- Milyen SSD-t vegyek?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Milyen monitort vegyek?
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Megjött a Corsair One szériás asztali gépeinek legfrissebb generációja
- Masszív előrelépésnek tűnik a Zen 5
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- OLED TV topic
Hirdetés
-
3 milliméterrel szélesebb lehet a Galaxy Z Fold 6 kijelzője
ma Négyzetesebb külső panel várható a következő szétnyitható Samsungban.
-
Egyre nagyobb a hatása a választásokra az AI-generálta képeknek
it Az OpenAI ezért külön eszközt hoz létre, hogy azonosítsa a DALL-E 3 által létrehozott képeket.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
Új hozzászólás Aktív témák
-
atee_13
őstag
-
oszi666
őstag
Ez a cikk annyit mond hogy van valami javulo tendencia. En teljes mertekben megertem hogy nem kehet egyik esterol a masikra bezarni az osszes regi eromuvet es mindenhova zold eromuveket epiteni. Ez raadasul csak arrol ir hogy az elektromossagot allitjuk elo egyre kornyezet kimelobb modon.
Es latom a lenyeg nem esik le: globalis! felmelegedesrol van szo. Ha a kistigrisek Afrika Kina az USA meg a tobbi tovabbra is szennyeznek ugyanott vagyunk mintha nem csinalnak semmit. Afrika es a kozel kelet tovabb fog sivatagosodni es nem 2 millio menekult hanem felmilliard fog utnak kelni.
Szerintem nem elegy gyors ez a valtozas es persze megertem miert: senki sem akarja fizetni. En is hadd szurjak be[cikket]
Egy valamit nem talaltam az altalad idezett cikkben: azert csokkent a fosszilis energia hordozok aranya mert kevesebbet fogyasztunk vagy azert mert a plusz igenyt mar mashogy elegitik ki utobbi esetben ugyanis a netto kibocsatas nem valtozott es ha jol latom a CO2 kibocsatas meg nott is 2017benIt is not birth, marriage, or death, but gastrulation, which is truly the most important time in your life.
-
kchris78
veterán
a károsanyag kibocsájtásnál vegyük már figyelembe azt a szerintem ALAP dolgot hogy a dízelek a rákkeltő kormot az orrom alá pöfögik ki, míg az atomerőműnél ilyen egyáltalán nincs (igaz van más), illetve a szénerőműnél meglehetősen jól szűrhető és tervezhető hova megy az amit kipöfög.
-
atee_13
őstag
Te ezt állítottad:
"Szerintem semennyire nem változott a helyzet: az energiát ugyanúgy fosszilis energiahordozók égetésével nyerik még mindig, pár atomerőművel megtámogatva."
Ez akkor lenne igaz, ha nem nőne folyamatosan a zöld energia aránya. Nyilván, ha a cikk hazudik én is, de nem igazán hiszem.
"Es latom a lenyeg nem esik le: globalis! felmelegedesrol van szo." A szó arról volt, hogy, téged idézlek:
"Szerintem semennyire nem változott a helyzet: az energiát ugyanúgy fosszilis energiahordozók égetésével nyerik még mindig, pár atomerőművel megtámogatva."
Nyilván tudom mi a globális felmelegedés és hogy hol vannak a problémák. Az elsivatagosodásnál sokkal jelentősebb probléma / probléma oka pl a méhek számának drasztikus csökkenése.
" Ha a kistigrisek Afrika Kina az USA meg a tobbi tovabbra is szennyeznek ugyanott vagyunk mintha nem csinalnak semmit."
2012 -es adat
"es ha jol latom a CO2 kibocsatas meg nott is 2017ben"
nagyon jól látod mint ahogy a cikk is megemlíti ennek oka az ipari termelés, elsősorban a fémipar fellendülése volt
Nem állítottam, hogy ez meggátolja a globális felmelegedést, de már koránt sem arról van szó, hogy csak fosszilis+kis atom, hanem hogy már most is lehet számottevően számolni a zöld energiával, így nem egészen hamvába hallt megoldás az elektromos autó elgondolása és igen nyilván nem ad jelen pillanatban sem 100% os megoldást de mindenképpen reménykeltőbb mint ha maradna minden csak a belsőégésű megoldás.
-
virkir
veterán
vezetek pár 3 hengeres autót, és például a Ford 1 literese zseniálisan megy, plusz egyáltalán nem érezni vezetés közben semmi negatívumot vele,
Háthogyne.
Azért a nagyotmondásnak is van határa."Nekem papírom van róla, hogy értek hozzá" by Glenda
-
pengwin
addikt
válasz RRamstein #19 üzenetére
Senki sem mondta, hogy nem járhatsz feleslegesen nagy autóval.
Arról volt szó, hogy ha erre van igényed, akkor adózzál progresszíven a normálison felüli KW-okért és fogyasztásért.És legyünk őszinték, a nagyteljesítményű autók 95%-át nem 4 vagy több ember szállítására veszik. Többnyire egyedül utazó embereket látok a nagy BMW dzsipekben és Porsche SUV-okban: disztárgy-feleségeket és kikent-kifent fejű bizniszmeneket. Alig látok olyan luxuskocsit, amiben kettőnél több ember ülne, pedig elég gyakran járok olyan környéken, ahol elterjedtek az ilyen autók.
&& (#24) t72killer
60 lovas, 1,2l-es Opel Astrával voltunk síelni Dél-Tirolban. 4 ember, 4 garnitúra sícuccal és 1 heti ruhával, a tetőn box-szal... felment a Brenner-hágón, nem kellett oda V6 meg 160 Le.(#41) aelod
Én sem várom az elektromos autókat, mint a messiást, mert a jelenlegi közlekedési struktúrával együtt közel sem fognak annyi problémát megoldani, mint azt itt egyesek (és az autógyárak) híresztelik.
Viszont azt el kell ismerni egy hatalmas előnyüket: elektromos járművekkel a károsanyag kibocsátást kihelyezheted a lakóövezetekből, városokból. Lényegesen kevésbé káros a lakosságra nézve, ha Visontán 100%-on pörög a hőerőmű, mintha ugyanezt az energiamennyiséget Miskolcon vagy Budapesten pöfögve állították volna elő az autók. És akkor Paksot is számold bele, ami így szakszerűen működtetve nagyon tiszta árammal látja el az ország kb. 35%-át, és ráadásul még bővítik.[ Szerkesztve ]
Üdv, pengwin
-
veterán
-
Sebhelyes
senior tag
Nem kell semmit ferdíteni, bizony kis hazánkban is valódi alternatíva az elektromos hajtás, mivel továbbra is NULLA lokális károsanyag-kibocsájtása van (NOx, SO₂, szemcsék, szmog, zaj), és kis hazánk az atomenergia illetve a szén/olaj aránya miatt a jó közepes európai országok között van a CO₂/kWh tekintetében. A dízel javuló hatásfokára meg vicces most hivatkozni, mikor a fél VW/Audi vezetőség épp megy a sittre, mert csak úgy tudták javítani, hogy közben a eü-i határérték 40-szeresét csalták ki belőle karcinogénekből... Clean diesel, jawohl!
-
#06658560
törölt tag
válasz Sebhelyes #61 üzenetére
"mivel továbbra is NULLA lokális károsanyag-kibocsájtása van (NOx, SO₂, szemcsék, szmog, zaj),"
Vagyis továbbra sem találkoztál még valódi elektromos autóval, hogy ilyet képes vagy leírni! Nem, nem NULLA a kibocsátása, ugyanis nem néma, nem nulla a részecske szennyezése, mivel ennek is van súrlódásos fékrendszere.
Az meg, hogy lokálisan, vagy globálisan van kibocsátása miben különbözik? Hitegetheted magad vele, milyen kurva zöld vagy." bizony kis hazánkban is valódi alternatíva az elektromos hajtás"
Már akinek, mert kertes házban lakik, a munkahelye nincs túl messze, nem kell sokat bóklásznia mellé, és nem szokott nagyobb utakat megtenni, mondjuk két megyével arrébb élő rokont meglátogatni.
Mennyi a szénerőművek radioaktív szennyezése egyébként?
-
jerry311
nagyúr
Tegnap láttam egy zöld rendszámos Citroen Saxot.
Vannak kétségeim, hogy a tulaj átépítette volna hibridre, vagy teljesen elektromosra. -
veterán
válasz #06658560 #62 üzenetére
LOKÁLIS gáz halmazállapotú szennyezőanyag kibocsátásról beszél, abban igaza van, hogy egy tisztán elektromos autónak a használat helyen nincs ilyen kibocsátása.
A gyöngyösvisontaiak pedig forduljanak fel, ha nem tetszik nekik az oda transzportált károsanyag kibocsátás, akkor költözzenek Pestre (villanyautóval, természetesen)
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
Flagstaff
tag
És azt is vegyük már figyelembe hogy az új, downsizingolt kisturbós, közvetlen befecskendezésű BENZINES kocsikra a GPF (igen, Gasoline Particulate Filter) felszerelése KÖTELEZŐ lett! Hogy miért? Hát mert pont ugyanúgy kormol az ÖSSZES nem szívócsőbe fecskendező benzinmotor mint a DÍZELEK!
A 110 lóerő elég nekem is annyi van a kotkodaoktáviánuszban megmondóemberek esetleg gondolkodjanak el azon hogy ahol van 3 gyerek és így a szükséges autó a 2T közelíti üresen a légellenállás pedig kb a berlini falé, (kössél csak be 3 gyerekülést bármi másba ami kisebb!) ott a 110 lóval vajon mennyire lenne mozgó akadály a forgalomban? Hogy neki van türelme hozzá, az az ő dolga. Ha három gyerek kérdezgeti ötpercenként hogy "ottvagyunkmár?" akkor talán megpróbálna mielőbb túllenni az úton a szabályos keretek közt. És hogy ezt benzinnel mennyire gazdaságos üzemeltetni az is egy nagyon jó kérdés.
Második autónak asszonynak városi/elővárosi kavirnyálásra mindent összevetve a hibrid talán a leginkább megfelelő alternatíva, és nem a 2T-s ribanctank, a biciklizésre rákapó németeket pedig megnézném ahogy a szokásos napi 2x60-150km-es távjukat ingázzák éppen.
A szerintük nulla kibocsájtású vagy legalább nem lokálisan szennyező villanyautósoknak pedig a hazai villany előállítási módja miatt pedig a megfelelő energia felhasználása után legyen kötelező a nappalijukba befogadni 1-1 kiégett fűtőelemet Paksról. Mert ugye nálunk a villamos energia egy része onnan jön. És elég brutál módon környezetszennyező a maradék.Jerry311:
Totalcaron volt cikk egy Citroen 2CV (alias Kacsa) elektromossá átépítéséről, talán a youtube-on is van róla videó. Rendszámos, teljesen street legal DIY módon csinálta a tulajdonosa.
Pengwin:
Adózik is akinek a fogyasztása magasabb. Akármilyen meglepő az üzemanyagok ilyen-olyan adótartalma meghaladja magának az üzemanyagnak az árát az általad a kútnál fizetett üzemanyagárban. Akkor? Ha te 6 litert használsz fel 100-on én meg 10-et, akkor többet adózok? Szerintem igen. Progresszíven? Hát éppen nem, ellenben a szükségleteink sem feltétlenül azonosak. Épp 3 emberpalántát nevelek az utókornak.
[ Szerkesztve ]
-
pengwin
addikt
válasz Flagstaff #65 üzenetére
Semmi meglepőt nem találok az üzemanyagárban, tudtommal kb. 2/3-a adó és járulék.
ellenben a szükségleteink sem feltétlenül azonosak
Valóban, de a nagy fogyasztású autók nagy részét nem a hozzád hasonló nagycsaládosok veszik, hanem pénzes suttyók, akinél a 2t-ás ribanctank és/vagy péniszprotézis szerepét töltik be, a még ekkora tömeghez is túlméretezett teljesítménnyel és fogyasztással.
Én Budapesten kevés túlméretezett teljesítményű egyterűt látok, ellenben sok olyan nagy presztizsértékkel rendelkező "tankkal" találkozok, amikbe szintén nem tudnád beletenni a 3 gyerekülést, cserébe viszont még a te családi autódnál is többet fogyaszt.
Szerintem nagyon el vagyunk kényelmesedve, és kicsit le kéne szoktatni az embereket az autózásról. Értdekes régen második autó nélköl is meg tudták oldani az emberek a vidéki vagy nagycsaládos létet.
Üdv, pengwin
-
axioma
veterán
A Citroen Saxo elektromos GYARILAG letezo kivitel! Nem kellett atalakitani, full elektromos, tudtommal az index forum elektormos autos topiklakoinak egyike vitte vegig me'g evekkel ezelott (eleg sok evvel) azt, hogy a magyar hatosagok mint tipust felvegyek. Boven a zold rendszam elott, szerintem 12 elott lehetett, mert azota ritkan jarok arra.
kopi #62: hat pedig az elektromos auto fekbetete mondjuk 3-4x annyi ideig megy el nagyon minimum. De ismerek i3 tulajt, aki a varosban 15km-es ingazasanal eljatszotta, hogy egyszer sem lepett a fekpedalra, a vegleges megallasnal sem, minden lassitast full a visszatermelo funkcio fekezo erejevel oldott meg. Nem napi szinten hasznalja igy, de meg tudta tenni.
[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
Legyunk oszintek, marmint utas per auto, eleg nehez manapsag kettonel tobb embert latni az autokban a csucsforgalomban. De ehhez vedd hozza, hogy 1. nincs 1-2 szemelyes auto rendes alternativakent 2. lehet hogy azt latod hogy egyedul ul benne, ettol me'g reggel indulhattak 4-en (nalunk konkretan igy volt es lehet hogy igy is lesz, szepen egymas utan kirakva a tobbi csaladtagot). De amikor ez nem megoldhato (idobeli vagy terbeli elteres tul nagy), akkor bizony nem is nagyon van mas megoldas.
[ Szerkesztve ]
-
jerry311
nagyúr
És valóban...
Műveletlen vagyok, úgy tűnik. -
tdhenry
tag
válasz Flagstaff #65 üzenetére
Tehát 150 km-t kellene tudni az autónak az ingázáshoz. Számoljunk tartalékot, legyen 200. Ezt majdnem mindegyik villanyautó tudja. Ha 220V-ról tölti amíg dolgozik, akkor pont visszatölti a 150 km-re elegendő energiát.
Van olyan autó (nem egy) ami rátöltés nélkül tudja a 300 km-t. -
Uzi74
senior tag
Aki egyedül ingázik munkába (20-30Km x 2 távig) a száraz napokon egy ebike a tökéletes közlekedési eszköz - némi bicikliút hálózatot feltételezve. 1Kwh fogyasztás 100Km-en vs 15-25KWh elektromos autó fogyasztás, sokkal alacsonyabb beszerzési ár.
Saját tapasztalatból beszélek, a szezonban már 2500Km-et mentem vele autó helyett, nem izzadsz le vagy leszel koszos, időveszteség sincs lényeges, sőt inkább nyereség van.
Kb 4000-8000 Km-nél térül meg, kérdés mennyire drága autó helyett használod és milyen ebike-ot vettél. -
kchris78
veterán
ezzel abszolút egyet tudok érteni. Bp 2 / 12. kerület, külsőbb részekrő beáramló soktucatnyi ilyen autó, akiknek az ideköltözése miatt kiirtottak sok megmaradt zöldterületet (lassan 40 éve lakok itt).
Aki az adózás nehézségeiről elmélkedik... az gondoljon bele mert szerintem sokan nem teszik meg ezt a számolást:
Akinek van úgy 17-25-30 milliója vagy mégtöbb egy autóra ami pár év alatt 1x milliós összeget amortizálódik le ezen felül sokszázezret költ szervizre és költ a fölöslegesen megnövekedett fogyasztásra, az havi leosztásban mennyi költést is jelent: havonta többszázezret, de leginkább egy 3-500e ft összeg havonta.
Bocs de ezek után én baromira nem tudok azon sajnálkozni hogy NE kaphasson egy ilyen autó semmilyen körülmények között bármilyen kedvezményes rendszámot/feltételt -
Ha ilyen feltételek mellett drága lesz neki egy ilyen TANK (bocs de egy új Q7 X6 etc autónál nem tudok mást mondani mert egyszerűen városi körülmények között szükségtelen ilyen méretű - kialakítású autó) akkor NE VEGYE MEG. Hanem vegyen egy 7-es BMWt mondjuk vagy 5-öst, az emberek 90%-ának még az is a teljesen elérhetetlen vágyálom kategória... Hogy azzal nem tud kiemelkedni a "pórnépből" hát tudom sajnálni. -
johnahex
tag
Levehetik???
Következő szalag cím az legyen, hogy leveszik a zöld rendszámot!!! -
Rolly
veterán
Milyen ebikeot érdemes venni? Gondolkodok bejárásra (Dunakeszi-Újpest) ebikeot használni vagy elektromos robogót... az áram otthon "ingyen" van napelemek miatt... Viszont mi gyakran ketten járunk a párommal... S így már problémásabb lenne... S nem találtam még rendszámos elektromos motort
-
Burt1793
veterán
A villanyrobogókra még várni kell pár évet, főleg, ha nem újat szeretnél. Budakalászon van egy bringabolt (Annyira más bringa), ahol lehet kérdezősködni, nézelődni elektromos bicikli iránt, én inkább egy rendszámos nagyrobogóval járnék, nem lopják annyira. Igazából nagyrobogóval (honda sh300) járok, de azzal is napi 2-szer 28 km-t, az biciklivel már sok és lassabb is.
-
kchris78
veterán
tudom sarkos lesz ezerrel amit írok de a dízel az dízel marad. járókelőként annyira brutálisan érezhető kb az összes elhaladó dízel koromszaga hogy hihetetlen, legyen az a legújabb szabványú. és sajnos az euro6os dizelek által kibocsájtott koromrészecskék mérete sokkal kisebb ami így az orr/tüdőbolyhok szűrése nélkül egyenesen mehet a véráramba, és meglehetősen rákkeltő - karcinogén, mint az köztudott... látok jópár 2-3ast amit irtál, mondjuk az se jobb.. de nem véletlenül tiltották be a németeknél a dízeleket a városokban - itt nem ez a továbblépési irány az biztos. magából autóból is sok van bp-n, se parkolni se közlekedni nem lehet velük rendesen.
-
#06658560
törölt tag
Mondtam, hogy nem többszörös ideig jó? Teli pofával állította, hogy NULLA a helyi kibocsátása, ami hazugság. mert az elektromos autó fékbetéte sem végtelen ideig jó. Vagy neked is magyarázni kell komplett threadben miről van szó?
#67 macilaci78: annak mi köze van ahhoz, hogy nem kapott a Prius zöld rendszámot?
#64 Donki Hóte: Basszus, nehogy már ennyire funkcionális analfabéta legyél! Károsanyagot írt, kiemelte a részecskéket is! Vagyis a szálló port is, ami nem csak a korom, hanem a fékbetétek, gumik kopása is!
#80 kchris78: Tudsz mutatni egyetlen német várost, ahol már betiltották? Pláne az összeset, tehát a mentőt, tűzoltót, teherautót, hajót, mindent
[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
Igen, de ket tinis csaladban sosincs egy teljes het "csak egyedul ingazas". Most egy Suzuki Alto van, ezt cserelnem mitsu miev vagy atmarkazott tarsai kozul valamelyikre. Ebike-ot csak pluszban vennek, nem cserere, mert van te'l is meg van amikor masodik auto kell mas miatt is. Es annal nem jobb a fogyasztasa az ebike-nak, hogy e-auto mellett megerje...
Amugy egyiranyban 20 km koruli (most kevesebb de 1 honap mulva koltozik a ceg, akkor tobb lesz), de bringaval nem futnek neki, annyira szmogban mennek. Meg attol hogy reggel nincs eso, delutanra me'g lehet... jo kis olajos tocsakat felvernek a bringara meg ram is. Amig mashol volt a munkahelyem, addig me'g szerveztem is a bringazz a munkaba kampanyt...[ Szerkesztve ]
-
Samott
addikt
Mivel nincs zart, biztonsagos kerekparut az otthonom es a munkahelyem kozt igy ez nem jatszik. Nem vagyok hajlando azonos feluleten kozlekedni kerekparral es tobb tonnas vasakkal. Videken, mellekutcaban elbohockodik vele az ember, de nagyobb tavra - szerintem - veszelyes.
[ Szerkesztve ]
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
Sebhelyes
senior tag
válasz #06658560 #82 üzenetére
Az értő olvasás láthatólag nem divat a sötétbarnák között, az elektromos hajtásról volt szó (akku, inverter, motor), aminek NULLA a helyi kibocsátása. Valóban, minden kocsin vannak fékek és gumik, még a bicikliken is! De ha már a fékek szóba kerültek, kösz, hogy emlékeztettél rá, hogy a regeneratív fékezés miatt a fékkopás töredéke a hagyományos kocsikénak, még egy előny a dínólével hajtott fostalicskákhoz képest!
-
Rolly
veterán
Attól, hogy az újabbak apróbb szemű kormot bocsájtanak ki a régieknél is ugyanúgy megvan az apró szemű por csak van mellé no3... Nem véletlen a euro 6-os diesel motorba rakott plusz adalék sem ...
reggelente garázsból indulok hideg motorral se a skoda se a peugeot után nem éreztem korom szagot (sokáig ott nem megy 1-2 percig csak az autó míg kiállok de zárt terület... A szomszéd diesel skodáját már éreztem mikor indult (egymás mellett van a garázsunk...) és ő panaszkodott, hogy már a lakásba is bement a szag (a saját kocsijuknak) mikor nyitva volt az ablakuk... Pedig az fele annyi idős mint a fábiám ...
Persze a dieselnél van jobb megoldás... Én is szeretném még elektromos autót csak jelenleg még napelemmel sem éri meg... ha 10 éves távlatot nézek... Most vettünk egy jól feleszerelt fél éves Peugeot 308 1,6 diesel autót (9,2 a lista ára, a flotta ára 8 millió) 5,7m-ért... Hasonló felszereltségű és állapotú elektromos autót (pl az új Nissan Leaf) cirka 9,5 körül kaptunk volna... Hogy miért lett diesel? Mert évi 150-200e Ft körül van a benzin plusz fogyasztása ehhez képest...
Évente megyünk 15.000 km-t évi 360e ft üzemanyag költség.
A két autó közötti árkülönbség durván 4 millió lett volna azaz cirka 10 év alatt hozná vissza az árát...Most az a terv, hogy 5 évig használjuk ezt, és remélem addigra kijönnek a 3. generációs elektromos autók, miközben egyre több gyártó kezdi el őket gyártani (Skoda, Peugeot 2019-2020-ra ígéri az új modelleket), s remélem lesz valami jó nekünk...
Aminek örülnék vagy egy 800km-es hatótáv egy töltéssel S akkor évi 1 nyaralás kivételével ki tudnám váltani a hagyományos autót... vagy egy cirka 100km-t elektromos módban megtenni képes hibrid lenne és akkor napi / városi környezetben menne elektromos módban a maradék 5000 km-ben meg benzin vagy gázolaj módban (itt már jobb a benzin)
Amúgy a magyar elektromos mixben 50g CO2 kibocsátás van 100km-re elektromos autóval (ha nem napelemmel tölti az ember) a 1.6-os diesel motor meg 98-102g közötti kibocsájtást tud...
-
veterán
válasz #06658560 #82 üzenetére
Károsanyagot írt, kiemelte a részecskéket is! Vagyis a szálló port is, ami nem csak a korom, hanem a fékbetétek, gumik kopása is!
A modern elektromos autók sokkal-sokkal lassabban koptatják el a fékbetéteket, mert elektromos úton fékeznek (a fékezés során visszanyert energiát visszatáplálják az akkuba). A gumi kopása pedig szintén elhanyagolható, hiszen 80 ezer km alatt kopik le a 4 gumiról összesen 2 kg anyag.
Mondjuk 150 ezer km alatt elfogy 500 gram fékbetét (ez 3 mikrogram/km károsanyag kibocsátás) és 80 ezer km alatt 2000 gramm gumi (ez 25 mikrogram/km mennyiség, de arról nem vagyok meggyőződve, hogy a gumi is annyira káros, mint pl. PM10 részecskék, mert a lekopott gumi túlnyomú többsége nem kerül a levegőbe, hanem az aszfalton marad).
A te megközelítésed szerint elvileg sem lehet beszélni zéró károsanyag kibocsátásról, hiszen az általam kiszámolt mennyiségnél bőven többet bocsát ki csak az ember az autóban (még akkor is ha gyalog közlekedik ), egy dohányzó ember pedig ennek a többezerszeresét bocsátja ki!
[ Szerkesztve ]
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
Uzi74
senior tag
Ingázásra hátsó agymotoros ebike-ot ajánlanék legalább 500Wh akkuval, mert a lánc kevésbé kopik és valójában tempomatként működnek a fokozatok - pszeodó-pedálozásnál is segít ha nem akarsz leizzadni. A középmotorosok komplikátabbak és drágábbak. 300-400ezer Ft körül már akadnak használható darabok. (nekem egy kevésbé ismert fajta van: NCM Moscow+ 48v)
Az elfogyasztott áram kb 1Kwh 100Km-en, szóval 30Ft - költséget inkább itt is az jelenti, hogy az akku 500-1000 töltés után elöregszik - de az is 50-100ezer Km megtett út. Az új akku 500 Eur kb
Akkor alternatíva, ha létezik elég biztonságos útvonal, mint más is írta, de ha nem a legrövidebb utat keresi az ember általában lehet találni. Elektromos robogóval nem mehetnél bizikliúton, ha ez szempont.Autót nem váltja ki teljesen persze, mellette akternatív eszköz, de elég hamar meg tud térülni.
Nekem a fő problémám az elektromos és hibrid autókkal, hogy nehéz utánfutót nem vagy csak kis tömegig lehet velük vontatni, ezért még jó ideig csak 2.-3. autónak alternatíva. Ráadásul nem mindenhol olyan olcsó az áram, mint Mo-on, cégautós áramot macerás elszámolni (külön mérőóra kellene otthon), stb - ezért a fogyasztási előny is minimális jelenlet - sőt akár drágább is lehet így tankolni mint benzinkúton.
[ Szerkesztve ]
-
djmcs
csendes tag
Fú de nagy bajok vannak bizonyos fejekben. Induljunk onnan hogy hogy egy hagyományos autó előállítása iy annyi káros anyag kibocsátással jár mint egy e-autóé.
Eddig 1:1, az üzemagyag kitermelése, finomítása és szállítása során legalább ugyanannyi káros anyag szabadul fel mint mondjuk egy akku legyártása során.
2:2 a kőolaj finomító felépítése=napelemgyár építés 3:3, marad egyetlen ellenérv az hogy mit csináljuk az elromlott akkucellákkal. Azokra mindig lesz kereslet ugyanis sosem romlanak el teljesen. Egy Leaf akkupakkját romlottnak tekinthetjük ha már csak 50%-ot tud ami 80km és kb 12kWh, én szivesen vennék ilyen akupakkot mert a napelemeimmel jól tudnám kombinálni otthon legalább 3-4 éjszakán keresztül fedezné a fogyasztásom. Sajnos vagy hálistennek nem döglenek olyan ütemben az akksik hogy minden napelemes rendszerre minél hamarabb jutna egy.
Az e-autó előnye hogy nem a városban szennyez (még ha erőműről is töltöd) és olyat tol még a leggyengébb kutyaól is hogy eltörik a nyakad, és a napelemesek INGYEN üzemeltetik, a többiek meg mondjuk féláron.
De bárhogy is legyen pár éven belül nem lesz autó amiben ne lenne ilyen olyan hybrid rendszer vagy valami, ez a jövő, tessék elfogadni. -
Kaiku
senior tag
Szia. Sajnos tévedsz. A bajom az, hogy megint visszaélés van a dologból, a támogatás is visszaélésre ad okot. Miért kell a többiekkel megfizettetni a gazdagok játékát? Ha ez így folytatódik tovább akkor a villany ára az egekben lesz, Paks 3-ra is leadhajuk a rendelést. Az akkuk semlegesítését ki fogja fizetni? Szerinted a koreai akku gyár, esetleg az autógyárak? Majd a sok, nyugaton levetett szemét hol fog kikötni?
-
Kaiku
senior tag
válasz Sebhelyes #40 üzenetére
Sajnos, hülyeséget beszélsz. Szerinted a villany előállításában résztvevő rendszerek milyen hatásfokkal dolgoznak? Látszik, fogalmad sincs arról, hogy a jelenlegi villany/hibrid autók mennyire nem környezetbarátak. Mekkora beruházást fog igényelni a megnövekedett kapacitás hiány. Ez miatt nekem még több melóm lesz, szóval nem aggódom. Villany ára az egekban lesz. Persze mondogasd a hazugság zero emission marketig dumát.
Ha lesz, remélem a szomszédságodban fog felépülni a jövőben a használ akku ujrahasznosító gyár. Csak, hogy te is szagold a hibridek/villanyatók, szerinted olyan környezetbarát koncepcióját.
[ Szerkesztve ]
-
Rolly
veterán
magyar elektromos áram mixben 50g / 100km az elektromos autók kibocsátási tényezője azaz ennyi co2 kerül a levegőbe az áram termeléssel...
miért ne lehetne az aksi újra hasznosítását környezet kímélővé tenni? Jelenleg még nincs szükség aksi újrahasznosításra mert 1-2 nagyságrenddel több használt akkura lenne igény mint amennyi rendelkezésre áll...
-
-NOKIA-
Ármester
Jesszusom, azt hittem ezen a fórmon értelmesebb emberek vannak, mint hogy belemennek ilyen politizálásba meg irigykedésbe..
Nézzétek meg ezt, ne a marhaságot kombináljátok! Úgy mondtok véleményt hogy ilyen zöld rendszámos terepjárót még nem is használtatok.
Gazdagék zöld rendszámára éjjel is süt a nap[ Szerkesztve ]
-
csongi
veterán
Ez hogy is van?
"Amúgy a magyar elektromos mixben 50g CO2 kibocsátás van 100km-re elektromos autóval (ha nem napelemmel tölti az ember) a 1.6-os diesel motor meg 98-102g közötti kibocsájtást tud..."Altalanosan.
A legnagyobb problema, hogy ossze keverednek az uj motorok ertekei a hasznalt motorok ertekeivel. Ossze vissza van hasonlitva. Illetve minden belso egesu motor, folyamatosan romlik. Edes keves, de megnyugtato, hogy csak x ezer Km van benne. Egy varosi hasznalatban levo jarmunel 10ezer km annyit jelent, mint a palyan futott 100000.
Sajnos egyenlore csak a papiron szereplo normakat vesszuk figyelembe. Mikozben a valosag totalisan xarabb.
A gyari ertekeket tesztpadon produkaltak. Az eletbe nem lesz tesztpad korulmeny.
A garancialis idoszakik talan megtortennek a rendszeres olajcserek. Ami persze megint arnyalt, mert egy 90%ban varosban hasznalt jarmunel a gyari ajanlasban szereplo periodus mar keves. Ugyan ez igaz egy magasabb futasu jarmunel.De ehhez meg tarsul egy csomo minden mas.
Uzemanyag szuro, levegoszuro, Szenzorok allapota tisztasaga...stb.
A kipufugok telitettsege.
Maga a belsoegesu motorok ma mar tulsagosan osszetett rendszert alkotnak. Nem egyedul a motor felel karosanyag kibocsajtasert.
A kepet tovabb arnyalja, hogy ezek a jarmuvek nem 4 eves korukig kozlekednek, hanem bizony 10-15+ eves korukig.
A valosagban a kibocsajtott karosanyag a kipufogon keresztul 2-3* a gyari adatoknak az elete folyaman.A legnagyobb problema, az emeberi erdek. Jelneleg gazdasagilag es emberi csoportok erdeke meg a belso egesu motorkhoz kotodik. Ezert is magassabbak az elektromos jarmuvek arai. Remelhetoleg fokozatoasan valtozni fok.
A belso egesu motor rendszerek ideje lejart.
Ezzel a technologiaval erdemben tobb energiat tisztabban nem tudunk kiszedni.
Szep volt, jo volt lepni kell tovabb. -
pengwin
addikt
Irígység?!
Mindig ezzel megy a takarózás.
A videóban megy rendesen a szalmabáb érvelés, simán egy kalap alá veszi az összes plug-in hibrid autót, holott a téma itt a "zöld" luxusautókról szól. Amiben a faszi is ül... mi lehet az? Zöld rendszámos Volvo XC90?
Az tényleg zöld lesz meg környezettudatos, főleg ha így egyedül közlekedik vele!Volvo XC90, X5/X7-es BMW és t.sai ne kaphassanak zöld rendszámot. Egy ekkora autó üzemeltetése sosem lesz környezettudatos, főleg úgy, hogy egyedül ül benne a vállalkozó úr vagy vállakozóné.
Fentebb más már leírta, hogy mekkora megtakarítás a zöld rendszámos céges luxuskocsi a tulajnak... nyilván véletlenül alakult így a szabályozás, és nem azért, mert az azt kidolgozó emberek milliókat tudtak így a saját és baráti körük zsebébe csúsztatni.
Üdv, pengwin
-
veterán
Ez hogy is van?
Ez úgy van, hogy minden országban van egy együttható, ami azt írja le, hogy 1 kWh elektromos áram előállításához az adott országban mennyi károsanyag (CO, CO2, NOx, korom, pernye, stb.) kibocsátás kapcsolódik.
Ha Magyarországon az elektromos áramot CSAKIS napelemekkel, szélerőművekkel és vízierőművekkel állítanák elő (vagyis csakis megújuló energiát használnának fel), akkor ez együttható 0 lenne, vagyis az elektromos áram előállítása nem okozna a levegőbe kerülő károsanyag kibocsátást.
De mivel Magyarországon elég sok fosszilis energiahordozót elégető erőmű van, amelyek okádják a levegőbe a különböző anyagokat, ezért nálunk kapcsolódik 1 kWh elektromos áramhoz egy jól meghatározható levegőszennyező anyagmennyiség, ami nálunk nagyjából (a veszteségeket is figyelembe véve) 0,375 kg per 1 kWh áram.
Utána már nincs más feladat, mint egy elektromos autó 100 km-re vetített energiafelhasználását megszorzod ezzel az együtthatóval és máris kijön az, hogy a zéró emissziósnak hirdetett autó valójában mennyi károsanyag kibocsátással előállított elektromos áramot használ fel 100 km út megtételéhez.
Tehát ha mondjuk egy elektromos autó 12-15 kWh energiát használ fel 100 km megtételéhez és Magyarországon kb. 0,375 kg károsanyag kibocsátás kapcsolódik 1 kWh energia előállításához, akkor Budapesten egy elektromos autó 100 km-en 4-6 kg levegőt szennyező anyag kibocsátásával járó elektromos áramot használ fel.
Norvégiában gyakorlatilag nulla az elektromos áram előállításához kapcsolódó levegőbe kerülő károsanyag (mert szinte minden áramot megújuló energiából nyernek), tehát ott a 100 km-re vetített egyenérték nulla.
Ezzel szemben mondjuk Kínában (ahol az elektromos áram túlnyomó többségét szénerőművek állítják elő) 1 kg ez az egyenérték, tehát ott 100 km megtételéhez szükséges elektromos áram előállítása 12-15 kg károsanyag kibocsátás jár.
Ehhez azt kell nézni, hogy belsőégésű motorral hajtott autó 100 km-en kb. 13 - 18 kg. levegőszennyező anyagot bocsát ki, tehát Kínában ebből a szempontból szinte nem is érdemes elektromos autót használni
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
Oldman2
veterán
Meg tudná azt valaki nekem magyarázni, hogy mi a különbség a világoszöld és a sötétzöld rendszámok között?
Gondolom nem a minőséghiba miatti fakulás...
-
csongi
veterán
válasz Donki Hóte #98 üzenetére
Koszi!
Az elektromos aram eloallitasnal ez konnyen es egesz pontosan szamolhato.A masik reszevel van gondom, a dizel motornal mehatarozott ertekkel.
A fentebb leirt okok miatt. Szerintem a gyari ertekek mind fals.
A meres idejen es korulmenyeknel lehetnek valosak. De lasd WW balhe.
Szoval egy gyari ertekkel en nem tudnam magam nyugtatni a jodontes erdekeben.
Illetve a felhasznalt karosanyag kibocsajtasba szerintem nem csak az elegetett uzemanyag tartozik bele
. Hanem a teljes uzemeltetesi oldal is. Az uzemanyag kitermelesenek finomitasanak cel helyre eljuttasanak tarolasanak is vannak karosanyag kibocsajtasi ertekei. Szerintem magsabb mint az aram eseteben.
Az uzemletetesi oldalon a felhasznalt motorolaj mennyisege egy atlagos autonal legyen 3.5 liter.
Varosi hasznalatban jo ha 10ezer km csere van. 100000 ezres futasnal 35 liter olaj cserelesre kerul.
A tobbi, kedves kotelezo csere alkatreszekrol ne is beszeljek. Szurok garmada, szijak, hutofolyadekok. A rengetek motorikus es kiegeszito alkatreszrol.
Altalaban uzemanyag arakkal szamolnak az emberek, elektromos autoval szemben. Most meg lassan tudatosul az uzemeltetesi koltseg. Olyan ez most mint regen volt a hitelnel a thm. .
Egy biztos, ha az elektromos jarmuvek arai kozelebb lesznek a belso egesu tarsaihoz, gyorsabb lesz a felfutasa.
A hybrid megoldasok egy atmeneti idoszakra szolnak, ez 10-15 ev.
A legnagyobb ellenervnek a hatotavot hozzak fel. Ezen a teren is sokat javult a helyzet, es folyamatos a fejlesztes. Mar a 80-as evekben jeleztek a jovobeni problemara valo megoldas surgeteset. Energia hatekony tarolasa nelkulozhetetlen lesz.
Nah de pont olyan arnyalt a gazdasagi kivetulese a jarmuvek lecserelesenek mint a belsoegesu jarmuvek hatasa a kornyeztere illetve azon kesresztul az eletunkre torteni kihatsa.
Mi lesz a szervizes emberekkel? hany millio ember el meg ebbol?
Az energia tarolok, akkuk felhasznalasa ujrahasznositasa. A megnovekedett es egyre durvabb elktromos vezetek rendszer a bolygon, ez milyen kihatasal lesz a fold magneses mezore?.... Stb.
.
Új hozzászólás Aktív témák
- Elektromos (hálózati és akkus) kéziszerszámok, tapasztalatok/vásárlás
- Milyen SSD-t vegyek?
- Android szakmai topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vivaldi (böngésző)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Microsoft Word topic
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Milyen monitort vegyek?
- Diablo IV
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest