Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz arn #9 üzenetére

    A Mantle egy nyílt specifikációjú API lesz két hónapon belül. Most véglegesítik az egészet úgy, hogy az Intel és az NV tudjon hozzá drivert írni.
    Arra is reagálnak, hogy az Intel és az NV fél belépni, mert a fejlesztés az AMD-nél marad és arra viszik tovább, amerre akarják. Ennek érdekében a Mantle 1.0 core specifikáció fixálva lesz, vagyis soha többet nem nyúlhat hozzá senki, és ezzel az aktuális API fejlesztése be is fejeződik. Tehát nem kell attól félni, hogy az AMD gonosz lesz, és bántani fogja a gyártókat. Lényegében OpenGL szintű nyíltságúvá válik az egész 1.0-s specifikáció.
    Készül egyébként egy másik Mantle verzió, amely nem lesz kompatibilis a Mantle 1.0-val, vagyis lesz még egy új low-level API-ja az AMD-nek, amit majd fejleszt tovább. Ennek is Mantle lesz a neve egy kis extrával.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Meteorhead

    aktív tag

    válasz arn #9 üzenetére

    Amikor megláttam a címet, azt hittem rosszul látok. Mondjuk én is hiszem ha látom, de valamilyen szinten sokan jósoltuk már, hogy be kell adniuk a derekukat.

    Egyébként én sosem mondtam, hogy CUDA pfujpfuj. A CUDA az NV Mantle-je GPGPU fronton. (És felejtsük el egy pillanatra, hogy CUDA már akkor is volt, amikor Mantle még kósza gondola sem volt.) AMD sem kukázza OpenGL-t, csak azért mert van Mantle. És NV se kukázza OpenCL-t, csak azért mert van CUDA. Mindenki írja meg a drivert a közös, szabványos API-kra, és fejlesszen egy sajátot azoknak a tőkeerős cégeknek, akik megengedhetik maguknak, hogy 2-3-4 API-ra is megírják a compute-render back-endet. De az akadémiai szféra (lásd GROMACS) jellemzően nem ilyen.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz arn #13 üzenetére

    API-ból származó előnye az AMD-nek nincs és nem is lesz soha. Technikailag nem is lehetséges, mert az API egy specifikáció. Abból származhat előny, hogy megmondják a fejlesztőknek, hogyan kell a GCN-re optimalizálni, míg az NVIDIA ezt eltitkolja a saját architektúráinál. De ez csak egy döntés, és az API semmilyen formában nem befolyásolja ezt. Ugyanez az előny a DX12-nél is fennáll.

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz arn #15 üzenetére

    Nem is kell hinned benne, ugyanis egyáltalán nem értük csinálják. Ez a szoftverpartnereik kívánsága.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • con_di_B

    tag

    válasz arn #9 üzenetére

    Nem az a baj a CUDA-val, hogy letezik, hanem, hogy az NVIDIA nagyon eroteljesen hasznalja vendor lock-in-re, ezen kivul pedig annak van kulturalt szabvanyos alternativaja, az OpenCL (ami kenyelmi funkciokat ugyan nem tamogat azonos mertekben, mint a CUDA, de egyebkent mindent meg lehet vele csinalni).

    A Mantle-nek viszont egyelore nincsen szabvanyos alternativaja, majd az DX12, illetve esetleg, talan ha ... az uj OpenGL lesznek azok. Nyilvan azt is hasznalhatna vendor lock-in-re az AMD, az ezzel kapcsolatos mesekben en kevesbe hiszek (mar abban, hogy nem probalja meg, ha megteheti).

    A szabadsag, egyenloseg, testveriseg es a nyilt ipari szabvanyok vedelmezese pedig a romantikan kivul nyilvan egyebkent is eleg praktikus, en peldaul eleg boldog lennek egy olyan vilagban, ahol OpenCL mellett lenne egy epkezlab OpenGL valtozat, es ezek mindenhol remekul mukodnenek, valoban jo minosegu implementaciok lennenek mindenhol, mivel masra nem is kene fejleszteni, ezekre lenne kiterjesztve mindenki platformszinu supportja (tehat nem lenne Metal, DX, RenderScript stb.) es osszessegeben az egesz iparag, szoftveres es hardveres oldalon is drasztikus koltsegcsokkenest latna. Ha pedig ezt meg a konzolok is tudnak sajat API-k helyett, az lenne a kanaan. De persze bilibe log a kezem.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák