Hirdetés
-
Különleges kameraszettet kapott a Huawei Pura 70 Ultra
ma A specifikáció megegyezik a Pura 70 Pro+-éval, de nagyobb akku, kétirányú műholdas kommunikáció és egyedi kameraszett egészíti ki.
-
The Wolf Among Us 2 - Érkezett néhány új kép
gp Elviekben még idén megkapjuk a régóta készülő folytatást, de a pontos dátumot még mindig nem ismerjük.
-
Acer Nitro V 15: amikor az jó ár-érték arány a cél
ph A Nitro sorozatban több, vásárlásra ajánlott notebookot is láttunk már, most az egyik legújabb modellt próbáltuk ki.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Fred23
nagyúr
válasz arnyekxxx #58 üzenetére
... és csinálja a dugót, meg foglalja a parkolót. Komolyan, vannak helyek, amik gyalog vagy kerékpárral lassan már instant tüdőrákot okoznak. Mer' sok ilyen marha van, akit nem zavar a dugóban araszolgatás, mindegy, ha gyalog is kábé ua. idő lenne, a seggének jobb a kocsi.
-
Ck.
addikt
-
Fred23
nagyúr
válasz arnyekxxx #87 üzenetére
Lehet, túlreagálom kicsit, de nagyon zavarnak az ilyen felfogású emberek, vagyis akik szerintem kábé a semmire tartják a kocsit, miközben sehol sincs elég parkolóhely, és rengeteg a dugó nem egy utcában. A mi környékünk például -megyeszékhely- egy betondzsungel, teli tízemeletes panelházakkal; megszámlálhatatlan veszekedést hallottam már azért, mert a saját háza előtt se tudott parkolni valaki. Racionálisabb járművásárlásokkal lehetne mindenkinek helye; ha csak annak lenne kocsija, akinek tényleg nagyon indokolt.
-
Bog
HÁZIGAZDA
válasz arnyekxxx #91 üzenetére
Ne haragudj, de ki beszélt itt rólad? Azt az állítást óhajtottam megcáfolni, mely szerint a probléma az anyaggal az, hogy túl fővárosi-központú.
Nem az.
Ugyanebben a hozzászólásban (amit vagy nem olvastál végig, vagy vidáman ignoráltad) az is szerepel, hogy nem arról szól a cikk, hogy azonnal üljön át mindenki e-autóba, hanem arról, hogy mit kéne másképp csinálni a gyártóknak és arról, hogy aki megteheti az e-autóra való váltást, az ne rettegjen a hatótávtól.
Magyarán a cikk téged nem szólít meg, max teoretikusan tudsz hozzászólni úgy, hogy elképzeled, hogy másfajta helyen is laknak emberek.Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u
-
Bog
HÁZIGAZDA
-
Somatom
veterán
válasz arnyekxxx #261 üzenetére
Persze, de nem akartam a szavakon lovagolni. Csak így érthette a tárolást, mert más opció nincs. Legalábbis én nem tudok harmadik lehetőségről. Nekünk nincs olyan hegyünk, ahova érdemes lenne napenergiával felpumpálni a vizet. Meg, a téli időjárásunk sem épp optimális a napelemhez.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Noukoum
veterán
válasz arnyekxxx #289 üzenetére
Igen babám, minden olyan energia eltárolásra kerül amelyet megtermelünk napelem által. Mivel jelenleg nem használunk annyi napelemet melynek megtermelt energiáját nem tudnánk eltárolni ezért nyugodtan kijelenthetjük hogy nincs szükség több tárolókapacitásra. Tudom ám hogy nehéz a szövegértés, általános iskolás 10 éves gyereknek sem könnyű. Főleg nem ha troll az ember.. Ha nem érted, szállj ki az internetről és térj vissza 100 év múlva. Mindenki nevében köszi.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
#16820480
törölt tag
válasz arnyekxxx #258 üzenetére
Például: [link] vagy [link], de azt hiszem azt a videót sem néztétek meg, amit korábban linkeltem, ott a UK grid igazgatója beszélt róla, hogy milyen már működő vagy tervezett megoldásaik vannak (például régebbi autókból kivett akkupakkok újrahasznosítása helyi (otthoni) energiatárolásra, ahol lehet).
-
#16820480
törölt tag
válasz arnyekxxx #391 üzenetére
Nem hiszem, hogy kellene 2020-ban Mo-on relevanciája legyen, hiszen jelenleg nincs is annyi elektromos autó jelenleg az országban. Ez egy fejlődési irány, ami megoldást kínálhat egy bizonyos problémára Tudod, van aki csak panaszkodik, hogy így is szar úgy is szar, van aki pedig gondolkodik és kitalál valamit, amitől nem lesz szar.
-
axioma
veterán
válasz arnyekxxx #692 üzenetére
OK, akkor pontositok: a jovedeki ado valamely kesobbi, kummulativan elojovo ka'r miatt elore megfizetendo dij? Koolajnal az elfogyas, pia/bago eseten a tarsadalmi a'ra tobb dolognak (leendo gyogyitas, leendo tul korai kieses a munkakepessegbol, kornyezetre artas valoszinusege, ilyenek). A lenyege a kerdesemnek azon lett volna, hogy ebbe beledaraltak az utadot is amibol (elvben...) felujitanak? Mert regen tuti kulon volt ilyen tetel a benzin araban. De akkor me'g nem volt helyi suly/telj.adokent beszedett penz, szoval lehet hogy oda suvasztottak (aminek az e-auto is alanya csak jelenleg epp 0-val, de a zold rendszam elotti idokben sztem volt aki mar fizetett ilyet e-re is).
-
titán
válasz arnyekxxx #1401 üzenetére
A EU/világ autóparkja átlagosan 10 évente lecserélődik (EU átlagos élettartam) ha kell, ha nem. Ha villanyosra, ha benzinesre, ha gőzösre, tök mindegy.
a tárolás 100% hatásfokkal
Folyékony tárolásnál a tárolás hatásfoka 100%, a felhasználásé 30%Villamos tárolásnál a tárolás hatásfoka 88% (saját adatok, AC -> inverter -> akku -> inverter), felhasználásé (töltő->tárolás->átalakítás mozgási energiává visszanyeréssel) 80%, összesen 0,8*0,88=70%
70% vs 30%
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Rolly
veterán
válasz arnyekxxx #1397 üzenetére
tény de ezért írtam, hogy még akkor is jobb ha köztes akkuba tárolod le. És itt tényleg nem kell a szállításra befektetés a mai elektromos hálózat képes szállítani az áramot , és már van technológóia arra, hogy a szállítási kapacitásokat és felhasználásokat úgy optimalizálják, hogy nem kell a szállító vezetéket cserélni hozzá, hanem a nap és szél erőművek a ki nem használt kapacitással lokális akku szigetekbe tárolják át / le az áramot. Természetesen minél több lépcső van a termelés és fogyasztás között úgy lesz egyre kisebb az hatékonyság.
-
-
Somatom
veterán
válasz arnyekxxx #1674 üzenetére
De, működik. Ezt inkább azoknak szántam, akik azt gondolják, hogy ha a villanymotor egyszerű, akkor már nem is lehet baja az autónak. Csak épp Te említetted, ezért reagáltam.
A kínaiak is tudnak jó minőséget gyártani, csak az nem olcsó. Azért egy autó kicsit más, mint egy elektronikai eszköz, amiben jóformán nincs mozgó alkatrész. Pl. a Xiaomi rollereiről lehet olvasni problémákról és hol van az egy autó összetettségétől.Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
senior tag
válasz arnyekxxx #1669 üzenetére
> "egy atomerőműnek mennyi a CO2 kibocsátása, hogy azokat is leállíttatnád?"
Én nem állíttatnám le, nem vagyok atomenergia ellenes. De egyre többen vannak, akik azok.Az atomerőmű CO2 kibocsátása kb. 0, már ha nem számoljuk az építés és a bontás CO2 kibocsátását. Ugyanakkor az atomenergia nem megújuló, bár mostanában a hasadó anyag utánpótlás kérdése kevésbé tűnik megoldatlannak (volt idő, amikor ötven évre saccolták a készletet). Nagyobb gond, hogy az atomenergia sokak szerint nem fenntartható, mármint abban az értelemben, hogy nem nagyon tudunk mit kezdeni a sugárzó hulladékkal. Még nagyobb gond, hogy sokak szerint veszélyes, ezért félnek tőle. (Akkor is, ha a szénbányászat/hőerőmű vonalon sokkal többen halnak meg.) Végül (talán nem kis részben a szigorodó környezetvédelmi és biztonsági előírások miatt) egyre kevésbé éri meg új atomerőműveket építeni (Mohi, Hinkley Point C, stb.) miközben az EU támogatja a régebbi erőművek bezárását.
''The third planet is incapable of supporting life. Our scientists have said there's far too much oxygen in their atmosphere.''
-
#16820480
törölt tag
válasz arnyekxxx #1693 üzenetére
Azért sokáig tabu volt náluk (is) az NFC, B20, Qi töltés, használható memóriakezelés vagy kamera. De igazából csak arra akartam utalni, hogy egyszerre fut 18 modelljük, aminek a fele csak névben tér el igazából, a maradéknál meg kb nagyítóval kell nézegetni, hogy mit tud és min spóroltak.
-
senior tag
válasz arnyekxxx #1692 üzenetére
Hát, sűrű elnézéseket kérek. Tanulmányozni fogom a román népszokásokat. Valójában a cikket a google dobta fel az elsők között, és csak illusztrációnak szántam, miszerint vannak fenntartások (egyes nem tájékozott emberekben) a nukleáris hulladék hosszú távú kezelésével kapcsolatban. Mint mondtam, én nem vagyok atomenergia ellenes, de ha jobban magamba nézek, bennem is vannak. De most így sokkal nyugodtabb vagyok, köszönöm. (BTW, hol is épült meg végül Magyarországon a kiégett fűtőelemek végleges elhelyezésére szolgáló tároló? A google-lal képtelen vagyok megtalálni. )
Az EU-ban egy ideje (2006-tól) csökken az atomenergia mennyisége. (Persze főleg Németországnak köszönhetően. Viszont nemsokára jönnek a belgák is. Meg az angolok? Bár ők már nem EU...) 2050-ig 30 év van még, és addig jó pár erőművi blokk el fogja érni az életciklusa végét, és bennem van bizonytalanság, hogy lesznek-e helyettük újak.
Amúgy az atomerőmű megújulókkal (szél, nap, stb.) nem a legjobb párosítás, ezért is feltételezhető, hogy szerepük csökkenni fog. De lehet, hogy ezt is rosszul tudom.
''The third planet is incapable of supporting life. Our scientists have said there's far too much oxygen in their atmosphere.''
-
Elf
aktív tag
válasz arnyekxxx #2098 üzenetére
"Egy paragrafus megszavazásával jogsértővé válsz és kész."
A betartatni meg kb. lehetetlen lenne mert nem lehet kideríteni hogy az elektron honnét került az akkuba.
Marad a tetten érés de ahhoz meg szúró próba szerűen kéne a TEK-nek garázsokat, családi házakat lerohanni... de gyorsan mert ha kihúzzák a villásdugaljt oda a bizonyíték.
Szóval nem, a töltést nem fogják adóztani. Más lesz kitalálva. -
forceberg
veterán
válasz arnyekxxx #2119 üzenetére
Én úgy számolom, hogy (7l benzin vs. 15kWh / 100km) kWh-nként kb. 50-60Ft jövedéki adó fog rápattanni az áramra.
Más kérdés:
A napelemek kapcsán most hol tart a hatásfok? 16%? Azaz egy 1kWp teljesítményű napelem kb. 6kW teljesítménnyel fűti a környezetét, vagyis majdnem olyan, mint egy jó kis fetete aszfaltcsík?http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
axioma
veterán
válasz arnyekxxx #2112 üzenetére
Nem arrol van szo, hogy nem akarok adot fizetni.
Arrol, hogy ha adokat ugy talalnak ki, hogy (pontosabban ahogy irtatok): 1. nemhiteles meres alapjan vetik ki 2. _azert_ tiltjak a napelem->auto toltest, mert akkor nem adotartalommal vasarolsz aramot (es ha feltolom a hegyre legurul es aramot termel, azt is meg akarja adoztatni? nonszensz)
Egyszeru a megoldas: legyen eves dij, behajtasi dij, akarmi. De ne km-ora alapjan es ne legyen tilos sajat megtermelt aramot felhasznalni.
Amugy EU ennyire eszetlen szabalyt - ld. fekek es ellensulyok rendszere - nem hozna. De a "mieinkbol" kinezem.
Új hozzászólás Aktív témák
- Sorozatok
- OLED TV topic
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Marvel Snap
- AMD Radeon undervolt/overclock
- Leváltaná a Google a sütiket, de ez nem elég
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- Íme, a Huawei Pura 70 széria
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Milyen egeret válasszak?
- További aktív témák...