Hirdetés
-
Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
ph A megfizethető, szivacsokkal jól megpakolt modell ötfajta kapcsolóval és kétféle színösszeállítással/kupakprofillal szerezhető be.
-
Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
gp Továbbra is szeptemberi premierrel számolnak a fejlesztők, reméljük több halasztásra már nem kell számítanunk.
-
A Video AI lehet a One UI 6.1.1 ütőkártyája
ma Vagy hogy fogja a mesterséges intelligencia manipulálni a mozgóképeket?
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ck.
addikt
-
Somatom
veterán
Indulásnál jól jön. Mondjuk, azt tervezik, hogy 0 -ról 50 -re 5mp alatt gyorsuljon az autó. Ehhez kell 100Nm. Ha egy motor a max nyomatékának csak 50% -át adja le alacsony fordulaton, akkor úgy kell tervezni, hogy ez az 50% 100Nm legyen. Vagyis, fölöslegesen túl kell méretezni a motort. Ha 0 fordulattól tudja a 100Nm -t, akkor elég egy kisebb csúcsnyomatékú motor is. Ezért tartom jó megoldásnak a hibrid rendszert.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Nálunk mindenhol 16 -os biztik vannak. Van egy ex önkormányzati lakásom, ahol még 10A -s bizti volt. Ahelyett is csak 16 -ost raktak fel. De, még ha lehetne is 25, vagy 32A, kétlem, hogy elbírná a rendszer, ha a környéken mindenki megigényelné és egyszerre ki is használná.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
jerry311
nagyúr
A teslát se kell karbantartani, de ha mégis, viheted Bécsbe.
Nem kell, de érdemes, ha időben cserélnek a model S hajtásában pár tömítést, akkor nem szakad össze a vízhűtés és az olajozás, bele az egész a hátsó villanymotorba. Igaz, ez típushiba, de ettől még jól megmutatja, hogy az autógyártó által "élettartamnak" nevezett periódus rövidebb, mint amire a vevők gondolnak, amikor meghallják azt a kifejezést.
-
csongi
veterán
-
axioma
veterán
Milyen 1500 Amper? Milyen teljes tesla toltes? Arrol volt szo, hogy a napi ingazok hasznaljanak kis akkus autot. Aki napi sokat megy, annak nem feltetlen jo az elektromos. Tesla egy esetre tudom h hasznaljak varosban: egy taxis hazaspar. Letolnak 2 muszakot, a harmadikban toltik [na azt nem tudom mirol, de 400km az tobb mint ami 8 ora alatt 10A-rel jon - a tav sacc, egy taxissal dumaltam egyszer errol]. De ilyen felhasznalo azert nem gyakori.
-
dabadab
titán
egy normális családi autónál 30-40k-ból megvan a kötelező szerviz
Ez az adat honnan van? Mert amúgy inkább 50k+ összegeket szoktam látni.
viszont például mennyi szoftver van egy g astrában
Nyilván elkerülte a figyelmedet, hogy 2020 van és jelenleg K Astránál tartunk.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
Ck.
addikt
Csak rutin karbantartást soroltál fel. De azon kívül van még hosszbordásszíj, vezérműlánc/szíj, befecskendezők, nagynyomású szivattyú, dpf, turbó, kettőstömegű, kuplung, vagy automatánál ott a hagyományos hidrodinamikus vagy CVT, esetleg duplakuplungú, akkor itt is történhetnek dolgok, valamint ott a katalizátor, kipufogó rendszer és még sorolhatnám egy darabig. És akkor még egy komplett motor generálról nem beszéltem, ha rendet tesz a lánc (ala’ BMW), vagy épp elkopik a vezérműtengely vagy olajpumpa (ala’ VW csoport). Ott van továbbá a modern motorok kokszosodási problémája is. Reggelig lehetne sorolni milyen alkatrészek tudnak meghibásodni egy ICE-ban, amikkel az BEV-k nem rendelkeznek.
[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
Oh bocs nem esett le, mas autos hirekkel nem vagyok kepben. My fault.
Nem tudom, h ujkent van-e, az utakon es hasznaltpiacon van, tehat opcio lehetne [meg ismerosnek van amugy]. Mondjuk az ara es a 4 szemely miatt csak ha hozzamvagjak akkor fogadnam el a rex-eset az ion helyett, az a keret nelkuli ajto meg visszafele nyilo hatsoajto... na jo, ion helyett talan, de ha mar zoe-m lenne, akkor me'g a rex-eset se biztos.[ Szerkesztve ]
-
Rolly
veterán
szerencsére pontos árakat tudok mondani Peugeot fronton mert van diesel is és van mostmár elektromos is:
szervízek diesel 308-asnál (évi 15-20e futás körül):
- 1 év 55e Ft volt (szűrőcsere adblue töltés)
- 2 év 110e Ft volt (szűrőcsere - adbluet én töltöttem - fékolaj csere futómű állítás)
- 3 év 55e Ft körül várható (de lehet cserélni kell már a fékbetéteket akkor 100e körül)
- 4 év 110e Ft minimum (de itt már kell tölteni fapot is, váltó olajat is, és ha ide csúszik a fékbetét csere akkor 250e alsó hangon...)
szervíz költségek e208 elektromos autónál:
- 1 év ellenőrzés: 15-20e Ft
- 2 év fékolaj csere: 80e Ft körül
- 3 év ellenőrzés: 15-20e Ft
- 4 év fékolaj csere és hűtő folyadék csere 150e körül
Ha ezt így megnézed kb fele a szerviz költség... de az üzemanyag a kulcs nem mindegy, hogy 6 körüli fogyasztást nézünk 2400 Ft-ért vagy 20 kWh-t 800 alatt álunk havi 40 körül van az üzemanyag ami most ennek harmadára esik - de van napelem szóval "nullázzuk"
#421Ck
kokszosodással nincs gond ha valaki drágább üzemanyagokat tankol és megfelelően használja az autót ... normálisan bemelegedik... dieselnél rendszeres a nagy távolság ha ez nincs meg akkor 30-40e kmnél már jönnek a benzinnél a kokszosodás, dieselnél meg a részecske szűrő hibák... elektromosnál meg semmi
#427Somatom:
átleg 15-18 kWh körül fogyasztást szoktak az autók átlagos használat (azaz nem csak autópálya) számolni plusz kb 10% töltési veszteség megy el hőre töltés közben... így jön ki, hogy egy elektromos autó 20 kWh-val egyszerűen számolható teljes évre nézve. Míg nyáron inkább 17 lesz ez télen inkább 22... persze van 1-2 autó ami kevesebbet fogyaszt (Ioniq m3) és van ami többet kicsivel (etron, ipace) 20x38 Ft (amennyi kb az áram bár inkább 37,5) az pedig nincs 800 Ft / 100 km
#430bambano:
nem tudom, hogy kihez jársz szervízre de nekem a vezérműszíj / vízpumpa csere 105e kmenként már a 2005-ös Fábiánál is 110-120e Ft-os költség volt . Szóval kellene majd a telefonszáma a szerelődnek, ha ezt ő kihozza 60e ft-ból -
Rolly
veterán
1) szervíz költség:
hát letagadnám a helyedben, hogy matematikus vagy (vicc)azért írtam, hogy fele, mert az alábbi tételek nem szerepeltek a biztos költségek között:
- 60e km körül bír ki egy tárcsa szett és 4 tárcsa van az már lehet több is mint tippeltem
- a tervezett szervíz díjakban nem volt adblue sem (4-5e Ft / év nekünk)
- 100e km-t megteszünk kb 4 év alatt tehát akkor jön a fap feltölése cirka 40e most ahogy nézem (szervízben tutti 60-70 e)
- váltó olaj (automata váltós az autónk) elvileg élettartam olajos azaz sosem kell cserélni de azt ajánják, hogy 60e kmenként azért cseréljüktovábbi költségek 100-120e km között:
- vezérműszíj csere várható, vízpumpa csere
- esetleg féktárcsa csereezek nincsenek az elektromos autónál, ha ezt kiszámoljuk lehet inkább harmada mint fel
2. temető kör...
- évi 15.000-18.000 kmt teszünk meg úgy, hogy otthon tudunk tölteni.
- évi 10 utunk van olyan esetben ahol útközben 2x fél órát kell töltenünk ~ kb 10x7000 Ft (de ekkor is az első 200 oda otthoni töltéssel megyünk és a táv 500 km amit megteszünk)
- évi 1 utunk szokott horvát tengerpartra vezetni ami 2x4x fél óra - ott még elég sok ingyenes töltő van - de ha fizetős akkor se para
Mert az utunk 95%-ban vagy rokonoknál tudunk tölteni (nekik kifizetjük) vagy otthonról indulva haza is érünk 200-300 km közötti hatótávval
mint látod nálunk évi 400+ ezer forint megtakarítással jár csak üzemanyagban az elektromos autóval (amúgy euro 6-os új belső égésű autóknál szerintem csak prémium üzemanyag játszik) és 4 év alatt kb 260-400e ft közötti szervíz költséget is.
4 év alatt így már nálunk kijön - állami támogatásnak köszönhetően - az autó felára. 10-15 évig tervezzük megtartani (azaz lesz benne 200-300e km amit az akku is kibír). 10-15 év múlva az akku akár mehet a házba ha bontjuk az autót és ott még ellesz 10-15 évig[ Szerkesztve ]
-
-
yodamester10
őstag
A válaszaidból ítélve nem neked találták ki a villanyautókat meg ezt a cikket sem.Van akit nem lehet meggyőzni,hogy a villanyautózás jobb.A kolléga kicsit eltúlozta a fékfolyadék cserét mert nekem a GTE-n 3500ft ért cserélte a szerelőm és 1500 ft volt 1 liter Bosch belőle.És ha már kiemelted a "temetői" járatot én nem szeretnék a tiédhez hasonló régi vacakban zötykölődni.46 éves vagyok ültem eleget régi fos autókban el kellene engedni ezt Magyarországon is És azt is meg kell említeni,hogy 2030 környékén szinte minden régi autónak befellegzik ebbe benne van a jelenlegi 2015-ös autóm is.
-
titán
Én oda is írtam, hogy nem szoktam. Valóban csak annyival lehet gyorsulni, mint az előtted lévő, ha van előtted valaki.
A V8-at meg nem launch controllal indítod zöldnél. Anélkül meg lomhán jön a nyomaték. Villanynál meg semmi extra tövig nyomni a pedált, tök nyugodtan meg tudod tenni minden egyes zöld lámpán, nem haldoklik, hörög, és üvölt torka szakadtából úgy, hogy az egész utca kérdőn odafordul. Ráadásul villannyal még komolyan a fogyasztást sem befolyásolja, a pirosnál lassuláskor úgyis visszajön az energia jó része. (120 helyett 140-et fogyaszt átlagban 1km-en, na bumm).
Még sosem (!) volt olyan, hogy zöldnél bármilyen fosszilis közel maradt volna, pedig nem versenyzéssel foglalkozok. A villany egyszerűen csak megy, és kész.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
WiZARD
addikt
Vicces téma az autók hangja, meg hogy azért sírnak, hogy nincs.
Persze egy Ferrari jól szól, de azért lássuk be, hogy az átlag user átlag autójának hangja ritkán jó, a dízelek kerregéséről meg inkább ne is beszéljünk.Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
batai15
félisten
Handriska csinált videót,nagy betű gépek VS tesla.
Rövidbe a Tesla nyert .
Az a baj hogy pont városba nem jó ez a hirtelen ébredő nyomaték meg gyorsulás mert tele van szerencsétlen nyuggerrel akik nem bírnak indulni például egy lámpánál .
Városon kívül meg ahol kellene használni ott meg azért nem mert a villanyosok nyuggerek a hatótáv miatt.
Én még nem láttam dinamikusan közeledő villanyost , ellenben nem egy 100-110el pályán araszolóval .[ Szerkesztve ]
-
Kinder
senior tag
Teslám van. Model3 Performance.
Annyiszor hagyom ott a V8-at elég rendesen, amennyiszer csak elindulunk.
Aztán a V8-ból kifogy a benya, én pedig Pestről még leugrok a Balatonra és vissza.
Nagyon nagyon el vagy tévedve, és még itt sok mindenki más is.Főleg, aki ilyen versenyzésre gondol elsőre.
Vezetési élmény? Hol? Városban?
Ha az kell, mert istenkirálynak érzed magad, akkor irány Mogyoród.
De a Hungaroringen is begyalulja a V8-at az enyém, de persze nyilván ezt sem hiszed el. ( Karotta cikke megvan? ) Aztán a második kör elején mindketten meghalunk a célegyenes vége után, mert nem fog a fék...
Mentem én ott pár éve egy gyári M3-as BMW-vel, ugyanúgy elfogyott a fékje az első kör vége előtt, mint ahogy bármelyik gyári V8-nak, és Teslának.
Csak módosított fékkel lehet oda menni.
Nem mellesleg az E92-es BMW is V8 volt.
Egy szuper autó, azonnal reagál mindenre. - gondoltam én ezt ekkor, aztán lett egy Teslám. Azóta az M3-as BMW gázreakciója nevetségesen lassú lett, a váltója tököl, rágógumi. Pedig egy legenda, egy M3-as BMW!
Szóval vezetési élmény? Ne röhögtess, mindenben agyonveri az enyém.Elektromos autó töltési idő?
Más. Át kell alakulni fejben.
Máshogy kell tölteni. Bele kell szőni a hétköznapi dolgokba.Biztos szétszeditek az írásom, de nem izgat, én már rég váltottam, és soha a büdös életbe nem térek vissza a fosszilishez.
Ugyanis mindenhova mindig eljutok, nulla többlet idővel.
És ha "ja, mert a buzi Teslának a legnagyobb az akksija, úgy könnyű", hát nem. Az enyém is csak 75kWh.
Ennél vannak nagyobbak, és lesznek is. Mostmár csak nagyobbak lesznek.
A kis kategóriában lesz kisebb, de ott is 50-64 kWh már most is minimum. -
Rolly
veterán
-
forumpista
tag
Figyi csak, mi lenne ha egyszer kipróbálnál egy e-autót?
Csak mert a kommentjeidből süt, hogy te még életedben nem vezettél ilyet.Hagyományos autónak nincs esélye elektromossal szemben gyorsulás terén.
És ehhez nem kell versenyezni, pont ez a lényeg, hogy még egy átlagos e-autó átlagosan közlekedve is úgy gyorsulja le a hagyományost hogy a sofőr észre sem veszi hogy bármi is történt, kicsit lenyomja a gázpedált, közben a tök csöndben Mozartot hallgat, dúdol valami dalt magában...Eközben Te a két kategóriával magasabban lévő sokszáz lóerős sokturbós autódban 3-at visszakapcsolva nyélgázon, üvöltő motorhangon, óriási füstfelhővel magad mögöd, talpig verejtékben úszva, épp utoléred Pista bácsit az e-autóval, és jól váron veregeted magad hogy nah, csak sikerült lenyomni ezt a nyomi e-autót, miközben egyszerre indultatok a pirosnál...
Szóval az e-autós nem versenyez. Neked kell padlógázas versenyt lenyomnod a benzinessel, hogy utolérd az átlagos közlekedésű e-autót.
Ha pedig az e-autó versenyezni akar, abból oltári nagy lebőgés lesz a benzinesnek.
Még egy átlag 5 személyes, csomagtartós, családi autó Tesla ellen is ezer lóerős kétszemélyes sportautó Ferrárikat kell kiállítanod hogy egyáltalán legyen bármi esélyed... -
yodamester10
őstag
Gondolom valami benzinzabáló Csak akkor "beszélgessünk" ha napi használatban jársz akár részben mint én elektromos járgánnyal.Volt kis benzinesem nagyobb benzinesem nagy dízelem kis dízelem most phev-el járok mert kicsit tartottam a tisztán elektromostól de a kövi elektromos lesz, ami egy ID.3. szóval nekem van viszonyítási alapom .A v8 engem nem mozgat soha nem is érdekelt eddig egy Amerikai autó tetszik az a Tesla.Ha gondolod én is szívesen viszlek a GTE-vel simán elektromos módban igaz csak 102 lóerős az elektromos motor.
[ Szerkesztve ]
-
tha_answer
őstag
-
axioma
veterán
Tok mind1, hogy attol hal bele hogy o megy bele az elotte menobe hulyebe aki kiment ele, vagy attol hogy a mogotte jovo, emberi reakcioidovel (nem)fekezo hulye megy obele. Es akar a jol karbantartott sajat autonak is lehet varatlan muszaki nyugje, a korulotte levoknek meg plane. Kockazatot csokkenteni lehet, de legjobban pont azzal ha nem megy tul gyorsan.
-
Ezekiell
veterán
-
-
Rolly
veterán
nem tudom milyen pozícióba dolgozol de szerintem legalább valami európai szintű vezetőnek kellene lenned vagy nem is egyből világvezetőnek annyira okos vagy és mindenki más hülye...
1) benzines motorokra is van EURO besorolás és teszt
2) a szigorodás miatt az a minimális nox amit kibocsátanak az már több mint amennyit lehet ezért kell részecske szűrő... itt valamit nagyon kavarsz... nagyon régóta van benzinre is megkötés noxra
3) szerinted ha egy autó úgy kormol, hogy nem látsz tőle akkor ott egyáltalán nincs olyan méretű korom amit amúgy nem látnál és mikro méretű? pont ugyanúgy ott van csak nem látod a fától az erdőt akarom mondani a nagy koromfelhőtől az autót -
Ezekiell
veterán
válasz bambano #1067 üzenetére
Ezért hülyeség az atomenergia démonizálása pl. Amíg nincs jobb megoldás, addig atom nélkül nincs függetlenség a szén/olaj/gáz kombótól.
[ Szerkesztve ]
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Somatom
veterán