Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • MaUser

    addikt

    válasz gabor.79 #39 üzenetére

    Pontosan tudom, hogyan működnek a személyes ajánlások,

    Az eddig leírtakból nem igazán úgy tűnik.

    de nem értek azzal egyet, hogy ez a vásárlóknak és a kereskedőknek jó.

    Tehát a kereskedőnek nem jó, hogy többet ad el és nagyobb hasznot hoz, illetve a vevőknek is rossz, hogy így jóval nagyobb eséllyel megtalálja a számára legjobb terméket. :F

    Élő példa: ez az egész pont ellentétes azzal a gyakorlattal, ami az offline üzletekben szokásos. Mondjuk bemész egy Lidl-be, Aldiba vagy hasonlóba, az általános élelmiszerek, amikre mindenkinek szüksége van, az üzlet végében találhatóak, így végig kell vándorolnod az egész árukészleten, elkalandozik a tekinteted, és jobb eséllyel fogsz mást is venni, mint amiért elindultál.

    Mi van? Mi ellentéte mivel? Előbb még az offline volt nálad a jó példa, most meg már ez sem jó...

    Ezzel szemben az általad beszúrt képen hasonló bögréket látsz. Ezekből egy sokkal teljesebb listát kaphatsz, ha használod a keresőt, és beírod, hogy vicces feliratú csészét keresel.

    Szerinted hány ilyen bögrét kapsz az amazonon ha rákeresel? Te esetleg ilyenkor végignézed mind a 15 ezret vagy örülnél, ha a számodra relevánsakat megtalálnád valahol kigyűjtve?

    Tehát ha egy kereskedő így valósítja meg az oldalát, ami a képen van, szerintem kevésbé hatékony, mint az előző bekezdésben leírt offline módszer.

    Ezt az eddigi hozzászólásasidból is látom, mert nagyon nem érted miről van szó. Az megvan, hogy ezzel robbantott az amazon és innen indult az egész ajánlási piac?

    ''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''

  • janeszgol

    félisten

    válasz gabor.79 #39 üzenetére

    De ezek nem gondolatolvasó szoftverek. Nekem meg nem hiányzik, hogy random mindenféle marhaságot reklámozzanak. (Amúgy innen indultunk a mai állaptokhoz.) A boltosok sem gondolatolvasók, de evvel küszöbölik ki ezt a hiányosságot, mint amit leírtál. Ma úgy működik a hirdetési piac, hogy mentik azt, amit nézel és azt ajánlgatják. Ha mást nézel egyre többet, akkor azt fogják ajánlani.
    Szó volt a Bid Data-ról, azaz az adatbányászatról. Ezek már annyira népszerűek, hogy például hitelintézetek is használják. Jósolnak belőle, hogy mennyire vagy hitelképes, van-e segítséged (rokon), aki ki tud segíteni, ha gond van. De még ez is gyerekcipő.

    2024: nem lesz kegyelem a HMD-féle hulladékgyáraknak.

Új hozzászólás Aktív témák