Hirdetés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • HSNet

    aktív tag

    válasz FlekkeN #42 üzenetére

    Szóval (bocs, nemcsak neked, de te értelmesen kérdeztél):
    Abban más az SSD cache megoldásoktól, hogy nem block, hanem filerendszer szinten dolgozik.
    Oké, hogy block esetén is komplett fileok vannak becache-elve (mivel egy-egy file minden általa használt blockja azonos gyakorisággal lesz elérve valószínűleg), de itt megvan az az előny, hogy tudhatjuk, hogy milyen fileról van szó.

    Ehhez add hozzá, hogy átlag userek (ha win xp+/*nix-en nevelkedtek), akkor nem a c/d/e meghajtóra fognak pakolni, hanem a 'Dokumentumok'-ba, 'Képek'-be, etc, amik szépen bent vannak a user profile-uk alatt (lévén *nix-ről beszélünk).

    Továbbá OSX-nek van egy olyan szép tulajdonsága, hogy a programok nem ám csak úgy összevissza pakolgatnak a lemezre, hanem az 'Applications' alatt kapnak egy mappát és abban garázdálkodhatnak (kivételek vannak, de a túlnyomó többség betartja).

    Ha ezeket összeadod, akkor a filerendszer szintjén látom, hogy xy alkalmazást elindítottad 17-szer, míg z alkamazást csak 3-szor, O-t meg egyszer sem, így fogom, és átlapozom xy-t az ssd-re (és annak a munka könyvtárait is), O-t a hdd-re, z-t pedig, ha elférek, akkor az SSD-re, egyébként nem piszkálom.

    Ugyanez pepitában, ha sokat nyitogatsz a 'Képek' mappádból, akkor az megy az ssd-re kompletten, akkor is, ha egy-egy képet csak kevésszer nyitottál meg, stb.

    Ezeken felül van az a szabály, hogy az oprendszer maga mindig az SSD-n ül (és mivel a frissítéseket és a lemez managementet is ő intézi, így a frissítései is oda fognak kerülni). Ugyanez igaz az alkalmazásokra is, mivel azok is egységes objektumként vannak kezelve, ha frissül, az nem változtat a helyzetén.

    Ezen felül ott a 4GB cache, ami cache-ként viselkedik, azzal az extrával, hogy mivel filerendszer szinten kezeljük a dolgokat, az 5 GB-s filet meg sem próbálom beleírni, az megy a hdd-re, így a block szintű kezeléshez képest még kevésbé is terhelem azt a részt.
    Cache terület egyébként azért kell, mert a frissen létrehozott fileokra nyilván nincsen még usage statistics. Cache nélkül az új fileoknál először lassú lenne, majd, ha sokat használod, akkor begyorsulna (amikor átpakolja az ssd-re), így megfordul a dolog, ha kell gyors, ha nem piszkálod, akkor szépen kiírjuk a hdd-re.

    Mit ad ez a power usernek újat? Semmit, eddig is managelhetted magadnak, és mivel tudod, hogy mit akarsz használni az ssd-ről, sokkal jobban finomhangolhattad a rendszert.
    Másrészről az egyszerű user azt sem tudja, mi az az ssd, és nem is kell tudnia. Egy ilyen megoldással csak annyit vesz észre, hogy 'It just works' :D

    Az is fontos mik azok a gyakran használt fájlok.
    Hát ezt max azok tudják, akik a rendező algoritmust írták, de amíg van hely, addig a hetente egyszer elindított játékod simán fel kell hogy kerüljön az ssd-re (vagy szar az algoritmus:D).

    Az azon a játékon belüli fájlokat is szétszórja?
    Nem kell neki, szvsz egyben fogja kezelni (de amíg ezek a gépek még nem is kaphatóak, nem lehet biztosra mondani).

    BTW, kalapomat rá, hogy annyit tettek, hogy '/' az ssd, hdd felmountolva valami jól elkülönített helyre ('/u01' :D), és annyit csinál, hogy sym linkelget a kettő között, és az egész nagy varázslat a dologban az algoritmus lesz, ami eldönti, mit hova kell rendezni.

    In God We Trust. Everyone else must have an X.509 certificate.

Új hozzászólás Aktív témák