Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • MongolZ

    addikt

    válasz azbest #30 üzenetére

    Ez egyáltalán nem így van. Sajnos a vevő a legnagyobb idióta, évtiezedek óta futjuk ezeket a köröket. Régen, ha megmondtad, hogy ez így nem biztos, hogy jó, akkor kaptál egy választ, hogy igaz, akkor csináljátok ezt helyette. Aztán eljutottunk oda, hogy nem tud másikat mondani, de ha te javasolsz valamit, akkor azt elfogadja. Most konkrétan ott tartunk, hogy valami rossz, te javasolsz valamit, de nem is válaszol, mert nem érti az egészet és kérdezni sem tud senkitől, mivel kb. senki nem ért hozzá.
    Ilyen esetben azt mondja a vevő, hogy na, attól fogom venni, aki elvállalja (valaki el fogja), és kész.
    Valamint autóiparban sokszor kellett úgy ajánlatot adni, hogy jaaaa, igen, lesz majd egy nagyobb projekt, 2022-re, erre idén le kéne szerződni, itt vannak előzetes rajzok. Persze szépen felkészülsz, mi jó, mi nem, nem nagyon jönnek válaszok, aztán egyszer csak a határidő előtt 2 nappal jön egy telefonhívás, hogy qrva sürgős az ajánlat, vannak is új rajzok, holnap délig kérem a választ. Persze az új rajzok eléggé mások, és egyébként sincs idő átnézni őket. De azért adjál rá ajánlatot 3 év múlvára, amikor már valószínűleg ott sem vagy (átlagosan valami 1,8 évet vannak Magyarországon egy helyen a tömeggyártásban az emberek). Ilyen esetben mit mond a vezető? Fúúú, ne adj ajánlatot, beszéljük meg vele, válaszoljon a kérdésekre (úgyse fog), nem bja, ha valaki más elfogadja, max nem lesz munkahelyünk?

    Boeing-es témába nem másztam bele, de pont a repülőgépiparban nem tudom elképzelni, hogy a Boeing nem tudott róla, hogy nem 1, hanem 2 vagy 3 kategóriával gyengébb alkatrészek készülnek. Pont a repülőgép iparban, ahol kb. a legutolsó sufniba is kiküldenek egy beszállító fejlesztő mérnököt egy minőségügyi kollégával? Eléggé lehetetlennek tartom.

    [ Szerkesztve ]

  • #65675776

    törölt tag

    válasz azbest #30 üzenetére

    Az a baj, hogy gépiparban sok esetben már nem is tudsz versenyben maradni, ha nem igérsz szűkebb tűrésű alkatrészeket. Érdekes módon a komponensgyártóktól elvárják a hosszabb élettartamú alkatrészeket, hogy aztán azt szándékosan rosszul építsék be egy kostrukcióba, ami emiatt rövid élettartamú lesz. Következmény: feleslegesen drága komponensek egy megbízhatatlan, rövid élettartamú eszközben. Irreálisan sokba kerül legyártani a szart magyarul fogalmazva. Ugyan ezt az élettartamot és minőséget sokkal olcsóbban elő lehetne állítani, értelmes tűrésmezőkkel.

    Keresztkérdés: szélerőmű járókerekének az alkatrészeit miért kell 6-8k RPM-es fordulatra méretezni és gyártani? Maga a járókerék mérete sem engedi az 50-60 RPM feletti fordulatszámot. Oda meg majdhogynem a nyers kovácsolt tengely is tökéletes lenne. Max végig kellene esztergálni. Ehelyett CNC esztergált, és tükörfényesre köszörült tengelyeket kérnek oda is. 50-100x-os áron. Mintha legalábbis egy 30k RPM-en pörgő gázturbinába kellenének.

    nuke7: Erre van egy nagyon jó megoldás: eltérésengedély. A vevőnek érdeke, hogy megkapja az alkatrészt, mert ő is csak egy beszállító egy nagyobb projecthez. Azaz neki is szállítania kell, méghozzá időre.

Új hozzászólás Aktív témák