Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • con_di_B

    tag

    Na jo, azer a hiszem ha latom faktor meg mindig eleg eros, ha az NVIDIA-rol van szo.

    Meg aztan valami azt sugja, hogy nem egy modern OpenCL 2.0, SPIR-kompatibilis implementacio lesz amit latni fogunk. Egyebkent ha nyitnak, abbol remelem abbol nem lesz valamifele hintapolitika, hogy "oke, vegre a Maxwell mar nem ego, most nyissuk kicsit a piacot, majd visszazarjuk ha megint benak elszunk".

  • con_di_B

    tag

    válasz arn #9 üzenetére

    Nem az a baj a CUDA-val, hogy letezik, hanem, hogy az NVIDIA nagyon eroteljesen hasznalja vendor lock-in-re, ezen kivul pedig annak van kulturalt szabvanyos alternativaja, az OpenCL (ami kenyelmi funkciokat ugyan nem tamogat azonos mertekben, mint a CUDA, de egyebkent mindent meg lehet vele csinalni).

    A Mantle-nek viszont egyelore nincsen szabvanyos alternativaja, majd az DX12, illetve esetleg, talan ha ... az uj OpenGL lesznek azok. Nyilvan azt is hasznalhatna vendor lock-in-re az AMD, az ezzel kapcsolatos mesekben en kevesbe hiszek (mar abban, hogy nem probalja meg, ha megteheti).

    A szabadsag, egyenloseg, testveriseg es a nyilt ipari szabvanyok vedelmezese pedig a romantikan kivul nyilvan egyebkent is eleg praktikus, en peldaul eleg boldog lennek egy olyan vilagban, ahol OpenCL mellett lenne egy epkezlab OpenGL valtozat, es ezek mindenhol remekul mukodnenek, valoban jo minosegu implementaciok lennenek mindenhol, mivel masra nem is kene fejleszteni, ezekre lenne kiterjesztve mindenki platformszinu supportja (tehat nem lenne Metal, DX, RenderScript stb.) es osszessegeben az egesz iparag, szoftveres es hardveres oldalon is drasztikus koltsegcsokkenest latna. Ha pedig ezt meg a konzolok is tudnak sajat API-k helyett, az lenne a kanaan. De persze bilibe log a kezem.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák