autóiban rettenetes mennyiségű akksi van, hogy lehessen belőle ampert kivenni, plusz sokszáz lóerőnek megfelelő villanymotor. nem 136 lóerő.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
-
-
válasz forumpista #573 üzenetére
rendben, akkor álljatok ki ellenem az itt emlegetett leaf-fel meg e208-cal egy gyorsulásra 140-ről az m35-ösön.
én rendes leszek, a régebbi autómmal megyek majd.
ha neked méregetés kell, legyen.
nekem tökre elég, ha senki nem tart fel. ha bárhol és bármikor megelőzöl, és utána nem tartasz fel, az nekem megfelel.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
a villanyautó teljesen jó azoknak, akiknek az kell, mindaddig, amíg nem jönnek a süket dumák, hogy minden villanyos lenyom minden benzinest, gombokért fenn lehet tartani.
én el tudom fogadni, ha egyébként a történet a realitások talaján áll.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
válasz yodamester10 #614 üzenetére
tehát akkor milyen autóm van?
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
válasz yodamester10 #670 üzenetére
ne terelj, azt mondtad #477-ben:
"én nem szeretnék a tiédhez hasonló régi vacakban zötykölődni"
tehát miből gondolod, hogy az enyém régi?arról nem nyitok vitát, hogy kinek mi a vacak, mindent elmond a véleményemről, hogy a kettővel ezelőtti autóm vw volt, az utána következők meg nem.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
-
kanyarodjunk vissza az eredeti kérdéshez: lámpától lámpáig történő versenyzésről szólt. ez lett kiterjesztve másik városban levő lámpáig. tehát de, megküldi, ami kifér a csövön.
tehát elvileg megy az elektromos kacatjával 130-cal az m1-en, én meg mondjuk megyek egy225-ös átlagot. Melyik ér oda hamarabb? mondom elvileg, mert az m1-en menő forgalom miatt nemigen lehet nagyon gyorsan menni.tehát vagy elfogadjuk az állításodat, hogy ezt a kérdést sebességkorláttal kell nézni, akkor az eredetiben is helytelen volt feltételezni a lámpától lámpáig kilövést, vagy az eredeti kérdést eredeti állapotában vizsgáljuk és akkor Sopronig pedál to metál.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
"legalább az állami/önkormányzati intézményeknél lenne lehetőség töltésre ahol általában elég sokat várakoztatják az embert de ez jelenleg még nincs így.": szerintem ez teljesen rossz irány, hogy tegyük egyszerűbbé az odajutást és hatékonyabbá a hivatalban történő várakozást. még véletlenül se.
oldják meg, hogy ne kelljen odamenni. 2020 vége van, feltalálták ezt a web nevű izét.
a pesti csúcsforgalomra is az lenne az igazi megoldás, hogy ne kelljen odamenni.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
azért, mert az eredeti vita nem 130-ról szólt, hanem arról, hogy a jani városban lámpától lámpáig gyorsul, én meg mondtam, hogy akkor legyen a második lámpa másik városban.
tehát a vita arról szól, hogy egy BP-Sopron távot ki tesz meg hamarabb: ő a villanyautójával vagy én a benzinesemmel. legyél benne biztos, hogy én a benzinesemmel.
de hogy a kresz miatt aggódóknak is nyugta legyen: mondj két német várost, ami legalább 230 kilométerre van egymástól korlátozásmentes német autópályán.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
-
-
két dologra gondol egyszerre:
1. a legtisztább autó az, amit nem kell legyártani. tehát ha valakinek van egy rendesen karbantartott, jól működő autója, azt rossz gondolat kidobni és gyártani helyette egy újat
2. teljesen mindegy, hogy milyen autóval jársz, hogy szervezed a közlekedést, az emberek mindig túl sokat fognak közlekedni. az egyetlen járható út az, ha megoldod, hogy ne keljen utazni. tipikusan: home office, ügyfélkapu, webes ügysegéd, netbank és társai.nem akarom mindig a régi szekeremet előtérbe tolni, de annál nagyobb hülyeséget, hogy egy nem kormoló, nitrogénoxidokat, széndioxidot nem kibocsátó, jó autót kidobjak itt emlegetett kacatokért, az minimum vicces. vagy téves.
mindezt két dologért csinálhatják:
1. az eu-s döntéshozók ostobák, mint egy pár rendőrcsizma
2. ipari lobbiknak úgy jó, ha drágább autót kell piacra dobni és azt kötelező megvenni.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
válasz tha_answer #811 üzenetére
oké, jogos a kritika, elírtam. széndioxidot bocsát ki, szénmonoxidot nem.
vectra, szívó benzines.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
-
"azért ne a döntéshozók legyenek a hibásak, hogy megfelelő normákat várnak el az új autóktól": ha megfelelő normákat várnak el, akkor nem hibásak. de hol vagyunk ettől...
az új benzinmotor azért kokszosodik, mert nincs, ami letakarítsa a koszt. egyébként szerintem koszos kipufogógázt visszatolni a motorba az egy baromság. úgyhogy egy példa, hogy hol vagyunk ettől.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
-
a jelenlegi helyzet kiválóan mutatja, hogy a fogyasztás miért rossz mérőszám. a kibocsátással meg az a baj, hogy melyik kibocsátás? neked melyik dízel a jobb? amelyik úgy kormol, mint egy gyárkémény (=látod a kormot, tehát nagyméretű részecske, tehát az orrod ki tudja szűrni) vagy amelyiken nem látszik semmi (=tehát mikroméretű kormot tol, ami lemegy a tüdődbe és rákot okoz)?
de az is kérdés, hogy megelégszel a szívó benzinessel, ami több co2-t tol, cserébe egyáltalán nem termel nox-ot, vagy kell neked a modern turbós benzines, amiből dől a nox, cserébe kevesebbet fogyaszt?
az eu-s döntéshozók ugyanúgy nem értik ezeket a dolgokat, ahogy te se.
egyébként meg azt az alapvető tényt nem kellene elfelejteni, hogy a fogyasztás elsősorban jobb láb méret, másodsorban autó méret/tömeg függvénye. tehát hiába erőlködsz jobb motoron, ha a hülye vásárló miatt az opportunista gyár 5 méteres kéttonnás autókat készít.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
1. valóban van euro besorolás, nullát ér. jól láthatóan össze-vissza döntöttek a kérdésben az eu vezetői
2. másodszor mondom: nox ellen nem hat a részecskeszűrő.
3. a kibocsátott korom méretének eloszlása a befecskendezési nyomástól, illetve attól függ, hogy milyen kicsire porlasztják a gázolajat. tehát alapvetően zömében azonos méretű korom jön ki egy dízel autóból.
ne aggódj, ha én lennék a főnök, rendet csinálnék egy hét alatt
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
válasz Donki Hóte #896 üzenetére
"Viszont van a cikkben egy nagyon nagy megállapítás": hogy a politikusok idióták mit mondtam?
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
válasz yodamester10 #953 üzenetére
"sokan egy métert nem mentek semmilyen elektromos hajtású autóval és ontják az észt."
idézet tőled a #477-ből: "És ha már kiemelted a "temetői" járatot én nem szeretnék a tiédhez hasonló régi vacakban zötykölődni.46 éves vagyok ültem eleget régi fos autókban"
ugye érted, hogy pontosan ugyanazt csináltad, mint amit itt mások szemére hánysz?Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
válasz Depression #966 üzenetére
"azóta sincs fogalma senkinek, hogy milyen autója van.": ez se igaz, pl. Bog is tudja.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis