Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Grougon

    tag

    válasz kali #28 üzenetére

    RT-ac56u. 3-at cseréltek negyedikre mondtam hogy köszi inkább mást választanék. Legújabb szoftverre frissítés után 5ghz wi-fi megállt mint a szög mindegyiknél.

  • Grougon

    tag

    válasz kali #33 üzenetére

    Az lehet hogy én hülye vagyok nem tagadom de akkor az asus szervízben dolgozók sem nagy koponyák mert nekik sem sikerült normálisan frissíteni minden leírást betartva. Vagy egyszerűen szar volt a széria. Lehet hogy nálad jól bevált típus, nekem a tp linkkel nem volt soha gondom. De azért nem mondanám azt hogy hibátlan és hülyéznék le mindenkit akinek volt.

  • dchard

    veterán

    válasz kali #35 üzenetére

    El kell keserítselek: sajnos az ilyen jellegű hibák 99%-a bizony a modemekben, telefonokban lévő úgynevezett alapsávi egység szoftveres hibája, illetve az állapotgép hibás reakciója. Az esetek többségében ez az MM és RR alrendszert érinti és elsősorban mobilitással és inter RAT állapotváltásokkal függ össze. Persze ez sem változtat azon, hogy eszköz hibáról van szó, nem pedig hálózatiról.

    Sokszor mezei előfizetőként a technológia pontos ismeretének a hiányában könnyen tűnhet úgy, hogy "azonos körülmények" között zajlik a teszt, de a helyzet az, hogy egy mezei felhasználó az esetek közel 100%-ában csak találomra próbálkozik, hiszen látnia kéne a rádió modem összes diagnosztikai adatát, amit nem lát, nincs hozzá sem eszköze, sem képessége az információk értelmezéséhez. Az hogy ugyanannyi pucukát mutat a telefon térerősség jelzője, vagy éppen ugyanazon az útvonalon tesztelek, semmit nem jelent egy ilyen hibánál.

    Különösen az USB-s mezei modemeket routerben (24 órás üzemben) használva jönnek elő ezek a hibák. Eddig egyetlen gyártó volt, akinek a modeme nem vérzett el pár nap után, ez pedig a Sierra Wireless. A név talán kevéssé ismert, mert jellemzően a kisker termékeik drágák a szolgáltatóknak, inkább ipari ügyfeleket szolgálnak ki. Beszédes volt, hogy egy Sierra és egy Huawei modemben ugyanaz a rádió volt, mégis a SIerra stabilan működött, a Huawei modemen meg pár nap után összeomlott a mikrokód...

    Dchard

    A kitárulkozó idegenektől mindig elfog a hányinger. [Cornelius]

  • dchard

    veterán

    válasz kali #40 üzenetére

    Mégis mi volt a hibakép, és mit nevezünk komolyabb teszteknek? Félre ne érts én nem azt mondom, hogy nem volt hiba, épp ellenkezőleg: nagyon is el tudom képzelni, hogy szar van a palacsintában. Csak azt nem, hogy ez hálózati hiba, és nem az eszköz szar. 10 éves tapasztalatom alapján állítom, hogy 100 problémából 98 biztosan eszköz (végfelhasználói) hiba és nem hálózati. A különbség csak annyi, hogy vannak problémák amiket borzalmasan nehéz reprodukálni. Volt olyan rejtett eszköz hiba, amely után bő két hónapig futott a mérnökség, mire meglett.

    Dchard

    A kitárulkozó idegenektől mindig elfog a hányinger. [Cornelius]

  • dchard

    veterán

    válasz kali #42 üzenetére

    Nézd, amikor komplett új RAN-t építenek a szolgáltatók, akkor bizony előfordul, hogy előbb kapcsolják be a szolgáltatók a hálózatot, mielőtt az összes paraméter finomhangolását elvégeznék. Így volt ez az LTE mellett a 2G és 3G hálózatokkal is. Csak hogy értsd: egy ilyen új hálózat optimalizálása másfél-két éves folyamat, nyilván senki nem akar ennyit várni.

    Nem azt mondtam, hogy nulla a hálózati hiba esélye, de hidd el nekem, hogy jó oka van annak, hogy a szolgáltató általában a végberendezésre gyanakszik először, és ez nem a munka lepasszolása. Ha ezt tenné, nem oldana meg semmit, csak további hívásokat generálna az ügyfélszolgálat számára, aztán az ügyfél meg lelépne. Tehát ez nem érdeke senkinek. Az probléma, hogy valós hiba esetén nehéz átütni az ingerküszöböt, mert a több évnyi tapasztalat a szolgáltató oldalán az esetek túlnyomó többségében eszköz hibát mutatott, így kialakul egy fajta prekoncepció.

    Hadd említsek egy éppen futó problémát, csak hogy lásd a dolgok komplexitását. Van egy router típus amit most nem említenék meg, a lényeg hogy egy mini-PCIe Huawei modem van benne, abból is a Huawei kifejezetten automatizálási és M2M szériájából. Nem olcsó cuccról beszélünk, csak a modem 80 euró körül megy. A lényeg az, hogy néhány hálózattal működött, néhánnyal meg nem. Kiderült, hogy a ESM alrendszerben van a hiba: a modem nem szabványos módon több PDN kapcsolatot aktivál. Erre az egyébként hibás működésre néhány hálózat fel van készítve, néhány nem. Az ügy lassan 4 hónapja húzódik, a hiba egyértelműen a modem firmware-ében található, javítás továbbra sincs hozzá, bár talán most mintha megindult volna valami. Ezt a hibát a te módszereddel ellenőrizve előfizetői szemszögből az jön le, hogy az egyik szolgáltató szar, a másik meg jó, holott ez is eszköz hiba, csak körmönfont a probléma. És a legrosszabb, hogy az előfizetőnek ebben az esetben esélye sincs rájönni erre, csak alapos protokol analízissel és több évnyi rutinnal lehet felderíteni ezeket a hibákat, illetve a pontos okukat.

    Amit említesz, hogy sokszor elég csak "repcsi módban" tenni, az is tipikusan alapsávi és nem hálózati hibára utal, ugyanis a repülős mód pontosan a telefon alapsávi részét kapcsolja ki és be. Ha ettől a telefon életre kel, biztosan nem hálózati hiba van, hiszen attól hogy újraindítod a telefonod rádiós részét, a hibás hálózat nem javulna meg.

    Dchard

    A kitárulkozó idegenektől mindig elfog a hányinger. [Cornelius]

Új hozzászólás Aktív témák