Hirdetés

Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • kvp777

    tag

    válasz Reset Elek #27 üzenetére

    A memoria merete nem feltetlen a sebesseggel fugg ossze hanem a hatotavolsaggal. Autos peldaval elve, ha ketszer akkora tankot kap a kocsi, akkor majdnem ketszer akkora tavolsagra lehet vele elmenni ujratoltes nelkul. 20 inches monitor felett pedig ki az aki nem 1200p-ben jatszik? A haszna a videokartyak eseteben akkor jon elo ha sok adat van, tehat pl. nagy felbontasnal vagy gpgpu-s felhasznalasnal. Mivel az uj geforce-oknak jobb a memoriakezelese, ezert ki is tudjak hasznalni. Jatekoknal alapvetoen csak a texturak minosegeban varhato javulas ugyanakkora sebesseg mellett. A tobb ram nagyobb texturakat jelent, viszont mivel hardveres gyorsitasnal mindig is volt multilevel mipmap, ezert a teljesitmeny nem valtozik, csak ha kozelebb megy az ember a falhoz, akkor az reszletesebb lesz. Ha eleg tavolrol nezi az osszes texturat, akkor semmi elteres nem lehet. Az egyetlen terulet ahol jol johet az 1GB a megatexture technologia (pl. quake wars), ahol jelenleg tobbnyire swap-pel a kartya a video es a rendszer ram kozott.

    ps: Szeretnek latni egy olyan alaplapot, ahol a videokartya ram-jabol dolgozik a cpu is. 1 db aktiv magos cpu eseten 1 GB gddr mar eleg kell hogy legyen meg pcie-n keresztul is. Sokmindent le lehetne sporolni az alaplaprol, ha ezt ossze tudnak hozni. (az amiga500-as es az xbox360 is csak videoramot kapott es a videochipset-en keresztul lehet elerni rendszermemoriat)

Új hozzászólás Aktív témák