Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • kali

    legenda

    válasz dchard #34 üzenetére

    szia,

    ennyire nem egyszerű a dolog, mobiltelefonok esetén is sokszor előfordul mind a három hazai szolgáltató hálózatán, hogy elszáll az adatforgalom, hiába van látszatra térerő, olyankor repcsis mód és vissza, vagy a telefon újraindítása és megoldódik a probléma.
    mivel elég sok gyártójú és típusú telefonnal is előfordul a probléma, ezért közel sem biztos, hogy mindig a készülék a hiba forrása, simán lehet az ok a szolgáltatós hálózat is - független készülék esetén nem egyszer lehetett reprodukálni, hogy azonos feltételek mellett, de másik szolgáltató hálózatán nem adódott a hiba.
    volt már adott ügy kapcsán sok tologatás a szolgáltatók és a készülékek gyártója/szervize között, amikor hibára lett jelentve, mindenki a másikra mutogatott...

    [ Szerkesztve ]

  • Bog

    HÁZIGAZDA

    válasz dchard #34 üzenetére

    Hát, ha ez segít, akkor az a lényeg, hogy igen, néha megdermed a kapcsolat (mondjuk hetente egyszer-kétszer). Ha türelmetlen vagyok, akkor odaballagok a routerhez és rátenyerelek az on/off gombra. Ha türelmes vagyok, akkor pedig a router maga is rájön, hogy valami nem kerek és elintézi. Ezt leginkább onnan tudom, hogy a NAS küld emailt, ha leszakadt a netről és akkor is küld amikor visszaállt. Nincs ezek közt túl sok idő, szóval két dolog lehet:
    1. a router öngyógyítja magát egy újracsatlakozással (ez egy tipp, mert látni nem láttam)
    2. a mobilnet tényleg összefossa magát a cellában, aztán magához tér
    Bármi is a válasz, a lényeg, hogy a probléma magától is megoldódik, de nyilván az ember nekiáll izélgetni a holmit, ha nem jön a nafta:-)

    [ Szerkesztve ]

    Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u

  • kali

    legenda

    válasz dchard #38 üzenetére

    amikor odáig fajult a dolog, hogy a szolgáltatók műszaki csoportjához és a gyártókhoz/szervizekhez fordultunk, akkor már nem csak mezei felhasználói tapasztalatok alapján tettük, hanem komolyabb tesztek után, bár azt már előtte is borítékoltam, hogy annyi problémás telefon nincs, az nem létezik, hiszem a legjobb csúcskategóriás készülékek is a képben voltak.
    nem hivatalosan mondott ugyan dolgokat egy szolgáltatós illetékes, hogy a 4g/lte fejlesztések óta nőtt meg az ilyen jellegű panaszok száma, de részletezni nem akarta...

  • kali

    legenda

    válasz dchard #41 üzenetére

    a hibát már leírtam, hogy maximum, vagy ahhoz közeli, tehát jó térerő mellett csak úgy megszűnt az adatforgalom, de közben a készülék nem szakadt le a hálózatról, maradt minden látszólagosan okés, csak épp adat nem ment át egyik irányban sem.
    minden esetben csak az orvosolta a problémát, ha az eszköz leválasztásra került az adathálózatról, majd visszakapcsolódott, ehhez nem feltétlenül kellett a készülék újraindítása, elég volt a repcsis mód be- és kikapcsolása is.
    a mobiltelefonokban van 2g, 3g és 4g/lte modul is, de hiába volt elérhető minden hálózati mód jó térerővel, jellemzően az azok közötti átkapcsolás sem oldotta meg a problémát, így a készülékes hibának még kisebb valószínűséget tulajdonítottak a szakemberek, mert nem életszerű, hogy minden modul egyformán rossz.
    ehhez jött még az, hogy azonos helyen/cellában sok készülék kipróbálásra került, eltérős gyártósak és típusúak és nem volt nehéz többnél/soknál is reprodukálni a hibát.
    sok, eltérő típusú készülék és mindegyik problémás 2g, 3g és 4g6lte modullal? ez így még életszerűtlenebb.
    adott készülékek máshol, adott vagy eltérő szolgáltató hálózatán, azonos hálózati módokban...stb. sem dobták a hibát, amit korábban olyan könnyű volt reprodukálni a másik cellában.
    mindegyik szolgáltatónál vannak ilyen helyek.
    rengeteg ilyen, sok helyen és megannyi gyártós és típusú készülékkel eszközölt próba után kiderült, hogy inkább a hálózattal van gond, mint a sok készülékkel, mert bizonyos helyeken rendre kimutatható volt a probléma sok eltérő készülékkel, máshol meg nem.
    a szolgáltató illetékese persze a telefonokra mutogatott, hogy azokkal van gond, de amikor olyan sok típusról volt szó, akkor már ő is kételkedett ebben.
    mentek a körök a szolgáltató és a gyártói szervizek között, a gyártói oldalról a szolgáltatókra mutogattak, a szolgáltató viszont minden esetben a telefont akarta bekérni szervizeltetésre, hiába tudták, hogy sok típusról van szó és az nem életszerű, hogy mindegyik problémás, bár valahol érthető, hogy a saját sablonos köreiket akarták lefutni.
    a rossz térerőre is fogták a dolgot, hogy biztos amiatt van, de ennek megcáfolása nem csak annyival lett letudva, hogy a telefonokon maximum a térerő adott cellákban, hanem a szervizes menükből is kaptak teljes kimutatást, benne minden szükséges értékkel. (az értékeket, állapotot...stb. ne nézd, példának kerestem csak egy képet, hogy nagyjából miről van szó; link)
    nincs az az isten, hogy egy adott szolgáltató meghatározott cellájában sok eltérő típusú készülék egyformán rosszul működik több hálózati módban is, de ott más szolgáltató hálózatán már nincs azokkal probléma, illetve máshol azon szolgáltató hálózatán sem, amelyikén korábban az előző helyen igen.
    hab a tortán, hogy amikor például a telekom meghatározott celláiben rendre gond volt sok készülékkel, valóban akkor folytak épp a korábban is említett 800 MHz 4g/lte fejlesztések, aztán furcsa mód megszűntek nagyrészt a hibák később, amikor ott már elkészült.
    mentek a húzások, hogy bezzeg a vodafone hálózatával nincs gond, mert nincs 4g/lte és mit ad isten, amikor a vodafone elkezdte a 4g/lte fejlesztést, sorra jelentek meg a vodafone előfizetők panaszokkal, persze ők is jórészt a telefont szidták először, de aztán sikerült ott is helyszínre és szolgáltatóra szűkíteni a dolgot.
    router kapcsán csak kevés problémáról tudok, hogy elszállogatott a mobilinternet, ráadásul ott több hibalehetőség is volt, mert usb stick közvetített a sim kártya és a router között, de ott is sikerült szűkíteni a dolgot, mert a routert kihagyva, több notival is adódott a probléma, több usb stick esetén is, aztán az eltérő helyeken, több notebook és usb stick ki - ki alapon eszközölt tesztelgetése során nagyon úgy tűnt, hogy a mobilinternetes hálózat a ludas, mert itt is a fenti kép jött le, hogy nem életszerű, miszerint egy meghatározott helyen több, eltérő típusú eszköz is gyakran problémázik, amik máshol, adott szolgáltató hálózatán, azonos hálózati módban sem.
    valóban nagyon nehéz ezeket a hibákat megfogni, mivel rengeteg hibalehetőség van - wifi kapcsán is ezeket a köröket futom elég sűrűn -, de ha időt, energiát és kellően sok, eltérő típusú eszközt rászán az ember, akkor juthat valamire.
    egy konkrét eset volt, amikor nem hálózati hiba volt, de ott is a szolgáltatói oldalon volt a hiba és nagyon nehéz volt őket rávenni, hogy meglépjék, amit kell; mobilinternetes hálózat eldobálása egy készüléken, adott telefonban más sim kártyákkal nem volt gond, azonos szolgáltatós másik sim kártyával is megfelelően működött. a szolgáltató kicserélte a sim kártyát, de a hiba utána is pont úgy jelentkezett. a szolgáltató utána már a készülékre fogta, hiába lett mutatva az illetékesnek, hogy másik sim kártyával nincs gond, nem akart/tudott foglalkozni vele. szomorú, de ismerős szolgáltatós illetékes kellett hozzá, hogy lefutható legyen egy komolyabb kör és hajlandók legyenek vizsgálni a profilt is, ami a sim kátyához tartozott, de szerencsére megtették és valóban ott volt a probléma forrása, azért nem segített a sim kártya cseréje, viszont aztán már gyorsan orvosolták a gondot.
    nem mondhatom persze én sem biztosra, hogy a Bog által vázolt jelenség egyértelműen szolgáltatós/cellás probléma, de sokkal több esélyt adok neki, mint te.

    [ Szerkesztve ]

  • kali

    legenda

    válasz dchard #43 üzenetére

    olyan van, hogy egyik vagy másik készülék nem okés, nem írok gyártót, de volt egy nagy botrány az egyik hazai szolgáltató és adott gyártó készülékei kapcsán, mert nem működtek rendesen adott szolgáltató hálózatán, amikor pedig sikerült a szolgáltatóra szűkíteni a problémát, akkor annyit mondtak, hogy nem forgalmazzák a készüléket, így nem tudnak mit tenni, ez van...
    hamarosan orvosolták persze a problémát, mert neves gyártóról és nagy felhasználói táborról volt szó.
    az általam korábban említett esetben viszont nem létezik, pláne adott szituációkban, hogy a készülékekkel lett volna gond.
    amikor leáll valamelyik szolgáltató mobilinternetes hálózata (csak az adatforgalom) - olyankor egyértelműen és elismerten a szolgáltatói oldalon van a hiba -, akkor is hiába áll helyre a hálózat, sok készülék csak aztán fog megfelelően forgalmazni, hogy leválasztásra és újra felcsatlakoztatásra kerül a hálózat tekintetében, pedig olyankor szó nincs a készülék esetén alapsávi hibáról.
    az is furcsa egy kevésbé hozzáértő számára is, hogy ha a rövid intervallum alatt bekövetkezett sok hiba után hirtelen megszűnnek a gondok úgy, hogy a készüléken közben semmi sem változott, akkor inkább a hálózatra tippel látatlanban is.

Új hozzászólás Aktív témák