Hirdetés
-
Szűkös készlettel indít az iPad Pro OLED?
ma Állítólag meggyűlt a Samsung baja az iPad képernyőkkel, az LG viszont a kívánt mennyiségben szállítja a paneleket.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Megjelenési dátumot végre a Men of War II (PC)
gp Többszöri halasztás után végre megkapjuk a régóta várt folytatást.
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
De pont ez az, hogy nem használódik. Míg a kisebb akksi meg használódik.
Tegyük fel, hogy ideális körülmények között kibír 1000 töltést egy akksi (elvileg kibírhat sokkal többet meg sokkal kevesebbet is, használatfüggő, de a példa kedvéért vegyük 1000-nek). A 500 km-es autónál ez 20 évet jelent, a 150 km-esnél meg 3 évet. De mivel az 500 km-est tudod ideális körülmények között használni (a töltések zöme 30-80%-között történik, néha megy csak alá-fölé), a 150-est meg szinte mindig az ideális tartományon kívül használod, ezért még az 1000-et se bírja ki, ezért csak 2 év lesz. Vagyis a 3-4szer nagyobb akksit 10x addig használtad. Melyik a környezetszennyezőbb akkor?Persze aki kisebb hatótávú autót vesz, az valszeg kevesebbet is megy vele, stb. a fenti összehasonlítás csak egyforma használat esetén áll fenn, de a lényeg talán érthető.
Aki él és nem boldog, az téved!
-
-
Ezekiell
veterán
jelenleg drága
Nálunk, tedd hozzá. Szerencsésebb helyeken közel se annyira megfizethetetlen egy Tesla pl, mint nálunk.
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Bog
HÁZIGAZDA
Itt meg van ellenpélda, az említett Dacia Spring. Oké, hogy nem egy dögös és bármit szétalázó gépkocsi, de ahova szánják, oda eléggé megfelel. És én ezt tartanám jó iránynak, ha tényleg tisztítani akarjuk a levegőt (legalább lokálisan), plusz nem akarunk a karbantartással sem szarakodni, meg hát lássuk be, hogy azért a többségnek az autó egy használati tárgy, nem pedig egy szerelem.
Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u
-
veterán
Pedig 2023-tól Magyarországon is megszűnik a házi kiserőművek bruttó elszámolása (vagyis az, hogy ha a te napelemed áramot termel, azt felszívja a szolgáltató hálózata és ezidő alatt visszafelé forog a villanyóra) és külön számolják el az általad megtermelt, illetve az általad elfogyasztott áramot, egymástól jelentősen különböző áron.
Vagyis neked kell gondoskodnod arról, hogy a nappal megtermelt áramodat estig tárold, amikor is betöltöd az elektromos autódba.
[ Szerkesztve ]
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
Ck.
addikt
A márkák stimmelnek, a sorrendet nehéz lenne leírni, ráadásul többször ismétlődő szekvenciák voltak, azonban következő alkalomra mindig eltért a sorrend.
Kiegészítés, volt egy lengyel és egy ruszki is, utóbbi volt a 29 éves Zsiga. Vele volt a legkevesebb bajom.[ Szerkesztve ]
-
egy normális családi autónál 30-40k-ból megvan a kötelező szerviz, ha nem zúztál le semmit. ez azt jelenti, hogy ha csak a szerviz költséget nézzük, 100 év után térül meg a villanyautó. A villanyautónak is van futóműve, ráadásul akár egy tonnával is többet kell cipelnie, tehát az nem olcsóbb. fék kell bele, mindegy, hogy azért cseréled, mert lekopott, vagy azért, mert kihasználatlanság folytán tönkrement. a kasztni az ugyanolyan kasztni. szóval kb. a motorolajat, olajszűrőt meg a benzinszűrőt spórolod meg. ha falábad van, akkor 15 évente kuplungot is cserélni kell a benzinesben... viszont például mennyi szoftver van egy g astrában meg egy id.3-ban? a g astrát kiadták időre, nem 14 hónap múlva...
tehát maradva a valóságban, a villanyautó szervize sem sokkal olcsóbb, mint egy normális autóé.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
szoktam számlát kérni, jobb alsó sarkában van ez az adat.
a k astrában sincs sokkal több létfontosságú szoftver, mint a g-ben. ha összecsinálja magát a fedélzeti szórakoztatóelektronika, az meg a kutyát nem érdekli.
hagyományos autónál nem láttam még olyat, mint az id.3-nál, hogy hónapokig áll a szállítás, mert nem bírják kisimogatni a szoftvert. és közben elfogy 1-2 fejlesztési vezető meg néhány fejlesztőcsapat.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Rolly
veterán
van diesel autónk ami francia 5 év garanciával 5 évig nincs gond illetve 5 évnél 300e körül tudom ha akarom még 3 évvel bővíteni a garanciáját... Francia (Peugeot) autókba is ugyanaz a bosch gyártja az elektornikát mint a németbe , ahogy az adblue tartályt is ugyanaz a cég gyártja mint az audiba (mondjuk azok potyognak is )... alapból 2 év gari volt ezt 195e ft-ért bővítettük 5 évre... így bármi hiba van ami nem kopó alkatrész az ingyen javítást von maga után (eddig az adblue volt amit cseréltek), de az autó ezzel a hibával is tudtuk használni (ahogy más márkákat is lehet ilyenkor korlátozottan)
-
-
mjani1172
addikt
Látni, hogy nem vagy otthon a témában. Ahogy az itt írók nagy töbsége sem. A villanyautó nekem is új, de pont ezért figyelek azokra akik tényleg ezzel foglalkoznak, és nem rózsaszín ködben osztják az észt. Az itt leírt villany üzemeltetési költségek köszönőviszonyban sem lesznek a valósággal.
Nézd meg Zambelly Gyuri-t a Teslaval, mondjuk a YouTubon, és utána több fogalmad lesz pl a hűtésről és az akjsi örök életéről. Mindenkinek ajánlom.
Érdemes mert ő tényleg ért hozzá.[ Szerkesztve ]
-
#06658560
törölt tag
Akik napi szinten nem mennek 100km-et sem, azok is nyavalyognak a belsőégésű motoros autók esetén is, ha az autó nem megy el egy tankkal 500km-et, ha nem elég hetente egyszer megtankolni. az emberek nem a München-Szecső miatt igénylik a nagy hatótávot. Hanem ugyanazért, amiért közösségi közlekedés esetén sem szeretnek hatszor átszállni.
-
#06658560
törölt tag
Már ha van hol rádugni, nem három utcával arrább tudsz parkolni, vagy a mélygarázsban nincs semmilyen elektromos csatlakozó, vagy egyáltalán nincs garázs, csak az utca. Az autótulajdonos emberek nagy része NEM egyedi házban lakik.
Elég megnézni, hogy milyen hatékony volt az egyik német cég cégautó flottája, amelyik plug-in hibrideket adott a dolgozóknak, a töltőkábelek döntő hányada egyszer sem kerül használatra.[ Szerkesztve ]
-
8th
addikt
Nem. Én csupán azokért az emberekért aggódom akik halálra lesznek szopatva euro7 után mert ha akarnak sem fognak tudni benzines/dízel autót venni holott nekik kifejezetten az való. Bizonyos idő elteltével már a használt benzines/dízel autó sem lesz opció számukra mert ahogy elkezd szűkülni a piacuk azok egyre inkább megfizethetetlenné válnak majd. Nem lesz más választásuk mint a használt villanyautó abban meg nem lesz semmi köszönet. Átlag szar vidéki fizuból veszik majd az addigra számukra megfizethető 20 éves, a gyors-töltővel rég agyonbaszott aksijú villanyautókat és töltögetik majd mint a katonatiszt minden egyes nap, hogy el tudjanak járni a negyven kilométerre található munkahelyükre vele. Hazafelé pedig majd izgulhatnak, hogy nehogy lezárás/forgalom terelés legyen valamiért és kerülni kelljen 15km-t mert akkor már nem ér haza vele. Mennyit is fognak ezek az öreg gyenge aksijú vackok tudni január közepén egy töltéssel? Nyolcvan kilométert? Kis szerencsével kesztyűben sapkában nagykabátban akár százat is? Remek. Összeszorított fogakkal győzködheti majd magát a delikvens, hogy szar az egész de legalább tiszta üzemű az autója. Pff elég sovány vígasz valljuk be. Lehet minden nap tölteni őket. Baromi gazdaságos lesz, ja nem. Benzines/dízel autóval ilyen gond nincs. Az harminc éves korában is közel azt a hatótávot tudja mint ahogy a gyárból kigurult, ez a nem mindegy. A fővárosban körbe körbe menni aláírom tényleg tök fasza egy elektromos autó és tényleg lehet, hogy ott a kis távolság miatt elég lehet hetente egyszer feltölteni csak az ország kétharmada nem városlakó. Azokkal mi lesz húsz év múlva? Mivel fognak közlekedni? Lóval meg szekérrel? Mert szétnézek a környezetemben és használt villanyautóra itt szinte senkinek sem fogja futni hiába is szeretné erre erőnek erejével rákényszeríteni őket néhány barom döntéshozó akkor sem. Felénk rengeteg két-háromszázezres autó fut a mai napig. Régi swift, f astra, lanos, punto2 meg ilyen öreg szarok. Erre van pénze az embereknek. Ha az ilyen régi szarok majd egyszer elfogynak sok embernek megszűnik az egyéni mobilitás lehetősége. Még harminc év aztán csak elektromos lesz már nagyjából még használtan is. Akit pedig nem a gazdag és lehetőségekkel teli főváros környékére dobott le a gólya hanem az isten háta mögötti alföldi zsákfaluba vagy borsodba valahová az így járt.
Csak, hogy érthetőbb legyen mi is a bajom ezzel az egésszel. Meg nem nevezett dél-magyarországi kistelepülésen élek. Itt autó nélkül meghalsz. Dokihoz fogorvoshoz bevásárolni munkába járni mindenhez autó kell. Ez nem a főváros itt nem luxuscikk az autó hanem kényszerű kellék a mindennapokhoz. Lakóhelyemen már csak alsós tagozat van a suliban a felsősök pedig össze lettek vonva egy másik kistelepülés diákjaival és arra a településre járnak át tanulni. Pár éve nem kis balhé árán a már lincshangulatban lévő szülők kiharcolták, hogy a két önkormányzat finanszírozzon meg egy iskolajáratot mert addig mindenkinek magának kellett megoldani a csemetéje át és hazajutását a nevezett településre/településről. Munka mellett ez nem kis logisztikai kihívás volt. Nem volt ritka, hogy hármat négyet is fordult a gyerekekkel az a szülő aki esetleg délutános volt azon a héten és elvállalta, hogy reggel áthordja őket. Ez már szerencsére megoldódott. Az óvoda felett is gyülekeznek a fellegek mert nincs elég gyerek valószínű néhány év és azt is bezárják/összevonják és lehet majd hordani a kicsiket is valamelyik szomszédos település ovijába vagy a 15km-re lévő kisváros három ovija közül valamelyikbe. Az említett város munka szempontjából egy rossz vicc. Több műszakban túlórákkal száznegyven körül lehet keresni de ez maximum. Helyileg távol esik mindentől és ezzel szemét módon visszaélnek a helyi munkáltatók. Bárhová mész itt dolgozni szinte forintra ugyanazt a pénzt fizetik mindenhol. Megtehetik mert mindig akad annyi szerencsétlen a horgukra aki minimálbérért is elvállalja a munkát. Nem kell bért elmenniük. Ebből kifolyólag a többség a környékbeli városokba ingázik dolgozni (2x 30-50km/nap) de vannak többen akik napi szinten járnak át a 70 kilométerre lévő merci gyárba mert ott ugyanannyi munkával simán a dupláját megkeresik és kapnak mellé korrekt költségtérítést is így vastagon megéri ingázni olyan messzire is. Ezeket a távolságokat pláne télen nem tudod megtenni egy használt elektromos autóval. Amelyikkel igen azt ilyen fizetésekből nem tudják megvenni és a kör bezárult. Pont ezen ingázó emberek segge alól rántják majd ki az autót és ezzel a normális megélhetés lehetőségét azok a való élettől réges-régen elszakadt elefántcsont-toronyban ülő baromarcúak akik egy tollvonással eldöntötték, hogy a belsőégésű motort ki kell véreztetni. Mert azzal majd jól megmentjük a világot. Ez a gondolat már önmagában is egy rohadt nagy bullshit napokig lehetne elemezni, hogy miért. De mindegy. Ők eldöntötték és így lesz. Bravó fiúk. Szép volt.
-
#06658560
törölt tag
A Jaguar I-Pace olcsó tömegmodell lenne? A BMW i8 olcsó, i3 olcsó tömegmodell volt. A Porsche Polo kategóriában próbálkozik?
A nagy gyártók is minden újítást ezer éve a drága modellek felől visznek le a tömegmodell közé, ABS-től, légzsáktól kezdve az elektromos faszverőig. -
veterán
-
senior tag
Szerintem az utolsó bekezdésem erről szólt... És nem vagyok elájulva tőle. (Példa: Az, hogy az elektromos hulladékot Európából Afrikába exportáljuk, végül is megoldja az elektromos hulladék problémáját. Európában.)
''The third planet is incapable of supporting life. Our scientists have said there's far too much oxygen in their atmosphere.''
-
-
két dologra gondol egyszerre:
1. a legtisztább autó az, amit nem kell legyártani. tehát ha valakinek van egy rendesen karbantartott, jól működő autója, azt rossz gondolat kidobni és gyártani helyette egy újat
2. teljesen mindegy, hogy milyen autóval jársz, hogy szervezed a közlekedést, az emberek mindig túl sokat fognak közlekedni. az egyetlen járható út az, ha megoldod, hogy ne keljen utazni. tipikusan: home office, ügyfélkapu, webes ügysegéd, netbank és társai.nem akarom mindig a régi szekeremet előtérbe tolni, de annál nagyobb hülyeséget, hogy egy nem kormoló, nitrogénoxidokat, széndioxidot nem kibocsátó, jó autót kidobjak itt emlegetett kacatokért, az minimum vicces. vagy téves.
mindezt két dologért csinálhatják:
1. az eu-s döntéshozók ostobák, mint egy pár rendőrcsizma
2. ipari lobbiknak úgy jó, ha drágább autót kell piacra dobni és azt kötelező megvenni.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
forceberg
veterán
Ez nem is csak konkrétan a villanyautózásról szól.
Az épp elég, hogy egy Euro 5-ös dízellel, ami karbantartott, szmogriadó esetén nem mehetsz be Bp.-re.
Ez szerinted nem bújtatott ösztönzés, hogy vegyél újat? Ez bőven 10 év alatti autókat is jelent. Átülni benzinesbe, amit pár év múlva megint kidobatnak veled? A felhasználókat büntetik a gyártók helyett. Az Euro 5-ös dízeleket kb. egy kaptafa alá veszik a régi füstölgő xarokkal. Normális üzemanyaggal a DPF-ben is alig termelődik valami. Az mondjuk érdekelne, hogy normális és xar üzemanyag mennyire befolyásolja az egyéb kibocsátási jellemzőket...http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
-
veterán
Nem tudom, hogy milyen adó van Norvégiában az autókon (és az üzemanyagon), de azt a statisztikákból jól lehet látni, hogy Norvégiában 8 havi nettó átlagjövedelemből tudod megvenni azt az autót, amiért Magyarországon 20 hónapig kell dolgozni
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
-
-
titán
válasz dabadab #1004 üzenetére
Most telepítünk Siófokon egy 500kWh-s LiFePO4 telepet, amit napelemek és vertikális szélturbina hajt. Erre fog csatlakozni a 75kW-os autótöltő. Most köt a beton két héten belül indulás. Ez lesz a világ első sziget üzemben működő 100% megújuló energiával táplált villanyautó töltője. Ez itt egy még nem hivatalos bejelentés, hamarosan sajtóközleményben is látszik majd.
Ezután szinte minden töltőnk akkuteleppel (125-500kW) lesz megtoldva. Ezért tudok most neked mondani számokat. A 150kWh-ért a 30millió túl sok. Nekünk kicsivel 10 millió alatt marad egy ekkora telep a Tesláénál jobb 4000+ ciklusos lítiumfoszfát kémiával.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
-
válasz dabadab #1128 üzenetére
annyira határozottan helyhezkötött dolog volt, hogy a skandinávok mérték először a szennyezést és kezdték kongatni a vészharangot. nekünk meg lemondták az összes szabadtéri rendezvényt, meg azt mondták, hogy bizonyos növényeket ne együnk (pl. saláta).
ha nem lett volna semmi hatása, akkor a szokásos honvédelmi napok rendezvényeit megtartották volna.
tehát nem úszod meg, ha tőled távolabb koszt csinálnak, legfeljebb a hatása csökkenhet a távolsággal.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
válasz dabadab #1131 üzenetére
És akkor te is megérted, hogy a pestiek, amikor exportálják a szemetüket, akkor másokkal tolnak ki.
Mert oké, Pestről a Mátrai hőerőmű már messze van ahhoz, hogy zavarjon, de Gyöngyösről nem.azért járni villannyal Pesten, mert akkor nem szennyez a belvárosban, pontosan ugyanakkora mocsokság, mint Thaiföldre meg Malajziába exportálni a szemetet. Művelt nyugat megnyugodhat, mert a szemük előtt nem történik semmi törvénytelen mocsokság, a hátuk mögé meg nem néznek. Mint amikor otthon takarításkor a koszt az ágy alá sepred.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Rolly
veterán
válasz dabadab #1287 üzenetére
sehol nem írtam, hogy ingyen lenne a napelem ... azt írtam ingyen lesz az energia, amikor az egyre szaporodó napelem telepítések (házak, telepek) miatt a napsütéses időkben nem tudunk majd mit kezdeni az energiával így nagyon olcsó / ingyen lesz (volt már negatív áramár is ) és ilyen időszakból egyre több lesz. Így erre tudnak majd technológiák épülni... Sőt 1-1 ilyen megoldás akár akkuban is tudja tárolni az ingyen (közel ingyen) energiát így akár 24 órás működés is megoldható az év 1/4-ében ... kérdés, hogy ez hogyan fogja befolyásolni a maradék 3/4-ed részét az évnek ... mert azért az számomra is világos, hogy úgy nem lehet egy megoldásba beruházni, hogy az csak az év 1/3-ában fog működni... Hacsak nem olcsóbb lesz ez mint a CO2 büntetést fizetnie majd az államoknak
-
-
Noukoum
veterán
válasz dabadab #1336 üzenetére
Nem érted. Mi lesz velem v8 nélkül? Ki fog felébreszteni alvás közben, ha nem az a személy akinek hobbija hogy hajnalban a sebességkorlát sokszorosával közlekedik szórakozásból? Hogy fogom tv-ből hallgatni a csodálatos hangját? Hogyan fogom utána szapulni a villanyautókat a 20éves 1.4-es autómból? Hiszen a villanynak nincs jó hangja érted a v8-nak meg van! Engem nem érdekel hogy mennyi autóban van v8! De létezik, és ettől én többnek érzem magam. A Föld? Az meg kit érdekel. Mire már gondok lesznek én úgyse élek..
Csak a v8„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
válasz dabadab #1533 üzenetére
"azt feltételezné, hogy a magyar benzinre lazább követelmények vonatkoznak, mint a többi uniós országban, ami így első blikkre kifejezetten nem hihető."
Pedig igaz, csak nem teljesen úgy ahogyan feltételezik.
Magyarországon Super E10 (95) lett az általánosan használt üzemanyag. A prémium kategóriába emelték át a Super E5, 95 oktános üzemanyagoz. Az E5 98, a valódi prémium üzemanyag, sok helyen nem kapható.
Más országokban a Super E5 95 és az Super Plus E5 98 az elterjedt.
Általában az E10 jelzésű benzin is kapható, de feltűnően jelzik hogy E10.Az E10 üzemanyag, nem használható minden járműben. Természetesen a 10 évnél fiatalabb autók esetében általában nem gond a használata.
Az ennél idősebb autókban több gondot okozhat. Az indítási nehézségektől kezdve a magasabb szennyezőanyag kibocsájtásig.
Ebbe bőven belefér, hogy a PSA motorok nem szeretik az E10 benzint.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
Somatom
veterán
válasz dabadab #1648 üzenetére
Volt már testközeledben olyan Twingo? Nem értettük, hogy miért nincs hátul csomagtartó. Aztán kiderült, hogy azért, mert ott a motor van. Akkor biztos az elejébe lehet pakolni. De nem, azt fel sem tudtuk nyitni. Álltunk négyen az autó körül és vakartuk a fejünket, hogy ezzel hogy menjünk el vásárolni. Aztán kerestünk egy másik céges autót a telephelyen. Attól a Twingotól bármi jobb.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
#06658560
törölt tag
válasz dabadab #1648 üzenetére
Ácsi! A tömpe orr nem az ék orr. Elvileg, normál értelmezés szerint. Tömpe orra a Smartnak van. A csapott/ék orr az S-Max, az első Twingo, volt a Mitsubishinek egyterűje stb. Nem egyterű esetén nem igazán lehet esztétikusra kihozni, ha nem sportkocsi magasság a cél.
Manapság meg már rég nem csak az esztétika, hanem a mindenféle biztonsági intézkedések is bele szólnak a formába.