Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Elf #208 üzenetére

    Itt nekem valami nem kerek, 110km a Pilisben, ahol azért szintet is lehet gyűjteni bőven. Ez még eco-ban is necces, hogy végig kibírja, de hogy a fele akku megmaradt? Azt meg hogyan?
    Én 2015-óta használok pedelec montikat, előtte analógot hajtottam. Nekem a 100km táv max úgy jött ki egy töltéssel, hogy a sík utakon konkrétan kikapcsoltam a rásegítést. Anno 500Wh-s akkut használtam, most van 625-ös, ez mondjuk ésszel kibírja a 80-100-at hegyen, de az már tényleg a vége.

    Én amúgy teljesen elfogadom ha valakinek egy próba után ez nem jön be, nem is mindenkinek való. Viszont, a pontosság kedvéért, érdemes mindent a helyén kezelni. Az össztelós e-bike-ot nem igazán egy merev XC-hez kéne hasonlítani. Ezzel az összehasonlítással az a probléma, hogy egy XC merevvázas monti alapvetően egy könnyű bringa, viszonylag könnyen lehet vele haladni. Egy össztelós, hosszabb rugóutas géppel pedig jóval nehezebb tekerni. Szóval egy össztelós ebike igazán azoknak nagyon hasznos, akik már eleve össztelós Trail/Enduro bringáról ülnek át. XC-ről átülve csak annyit tapasztalsz, hogy kb ugyan annyit mész vele, mint saját erőből az XC-vel, csak könnyebben és nem érted, hogy ez mire jó? Ami amúgy teljesen valid érvelés, ha én XC szinten űzném a mtb sportot, nekem sem lenne otthon e-bike, mert abból a pénzből már rég összeraktam volna egy 9 kilós XC rakétát és még a közepes kondival is falnám az 1000-1500m szinteket, de még egy nem csúcs 11-12 kilós XC is sokkal gyorsabban halad mint az össztelós gépek úgy általában. Viszont a ritkább bringázással, közepes kondival a 14-15-16 kilós, 160mm rugóutas, agresszív lejtőzős geometriás, traktor külsős Enduro-t, analóg hajtással felcsörlőzni a hegyre, hát nem egy élmény. Nagyon hamar átfordul a dolog egy kín szenvedésbe, márpedig az Enduro-nak az a lényege, hogy lefelé jössz a technikás terepeken. Egy E-Enduro-val számottevően sokkal több hegyre felmész és pont azt kerülöd el, hogy túlhajtsd magad a végére, kidöglesz, de nem lesz túlzott kimerülés, illetve a lefeléken is észnél vagy még mert nincs 190-es pulzusod. Azért ha elvinnélek egy normális Enduro-s körre, ott a pedelec-el is a seggeden vennéd a levegőt, mert olyan helyeken jövünk le. :) Akinek még jó dolog, az a csoport akik előtte nem montisok voltak csak szeretnének egy élmény bringát a hétvégi terepezésre. Illetve ott van a városi közlekedés, ott is nagyon hasznos tud lenni mondjuk egy E-Trekking. XC és Országút ahol még jelen akku technológiával nincs létjogosultsága a pedelec rendszernek. Szóval XC és Outi szemmel nézve nyilván nem lesz alternatíva. Ezzel teljes mértékben egyetértek.

    #210 aginor
    Én végig ugyan azt írtam, maximum félre lett értelmezve. :) A kerékpár ma már egy nagyon összetett téma, könnyű félreértésekbe belefutni, főleg ha nagyon eltérők a tapasztalatok. Meg amíg az ember ezt írásban kifejti, az is idő. :) Szóval lehet nem lenne rossz ötlet pár videós teszt, beszélgetés, sokkal könnyebben át lehet adni szóban a lényeget. Főleg a bringán szemléltetve.

Új hozzászólás Aktív témák