Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • nemszabad

    tag

    válasz tixem #6 üzenetére

    Eleve nem értem, miért csinálnak maguknak problémákat az emberek.
    Meg kell venni a japánt, azzal nincs szopás. Mondják, hogy drágább az alkatrész. Igen, az, de nincs rá szükség. :)
    Persze, azt hozzá kell tenni, valószínű, a japán sem az a minőség már, mint volt a 90-es években.
    Idézet egy hír alól, egy autószerelőtől:
    "Autoszerelo vagyok francia es nemet autokat szervizelunk a legnagyobb szamban.Koszonjuk nekik nelkuluk nem lenne munkank..Evvel mindenkinek a kerdesere a valaszt megadtam"
    Én azt mondom, japán vagy koreai.

  • nemszabad

    tag

    válasz LGLuke #30 üzenetére

    "DE mi a manóért kell bedőlni nekik?"
    Ha a legtöbbtől ugyanazt hallod, az csak nem lehet alaptalan. Nem egy dicséri a japánt, hanem a legtöbb.

    Jogos, amit írsz, miszerint azok körében lesz a legtöbb meghibásodás, amik a legnagyobb számban kelnek el. Igen, így van. Ez magyarázatként szolgálhat arra is, hogy miért van a megelégedettségi és megbízhatósági listák elején csak japán autó. DE mi a magyarázat pl. az AutoBild tartós tesztjének eredményeire?

    Egyébként meg nem kell messzire menjek érvekért. Van egy 20 éves, Isuzu motoros Combo-m. 470 e km, nyáron 5 alatti, télen 6 alatti vegyes fogyasztással. Nem füstöl. 8ezrenként kap új Eneos olajat és szűrőket. A leengedett olajból 7 deci hiányzik (4 litert öntönk bele mindig 4,25 helyett, 3,3 folyik ki, mikor leengedem). Ez szűk 1 dl/1000 km.
    -20-ban pöccre indul. Nem is értem, mikor látom az "Alpesi Dízel Start" és ehhez hasonló reklámokat. Ez az autó sosem látott ilyen csodaüzemanyagot. Sima, Mol-os gázolaj megy bele. Ja, tegyük hozzá, kint áll 40 fokban és -20-ban is, nem garázsban!
    1686 cm3, 44 kW - 60 lóerő, 112 Nm. Ezek gyári értékek, valószínű, ma már nem tudja ezeket hozni.
    Azt hinnéd, lovasszekér tempóra képes. Ló**szt! :). Sajnos nincs nap, hogy ne kéne 10-20 szuzukist és egyéb kisautót hajtó nőt/mamitát/papikát megelőzni. Nem gond, ugyancsak dinamikus a kis paripa. A minap vittem a főnökömet az autójáért, és le volt nyűgözve, hogy a kis Combo mennyire rendben van és milyen dinamikus.
    Még valami: nem félek a gázpedáltól, szeretek haladni. Jóformán úgy forgatom, mint egy benzinest. Ezt csak a fogyasztási értékekhez.....
    Imádom, mikor a szuzukis mondja büszkén, hogy 4,5 liter. Ez remek, csak azt a fogyasztást az én és más, olyan forgalomban részt vevők idegrendszerén spórolja meg, akik nem szeretnek városban 45-tel és főúton 70-80-nal haladni..... Mindegy, ez már egy újabb kérdéskör :).

    Más: Toyota Hiace. Céges autó. Üti-veri mindenki (sajnos...). Kb. ugyanaz igaz rá, mint a Combo-mra. Kivétel talán a magasabb fogyasztás, de ezen nincs semmi meglepő.

    A helyzet viszont az, hogy én a fenti tapasztalataim alapján a 90-es évek végi, japán-német autógyártásról kapok képet, nem a mairól.
    Tény, hogy a fenti 2 autó nincs 'szételektronikázva', ennek megfelelően nem is nagyon tud mi romlani, szinte csak mechanikáról beszélhetünk esetükben. Ezek a dolgok árnyalják az összképet.

    Egyébként a franciák elektronikáját köpködik leginkább. Nekem is van ismerős, akinek gyulladt már meg a motortér elektronikai hiba miatt. Azt hiszem, nem is egyszer volt a géppel ilyen jellegű nyűg.

    Mint látod, nálam a funkció és a megbízhatóság az első, a presztizs pedig kb. az utolsó. Szeretem azt, hogy beülök, elfordítom a kulcsot, indul a motor és elvisz engem a célomhoz úgy, hogy nem világít a műszerfal, mint egy karácsonyfa az ilyen-olyan hibajelzések miatt.
    A jövő eléggé ködös viszont. Előbb-utóbb csak le kell cseréljem szegényt.... De mire? Mi lesz olyan jó, mint ezek az öreg autók voltak? Attól tartok, ma már semmi. :(

    [ Szerkesztve ]

  • nemszabad

    tag

    válasz nemszabad #32 üzenetére

    Még annyit, ha már Golf a témaindító írás, hogy cimborám a 4-es Golf-ba nem győzi önteni az olajat. 1,4, 75 ló.
    Ő az az autótulajdonos, aki majdnem tenyerén hordozza paripáját. Nagyon patika az autó. Karbantartott, megkímélt, ~120e km-rel. Valós a futásteljesítmény, nem 10 évesen vették....
    És az egy Golf..... Kultusza van.

    [ Szerkesztve ]

  • nemszabad

    tag

    válasz Crafter32 #18 üzenetére

    Megértem. Nem vagyunk egyformák. Neked szempont a belső tér kialakítása, nekem kevésbé.
    Amin meglepődtem, az egy Volvo volt.
    Nálunk a cégnél a kereskedelmi igazgató járt egy olyannal, talán S40 (6-8 éves?) volt. Nem tudom. DE a beltér gusztustalan volt. a Középkonzol mögött át lehetett nyúlni. Ez elég jellegzetes, talán ebből be lehet azonosítani a típust. Az egész olyan volt belülről, mint egy Daewoo. Kopogós, igénytelen műanyag, ami ráadásul roppant puritán. Alig volt benne valami. Mit mondjak, az én 20 éves Opelem ahhoz képest klasszisokkal szebb belülről....

  • nemszabad

    tag

    válasz bitpork #36 üzenetére

    Miért, mit gondoltál, minden gyártó minden autóját hajtottam évekig? :) Te minden autóba beletettél már 1-200 e km-t? Netán autókereskedő/szerelő vagy? Ha utóbbiak megfelelnek a valóságnak, akkor igazat adok Neked.
    Van az embernek saját tapasztalata, meg vannak különböző forrásokból származó információi. Ezek alapján ítél. Mi ezzel a gond?
    Ez a kis öreg a 2. autóm. Előtte szintén dízelem volt, egy C Corsa. 1,7 DTI, Isuzu motorral. A motorral ott sem volt gond, de a többivel.... Ez alapján azt tudom mondani, NEKEM a japán motoroknak ezen tipusai BEVÁLTAK. Nyilván nem ismerem mindet. Aztán a szerelők is általában a japán ajánlják. Ismerek néhányat... Aztán ott vannak az ismerősök, ilyen-olyan autói. Ezek alapján már kialakul egy kép az emberben, mit érdemes és mit nem érdemes venni. Hol itt a gond?
    A három 'f' betűs törvényt ismered? Nagyon sokan ismerik, alkalmazzák. :) Ők mind segghülyék? :)
    A törvény így szól: "Ford, Fiat, francia SOHA!" :)
    Persze kivétel mindig van. Van szar japán, és van jó francia.
    Ez egy vélemény, szubjektív, nem szentírás.

  • nemszabad

    tag

    válasz bitpork #36 üzenetére

    Való igaz, az 1,9 TDI-k, SDI-k jó motorok. Munkatársnak Passatban van előbbi, egy másik ismerősnek Seat Inca-ban. Dícsérik.
    .....de a DCI motorokat is lehetne emlegetni, meg még sok másikat is. Lehetne itt hosszasan sorolni. A PDTDI-t sem említetted, mint nagyon megosztó motort. A D4D-t se. De én nem csak motorokról beszélek, hanem autókról. Egy autó nem csak motorból áll.
    Mutass egy statisztikát, amiben a japán autók rosszul szerepelnek.

    [ Szerkesztve ]

  • nemszabad

    tag

    válasz bitpork #39 üzenetére

    Látom, volt már pár autód, tényleg nem válogatsz. :)
    Kétszer is volt Alfád. Kíváncsi volnék, mik a tapasztalataid velük. Azokról meg aztán végképp csak rosszat hallani.

    [ Szerkesztve ]

  • nemszabad

    tag

    válasz DithenS #43 üzenetére

    A BMW ellen legtöbb esetben azt hozzák fel, hogy eléggé szervizigényes.
    Ugyanakkor az is igaz, hogy sokan hiszik azt, hogy 'ez egy bömbi, ez csak taposni kell'...

Új hozzászólás Aktív témák