Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Fiery

    veterán

    válasz #32839680 #50 üzenetére

    Az a baj, hogy az AMD-nek muszaj sorrendet felallitania, mert R&D-vel nem birnak azt megcsinalni, hogy 2016-ban egyszerre mindent kinyomjanak. Lenyegeben mindent frissiteni kellene a Zennel, kiveve talan a low-power vonalat, ez pedig tul sok termek es tul bonyolult a validalasa soknak. Azert vettek elore a szerver/HEDT vonalat, mert ott lehetne a legtobb penzt keresni, ha tenyleg utokepes termekkel tudnak eloallni; es az az a szegmens, ahol alacsonyabb arazassal sem tudnak mit csinalni, olcson sem kell senkinek a nem versenykepes jelenlegi Opteron :( Raadasul, azon a vonalon nem a Skylake-kel, hanem "csupan" a Haswellel (mint architekturaval) kell meccselniuk jovore, tehat az eselyeik is jobbak. Teny, hogy 2017-ben mar a Skylake elleneben mennek a mainstream desktop/mobil vonalon, es 2017 vegere me'g a Cannonlake is megerkezhet, de talan ugy gondolkoznak, hogy mar az is hatalmas fejlodes lenne, ha legalabb par honapra be tudnak fogni minden vonalon az Intelt. Es valljuk be oszinten, tenyleg hatalmas fejlodes lenne.

    Az eDRAM az AMD-nel kevesbe erdekes, hiszen naluk teljesen mas a GPU architektura. Az ala raksz egy dual channel DDR4-3000-et, es jol fog porogni. Az iGPU miatt egy percig sem aggodnek, azt nagyon erosen kellene probalkoznia az AMD-nek ahhoz, hogy sikeruljon elszurniuk :))

    [ Szerkesztve ]

  • P.H.

    senior tag

    válasz Fiery #38 üzenetére

    Pont ezt emlegettem egy másik topikban, hogy az AMD példaszerűen bánik úgy a szellemi termékekkel, ahogy nem szabadna; akár a sajátjaival, akár a megszerzettekkel. Aztán lehet jófejkedni, és további jófejkedést meg iparági iránymeghatározást jósolgatni, egészen a működésképtelenségig.

    Ott a konzolszegmens példaként: a Cell-t úgy dobták a megalkotói, amint kiszolgálta a maga idejét, hogy "öröm" nézni. A Sony átváltott x64-re, az IBM szabadulni próbál a teljes CPU-ágától. Pedig megmutatták az irányvonalat a teljes iparágnak, hogy a heterogén programozás meg a mindenféle szépség majd forradalmi lesz. És ki bízta erre a jövőképét...? Ők megtehették, az AMD-t egy ilyen leváltás eléggé megrázná.

    Úgy is nézhetjük, hogy az összes 2-3 éve kiadott Intel CPU-ban ott lapul az OpenCL - ilyen-olyan - lehetősége, mivel ők már azóta nem adnak ki olyan CPU-t, amiben ne lenne OpenCL-képes GPU. Az AMD-től még mindig lehet venni letiltott GPU-s CPU-kat.
    Akkor - nagyon nyersen nézve - ki tett többet az OpenCL-képes hardverek asztali elterjedéséért? Fura módon az Intel. Az a cég, amely az AVX terjedéséért töredékennyit tesz. És innen akár csak egy szoftveres lépés, hogy ez jól ki is használható legyen (akár visszamenőleg is). Ha úgy akarják. És akkor ki is irányít?

    Külön lehet választani az előremutató technológiákat a gazdasági dolgoktól, de végső soron az az előremutató, amit meg is vesznek. Ha nem veszik, akkor tökmindegy, hogy az a menedzselés vagy a technológia hibája. Legfeljebb ha az előbbié, akkor majd más sikerre viszi.

    Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you are still ... ˙˙˙ Real Eyes Realize Real Lies ˙˙˙

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Fiery #38 üzenetére

    Kifizették már az alaplicenc díját. A többi díj az a szerverek eladása után lesz felszámolva, persze csak akkor, ha a szervergyártó nem AMD termék mellé használja.
    Egyébként a licencelés struktúrája egy éve alakult ki. Azóta igényelhető csak.

    (#39) Jack@l: Nem volt veszteséges a SeaMicro. Az Amazon is ilyen szervereket használ. Viszont már nincs szükség rá.
    Már egy éve egységesítették a fejlesztőcsapatokat. Ma a CPU-s mérnökök a GPU-sokkal együtt dolgoznak. Ennek a fő oka, hogy APU-k készülnek.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz P.H. #52 üzenetére

    A Cell jövőképében még mindig hisz a Sony. Nem véletlenül raktak ugyanolyan koncepcióra épülő processzort a PlayStation 4-be. Csak úgy gondolták, hogy a Cell 2-nél az AMD koncepciója sokkal előnyösebb. A Cell egy heterogén módon programozható processzor volt 1 LOC és 6 TOC maggal a programozó által szabadon felhasználóható magokat tekintve. A PS4 processzora egy heterogén módon programozható processzor 6 LOC és 18 TOC maggal, szintén a szabadon felhasználóható magokat tekintve. A koncepció semmit sem változott, csak a TOC magok hatékonysága jelentősen megnőtt. Emellett ebbe a jövőképbe berángatták a Microsoftot is.

    Az OpenCL terjedéséért szerencsére az Intel és az AMD is sokat tesz, mert nekik ez érdekük, hiszen a processzoraik negyede/fele/háromnegyede (lapkától függően) kihasználatlan. A gond, hogy nem rajtuk múlik a dolog, mert még mindig nincs megoldva tökéletes programfordítás OpenCL C-ről. De a SPIR-V nagy változást hoz, és akkor mindketten profitálnak belőle. Aztán az OpenCL C++ is segít a fejlesztőknek, ahogy a SYCL is. Persze azért tudni kell, hogy igazán komoly előnye az OpenCL-nek fine grain SVM-et támogató lapkákkal lesz, mint a Broadwell, Kaveri, és a többi ami jön.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Fiery

    veterán

    válasz Abu85 #54 üzenetére

    "Az OpenCL terjedéséért szerencsére az Intel és az AMD is sokat tesz, mert nekik ez érdekük, hiszen a processzoraik negyede/fele/háromnegyede (lapkától függően) kihasználatlan"

    Naaaa, azert ekkora blodseget nem kene! Es a jatekok? Es a "2D" megjelenites? Hany Kaveri tulaj hivatkozik arra, hogy jatekra pont eleg az iGPU? Akkor naluk is kihasznalatlan az iGPU? :)

Új hozzászólás Aktív témák